Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isoisä saa lapsenlapsien kanssa hillittömiä

Vierailija
06.07.2017 |

raivareita. Onko lasten yökyläilyt lopetettava? Kokonaisuus toimii ja itse haluavat lapsia hoitaa mummon kanssa. Mummo on rauhallinen. Kuinka tämän ratkaisisi? Ikää molemmilla lähes 75v. Onko ikä peruste jättää nämä kyläilyt? Paljon tekevät ja jaksavat. Urheilukentällä juostaan ym. Nuo huutamiset ovat ajoittaisia.

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isäni oli ennalta arvaamaton.Ensin oli hymyilevä vitsailija ja lasten hauskuuttaja.Toisessa hetkessä isä muuttui nopeasti vihaiseksi ja hän alkoi vähätellä lapsia.Seuraava aste oli pahempi eli hän oli nauttinut alkoholia jolloin isää sai pelätä.Hän oli erittäin agressiivinen.Sanomattakin selvää ettei lastenlapsia kukaan sisaruksista antanut papan hoitoon edes mummun ollessa paikalla.Aloittajalle sanoisin,että isoisän raivokohtaukset on lapsille vahingollisia.Lapset ei osaa käsitellä asiaa eikä heillä ole mahdollisuutta vaikuttaa vanhan miehen käytökseen.Mitä pidempi vierailu sitä herkemmin tulee huutoa ja väsymistä.Usein tällaiset tapahtumat on toistoa tai tapahtuu saman kaavan mukaan.

Vierailija
62/93 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aika raskasta on 75-vuotiaalle kuunnella 4-, 7- ja 11-vuotiaan melua ja nahisteluja. Ap on ollut päälle 30 v kun on saanut ekan ja noilla lapsilla on ikäeroakin, joten eikö ap ole ihan tarpeeksi kerennyt jo bilettää eikä tuonikäisten kanssa enää niin raskasta ole? Jos haluatte omaa iakaa, niin kaksi vanhempaa kavereilleen yöksi ja vain nuorin mummolaan. Jaksaa vanhatkin paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on neljä lasta, ja kun he oli pieniä, ja alkoi riidellä autossa, pysäytin auton lähimmälle parkkipaikalle ja sanoin, että jätän teidät tähän ja poliisi hakee teidät sitten. Sen jälkeen matka sujui hiljaisena.

Vierailija
64/93 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kun lapseni oli pieni, menin häntä hakemaan mummolasta. Lapsi tuli juosten kylätiellä vastaan ja huusi silmittömästi. Oli juuri uhmaiässä ja varmastikin huusi siksi, kun olin ollut muutaman päivän erossa hänestä, me kun oltiin yleensä aina yhdessä. Vain kesälomalla sain muutaman vapaan. No,  kiljuva lapsi sylissä tulin lapsuudenkotiini, jolloin isäni ärähti, että piiskaa pitäisi antaa kun tuollain huutaa. Minä vannoin, että vain kuolleen ruumiini yli minun lastani piiskataan - itse kyllä sain piiskaa ja usein ihan pikkujutuista, olin tunnetusti kiltti, tai kiltiksi pakotettu. Vein lapsen saunaan ja huuto jatkui vielä hetken aikaa. Mutta sitten hän rauhoittui.  Mietinkin, miten monta kertaa mahdettiin meillä hakata uhmaikäistä pientä lasta...

En kyllä antaisi raivoavan isovanhemman hoitaa lastani. Isälläni oli osittain kai sodasta johtuvia raivonpuuskia, mutta hän ilmeisesti viihtyi pikkupojan seurassa, etten ainakaan kuullut, että silloin olisi raivonnut. Ei sellaisen seuraaminen ole hyväksi, arkoja lapsia niin kasvaa. Ja piiskaamisella samoin.

Vierailija
65/93 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tämä palsta. Lapsille ei saa näyttää tunteita, eikä rajoja. Yleensä täällä valitetaan kun ihmiset ei kasvata lapsia. Nyt kun joku niin tekee, niin kamalat syytökset.

Rajoja ei aseteta raivoamalla eikä tönimällä. Raivoaminen on rajattomuutta aikuisen puolelta, eikä lainkaan opeta rajoja, päinvastoin. Siinä aikuinen kaataa vastuun omista tunteistaan lapsen niskaan, ja opettaa lapselle samaa toimintamallia.

Itse en missään nimessä jättäisi lapsia yksin tuollaiseen mummolaan. Vaikka on ihan ymmärrettävää, että vanha ihminen joka on itse ehkä ankarasti kasvatettu, ei osaa/jaksa lasten kanssa toimia oikein.

Vierailija
66/93 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan aika raskasta on 75-vuotiaalle kuunnella 4-, 7- ja 11-vuotiaan melua ja nahisteluja. Ap on ollut päälle 30 v kun on saanut ekan ja noilla lapsilla on ikäeroakin, joten eikö ap ole ihan tarpeeksi kerennyt jo bilettää eikä tuonikäisten kanssa enää niin raskasta ole? Jos haluatte omaa iakaa, niin kaksi vanhempaa kavereilleen yöksi ja vain nuorin mummolaan. Jaksaa vanhatkin paremmin.

Niin olin. Mitä se ikäni kuuluu tähän asiaan? Eikö saa viedä lapsia yöhoitoon kun on joskus yli 10v sitten bilettänyt? Ja joo, opiskelin tosi pitkään, eli ei vain ole huviteltu. Jos olisin 20v äiti minut haukuttaisi kun menin lisääntymään, ei tarvitse omaa aikaa. Ei ole hyvä mitenkään... Ja mitä lastenikäeroihin tulee, miksi ne tähän liittyvät. Ja jos jonkun mielestä tämän ikäisten äitillä ei ole mitään tekemistä enää niin, ei kait ole. Pieniä ovat mielestäni. Meillä ei yökyläile kaverilla kuin vanhin lapsi, ei muut. Olen ajatellut, että jatkossa vain isoimmat lapset mummolaan, ja pienin vain harvoin. Tällöin isoisä jaksaa paremmin. Ap

Vierailija
67/93 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isoisä on aina ollut tuollainen niin kyse on aivan luonteenpiirteestä eikä iäkkäällä ihmisellä väsyminen ainakaan helpota tilannetta. Itselläni on tarkkaavaisuushäiriö ja myönnän että hermoissa on usein pitelemistä kun lapset huutavat ja kiljuvat, sitä ei vaan jaksa kuunnella pitkään, tuntuu että pää räjähtää kun kun informatiotulva on niin valtava, pitäisi keskittyä asioihin ja tehdä montaa asiaa yhtäaikaa ja sitten vielä siihen päälle jatkuva meteli. Voin vaan kuvitella että tuolla iällä ponnistelu aivan arkipäiväisissä asioissa ja keskittyminen vaikka autolla ajoon samalla on monin verroin hankalampaa.

Vierailija
68/93 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua säälittää meidän alakerran mummu ja pappa, eivät hirveän vanhojakaan ole, mutta joka jumalan juhlapyhät ja kesälomallakin lapsenlapset lykätään heidän hoidettavakseen. Mummoparka pyyteli naapureilta anteeksi, kun ne lapset riehuivat ja huusivat ja karjuivat koko hereilläoloajan. Nyt ovat jo kasvaneet sen verran isoiksi, että tänään ottivat talon hissin haltuun, ajelivat kerroksesta toiseen ja huutelivat käytävään ja taas jatkoivat. Siellä alkoi olla alhaalla ostosten kanssa ihmisiä jonottamassa hissiä, mutta ei raaski sanoa tuosta leikistä, kun muutenkin tuntuu se "hoitaminen" ottamaan koville.

Miksiköhän jotkut lapset ovat tuollaisia hirveän äänekkäitä, miksi oikeasti pitää karjua ja huutaa lähes koko ajan? Ei siis ole mikään hätä, vaan jostain syystä desibelit ovat aika korkealla.

Vierailija
69/93 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä 80-luvulla syntyneiden sukupolvi ei pysty itse hoitamaan lapsiaan ja yökyläilemään yhdessä lastensa kanssa? Laiskuutta vai mitä? Eikä ihme, että isoisä ei jaksa lastenlapsia, jos ei omat vanhemmatkaan viitsi niiden kanssa olla.

Ööh? 80-luvulla syntyneiden sukupolvi ei pysty yökyläilemään yhdessä lastensa kanssa? Itse olen syntynyt 80-luvulla ja omat (50-luvulla syntyneet) vanhempani veivät minut vähintään kerran vuodessa isovanhempieni hoidettavaksi kun itse lähtivät matkailemaan. Itse taas en ole tuota perinnettä jatkanut.

Vierailija
70/93 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli juuri tuollainen raivoaja ja se on jättänyt pahat jäljet. Äitini on sanonut ettei ollut tajunnut miten paljon isäni käytös vaikutti lapsiin joten sinäkään et välttämättä näe kunnolla niitä vaikutuksia. Varmuuden vuoksi pitäisin etäisyyttä. 

Vierailija
71/93 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tämä palsta. Lapsille ei saa näyttää tunteita, eikä rajoja. Yleensä täällä valitetaan kun ihmiset ei kasvata lapsia. Nyt kun joku niin tekee, niin kamalat syytökset.

Kertoo jotain vain ja ainoastaan sinusta itsestäsi, että pidät hillittömiä raivareita ja tönimistä "kasvatuksena".

Vierailija
72/93 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin varma että ensimmäinen sana on 'orgasmeja'.

Vierailija
73/93 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis saanut lapset vasta neljänkympin korvilla? Eli olet saanut bilettää koko pitkän nuoren aikuisikäsi, joten eikö nyt kannattaisi antaa isovanhempien relata ja hoitaa lapset itse, omaa aikuisten aikaa ette enää miehen kanssa tarvi, siitähän olette saaneet nauttia jo toistakymmentä vuotta ennen lasten tekoa.

Isovanhemmilla voitte käydä perheenä kyläilemässä, mutta ei 75-vuotiaat todellakaan jaksa enää taaperoita keskenään hoitaa vuorokauden ympäri. Jos olisitte tehneet lapsenne 10-15 vuotta aiemmin, niin tilanne olisi ollut tietenkin eri.

Minunkin tätini nakkaa koko ajan poikansa mummolaan hoitoon ja 79-vuotias pappa saa heille jatkuvasti hirveitä raivareita, ulvoo pää punaisena ja nämä pojat ovat sentään jo teinejä ja osaavat itse poistua paikalta, jos papan huutaminen alkaa tarpeeksi kyrpimään. Pienillä lapsilla sitä vastoin ei ole muuta mahdollisuutta, kuin ottaa paskat niskaan, koska he ovat täysin heistä huolehtivien aikuisten armoilla.

Lisäksi monella yli seitsemänkybäsellä alkaa jo pää pehmenemään ja se yhdistettynä voimavarojen heikkenemiseen tekee ihmisestä aika räjähdysherkän, ei minun pappanikaan ole kauhean montaa vuotta raivareita saanut, tai ainakin on osannut hillitä ne.

Olen saanut lapset 30v korvilla. Ap

Ethän ole, jos olet syntynyt 1975 (eli tänä vuonna täytät 42), ja nuorin lapsesi on 4-vuotias.

Vierailija
74/93 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En veisi lastani lähellekkään tuollaista hullua, väkivallasta oisin tehnyt rikosilmoituksen ja välit olisivat lopullisesti poikki.

Vierailija
75/93 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian iäkkäitä hoitamaan yökyläilyjä! Etenkään jos lapset remuamaan taipuvaisia ja villiintyvät kylässä. Ajattele myös äitiäsi, mikä taakka stressata lasten käytöstä, ettei isäsi hermostu ja sitten taas kun niin käy, niin joutuu miettimään sun reaktiota, kun asiasta kuulet jne. Ehdottomasti ei enää ollenkaan yökyliä, se on lastenkin etu, että heille jää hyvä käsitys vanhempiesi viimeisistä vuosista eikä sellainen, että isoisä oli ihan raivohullu jne

Ymmärrän että itsekkäät mieltymykseksesi johtavat siihen, että joku yökylä vielä tulee, mutta sitten todella etukäteen painotat lapsille käytöstä ja mietitte, miten tulee eri tilanteissa toimia ja miten isommat sitten hoitavat pienempää että isovanhemmat eivät kuormitu. Täytyyhän näitä pelisääntöjä teidän miettiä myös päiväkyläilyjä ja vieraisilla käyntejä vartenkin.

Vierailija
76/93 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele jos vanha ihminen väsyy kuunnellessaan kolmen kauhukakaran huutoa! Voisko ne lapset hoitaa ite, kun on kerta tehnytkin?

Vierailija
77/93 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Jumalauta kun näitä nykyajan kersoja pidetään pumpulissa. En enää ihmettele yhtään maailman meininkiä ja kokoajan pahemmaksi vain menee. Ottakaa nyt herranjumala maalaisjärki käyttöön.

Vierailija
78/93 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni raivostuu lapsille, tukistaa hiukset irti ja heittelee pitkin seiniä, olen sen hänen tyttärenään päässyt ihan henkilökohtaisesti kokemaan. Meille on syntymässä piakkoin esikoinen ja eipä tulisi mieleenkään uskoa lasta hänen hoitoonsa. Onneksi vanhempani ovat eronneet, ja äitini on ennemminkin liian kiltti.

Vierailija
79/93 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista! Tuli hyvin paljon erilaisia näkemyksiä asiaan, ja sitä toivoinkin. Tästä on hyvä miettiä itsekin tilannetta kun sai täysin vierailta ja anonyymisti kuulla mielipiteitä. Kerroin vain pääpiirteet koska halusin pitää ihmiset tunnistamattomina. Ap

Vierailija
80/93 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän