Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8 vuotta asuttu saman katon alla eikä mies ole vieläkään sisäsiisti

Vierailija
07.07.2017 |

Noniin siskot, mitäs mieltä? Räjähdänkö turhasta kun mies edelleen kusee renkaalle, pytyn reunaan lattialle? Eikä KOSKAAN pese vessaa. Tuo ehkä raivostuttavinta.

Pienempiä valuvikoja; käy suihkussa eikä kuivaa lattiaa (meillä vain yksi wc). Ei kuivaa jalkojaan vaan dallailee laminaatit märäksi ympäri kämppää suihkun jälkeen. Vaatteet jättää aina keittiön tuolin selkänojalle - likaisia sukkia ja kalsareita myöden. Tyhjät mehutölkit jää pöydälle. Kävelee kengillä sisällä.

Ja minä siivoon. 90% ajasta. Eikä auta se että jätän tekemättä, mies voi elää sotkussa maailman tappiin. Ikää pian 30v, eli ei tämä taida tästä enää parantua?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika, tosin vasta 2 vuotta asuttu yhdessä. Kuseskelusta en osaa sanoa, molemmilla omat vessat. Muuten kuulostaa tutulta, suihkun jälkeen on lattiat märkinä, monesti olen meinannut liukastua, naulakkona käyttää kuntoilulaitteita ja tuolia, muuten sekä likaiset että puhtaat sukat ja kalsarit lojuu samassa kasassa likaisten lautasten, tyhjien jätskipurkkien ja muun roskan kanssa. Osan puhtaista vaatteista ja muistakin tavaroista säilyttää kymmenessä eri muovipussissa jotka on ripoteltu ympäri asunnon lattiaa vaikka kaappitilaakin olisi. Keittiössä kaikki jää käsistä pöydälle, roskat ja ruuantähteet. Mies ei käytä vapaapäiviään ja "hyvää peliaikaa" siivoamiseen vaan ilmottaa että "sähän voit siivota ku sulla on vapaata". Ikää 28.

Vierailija
2/37 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten tuollaisia miehiä on niin paljon. Meillä mies osaa hoitaa vessassa käynnin siivosti, unohtelee joskus pöydille roskia sun muita, mutta laittaa ne pois kun pyydän. Olen myös kokeillut että jos en enää hoidakaan jonkun roskan, pyykin, tiskin tmv. siivousta, mitä mies tekee. No mies ottaa sen itse ja hoitaa.

Minäkin siivoan paljon ja aika usein, mutta mies auttaa minua kun pyydän ja muutamat kotityöt olemme jakaneet "pysyvästi". Esim. minä tiskaan, koska se on minusta ihan mukavaa, siivoan vessan ja pesen pyykit. Inhoan kotitöistä yli kaiken imurointia, mutta miehelle se ei ole niin paha, joten hän hoitaa sen.

Miehellä tosin on paha tapa unohtaa täysin pyykkinsä tuolille tai sohvalle, jos lähtee tekemään jotakin muuta. 

Mistä ihmeestä oikein löydätte noita? Eikä tässä tapauksessa ikä ole tuonut järkeä tmv, ikää kummallakin vasta reilu 20.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten tuollaisia miehiä on niin paljon. Meillä mies osaa hoitaa vessassa käynnin siivosti, unohtelee joskus pöydille roskia sun muita, mutta laittaa ne pois kun pyydän. Olen myös kokeillut että jos en enää hoidakaan jonkun roskan, pyykin, tiskin tmv. siivousta, mitä mies tekee. No mies ottaa sen itse ja hoitaa.

Minäkin siivoan paljon ja aika usein, mutta mies auttaa minua kun pyydän ja muutamat kotityöt olemme jakaneet "pysyvästi". Esim. minä tiskaan, koska se on minusta ihan mukavaa, siivoan vessan ja pesen pyykit. Inhoan kotitöistä yli kaiken imurointia, mutta miehelle se ei ole niin paha, joten hän hoitaa sen.

Miehellä tosin on paha tapa unohtaa täysin pyykkinsä tuolille tai sohvalle, jos lähtee tekemään jotakin muuta. 

Mistä ihmeestä oikein löydätte noita? Eikä tässä tapauksessa ikä ole tuonut järkeä tmv, ikää kummallakin vasta reilu 20.

Liittyy aiheeseen miten?

Vierailija
4/37 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama vika, tosin vasta 2 vuotta asuttu yhdessä. Kuseskelusta en osaa sanoa, molemmilla omat vessat. Muuten kuulostaa tutulta, suihkun jälkeen on lattiat märkinä, monesti olen meinannut liukastua, naulakkona käyttää kuntoilulaitteita ja tuolia, muuten sekä likaiset että puhtaat sukat ja kalsarit lojuu samassa kasassa likaisten lautasten, tyhjien jätskipurkkien ja muun roskan kanssa. Osan puhtaista vaatteista ja muistakin tavaroista säilyttää kymmenessä eri muovipussissa jotka on ripoteltu ympäri asunnon lattiaa vaikka kaappitilaakin olisi. Keittiössä kaikki jää käsistä pöydälle, roskat ja ruuantähteet. Mies ei käytä vapaapäiviään ja "hyvää peliaikaa" siivoamiseen vaan ilmottaa että "sähän voit siivota ku sulla on vapaata". Ikää 28.

Meillä mies siivoaa jonkun verran jos sanon asiasta. Mutta esim vessaan olen joutunut herran taluttamaan ja katsomaan vierestä että pesee, koska pelkkä huomautus asiasta ei saa toimintaa aikaa. Ja minusta siinä mennään liian pitkälle.

Tulee vaan aika p*ska fiilis, kun itse esim eilen siivosin 2-3 tuntia kerääntyneitä sotkuja (meillä siis pieniä lapsia, sotkua tulee). Ja sit aamulla ekana kun menee vessaan niin pytyssä on kuset (tääkin- kusen jälkeen ei kuulemma tarvitse vetää), lattialla pissatipat ja lattia litimärkä miehen suihkun jäljiltä.

Kyllä siinä alkaa väkisinkin miettimään että helpommalla pääsis kun olis tuo yksi iso vauva vähemmän....

Vierailija
5/37 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et räjähdä turhasta, mutta räjähtämisen sijaa asiassa voisi auttaa konkreettiset pyynnöt, että yksinkertaisesti sanot neutraalilla ja rauhallisella äänellä:

"Siivoaisitko vessan? Pyyhi lattia kostealla, käytä tätä pesuainetta näin. Kuivaa lopuksi lattia liinalla."

"Kuivaisitko märät jalanjäljet laminaatilta. Siivouskomerossa on kuiva lattiarätti ovessa roikkumassa, käytä sitä."

"Vietkö vaatteesi tuolin selkänojalta pesukoriin. Ai aiot käyttää niitä vielä? No missä voisit puoliksi käytettyjä vaatteita säilyttää, katso niille sopiva paikka."

Eli siis opetat nämä jutut ja vastuutat hoitamaan ja huomioimaan aivan samoin, kuten lapsiakin kasvatetaan.

Voi olla, ettei miehellesi ole kotona opetettu näitä perusasioita ja hän siksi toimii noin. On ollut vaikkapa innokas kodinhoitaja isänä tai äitinä, joka on kaiken vaan hiljaa itse siivonnut.

Tsemppiä!

Vierailija
6/37 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyy aiheeseen miten?

Voisit opetella lauseenmuodostusta.

Vierailija
7/37 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et räjähdä turhasta, mutta räjähtämisen sijaa asiassa voisi auttaa konkreettiset pyynnöt, että yksinkertaisesti sanot neutraalilla ja rauhallisella äänellä:

"Siivoaisitko vessan? Pyyhi lattia kostealla, käytä tätä pesuainetta näin. Kuivaa lopuksi lattia liinalla."

"Kuivaisitko märät jalanjäljet laminaatilta. Siivouskomerossa on kuiva lattiarätti ovessa roikkumassa, käytä sitä."

"Vietkö vaatteesi tuolin selkänojalta pesukoriin. Ai aiot käyttää niitä vielä? No missä voisit puoliksi käytettyjä vaatteita säilyttää, katso niille sopiva paikka."

Eli siis opetat nämä jutut ja vastuutat hoitamaan ja huomioimaan aivan samoin, kuten lapsiakin kasvatetaan.

Voi olla, ettei miehellesi ole kotona opetettu näitä perusasioita ja hän siksi toimii noin. On ollut vaikkapa innokas kodinhoitaja isänä tai äitinä, joka on kaiken vaan hiljaa itse siivonnut.

Tsemppiä!

Miten kukaan viitsii leikkiä miehensä äitiä tällein?? Ei kyllä mies enää kiihottais.

Vierailija
8/37 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolimattoman miehen vaimona olemisessa kurjaa on se, että vaimosta tulee ikävä, pikkumainen "nalkuttaja".

Mieheni on toivoton ja olen tavallaan oppinut elämään sen tosiasian kanssa, että minä olen se, joka siivoan monta kertaa päivässä hänen murusensa leipälaudalta, kiikutan astiat koneeseen, tavarat paikoilleen jne. Mutta aina ei vaan jaksa.

Väsyneenä ja turhautuneena tulee nuristua ja välillä pinna palaa, huudan ja sen seurauksena mies lähtee tilanteesta. Minusta tulee konna, mikä on aika epäreilua.

Vierailija
9/37 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä!

Voivoi... olen tehnyt tuota 8 vuotta. Ja siksi kysyinkin epätoivoisena että ei taida enää sisäsiistiksi oppia tämä yksilö...

Vierailija
10/37 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne ei tule paranemaan. Toiset eivät vain suostu tekemään osuuttaan kotitöistä. Itse en tällaisia kumppaneita kauaa katsele.

Vierailija
11/37 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolimattoman miehen vaimona olemisessa kurjaa on se, että vaimosta tulee ikävä, pikkumainen "nalkuttaja".

Mieheni on toivoton ja olen tavallaan oppinut elämään sen tosiasian kanssa, että minä olen se, joka siivoan monta kertaa päivässä hänen murusensa leipälaudalta, kiikutan astiat koneeseen, tavarat paikoilleen jne. Mutta aina ei vaan jaksa.

Väsyneenä ja turhautuneena tulee nuristua ja välillä pinna palaa, huudan ja sen seurauksena mies lähtee tilanteesta. Minusta tulee konna, mikä on aika epäreilua.

Totta :( Ja meillä mies myös kehtaa ihmetellä miksi esim haahuan kotona tukka pystyssä tai ei kiinnosta seksit illalla, kun on ensin hoitanut yksin kotiaskareet, hoitanut lapset ja siihen päälle vielä siivonnut aikuisen miehen sotkut.

Kilttinä esim pyykkään miehelle vaatteet samalla kun pesen muutkin pyykit. Vuoden pyysin miestä siivoamaan vaatekaappinsa että olis helpompaa viedä puhtaat vaatteet sinne. Lopulta siivottiin se yhdessä niin että minä vedin projektia... kaappi oli siisti tasan viikon, sitten kaikki pinot oli taas miten sattuu. Sama se minulle, lykkään puhtaat siihen keon päälle. No mutta arvatkaa vaan keneltä ollaan ekana nurisemassa missä se musta puman t-paita on.... Olisko siellä pinon alimmaisena??!

Vierailija
12/37 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikomaan kun alkaa niin piikoa saa lopun ikäänsä.

Vierailija
13/37 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan, että lakkaat siivoamasta miehesi jälkiä. Et ole hänen palvelijansa etkä äitinsä. Jos hänellä ei pian ole puhtaita vaatteita, koska kaikki makaa paskaisena keittiön nurkassa (voithan nakata ne tuolilta sinne, kun tarvit tuolia itse), luulisi jonkun kellon soivan.

Oman mielenterveytesi vuoksi kannattaa ehkä pyyhkiä kuset pytystä, että voit sitä itse käyttää. Mutta ihan oikeasti, jos on saanut palvelun tekemättä itse mitään, miksi hän haluaisi muuttua? Ja tietenkin äidin lellivauva kokee tulleensa raa'asti kaltoinkohdellusti, jos joku koittaa tehdä hänen elämästään epämukavaa.

Sinuna minä lähtisin kävelemään, en haluaisi jakaa elämääni ihmisen kanssa, jonka mielestä minun on ok istua pissalle hänen sotkemalleen pytylle. Törkeää!

Vierailija
14/37 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirj. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä!

Voivoi... olen tehnyt tuota 8 vuotta. Ja siksi kysyinkin epätoivoisena että ei taida enää sisäsiistiksi oppia tämä yksilö...

No joo, eiköhän kuka tahansa nyt osaa päätellä että 8 vuoden jälkeen toinen ei tule tätä asiaa oppimaan...

Vierailija
15/37 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit heittää toivon tapojen muuttumisesta vessanpöntöstä alas. Itse olen mieheni jälkiä siivonnut 30v eli voin todeta että ei ne tavat miksikään muutu. Syy on siinä että nämä miehet eivät huomaa näitä tekemättä jättämisiään. Aikaa myöten sitä itse sopeutuu eikä viitsi enää näistä asioista edes mainita. Kyllä se siitä...tsemppiä.

Vierailija
16/37 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teette sopimuksen, että mies kellottaa kodinhoidolle 0,5 - 1,5 h (mikä nyt teillä olisikaan sopivasti) joka päivä, tai eroatte. Satunnaiset rästit olisi kuitenkin mahdollista suorittaa seuraavana päivänä, tai ajan voisi myös tehdä sisään vapaapäiviä varten. Kotitöihin tulisi siis työajan seuranta yksittäisistä tehtävistä "nalkuttamisen" sijaan.

Tämä järjestely kaikkiin perheisiin, jossa toinen (yleensä kai nainen) joutuu olemaan työnjohtaja. Työnjohtaja päättää työajan seurannasta ja lopettaa mikromanageerauksen.

Vierailija
17/37 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noniin siskot, mitäs mieltä? Räjähdänkö turhasta kun mies edelleen kusee renkaalle, pytyn reunaan lattialle? Eikä KOSKAAN pese vessaa. Tuo ehkä raivostuttavinta.

Pienempiä valuvikoja; käy suihkussa eikä kuivaa lattiaa (meillä vain yksi wc). Ei kuivaa jalkojaan vaan dallailee laminaatit märäksi ympäri kämppää suihkun jälkeen. Vaatteet jättää aina keittiön tuolin selkänojalle - likaisia sukkia ja kalsareita myöden. Tyhjät mehutölkit jää pöydälle. Kävelee kengillä sisällä.

Ja minä siivoon. 90% ajasta. Eikä auta se että jätän tekemättä, mies voi elää sotkussa maailman tappiin. Ikää pian 30v, eli ei tämä taida tästä enää parantua?

Jokaisen renkaalle kusemisen jälkeen viet miehelle pesuainepullon käteen ja sanot, että menee siivoamaan jälkensä, että sinäkin voit sitä vessaa käyttää. Kerrot miehelle, että on ikävää istua toisen kusen päälle, eikä ole kiva, kun alas lasketuissa housuissa on lattialla ollutta kusta. Mies voi varmaan pestä ne housutkin  ja toki mielellään käsin, että saat ne mahdollisimman pian takaisin käyttöön. Heti! 

Vessaan voi laittaa maton, niin ei märillä jaloilla kastele koko kämppää.

Vaatteille oma tuoli tai vaatepuu tms vaikka makkariin, jos se on mielestäsi parempi paikka, kuin keittiö. 

Mehutölkkeihin voi kommentoida, että meillä on tapana laittaa roskat roskikseen, tulepas tänne!

Kengät jalassa kävelyn jälkeen voit ojentaa miehelle imurin, että imuroippas kurat pois, kun kerran piti kengät jalassa kävellä.

Joo, vaikutan varmaan nalkuttajalta, mutta mulla onkin sisäsiisti mies ja jos joku nyppii, sanon sen kyllä ääneen, enkä uhriudu. Minä en ole olemassa toisen sotkuja siivotakseni, molemmat siivoavat vuorollaan ja omat jälkensä myös.

Vierailija
18/37 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraskin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen renkaalle kusemisen jälkeen viet miehelle pesuainepullon käteen ja sanot, että menee siivoamaan jälkensä, että sinäkin voit sitä vessaa käyttää. Kerrot miehelle, että on ikävää istua toisen kusen päälle, eikä ole kiva, kun alas lasketuissa housuissa on lattialla ollutta kusta. Mies voi varmaan pestä ne housutkin  ja toki mielellään käsin, että saat ne mahdollisimman pian takaisin käyttöön. Heti! 

Vessaan voi laittaa maton, niin ei märillä jaloilla kastele koko kämppää.

Vaatteille oma tuoli tai vaatepuu tms vaikka makkariin, jos se on mielestäsi parempi paikka, kuin keittiö. 

Mehutölkkeihin voi kommentoida, että meillä on tapana laittaa roskat roskikseen, tulepas tänne!

Kengät jalassa kävelyn jälkeen voit ojentaa miehelle imurin, että imuroippas kurat pois, kun kerran piti kengät jalassa kävellä.

Joo, vaikutan varmaan nalkuttajalta, mutta mulla onkin sisäsiisti mies ja jos joku nyppii, sanon sen kyllä ääneen, enkä uhriudu. Minä en ole olemassa toisen sotkuja siivotakseni, molemmat siivoavat vuorollaan ja omat jälkensä myös.

No voi nyt sentään.. luuletko etten ole sanonut? 😂 Etenkin kun olen ketjussa jo kertonut tekeväni kaikkea tuota 😂

Mun mielestä aikuisen miehen pitäs tässä kohtaa jo tehdä itse, kun on huomautettu, pyydetty, sanottu ja käsketty monia monia ja taas monia kertoja. Hänen mielestä nämä asiat ilmeisesti ei vaan ole tärkeitä.

Vierailija
19/37 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on eri siisteyskäsitykset. Sinun siisteyskäsityksesi ei ole kiveen hakattu universaali totuus.

Eli nalkutat ja märiset turhasta.

Vierailija
20/37 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on minun (nainen siis) lisäksi mies ja kolme teinipoikaa. Vaihtelevasti siivoavat jälkiään, siivoavat kumminkin. Mä olen ratkaissut tämän asian niin, että kun alkaa oikein nyppimään, otan viikon äkkilähdön etelään, jos aikatauluihin sopii ja annan miesten elää täällä paskoissaan sen ajan. Aina tosin olen saanut tulla puhtaaseen kotiin, kun olen tullut takaisin, kai sen verran pelkäävät, että en tule ollenkaan takaisin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme