Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulla nuorella pojalla on ongelma enkä tiedä ratkaisua

Vierailija
07.07.2017 |

Täytin juuri 16 ja vanhemmat eronneet, kun olin pikkupoika. En tiedä miten kirjoittaa ongelmastani, mutta teen parhaani. Yritin tienata hieman taskurahaa ja isäni lupasi, että voin tulla pesemään ikkunoita ja leikkaamaan ruohoa heidän kotiinsa ja näin tein. Olimme sopineet, että isä maksaa minulle työstä kunhan se on tehty. Kävikin niin, etten saanut mitään. Isä lähti työmatkalle ja isän uusi vaimo sanoi, etten ansaitse mitään ja otti setelit itselleen. Väitti ettei isäni ole luvannut mitään ja ajoi minut pois. Menen syksyllä lukioon ja tulevaisuudessa haluan lääkäriksi mutta pelottaa raha-asiat, koska äiti ei tienaa tarpeeksi ja vaikka isäni maksaa minusta elareita niin silti meillä on tiukkaa. En halua valittaa mutta häpeän, ettei minulla ole kunnon puhelinta ja äiti on siivooja. Yritän olla ajattelematta asiaa, koska äiti on muuten hyvä ihminen ja puolustan häntä aina. Vanhemmat eivät juurikaan ole tekemisissä ja erosivat riitaisesti aikoinaan. En ole kertonut tästä äidille, mutta isän uusi vaimo haukkuu minua ja vähättelee, ettei minusta ole lääkäriksi. Hänen lapsille on ostettu kaikki uusimmat elektroniikkalaitteet mutta minua isä ei muista edes jouluna eikä syntymäpäivänä. En kuitenkaan kaipaa pelkästään tavaraa ja rahaa, mutta isä ei ole läheinen ja lapsuudessa oli todella etäinen. Nykyisin isä painostaa opiskelemaan ja kerran sanoi, että siivoojaksi en saa jäädä, koska se on niin häpeällinen ammatti. Isä itse tienaa huomattavasti enemmän kuin äitini, koska on paremmin kouluttautunut. Myöskään isä ei kysy kuulumisia minulta mutta uusioperheen kanssa viestittelee usein. Ja mitä tulee tuohon työhön, niin kerroin tapahtuneesta isälle mutta hän vaan nauroi ja väitti, että olen keksinyt koko jutun. Isä pyysi näyttämään uutta puhelinta, joka minun olisi pitänyt ostaa tienaamilla rahoilla mutta pahalta tuntuu. Joka kerta kun käyn heidän luona, niin uusi vaimo haukkuu minua ja äitiäni ja väittää että olen paikalla vaan kinumassa rahaa. Itkin parina päivänä, kun tuntui niin pahalta kuulla haukkuja äidistä ja vieläpä ihmiseltä, joka ei ole koskaan tavannut häntä. Odotan kauhulla syksyä, koska sain tietää että äitipuolen tytär ja poika (ovat kaksoset) aloittavat samassa lukiossa. Tästä tietää vain minä ja äitini. Sen kirjoitan vielä, että uusioperheen lapset eivät tee mitään saadakseen hienoja tavaroita ja rahaa. Miten tässä perhehelvetissä selviää ja mitä teen isän kanssa? Puhuminen ei näytä auttavan. :(

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on päämäärä tiedossa. Työskentele määrätietoisesti sitä kohti. Typeriä ihmisiä löytyy maailmasta enemmän kuin tarpeeksi, joten älä välitä. Jos niihin uhraat omaa aikaasi tai resurssejasi, ne menevät vain hukkaan. Hae muita töitä. Sulla on mukava koti ja äiti, joten reippain mielin vaan lukioon ja maailmalle. Viet sitten myöhemmin lääkärinä isällesi vaikka appelsiinin vanhainkotiin aina jouluisin. Äitipuolelle sitruunan.

Vierailija
2/5 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi kuulostaa hyvältä ihmiseltä, isäsi ei niinkään. "Äitipuoli" kuulostaa oikealta demonilta, ja mitä vähemmän olet hänen kanssaan nyt tekemisissä, sitä vähemmän sisällesi kertyy vihaa ja katekruutta. Koska tuskin tuolta akalta tulet muuta saamaan. Kirjoita isällesi kirje, jossa kerrot nämä asiat ja sen, kuinka sinua sattuu. Jos isäsi ei siltikään välitä, niin huihai, sinulla on ne tärkeimmät asiat: Tavoitteita, hyvä sydän ja huippu äiti. Muuta et edes tarvitse :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän provoksi epäilen, mutta jos ei niin pari pointtia:

- Ihan sama mitä joku ajattelee sinusta tulevan tai ei tulevan. Tulevaisuus ja totuus näyttää kyllä kaikille, mitä tapahtui, mitä sinusta tuli. Siitä on ihan turha puhua tai teorisoida, että miksi kukain sinun uskoo pystyvän tulemaan. Näytät kaikille närhen munat ja opiskelet juuri siksi miksi haluat. Lääkkikseen ei päästä rahalla vaan työllä, opiskelulla ja älyllä. Keskityt siihen ja et puhu isällesi/isäpuolellesi tulevaisuudestasi mitään.

- Älä tee isällesi mitään hommia kun et voi luottaa maksuun. Älä itseasiassa edes ole hänen kanssaan enää tekemisissä.

Vierailija
4/5 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän provoksi epäilen, mutta jos ei niin pari pointtia:

- Ihan sama mitä joku ajattelee sinusta tulevan tai ei tulevan. Tulevaisuus ja totuus näyttää kyllä kaikille, mitä tapahtui, mitä sinusta tuli. Siitä on ihan turha puhua tai teorisoida, että miksi kukain sinun uskoo pystyvän tulemaan. Näytät kaikille närhen munat ja opiskelet juuri siksi miksi haluat. Lääkkikseen ei päästä rahalla vaan työllä, opiskelulla ja älyllä. Keskityt siihen ja et puhu isällesi/isäpuolellesi tulevaisuudestasi mitään.

- Älä tee isällesi mitään hommia kun et voi luottaa maksuun. Älä itseasiassa edes ole hänen kanssaan enää tekemisissä.

Opiskelin ahkerasti ja pääsin haluamaani lukioon. Kirjoitin tänne, koska ajattelin kohderyhmän olevan oikea ja saavani vastauksia, toisin kuin jossain Demissä. Ongelmani koskee kuitenkin perhettä ja vanhempia.

Vierailija
5/5 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla tulee menemaan hyvin,aitisi on hyvin kasvattanut sinut ja varmasti tehnyt kaikkensa sun eteen. Rakkaus on isompi voimavara kuin materia. Paaset ihan niin pitkalle elamassa kuin haluat. Aitipuolesi on torkea ja lisaksi varas. Ignoraa se ja isasi.

Terveisin samanikaisen pojan ylpea ja rakastava aiti.