8 vuotta asuttu saman katon alla eikä mies ole vieläkään sisäsiisti
Noniin siskot, mitäs mieltä? Räjähdänkö turhasta kun mies edelleen kusee renkaalle, pytyn reunaan lattialle? Eikä KOSKAAN pese vessaa. Tuo ehkä raivostuttavinta.
Pienempiä valuvikoja; käy suihkussa eikä kuivaa lattiaa (meillä vain yksi wc). Ei kuivaa jalkojaan vaan dallailee laminaatit märäksi ympäri kämppää suihkun jälkeen. Vaatteet jättää aina keittiön tuolin selkänojalle - likaisia sukkia ja kalsareita myöden. Tyhjät mehutölkit jää pöydälle. Kävelee kengillä sisällä.
Ja minä siivoon. 90% ajasta. Eikä auta se että jätän tekemättä, mies voi elää sotkussa maailman tappiin. Ikää pian 30v, eli ei tämä taida tästä enää parantua?
Kommentit (37)
Olen siivonnut meiltä kaikki ruokailuvälineet pois, käytössä on vain kertakäyttöisiä. Mies jätti tiskit altaaseen eikä saanut niitä koneeseen, joten minä päätin, että yksinkertaisin keino on lopettaa astioiden käyttäminen. Mies protestoi, hänestä tämä on tuhlausta. Olen sanonut, että hän voi koska tahansa mennä ostamaan itselleen lautasia, mutta tiskialtaasta ne lähtevät roskiin.
Ja kaikki ketjun naiset siis omistavat yksin 100%:sti asuntonsa, joissa mies on vain vieraileva statisti?
Niinkö? Se live-laugh-love-tarroilla ja muulla krääsällä sisustamanne kämppä kun on myös sen miehen koti ja asunto, mutta silti koko asunnossa miehellä ei ole mitään hengitystilaa tai sananvaltaa? Säälin miehiänne.
Jos on 8 vuotta tuota takana, niin tuskin muuttuu miksikään. Voit joko hyväksyä miehen sellaisenaan tai sitten miettia haluatko jotain muuta.
Jos miehessä on kuitenkin paljon muuta hyvää, niin joskus kannattaa sulkea silmänsä joiltain asioilta, mutta jokainen päättää itse mihin asti haluaa joustaa.
Nalkuttaminen ja holhoaminen ei auta: sanot lyhyesti: en halua istua likaiselle vessanpytylle. Kun asumme yhdessä, niin pitää ottaa toinenkin huomioon vaikka sinua vessan likaisuus ei haittaisi.
"Meillä on hyvä olla yhdessä, mutta sottaisuutesi harmittaa niin paljon, että mietin kuinka kauan jaksan sitä ymmärtää."
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kirj. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolimattoman miehen vaimona olemisessa kurjaa on se, että vaimosta tulee ikävä, pikkumainen "nalkuttaja".
Mieheni on toivoton ja olen tavallaan oppinut elämään sen tosiasian kanssa, että minä olen se, joka siivoan monta kertaa päivässä hänen murusensa leipälaudalta, kiikutan astiat koneeseen, tavarat paikoilleen jne. Mutta aina ei vaan jaksa.
Väsyneenä ja turhautuneena tulee nuristua ja välillä pinna palaa, huudan ja sen seurauksena mies lähtee tilanteesta. Minusta tulee konna, mikä on aika epäreilua.
Totta :( Ja meillä mies myös kehtaa ihmetellä miksi esim haahuan kotona tukka pystyssä tai ei kiinnosta seksit illalla, kun on ensin hoitanut yksin kotiaskareet, hoitanut lapset ja siihen päälle vielä siivonnut aikuisen miehen sotkut.
Kilttinä esim pyykkään miehelle vaatteet samalla kun pesen muutkin pyykit. Vuoden pyysin miestä siivoamaan vaatekaappinsa että olis helpompaa viedä puhtaat vaatteet sinne. Lopulta siivottiin se yhdessä niin että minä vedin projektia... kaappi oli siisti tasan viikon, sitten kaikki pinot oli taas miten sattuu. Sama se minulle, lykkään puhtaat siihen keon päälle. No mutta arvatkaa vaan keneltä ollaan ekana nurisemassa missä se musta puman t-paita on.... Olisko siellä pinon alimmaisena??!
No nyt kyllä täytyy tälle kirjoittajalle sanoa, että ihan itseäsi saat syyttää. Siinä kun "kilttinä" teet, niin toinenhan kaiken vastaanottaa! Lopeta se miehen pyykkien peseminen ***kele! Kyllä se alkaa niitä itse pesemään ja kaappiinsa viikkaamaan, kun puhtaat loppuu ja vanhoja on pidetty kuukausi päällä. Näin se toimii ystävä rakas!
Ja senkun peset niitä vajaita koneellisia, kun omistasi/lasten omista kone ei tule täyteen. Ei siitä ilmastonmuutos mihinkään kärsi. Tuollaisiin miehiin ei toimi kuin suora toiminta (tekemättä jättäminen), puheesi on kärpäsen surinaa ukkosi korvissa. Muista se!
Kyllä se vaatteensa pesee jos puhtaat loppuu ja samalla muidenkim, mutta siihen se jää. Siis se vessanpytty saa olla kusessa ja laminaatit kupruilla, ei näihin auta minun tekemättä jättämiset.
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikki ketjun naiset siis omistavat yksin 100%:sti asuntonsa, joissa mies on vain vieraileva statisti?
Niinkö? Se live-laugh-love-tarroilla ja muulla krääsällä sisustamanne kämppä kun on myös sen miehen koti ja asunto, mutta silti koko asunnossa miehellä ei ole mitään hengitystilaa tai sananvaltaa? Säälin miehiänne.
Omistan 50%. Siksi siivoan vain oman huoneeni, keittiö ja olohuone ja eteinen saavat olla juuri sellaiset kuin mies niiden haluaa olevan. Jostain syystä hän saa hirveän hepulin, kun joku tulee kylään. Mies hokee, että "miksi et ole siivonnut". Katson hämmästyneenä ympärilleni, otan takkini naulakosta ja siirrän sen komeroon. Loikin sujuvasti miehen avoinaisen urheilukassin, kenkien, likaisen pyyhkeen ja sählymailan yli, sivuutan likaisten vaatteiden piilottaman tuolin ja varon astumasta tyhjän karkkipussin ja banaaninkuoren päälle. Vilkaisen olohuoneeseen, jossa on miehen energiatölkkikokoelma rahkatölkkien vierellä verkkareiden äärellä. Keittiössä tiskiallas on täynnä tiskiä, kaksi roskapussia tursuaa lattialla ja kolmas komerossa. Pöydän pinnan väriä ei erota, siinä on lehtikasoja ja astioita.
Minulle on tärkeää, että mies kokee tämän olevan hänenkin kotinsa. Hän saa kaikessa rauhassa siivota niin paljon kuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Teillä on eri siisteyskäsitykset. Sinun siisteyskäsityksesi ei ole kiveen hakattu universaali totuus.
Eli nalkutat ja märiset turhasta.
Jos perseeni kastuisi vessanpytylle jätetyistä kusitahroista ja vaatteeni likaantuisivat samoista tahroista pytyn ympärillä, kävisin pyyhkimässä kuseni miehen vaatteisiin. Ihan turhaa märisisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistan 50%. Siksi siivoan vain oman huoneeni, keittiö ja olohuone ja eteinen saavat olla juuri sellaiset kuin mies niiden haluaa olevan. Jostain syystä hän saa hirveän hepulin, kun joku tulee kylään. Mies hokee, että "miksi et ole siivonnut". Katson hämmästyneenä ympärilleni, otan takkini naulakosta ja siirrän sen komeroon. Loikin sujuvasti miehen avoinaisen urheilukassin, kenkien, likaisen pyyhkeen ja sählymailan yli, sivuutan likaisten vaatteiden piilottaman tuolin ja varon astumasta tyhjän karkkipussin ja banaaninkuoren päälle. Vilkaisen olohuoneeseen, jossa on miehen energiatölkkikokoelma rahkatölkkien vierellä verkkareiden äärellä. Keittiössä tiskiallas on täynnä tiskiä, kaksi roskapussia tursuaa lattialla ja kolmas komerossa. Pöydän pinnan väriä ei erota, siinä on lehtikasoja ja astioita.
Minulle on tärkeää, että mies kokee tämän olevan hänenkin kotinsa. Hän saa kaikessa rauhassa siivota niin paljon kuin haluaa.
Yhtään et tietenkään taas liioittele?
On se jännää, kun yhdelläkään sinkkumiehellä en ole koskaan likaista, sotkuista ja kuvaamanne kaltaista asuntoa nähnyt, mutta nyt se syykin on selvä. Ne on kaikki päätyneet jo aikoja sitten palstamammojen puolisoiksi. Ihan itse olet sen miehesi kuitenkin valinnut? Vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on eri siisteyskäsitykset. Sinun siisteyskäsityksesi ei ole kiveen hakattu universaali totuus.
Eli nalkutat ja märiset turhasta.
Jos perseeni kastuisi vessanpytylle jätetyistä kusitahroista ja vaatteeni likaantuisivat samoista tahroista pytyn ympärillä, kävisin pyyhkimässä kuseni miehen vaatteisiin. Ihan turhaa märisisi.
Jos. Jos sinulla edes olisi se mies, tuolla asenteella siitä ei varmaan ole mitään pelkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se jännää, kun yhdelläkään sinkkumiehellä en ole koskaan likaista, sotkuista ja kuvaamanne kaltaista asuntoa nähnyt, mutta nyt se syykin on selvä. Ne on kaikki päätyneet jo aikoja sitten palstamammojen puolisoiksi. Ihan itse olet sen miehesi kuitenkin valinnut? Vai?
Et varmaan sit ole nähnyt niitä paljoa.
Viimeksi kun kävin sinkkumiehen asunnossa, se oli juuri kuvatun kaltainen. Sukat vaan tarttui lattiaan kiinni...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kun kävin sinkkumiehen asunnossa, se oli juuri kuvatun kaltainen. Sukat vaan tarttui lattiaan kiinni...
Niin varmaan, niin varmaan. Kerro vielä että nurkissa oli kaljatölkkejä ja pitsalaatikoita, ja että sen äiti käy sillä siivoamassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan, niin varmaan. Kerro vielä että nurkissa oli kaljatölkkejä ja pitsalaatikoita, ja että sen äiti käy sillä siivoamassa?
Oli pitsalaatikko. Ruokakääreitä. Energiajuomatölkkejä. En kysynyt kuka siivoaa, itsellä kun on nuo käytöstavat. Eläköön miten haluaa kun yksinään elää.
Aloittaja kirj. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et räjähdä turhasta, mutta räjähtämisen sijaa asiassa voisi auttaa konkreettiset pyynnöt, että yksinkertaisesti sanot neutraalilla ja rauhallisella äänellä:
"Siivoaisitko vessan? Pyyhi lattia kostealla, käytä tätä pesuainetta näin. Kuivaa lopuksi lattia liinalla."
"Kuivaisitko märät jalanjäljet laminaatilta. Siivouskomerossa on kuiva lattiarätti ovessa roikkumassa, käytä sitä."
"Vietkö vaatteesi tuolin selkänojalta pesukoriin. Ai aiot käyttää niitä vielä? No missä voisit puoliksi käytettyjä vaatteita säilyttää, katso niille sopiva paikka."
Eli siis opetat nämä jutut ja vastuutat hoitamaan ja huomioimaan aivan samoin, kuten lapsiakin kasvatetaan.
Voi olla, ettei miehellesi ole kotona opetettu näitä perusasioita ja hän siksi toimii noin. On ollut vaikkapa innokas kodinhoitaja isänä tai äitinä, joka on kaiken vaan hiljaa itse siivonnut.
Tsemppiä!
Voivoi... olen tehnyt tuota 8 vuotta. Ja siksi kysyinkin epätoivoisena että ei taida enää sisäsiistiksi oppia tämä yksilö...
1: Yleensä tuollainen käy selväksi vuodessa eli mies osoittautuu possuksi.
2:Miksi ihmeessä olet vielä siellä siivoamassa?
Tätä ketjua kun lukee, huomaa että jokaisen sottaisen miehen taustalla on äiti/vaimo joka kiltisti siivoaa sotkut, vaikka 30 vuoden ajan. Aika turha enää itkeä tuossa vaiheessa.
Kyllä se nyt on vaan niin että aikuinen ihminen osaa virtsata ja ulostaa siististi. Ja omien jälkien korjaaminen ja tavaroiden paikalleen laitto on ihan minimivaatimus sisäsiisteydessä. Nämä ovat vaatimukset kenelle tahansa yli 10 vuotiaalle lapselle.
Lisäksi kun yhdessä asutaan, on yhteinen vastuu taloudenhoidosta. 50/50.
Jos on sottaisen kumppanin valinnut, niin vaihtoehtoja on vähän. Paras olisi tietysti tehdä avioerohakemus ja kertoa miehelle että "Sinulla on 6 kk aikaa parantaa tapasi, tai sitten tulee ero." Jos ei paranna tapojaan tuosta, sitten näet että hänelle kuseskelu ympäriinsä on tärkeämpää kuin teidän yhteiselämänne.
Jos ei ihan noin radikaaliin tekoon halua mennä, sitten hankkisin tarvittaessa siivojan siivoamaan sotkut ja laittaisin laskun miehelle. Sanoisin että joka kerta kun joudun kutsumaan siivojan tai siivoamaan hänen sotkunsa, lasku tulee.
Miten v*tussa ne sisustustarrat liittyy siihen, että joku on porsas eikä siivoa omia paskojaan?
vieraskin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noniin siskot, mitäs mieltä? Räjähdänkö turhasta kun mies edelleen kusee renkaalle, pytyn reunaan lattialle? Eikä KOSKAAN pese vessaa. Tuo ehkä raivostuttavinta.
Pienempiä valuvikoja; käy suihkussa eikä kuivaa lattiaa (meillä vain yksi wc). Ei kuivaa jalkojaan vaan dallailee laminaatit märäksi ympäri kämppää suihkun jälkeen. Vaatteet jättää aina keittiön tuolin selkänojalle - likaisia sukkia ja kalsareita myöden. Tyhjät mehutölkit jää pöydälle. Kävelee kengillä sisällä.
Ja minä siivoon. 90% ajasta. Eikä auta se että jätän tekemättä, mies voi elää sotkussa maailman tappiin. Ikää pian 30v, eli ei tämä taida tästä enää parantua?
Jokaisen renkaalle kusemisen jälkeen viet miehelle pesuainepullon käteen ja sanot, että menee siivoamaan jälkensä, että sinäkin voit sitä vessaa käyttää. Kerrot miehelle, että on ikävää istua toisen kusen päälle, eikä ole kiva, kun alas lasketuissa housuissa on lattialla ollutta kusta. Mies voi varmaan pestä ne housutkin ja toki mielellään käsin, että saat ne mahdollisimman pian takaisin käyttöön. Heti!
Vessaan voi laittaa maton, niin ei märillä jaloilla kastele koko kämppää.
Vaatteille oma tuoli tai vaatepuu tms vaikka makkariin, jos se on mielestäsi parempi paikka, kuin keittiö.
Mehutölkkeihin voi kommentoida, että meillä on tapana laittaa roskat roskikseen, tulepas tänne!
Kengät jalassa kävelyn jälkeen voit ojentaa miehelle imurin, että imuroippas kurat pois, kun kerran piti kengät jalassa kävellä.
Joo, vaikutan varmaan nalkuttajalta, mutta mulla onkin sisäsiisti mies ja jos joku nyppii, sanon sen kyllä ääneen, enkä uhriudu. Minä en ole olemassa toisen sotkuja siivotakseni, molemmat siivoavat vuorollaan ja omat jälkensä myös.
Välillä tuntuu, että sen kph maton yli astutaan kun lattialla edelleen märkiä jälkiä. Onhan se niin vaikeaa ymmärtää, miksi se matto siihen laitettiin. :)
Sanonpahan vain, että kun naisen kanssa seurusteli/asui, ei tullut ikinä mietittyä näitä juttuja. Automaattisesti siivosimme puoliksi ja olimme muutenkin "yhtä siistejä".
No nyt kyllä täytyy tälle kirjoittajalle sanoa, että ihan itseäsi saat syyttää. Siinä kun "kilttinä" teet, niin toinenhan kaiken vastaanottaa! Lopeta se miehen pyykkien peseminen ***kele! Kyllä se alkaa niitä itse pesemään ja kaappiinsa viikkaamaan, kun puhtaat loppuu ja vanhoja on pidetty kuukausi päällä. Näin se toimii ystävä rakas!
Ja senkun peset niitä vajaita koneellisia, kun omistasi/lasten omista kone ei tule täyteen. Ei siitä ilmastonmuutos mihinkään kärsi. Tuollaisiin miehiin ei toimi kuin suora toiminta (tekemättä jättäminen), puheesi on kärpäsen surinaa ukkosi korvissa. Muista se!