Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LOKAMASUT, se ois PERJANTAI!

31.03.2006 |

Pitkästä aikaa näin aamusta koneella, ettei pinoa vielä löytynyt.

Huono yö takana, tyttö nukkui keskessä ja potkiutui & pyöri kovasti.

Eilen katsoin Teho-osaston, se on mun viikon kohokohta. Aina ennen se on tullut juuri sopivaan aikaan, siis just saa lapset nukkumaan sitä ennen jne. Mutta nyt tuntui, että se on aivan liian myöhään :) Hätäsesti jaksoin kattoa ja sittenkun kaaduin sänkyyn, niin taju pois samantien.

Eilen illalla tuli taas sellainen huono olo, ei maistunut ruoka ollenkaan. Aion ostaa tänään ainaki 5kg appelsiineja, niihin on oikea himo!

Olen taas yksin viikonlopun lasten kans, kun miehellä töitä..Hohhoijaa..

Mianni 10+6 (jolla ei taas ollutkaan mitään järkevää asiaa :)

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan kyllä pikkuhiljaa olevani ihan koukussa tähän palstaan, siis JOKA päivä on pakko kirjoittaa ja lukea muiden kuulumiset. Toisaalta, mies sanoi että kiva kun täällä on mammaseuraa, kun muutoin mulla ei kauheesti äitikavereita oo, meidän kaveripiirissä on enemmänki meneviä sinkkuihmisiä ja useimmat vasta ihan hiljattain vakiintuneet. Toki joillakin on jo lapsi tai tulossa.

KOIRASTA: Minulla on suurena haaveena, että otettas ens kesänä koiruus meidän taloon. Muutettiin vuoden vaihteessa omakotitaloon ja tässä ois tosi hyvä pitää koiraa. Ainoastaan mietityttää, että miten pärjää pennun ja pienten lasten kans sen rasittavan hyppimis-puremis-pentuvaiheen. Monet on kyllä sanoneet, että ihmeen pian ne oppii puolin ja toisin miten toista kohdellaan, mutta silti, pitää vielä miettiä. Lisäksi mun miehen mielestä koira ei oo koira, jos se ei oo vähintään tanskandogin kokoinen :S Vielä vuosi sitten se oli aivan ehdoton, että jos koira otetaan, sen pitää olla just joko tanskandoggi, bernhardilainen tai newfoundlandinkoira. Okei, ne on minustakin ihania rotuja, mutta noin niinkuin JÄRELLÄ aateltuna ei todellakaan meidän perheeseen nyt tässä vaiheessa. Nyt sitten olen pikkuhiljaa puhunut, näyttänyt netistä tietoa ja kuvia, perustellut ja taivutellut...ja ihme, hän myönsi tässä viime viikolla, että kyllä joku paimenkoira ois järkevin! Nyt on taas ollut hiljaiseloa asian tiimoilta, mutta kesään tähtään. Ja oma rotuvalintani olisi collie, jos vaan saan miehen suostumaan. Ei se sitä ainakaan täysin oo tyrmännyt.

Ä-lomasta: Minäkin olen aloittanut kaikki 3 x varhennettuna eli 50 arkipäivää ennen laskettua. Mulla ei oo sen päättymisen kans niin justiinsa, kun jokatapauksessa jatkan sitten kotihoidontuella. Joku puhui uudistuksesta, miten se uudistuu? En oo kuullutkaan, vaikka yleensä oon hyvin kärryillä kelan asioista :)

Kummit ja nimet: Kummeja olen minäkin jo pikkaisen miettinyt. Ainoo ongelma meillä on, että ne, jotka oikeesti haluisin kummiksi, eivät kuulu kirkkoon. Eli niitä ei kai edelleenkään kelpuuteta? Nimitoiveita mulla on, mutta lupasin miehelle, etten ala höpöttämään niistä ennen lokakuuta, eli haaveilen nyt vaan ihan omassa päässäni. Luultavasti ainakaan se tytön nimi ei kelpaa miehelle, mutta toivossa on hyvä elää.

Joskohan etsis villasukat jalkaan, taas on kylmä :(

Mianni (edelleen 10+6)

Vierailija
22/28 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa näillä seudulla sitten terkat oikein urakalla saada ultrauskoulutusta...Minäkin esikoiselta jouduin/pääsin vähän väliä äippäpolille ultraan kaikennäköisten ongelmien vuoksi. Onhan tuo alkuraskauden ultra kummiskin aika aikaisessa vaiheessa ja sitten sais loppuraskauden olla ihan epätiedossa mitä masuun kuuluu jos ei itse halua kustantaa noita muista ultria...

Rakenneultrista just äsken kaverilta kysäsin, että tehdäänhän sitä täällä jyväskylässä useammassakin paikassa. Gyne-Praxis ja Mehiläisen kaveri ainakin mainitsi. Ja sanoi että tuossa mehiläisessä olis jopa halvempi kuin Gynessä...Tiedä sitten...Mutta itse ajattelin soitella ja varata aikaa.. 3D-ultrista ei ole minulla kyllä mitään tietoa.

Ja kukakohan aamulla viestissään niin hehkutti, että tänään jumpataan kun olo on NIIN hyvä =P

Niinpä niin, taisi olla se taikasana, jolla ne oksuhanat taas aukaistiin =P hyyyyiiii!

Mutta mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua teille kaikille lokamasukkaille, meikä menee yrittämään hieman syömistä...

C.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin tulla pistäytymään, kun en taida taas viikonloppuna ehtiä.

Mulla ei oikeestaan kanssa mitään uutta kuulumista, naama kukkii edelleen ja ruoka maistuu... mä en ole taatusti hoikistunut ja mieskin aamulla todella mairittelevasti sanoi, että kulta sä oot joo ihan laiha ja kaunis mutta kyllä toi sun perse nyt on levinny. AAARGH! Samoin hän kunnostautui kertomalla mulle tästä finniongelmasta, että toi sun naamas on kyllä ihan kauheen näköinen... Että näin meillä mies tukee tätä mielenvirkeyttä.... Ihan niinku ei jo itse tietäis omaa ulkomuotoaan, ja varsinki ku se jo ärsyttää itseä muutenki. Pitää sitten tulla siihen ja oikeen ottaa asiakseen kertoa " totuus rehellisesti" . MURRRR!

Mä en käsitä tän mahan kokoa! Oppilaat jo kysyi, että ope hei, onko sun mahassa niinku vauva?! (Yleisopetuksen puolella olisivat kysyneet jo varmaan nopeemminki, näillä meidän kavereilla aina hetki kestää...) Oon välillä miettiny ja muistellu, että millaset mun menkat oli tammikuussa, että josko olisin kuitenkin tullu raskaaks jo joulukuussa... Ja sitten niitä liiketuntemuksia kun yks päivä pohdin, ni eilen tuli taas ihan sellasia tuntemuksia. Mutta se selviää. Mä vaan mietin, että miten käy np-ultran jos olenkin jo kuukautta pidemmallä. Mulla on maanantaina eka lääkäri, ja se kuulemma tutkii kohtua tunnustelemalla, että vastaako viikot näitä missä nyt mennään.

Meillä esikko on nukkunut nyt kolme yötä isojen tyttöjen sängyssä ja hienosti on menny heti. Hän on oikein ylpeä uudesta sängystään;) Ja hän eilen ensimmäistä kertaa kuiskasi ötille kuulumisiaan masuun, meinas mulla tippa tulla linssiin, kun ´hän ensin halasi masua ja sitten kuiski sinne... Toivottavasti into jatkuu vauvan synnyttyä!!!!

hauskaa viikonloppua kaikille!!!!

liini-kukka ja ötti 11+2

Vierailija
24/28 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla useampi viikko siitä kun olen viimeksi lokakuisiin kirjoittanut. En vaan ole jaksanut, pahoinvointi ja kaksi vilkasta pikkupoikaa ovat pitäneet huolen siitä että voimat on ollu ihan finaalissa iltaisin. Päivisin niiltä viikareilta ei koneelle pääse, muuta kuin näin päiväuniaikaan ... yleensä minäkin otan päikkärit, muta nyt ajattelin hetken viipyä tässä koneella.

Oloni alkaa vähitellen helpottaa. En ole oksentanut viikkoon, vau!!! Kyllä siinä menikin rv 5-10 vessan pyttyä halaillessa. Lääkäri olis antanut sairaslomaa jos olisin työelämässä, mutta kun olen kotiäiti niin eipähän tästä mihinkään pääse sairaslomailemaan. Ruokahalu alkaa tulla takaisin ja kaikki syötävä houkuttaa, ei ole väliä onko makeaa vai suolaista, kaikki kelpaa. Nyt vain täytyisi varoa, ettei ala paino huimaan nousuun, taipumusta siihen suuntaan kun on.

Kun pahoinvointi helpotti, tilalle astui väsymys, joten missään elämäni kunnossa tai hehkeässä keskiraskaudessa en vielä ole (no, ei nuo rv:t vielä oikeastikaan ole keskiraskauden viikkoja). Miten ihminen voikin olla näin väsynyt, että arkiset jokapäiväisen elämän toimet vaativat suurta ponnistusta.

Onko täällä toisia, jotka saavat tänä vuonna kutsun PAPA-seulontaan ikänsä perusteella? Aiotteko mennä? Minulle kutsu tuli, mutta päätin että en mene raskausaikana. En halua ottaa pienintäkään riskiä, että näytteenotto aiheuttaisi ongelmia raskaudelle. Minulla kun on aiemmissa raskauksissa ollut taipumusta, että istukka on lähellä kohdunsuuta niin en todellakaan halua ottaa sitä riskiä, että istukka alkaisi vuotaa jos se tälläkin kertaa on siinä kohduunsuun lähistöllä.

10.4 on np-ultra, vähän on alkanut jännittää. Jotenkin tämä alkuraskaus on niin epätodellista kun ei tiedä mitä sille pikkuiselle masussa kuuluu, sitten on ihanaa kun alkaa päivittäin tuntea liikkeitä ja tietää että hengissä siellä ollaan.

Meillä se on auton vaihto väistämättä edessä, kun perheemme koko tällä hetkellä on viisi henkilöä. Eli neljäs lapsi on meille tulossa. Onko täällä toisia joilla näin suuri perhe? Millaisella autolla ajelette? Meillä on päädytty hankkimaan minibussi, koska olemme hieman skeptisiä tila-autojen suhteen että niissä ei olisi tarpeeksi tavaratilaa esim. leveille tupla-vaunuille. Ja on kiva saada istumapaikkojakin reilusti, niin että tarvittaessa auton kyytiin mahtuu muitakin kuin vain oma perhe. Ihan mielenkiinnosta mennään tänään muutamaa autoa katsomaan. Hyviä vinkkejä autojen suhteen otetaan vastaan, jos näitä on joku muukin kuin minä pohdiskellut.

Severon rv tasan 11

Vierailija
25/28 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsen kastava pappi suostuu ottamaan kirkkoon kuulumattoman lapsen kummiksi, syyllistyy hän virkavirheeseen. Sellaisen uskon kannattaja jossa on lapsikaste, hyväksytään kyllä (esim. ortodoksi).

Tosin olen kuullut täällä meillä päin muutamasta tapauksesta jossa pappi on katsonut läpi sormien ja tehnyt tämän virkavirheen... Joten kannattaa kysyä!

Koirista, olen minäkin kuullut että niillä lapsilla joiden kotona on 2 tai useampi eläin on vähemmän allergiaa! Se oli joku tutkimus.

Papasta: minä käyn kerran vuodessa koska minun suvussa on paljon hormoniperäisiä syöpiä, olen siis vähän ylihysteerinen (ainahan minä) :)

Ei kai siinä papassakaan tarvitsisi käydä kuin silloin tällöin.

Jostakin olen myös saanut käsityksen että raskauden aikana ei mielellään otettaisi?

Je_ni ja muut jotka kerroitte 4D-ultrasta, kiitoksia, valaisi paljon! Olisi mukava mennä!

Vierailija
26/28 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin tulin suoraan koulusta,muutama tunti vielä.

Mulla ei PAPAa ole otettu 8v.!!eli otetaan nyt raskausaikana.

Mullakin näppylöitä tullut lähinnä joka puolelle kehoa,kiva.

Joku kyseli autoista " suurperheillä" ,meillä kaksi normaalia henkilöautoa ja niillä kitkutellaan ainaki aluks.Ei haluta ottaa enempää lainaa kun just ostettiin talokin.

Ens keskiviikkona lääkäri ja np-ultra,jännittää jo =)

VIIKONLOPPUJA!

Wades & Natika 11+3

Vierailija
27/28 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis on tulossa 4 (5) lapsi, ja autona meillä on ollut jo pitkään chrysler voyager 6+1. Sillä nyt pärjätään kun vauvakin tulee jää vielä yksi ylimääräinen paikka miehen lapselle.. Tavaratilaa ei juurikaan ole, mutta olemme kuitenkin pärjänneet loistavasti! Kun käymme ruokaostoksilla niin peräkonttiin saamme mahtumaan sellaset pienet rattaat/matkarattaat ja pari ruokapussia sekä " autoon" sisälle n.6 ruokapussia ihan hyvin..Ja kyllä sitä tilaa jää vieläkin ihan hyvin istua. Pitkillä matkoilla (käymme n.4 krt pohjosessa lomalla vuodessa) mukana meillä on (joskus suksiboxi) ja peräkärry, jotta saamme tarpeeksi tavaraa mukaan tinkimättä mistään..

Omaa napaa:olo on hyvä, edelleenkin hieman väsy ja kaikki arkiasiatkin tuntuu tosi raskaalta, mutta jaksettava se vain on. Toivottavasti tämä väsymys menisi jo ohi!!! Rakenneultra olisi 2.5 (4d), ja kovasti jo nyt jännittää onko kaikki hyvin, vaikka tosin eihän sille itse oikein mitään voi jos ei ole, niin turha kai se on miettiä..mutta pakostakin pelkää...Meillähän on siis takana se pienen sairaan enkelipoikamme raskaus ja synnytys ennenaikasesti rv 24+. Tähän mennessä kaikki kuitenkin on ollut hyvin tässä raskaudessa.

Missä vaiheessa olette ajatelleet alkaa laittamaan vauvaa varten tavaroita valmiiksi/ ostamaan? Minä varmaan tavalliseen tapaan puolivälin jälkeen.Olen ollut saikulla joka odotuksessa rv 26-> ennenaikasten suppareiden vuoksi ja tiedä sitten jos nyt käy samoin niin on sitten hyvä kun on suurinosa valmiina ostettuna.Mitään sänkyjä en kyllä petaa vasta kuin viimeisenä kuukautena..

Eipä tässä muuta, voimia kaikille lokamasuille ja jaksamisia pahoinvointiin!

Jemin79 rv 13+1

Vierailija
28/28 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mianni: mä se puhuin siitä äippärahan uudistuksesta. Se on vissiinkin muuttumassa vuoden 2007 alusta niin, että se on 90 % työtuloista ensimmäisen 3 kk:n ajan, kun se on nykyään n.70 % koko äippärahakauden ajan. Ja sitten 3 kk:n jälkeen tippuu uudessa systeemissäkin 70 %:n. Mutta tämä ei meitä taida koskettaa.... Valitettavaa niille, kenellä äippärahat lasketaan tulojen mukaan!

Ja siitä kummiasiasta; jos mun kohdalla ois sama tilanne (kummit, jotka oikeasti haluaisin, ei kuuluisi kirkkoon) pyytäisin heidät ja sitten vielä toiset, ketkä kuuluvat kirkkoon. Ja tietty nää toisetkin olis mun kohdalla jotkut läheiset ihmiset, eikä vaan jotkut " täytteet" . Taisi mennä aika sekavaksi....

Mä haluasin kans kovasti uudet vauvalle vaunut, mutta en taida kehdata ostaa. Ostettiin esikoiselle aikanaan kalliit ja hyvät vaunut ja vakuuteltiin silloin kaikille, että nää menee sitten meidän kaikille lapsille.... Mutta nyt kun ne on yli 4 vuotta vanhat, niin turhamaisuus iskee, kun katselee uusia malleja.... Eipä pitäis katsella niitä uusia, mutta mutta:):)

nöpö