Onko täällä muita, jotka eivät ole hyviä missään?
Kuinka se vaikuttaa teihin?
Itselläni on heikko itsetunto sen vuoksi. Tunnen itseni mitättömäksi enkä viitsi ponnistella minkään eteen. Menen sieltä mistä aita on matalin.
En ole hyvä yhtään missään. En ole musikaalinen, taiteellinen, urheilullinen, olen matematiikassa, fysiikassa ja kemiassa huono. Minulla ei ole rytmitajua joten en tanssi. Sosiaaliset taitoni ovat huonot. En ole edes kaunis vaan tavallisen näköinen.
Kommentit (47)
Täällä on kanssa yksi, joka ei ole hyvä missään, en ole lahjakas millään tavalla, harrastuksia on, mutta niissä en pärjää, ulkonäkö on korkeintaan keskinkertainen. En ole myös koskaan ollut kenellekään oikeasti tärkeä, lukuunottamatta omia lapsia, joilta haluaisin pyytää myös anteeksi omaa olemustani, mutta en voi, koska ei ole lasten tehtävä kannatella äitiään.
Vierailija kirjoitti:
Heihoi. Täällä yksi. Mä toisinaan innostun jostain ihan pirusti ja sitten hingun, että mä osaan, mä olen hyvä. Sitten tulee joku ja tekee saman asian puolessa ajassa ja pirun paljon upeammin.
Lannistaa.
Olen huomannut, että yleensä keskinkertaiuutta valittavat hmiset pysyvät keskinkertaisina siksi, että he keskittyvät aina lopputulokseen ja vertailuun. Tekeminen motivoi vain, jos he saavat siitä pönkitystä itsetunnolleen. Ne oikeasti hyvät eivät keskity vertailuun, vaan tekemiseen ja nauttivat siitä. Siksi he myös kehittyvät ja tulevat hyviksi. Ironista tässä on se, että sillä keskinkertaiseksi jäävällä voi hyvin olla enemmän lahjoja kuin sillä, joka tekee. Se, joka ei kestä keskinkertaisuutta harjoitteluvaiheessa, jää keskinkertaiseksi.
Kaikki aloittaa nollasta. Kukaan ei osaa mitään ennen harjoittelua. Maailman paras kitaristi on joskus ottanut kitaran ensimmäisen kerran käteensä ja haparoiden saanut aikaan ensimmäiset riitasoinnut.
Kuka tahansa oppii taitavasti soittamaan kitaraa, piirtämään tai laulamaan. Ei välttämättä maailman parhaaksi ikinä tule, mutta taatusti niin taitavaksi voi päästä, että ihmiset alkaa kiinnittää huomiota osaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se omakin ongelma on.
Ne alat ja alueet, jotka itseäni kiinnostavat ovat juuri niitä, joissa olen sysihuono. Muissa olen sitten korkeintaan alempaa keskitasoa, eikä tuo taso nykypäivänä riitä mihinkään. Kykyni riittäisivät ehkä kivenhakkaajaksi, mutta siinäkin iskisin lopulta itseäni lekalla varpaaseen.
Sinussa on varmasti kykyjä, tiedän sen. Uskalla alkaa harrastamaan, opit varmasti vaikka mitä ihanaa, ja pääset ilmaisemaan itseäsi! Halit SUlle"
Eipä onnistu harrastuksetkaan. Kokeilin neuloa lapaset, tuli villahousut.
Huomaatko, missä olet hyvä?
Osaat heittää huulta. Tiedätkö, kuinka harvinaista on kuulla vitsi suomalaiselta.
Mäkään en ole mitenkään erityisen hyvä missään, keskinkertainen mutta hei, se riittää tässä maailmassa paremmin kuin hyvin :)