Isoisä saa lapsenlapsien kanssa hillittömiä
raivareita. Onko lasten yökyläilyt lopetettava? Kokonaisuus toimii ja itse haluavat lapsia hoitaa mummon kanssa. Mummo on rauhallinen. Kuinka tämän ratkaisisi? Ikää molemmilla lähes 75v. Onko ikä peruste jättää nämä kyläilyt? Paljon tekevät ja jaksavat. Urheilukentällä juostaan ym. Nuo huutamiset ovat ajoittaisia.
Kommentit (93)
Lapset eri aikaan mummolaan, yksi kerrallaan yökylään, kaikki jaksavat paremmin.
Jos isovanhemmat ovat muuten ok, niin voi lapset heille yökylään viedä.
Tuo on hyvin monimutkainen kysymys kun ei tunne näitä ihmisiä paremmin.
Kuinka muut tämän ikäiset vanhemmat ja lapset toimitte lastenhoidossa?
Jos suuttuu aiheesta ja sitten huutaa, ei se minusta nyt niin vakavalta vaikuta, ikävältä tietysti, mutta jos raivo nousee silmittömäksi yhtäkkiä ihan pienestäkin asiasta, puhuu lapsille rumasti ja ennen kaikkea käy käsiksi, on se jo vaarallista. Lapset varman yrittävät ajatella asiaa parhain päin "isoisä on hassu", mutta ei tee todellakaan hyvää totuttautua miksikään aina kärsivälliseksi nyrkkeilysäkiksi. Vanhempien täytyy pitää lastensa puolta, vaikka ajatus tuntuu olevan Suomessa kovin uusi. Kyllä minutkin usutettiin lapsena viettämään aikaa "vähän erikoisen" miehen kanssa (ei onneksi kahden) ja vasta aikuisena tajusin, että sehän oli pedofiili. Mutta ei sellaisesta tietysti saanut puhua, ihmettelin vain, kun mies änkeää niin lähelle. Kyllä niillä lapsilla ihan oikeastikin on oikeuksia.
Juuri tämä on oleellista, että miten asiat tapahtuvat ja mikä on niiden mittakaava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä 80-luvulla syntyneiden sukupolvi ei pysty itse hoitamaan lapsiaan ja yökyläilemään yhdessä lastensa kanssa? Laiskuutta vai mitä? Eikä ihme, että isoisä ei jaksa lastenlapsia, jos ei omat vanhemmatkaan viitsi niiden kanssa olla.
Hahahahahahaa. Tämä on se sukupolvi joka eniten yksin hoitanut lapsiaan, sitä edelliset sukupolvet laittaneet lapset kesiksi kokonaan mummolaan ym siis kuukausi tolkulla kerrallaan.
90-luvulla syntyneet ovat ikuinen vauva-sukupolvea ja heitä hoitaa heidän äitinsä edelleen, käy siivoamassa, tuo marjat, aina paikalla lapsia katsomassa jos ei työt estä.
Älä jaksa. Olen syntynyt 90 ja meillä kaksi lasta. Omat vanhempani eivät ole vahtineet lapsiani kertaakaan, vaikka heistä tykkäävätkin ja anoppi on hoitanut isompaa silloin tällöin, ehkä kerran pari vuodessa ottanut yökylään. Pienempi nyt 1,5 v ei ole ollut kenelläkään hoidossa, edes minuuttia. Anoppini eivätkä vanhempani (todellakaan) ole tarjoutuneet hetkeksikkään tätä hoitamaan kun on paljon vilkkaampi kuin esikoinen ja heräilee yöllä edelleen 2-4 kertaa..
Marjoja tuovat joskus, yleensä ostetaan itse.
Vastaus on selvä: Ei kylään sinne tai yökylään. Mummo voi nähdä lapsia erikseen tai ilman pappaa. Papan käytös ei ole hyvää, viha ei tee hyvää lapsille ja hän rasittuu lapsista. Vaikka lapset tekisivät jotain väärin, kasvatus pitää tehdä eri tavalla asiallisesti ja vanhempien tehtävä.
Mielenkiintoinen keskustelu tosiaan.