Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monta takkia ihminen mielestäsi tarvitsee?

Vierailija
07.07.2017 |

Mangolla niitä on ainakin lukematon määrä!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuli/kevyt ulkoilutakki, mikrokangastakki, siistimpi ulkotakki, verkkaritakki, kevytuntuvatakki, toppatakki, ohut talvitoppatakki, villakangasulsteri. Siinäpä ne ulkotakit.

Vierailija
22/33 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laskin, että mulla on 10 takkia:

-paksu untuvatakki pakkasille

-ohut toppatakki nollakelille

-villakangastakki

-nahkatakki

-vaalea välikausitakki

-tumma välikausitakki

-soft shell -ulkoilutakki

-ohut juoksutakki

-farkkutakki

-lyhyt jakkumainen takki kesäksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittää 8 takkia:

Talvella: villakangastakki, parka ja (urheilu)toppatakki

Kevät ja syksy: trenssi ja nahkatakki, juoksutakki

Kesällä: kevyt vaalea jakku, vedenpitävä kuoritakki ulkoiluun (menee myös keväällä/syksyllä kerroksia lisäämällä)

Vierailija
24/33 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesätakki, talvitakki ja välitilatakki. (3)

Omasta mielestäni noista tarvitsee sekä siistin että rennomman version. Talvella ei tehdä lumitöitä samassa takissa kuin lähdetä ravintolaan/kylään/muualle "sivistyksen" pariin. Ja vastaavasti muina kausina. Toki sitten jos harrastaa vielä jotain ulkona, tarvitsee yleensä niihin erikseen vielä takin (hiihto, juoksu, pyöräily, kalastus, metsästys, mitä näitä nyt on). 

No joo, kyllä mä tarvin kevään lumitöihin eri takin kuin talven.

Vierailija
25/33 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on talvitakki, kesätakki ja 2 välikausi takkia (toinen rennompi ja toinen edustavampi). Kolmellakin pärjäisi.

Vierailija
26/33 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ajatellut että minulla ei ole vaatteita ihan joka tilanteeseen, mutta kun pikaisesti laskin niin takkeja on yli 40 erilaista.

Vierailija
27/33 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen sääolosuhteissa ja suhteellisen "normaalia" elämää elävä ihminen tarvitsee vähintään kymmenen takkia, jos haluaa olla edes jotenkuten tilanteen mukaan pukeutunut. Itselläni on takkeja varmasti yli 50. Vähemmälläkin pärjäisi, jos ostelisi tylsiä, neutraalinvärisiä takkeja, jotka sopivat kaiken kanssa. Olen eräässä vaatefirmassa töissä, jossa saan 50% henkilökunta-alennuksen jo alennetuista hinnoista, eli tulee osteltua.

Vierailija
28/33 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesätakki, talvitakki ja välitilatakki. (3)

Omasta mielestäni noista tarvitsee sekä siistin että rennomman version. Talvella ei tehdä lumitöitä samassa takissa kuin lähdetä ravintolaan/kylään/muualle "sivistyksen" pariin. Ja vastaavasti muina kausina. Toki sitten jos harrastaa vielä jotain ulkona, tarvitsee yleensä niihin erikseen vielä takin (hiihto, juoksu, pyöräily, kalastus, metsästys, mitä näitä nyt on). 

Jaa, ei minulla ainakaan ole kuin 4 takkia (kesä, välikausi, talvi + juoksu) ja kaikki valittu niin että ne käy rennompiin tilanteisiin ja hienompiin tilanteisiin. Luulin että tämä olisi tavallista. Ei meillä lapsuudenkodissa ainakaan saanut hommata kuin vain ne ihan tarpeelliset takit, muistan kun siskoni sai kunnon huudot kun tämä oli ostanut kesätyörahoillaan toisen syystakin vaikka entinen oli vielä ihan käyttökelpoinen.

Ei meilläkään lapsuudenkodissa saanut kuin lasillisen limsaa saunan jälkeen, nyt aikuisena olen pistänyt elämän risaiseksi ja juonut kokonaisen pullon kerralla!

Vierailija
29/33 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi. Toinen päällä ja toinen hengarissa!

Vierailija
30/33 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko tiskitakki?

Vierailija
31/33 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on farkkutakki, nahkatakki, koiranpissatus takki eli goretex -takki, fiksuman näköinen goretextakki, sillä voi mennä vaikka sateisena päivänä kesäteatteriin, poplari x2, lyhyempi ja pidempi, ohut parka, ohut toppatakki, sopiva suomalaiseen kesäiltaan terassilla. Eli keväästä syksyyn nämä 8.

Talvella parka, untuvatakki ja villakangastakki, mielestäni tarvitsidin vielä lyhyen villakangastakin.

Eli yhteensä 11, jos asuisin pohjoisemmassa tarvitsisin lämpimämmän goretextakin koiran ulkoilutukseen.

Ai niin on mulla vielä muutama bleiseri ja anorakki.

Vierailija
32/33 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu varmaan täysin siitä mitä tekee. Mulla on:

1. Ohut urheilutakki, jota käytän juostessa

2. Softshell -takki ulkoiluun

3. Farkkutakin tapainen vaikka kaupungille tai kauppaan

3. Poplari lähinnä työkäyttöön

4. Poplari villavuorella lähinnä työkäyttöön viileämmille säille

5. Parkatakki, sellainen rennompi, mutta voi käyttää kaupungilla

6. Toppatakki työkäyttöön, parkamallinen

7. Duffeli - tämä on ikivanha Burberry, mutta edelleen käyttökelpoinen. Rennompi.

8. Pidempi villakangastakki työkäyttöön

9. laskettelutakki ukoiluun ja siihen lasketteluun

10. Rönttätakki mökkipuuhiin. Tämä nyt ekstraa, piti saada kymppi täyteen. On vanha laskettelutakki.

Vierailija
33/33 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunki:

Nahkatakki

Villakangastakki

Ulkoilu ja liikunta:

Kuoritakki

Talvitakki

Kevyt untsikka

Anorakki

Juoksutakki

Riippuu siis siitä miten vapaata aikaansa käyttää.