Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä normaalit (=ei alkoholistit) ihmiset tekevät elämässään!?

Vierailija
06.07.2017 |

Olen raitistumaan pyrkivä alkoholisti. Nyt on tullut oltua muutama päivä selvänä, ja tiukkaa tekee jo, koska ei ole kertakaikkiaan mitään tekemistä!! En käy töissä enkä koulussa, ei ole lapsia eikä koiraa (kissa löytyy). Sairauksia ja kremppaa sen verran, ettei lenkillekään noin vain lähdetä.

Eli mitä pirua te ihmiset selvänä teette, ja miten jaksatte elämää? Itse en keksi mitään muuta kuin maata ja olla facessa ym. ja lukea kirjoja/lehtiä. Se on hyvin turhauttavaa, kun päivät pitkät vaan makaa tekemättä mitään.

Turhautuminen purkautuu sitten ahdistuksena, joka taas johtaa siihen, että kiukuttelen miehelle ja/tai saan hallitsemattomia itku/paniikkikohtauksia. Tätäkö tämä raitis elämä on?

Ja anmattiapua haettu; saan tarvittaessa lääkkeet alkoholittomuutta tukemaan, ja voin käydä jauhamassa sontaa silloin tällöin hoitajan kanssa (ei auta mitään).

Eli kertokaa hyvät ihmiset, mitä mä voisin lapsettomana ja koirattomana, paniikkihäiriöisenä ja monisairaana tehdä elämälläni? Vai onko mun kohtaloni tosiaan juoda itseni hengiltä alle kolmikymppisenä?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

*ammattiapua

Ja piiloupitus

-AP

Vierailija
2/63 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas mietin, mistä saisin aikaa. En millään kerkeä tekemään kaikkea, kun on työt ja opiskelut. Mutta sulle voisi kenties harrastus tuoda päivään rytmiä, esimerkiksi tyyliin joku kuorolaulu tai ryhmässä taiteen tekeminen. Myös säännölliset retket kirjastoon voisivat olla hyvä idea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vasta muutaman päivän ollut huumeetta eli alkoholitta niin tokihan vieroitusoireet kestää kauemmin, niihin kuuluu myös tuo anhedonia eli ettei asiat kiinnosta. Kuukauden, kolmen kuukauden jne päästä kiinnostaa jo enemmän.

Vierailija
4/63 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kuitenkin mies, kissa ja ilmeisesti rahasta ei tarvitse liikaa murehtia joten miksi ihmeessä joisit itsesi hengiltä.

Vierailija
5/63 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on vasta muutaman päivän ollut huumeetta eli alkoholitta niin tokihan vieroitusoireet kestää kauemmin, niihin kuuluu myös tuo anhedonia eli ettei asiat kiinnosta. Kuukauden, kolmen kuukauden jne päästä kiinnostaa jo enemmän.

Ei ole ela kerta kun yritän raittiutta. Ennen ollut kuukausiakin selvänä, ja silti ollut sama juttu. Eli en keksi tekemistä, turhaudun ja syrjäydyn enkä lakkaa ajattelemasta, miten mukavaa olisi ottaa "muutama" milloin milläkin tekosyyllä.

Olenko tuomittu alkoholismiin? :(

-AP

Vierailija
6/63 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkolholisti eikä ole aikomustakaan raitistua. Mulla ei ole elämässä kuin työ, työ ja työ. Mitä teen vapaa-ajalla ellen töitä? Vapaalla relaan, syön hyvin, otan drinkkiä. Mitä sitten tekisin? Olen lukenut ihan hitosti kirjoja, käynyt teattereissa, konserteissa, näyttelyissä, mikään ei poista jotain ammottavaa tyhjyyttä. Tuskin kyllä alkoholikaan, mutta mikä sitten? Mulla on ikävä erästä ihmistä.

Vierailija
7/63 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa Netflix, HBO tai jokin vastaava kanava/kanavapaketti ja ala katsoa jotain sarjaa. Tai leffoja.

Vierailija
8/63 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on vain liikaa luppoaikaa. Kun olet ollut pari viikkoa selvänä, alkaa luovuuskin kukkimaan ja keksit tekemistä. Tylsistyminen tässä vaiheessa on ihan ok.

Vierailija
9/63 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvapalstailen, demitän, katson sarjoja, luen kirjaa. No, en kyllä ihmettele jos ei tällaista elämää selvinpäin jaksa :D

Vierailija
10/63 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viina on mulle ystävä ja lääke. Hinta on kova, mutta mitään parempaa en tiedä. Käyn töissä ja pidän viinan ja perheen erossa toisistaan. Muutamille lähimmille olen kertonut, että tiedän olevani alkoholisti, mutta en halua parantua. Pari viikkoa voin joskus olla ilman, mutta sitten alkaa mieli olla maassa ja apatia valtaa kaiken. Tarvitsen filmin poikki, en ole tissuttelija. Sitten kaikki on taas hyvin.

Vierailija
11/63 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä, teen vapaaehtoistyötä, saunon, luen, käyn mökillä, istun ulkona naapureiden kanssa, luuhaan taidemuseoissa ja tapahtumissa.

Olisko joku vapaaehtoistyö hyvä?

Vierailija
12/63 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin alan pikkuhiljaa kallistua siihen, etten koskaan tule paranemaan. En tiedä mitään niin suurta nautintoa kuin nousuhumala. Jopa silloin harvoin kun minulla on kivaa ja nautin elämästä, pyörii taustalla aina ajatus, että "nousuhumalassa tämä olisi vielä kivempaa".

Viinan avulla saan sisältöä elämään, tekemistä ja jopa ihmiskotakteja. Selvänä ei tule mitään, jos yritän sosialisoida. Viinan avulla myös käsittelen tunteita, niin surua kuin iloakin (ja miljoonia muita).

En tiedä mitä teen. Raitistua pitäisi, mutta miksi? Kun raittiina elämä tosiaan on niin tylsää ja täysin vailla sisältöä!!! Onko sellaisessa elämässä järkeä lainkaan, jos ei ole muita tunteita kuin ahdistus ja vitutus eikä muuta tekemistä kuin näyttöpäätteen ääressä istuminen. 24/7. Jokainen päivä vuodessa. Koko ajan... seotahan täsäs meinaa...

-AP

Vierailija
13/63 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ela kerta kun yritän raittiutta. Ennen ollut kuukausiakin selvänä, ja silti ollut sama juttu. Eli en keksi tekemistä, turhaudun ja syrjäydyn enkä lakkaa ajattelemasta, miten mukavaa olisi ottaa "muutama" milloin milläkin tekosyyllä.

-AP

Et ole tuomittu alkoholismiin. Sinä kokonaisena henkilönä et välttämättä ajattele sitä muutaman ottamista, vaan se alkoholin palkitsema aivorata käynnistyy alussa itsekseen, vähän kuin läppäri joskus, ja ajattelee puolestasi. Kokeneet sanovat tätä viinapiruksi joka ehdottelee tai sabotoi kertomalla että tylsää on ja ettei tavallisesta elämästä tule mitään. Kun se rata päässä heikkenee niin alkoholi kyllä alkaa menettää merkitystään ja tulee muuta tilalle.

Vierailija
14/63 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin paljon tekemistä etten ehdi juomaan edes vettä - saati alkoholia:)

Esim tämä päivä:

- herätys 06, kahvit ja aamupalaa, suihku ja vaatteet päälle

- fyssari 8.30

- 11 kävely ja kahvittelu kaverin kanssa

- 13 lekuri, anopille kaupassakäynti ja kissan haku kotiin

- 15 lapsenlapsen synttärit

- 18 ruuan laitto

- 19 > viestittelyä ystävän kanssa, netin lukua, sähköpostien läpikäyntiä, lapsen hiusten letitystä ja vaatteiden silitystä huomiselle reissulle

- nyt kello on 21.41 ja kohta suljen koneen. Ensimmäinen hetki hengähtää.

Huominen päivä alkaa klo 6.30 ja yhtä kiireinen

Vierailija
15/63 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn töissä , sen jälkeen usein salille tai/ja lenkille. Kokkaan ruokani (en lämmitä eineksiä), katson sarjoja ..joskus leffaan, joskus ulos syömään , joskus kavereiden kanssa tai ilman parit lasilliset jossain. Hengaan mieheni kanssa, joogaan tai venyttelen kipeitä lihaksia.

Yhden talven opiskelin iltaisin (avoin yo), opiskelin kieliä worddive.fi llä tai vastaava. netissä on paljon kursseja (Coursera) joita voi tehdä. Luen kirjan silloin tällöin (hanki kirjastokortti), pariin otteeseen olen ollut TV ohjelman/sarjan kuvauksissa yleisönä tai taustalla

Tekemistä löytyy kun vaan jaksaa olla aktiivinen ja viitseliäisyyttä nousta sohvalta.

Suosittelisin töiden hankkimista, mitä vaan töitä niin saat pakotetun rytmin elämääsi.

Vierailija
16/63 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja ajatuksia kuin ap:lla. Käyn töissä, luen kirjoja, liikun, telkkaria katon, netissä roikun (myös tietoakin etsin, en pelkästään roiku täällä) ja silti jää aikaa tylsistyä. Ei kestä selvinpäin joka päivä, pystyn olemaan juomatta, eli ihan alkkis en ole. Ja ei, vapaaehtoistyö tms. ei ole ratkaisu, ihan hyvä ajatus, mutta ei oo pitkällä tähtäimellä mun juttu. On liikaa luppoaikaa.

Vierailija
17/63 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

Kuulostaa normaalilta :D vaikka meillä muilla se oikeasti on yksi tai kaksi ellei ole meno päällä. Aina keksii syyn pariin bisseen

Vierailija
18/63 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös panostaa esim. kodin siivoukseen ja tavaroiden järjestelyyn ja sisustamiseen. Siinä riittää tekemistä moneksi tunniksi joka päivä tai jos oikein paneudut, pystyt noilla täyttää päiväsi normaaleiden kotiaskareiden (kaupassakäynti, tiskit, pyykit, ruuanlaitto) lisäksi. Tai otat parhaimmat valokuvat kansioihin. Siivoat kellaria, varastoa. Siinäki työtä.

Vierailija
19/63 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samoja tunteita, kun olen lopettanut tupakoinnin. Ymmärrän sinua hyvin. Nyt seitsemän kuukauden päästä alkaa elämässä olla valoa, apaattisuus alkaa hävitä, mutta näitä tyhjiä hetkiä tulee vieläkin melkein päivittäin.

Lenkkeily auttaa jonkin verran, leivon paljon (sämpylöissä on pysytty), neulon sukkia (en enää keksi kenelle), teen ristikoita, luen ja netissä surffailu täyttää hyvin tyhjää tilaa. Olen eläkkeellä, joten ansiotyötä ei ole. Voimia sinulle!

Vierailija
20/63 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteletko koskaan miten pitkäaikainen alkoholin käyttö vaikuttaa terveyteesi ja ulkonäköösi? Jos sulla on nyt jo sairauksia, dokaamalla usein saat niitä lisää.

Aivosoluja tuhoutuu, maksa voi huonosti, hampaiden kiille menee ja reikiä tulee, syöoäriski kasvaa ym muuta kivaa.

Mitä pidempään juot, sen vaikeempi on lopettaa.

Tutustu itseesi paremmin niin löydät vielä mieleistäsi tekemistä. Tai sit vaan kehität mielikuvitustasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan