Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kurvikas, hoikka, tukeva, normaalivartaloinen?

12121212
06.07.2017 |

Auttakaapa lukemaan naisten kuvauksia itsestään. Mitä nämä mielestänne tarkoittavat? Minä ymmärtäisin suurin piirtein näin:

"Kurvikas/muodokas"
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/3d/2d/27/3d2d27d2d5b477b…

"Hoikka"
https://previews.123rf.com/images/mirage3/mirage31210/mirage3121000063/…

"Normaalivartaloinen"
http://fitzala.com/wp-content/uploads/2014/05/bikini-body-GGS-650px.jpg

Onko tukevalla, pyöreällä ja rehevällä mitään eroa? Itselleni näistä syntyy erilaisia mielikuvia. Pyöreä olisi söpöllä tavalla hieman pullea tyttönen, tukeva ruumiinrakenteeltaan vanttera. Rehevästä tulee mieleen 120-kiloinen kaljapubin vakkarirouva.

Mielipiteitä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikalailla samaa mieltä kuvien ja kuvailujesi kanssa. Sitten on myös pullukka, jonka koen pyöreää vähän lihavammaksi, muttei kuitenkaan reheväksi.

Vierailija
2/9 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikalailla samaa mieltä kuvien ja kuvailujesi kanssa. Sitten on myös pullukka, jonka koen pyöreää vähän lihavammaksi, muttei kuitenkaan reheväksi.

Joo samoilla linjoilla kuin ap.

Naisten omat kuvaukset kannattaa suomentaa näin:

Hoikka = normaalipainoinen, ei mitenkään erityisen hoikka.

Normaalipainoinen = nainen on just ja just BMI-taulukon mukaan normaalipainoinen, tai oli pari vuotta sitten.

Kurvikas / muodokas = ihan arpapeliä, voi olla kurvikas / muodokas tai lihava.

Vähän pullukka = lihava.

Hieman pyöreä = lihava.

Melko tukeva = lihava.

Rehevä = todella lihava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n hoikka oli kyllä oikeasti laiha. Normaalivartaloinen taas jopa hoikka tai ainakin hoikanpuoleinen. Kurvikas taas ihan helvetin hyväkroppainen, hoikka jolla on oikeat rinnat.

Minulle pyöreä on pikkuisen pullukka. Sillä tavalla kuin pari lasta pyöräyttänyt herkästi tuppaa olemaan. Ja lihava on sitten reilusti ylipainoinen.

Vierailija
4/9 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mitoilla 87/165 ihan reilusti lihava ja näen peilistä omenavartaloisen naisen, jolla paikat ovat alkaneet roikkumaan iän myötä. Ihan häpeilemättä ostan kaupasta isoimpia löytyviä vaatteita ja ihan rehellisesti sanottuna en edes muista joka päivä olevani lihava. Pettäisin itseäni jos kutsuisin itseäni kurvikkaaksi.

Vierailija
5/9 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ensimmäinen kuva oli paras, sellainen haluaisin olla, ehkä vähän liian isot rinnat. Itse olen tasapaksu vyötärötön, normaalipainossa. Jos painaisin enemmän olisin omenavartalo. Tollainen uhkea hyvävartaloinen olis kiva. Ihminen voi kyllä olla hyvännäköinen monentyyppisenä, ei kannata laittaa liian ahtaita rajoja, vie turhaa energiaa muulta elämältä. Tästä tyypittelystä jäi puuttumaan vielä sellainen urheilullinen vähän isompi nainen, joka on lihaksikas mutta ei lihava.

Vierailija
6/9 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa kuvassa oleva oli mun mielestä täydellinen.

2 luikku ja kolmas päärynä normi suominainen.

Vierailija
7/9 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ensimmäinen kuva oli paras, sellainen haluaisin olla, ehkä vähän liian isot rinnat. Itse olen tasapaksu vyötärötön, normaalipainossa. Jos painaisin enemmän olisin omenavartalo. Tollainen uhkea hyvävartaloinen olis kiva. Ihminen voi kyllä olla hyvännäköinen monentyyppisenä, ei kannata laittaa liian ahtaita rajoja, vie turhaa energiaa muulta elämältä. Tästä tyypittelystä jäi puuttumaan vielä sellainen urheilullinen vähän isompi nainen, joka on lihaksikas mutta ei lihava.

Totta. Osalla se vaatii enemmän työtä, riippuen vartalotyypistä.

Naisilla on melkoinen etuoikeus tässä. Miehellä asiat joita pidetään komeina, ovat 99% geneettisiä (pituus, hartiat, leuka).

En ottanut mukaan kaikkia esimerkkejä. Lihaksikas muttei lihava on melko harvinainen, vaikka sellaisiakin salilla näkee.

Vierailija
8/9 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n hoikka oli kyllä oikeasti laiha. Normaalivartaloinen taas jopa hoikka tai ainakin hoikanpuoleinen. Kurvikas taas ihan helvetin hyväkroppainen, hoikka jolla on oikeat rinnat.

Minulle pyöreä on pikkuisen pullukka. Sillä tavalla kuin pari lasta pyöräyttänyt herkästi tuppaa olemaan. Ja lihava on sitten reilusti ylipainoinen.

En ole samaa mieltä. Kuvan nainen on erittäin hoikka, mutta kylkiluut eivät törrötä ja käsistä/reisistä näkee että rasvaa/lihaksia riittävästi.

Tässä laiha, ei näytä terveeltä minun silmissäni:

https://thumbs.dreamstime.com/z/very-skinny-woman-wearing-sport-wear-lo…

Normaalivartaloinen nainen ei ole erityisen hoikka luustoltaan eikä muutenkaan. Tätä ei tule sekoittaa keskivertovartaloon, joka löytyy liikkumattomalta sokerin mussuttajalta.

Tässä keskivertonainen/Australia:

http://i.imgur.com/0FzT7.jpg

= pullukka/tukeva. Kohteliaasti sanottuna.

Vierailija
9/9 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on hyviä esimerkkejä.

Standardeja on kummasti muutettu viime aikoina...normaalivartaloisia kutsutaan hoikiksi ja pullamössöjä normaalivartaloisiksi.

Miehen silmissä asia ei muutu. Toi vika kuva on erityisen hyvä, tolta minä olettaisin 30-50v normaalin naisen näyttävän. Ekalla on unelmavartalo, tommoista ei saa ilman hyviä geenejä. Mutta yhtä hyvin kelpaisi noi kaksi muutakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan