Anoppi ja appiukko eivät suostu kustantamaan edes pientä osuutta häistämme.-Harmittaa.
Anoppi ja appiukko eivät suostu osallistumaan meidän hääkuluihimme. Ehdotimme,jos he olisivat voineet hiukan auttaa. 1000€tai 2000€ olisi ollut kiva saada avustusta,koska hääbudjettimme on melkein 10000€. Olemme aina halunneet isoja häitä- se on ollut meidän unelmamme,joten vieraita on kutsuttu 200.
Tietenkin olemme säästäneet häihin,mutta valitettavasti tuo pieni summa,johon meillä ei ole varaa harmittaa hirveästi.
Häät tulee olemaan unelmamme. Kirkkohäät,limusiini,unelmatarjoilut ,upea hääpaikka,mekko tietysti vuokrattu,musiikkia,mukavaa yhdessäoloa ym.
Auttakaa,mitä tekisitte tässä tilanteessa? Emme haluaisi luopua mistään?
Kommentit (88)
Perinteisesti naisen vanhemmat ovat kustantaneet häät :)
Tällöin he ovat usein myös määritelleet häiden sisällön.
Kyllä se on kuule niin, että sellaiset häät järjestetään joihin on varaa. Ei muuta kuin lainaa pankista hakemaan, jos ei mistään haluta luopua. Muiden tehtävä ei ole kustantaa häitä. Auttaa voi halutessaan, mutta velvollisuutta ei ole. 10 tonnia yhteen päivään on mielestäni aika mielipuolista. Tosin, en usko koko avioliittoon. Jokainen tyylillään, meitä on moneksi.
Mitä helvettiä mä just luin ??!?!?! Tsiisus, kaikki otetaan niin itsestään selvänä. Kaikki pitää saada, mutta muidenkin on kustannettava. Anna mun kaikki kestää...
Et voi olla tosissasi, oot käsi ojossa toisia kohden siksi, ettet halua luopua mistään?
Ootko tyhmä vai trolli?
Häpeä, oli kummin tahansa...
Aikuinen ihminen olet perkele!! Ryhdistäydy!!!
Jos talous ei kestä, niin siirtäkää ja säästäkää. Käsittämätöntä että jengi maksattaa omia bileitään muilla ihmisillä, tai ylipäänsä kerjää mihinkään rahaa.. t. omat häänsä maksanut.
Minä ja nyk vaimoni menimme pitkälle yli nelikympp naimisiin. Meän hääbudjetti oli n 50€, vaikka mentiin kirkossa naimissiin ja vieraita oli peräti 8! Sormus maksoi toisen 50€.
200 vierasta ja 10 000 euron budjetti? Ruuaksi lohisoppaa ja sukulaistytöt tiskaamassa vai miten ihmeessä saat tuon yhtälön onnistumaan limusiineineen ja bändeineen.
Opetin juuri 5 ja 8 vuotiaille lapsilleni, ettei raha kasva puussa. Rahan eteen täytyy tehdä töitä, niin minäkin tein ja teen edelleen. Jos ei johonkin ole varaa, pitää säästää. Kyllä tuo 1000 tai 2000 on aika paljon pyytää appivanhemmilta..
Siis tosi hyvä että tämä pihiys tuli ilmi ennen häitä!
Nyt ehdit vielä vaihtaa miestä ennen naimisiin menoa.
Siis jos ne pihistelee häiden kustantamisessa ne ei taatusti rahoita mitään muutakaan sun tärkeitä menoja.
Vierailija kirjoitti:
Menin naimisiin vuonna 1990 eikä silloinkaan ollut perinteenä että naisen vanhemmat kustantaa häät. Ei kenelläkään.
Mutta ap: ne appivanhemmat saa käyttää rahansa mihin haluaa. Miten joku yleensä kehtaa pyytää rahaa omien häiden maksamiseen. Tosi noloa.
Lisäksi jos olisin nuo appivanhemmat niin kokisin koko häät kiusallisina ja vaivaannuttavina tuollaisen pyynnön jälkeen.
Mitä jos ne appivanhemmat tarvii rahaa teiltä 1000-2000 e vaikka vihkivalojen uusimiseen kun ovat aina niin halunneet ja kutsuivat jp 1200 vierastakin?
Tyhmät lähtee taas mukaan noin miljoonanteen hääprovoon.
Laita tilinumero, minä pistän sen kaksituhatta, päästään tästäkin paskasta provosta eroon.
Kyllä mielestäni on velvollisuus osittain maksaa häät.
AP.
Vierailija kirjoitti:
AP.
Morsiamen vanhemmilla kai, noin niin kuin myötäjäisinä?
Vierailija kirjoitti:
AP.
Mielipiteesi on väärä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menin naimisiin vuonna 1990 eikä silloinkaan ollut perinteenä että naisen vanhemmat kustantaa häät. Ei kenelläkään.
Mutta ap: ne appivanhemmat saa käyttää rahansa mihin haluaa. Miten joku yleensä kehtaa pyytää rahaa omien häiden maksamiseen. Tosi noloa.
Lisäksi jos olisin nuo appivanhemmat niin kokisin koko häät kiusallisina ja vaivaannuttavina tuollaisen pyynnön jälkeen.Mitä jos ne appivanhemmat tarvii rahaa teiltä 1000-2000 e vaikka vihkivalojen uusimiseen kun ovat aina niin halunneet ja kutsuivat jp 1200 vierastakin?
Minä menin naimisiin 90-luvulla, ja vanhempani kustansivat häämme. Veljen vaimon vanhemmat heidän, ja miehen siskon vanhemmat heidän. Ja kavereilla samoin. Maksaja tietysti myös järjesti, eli olimme tavallaan vieraina häissämme, emme vaatineet mitään.
Vierailija kirjoitti:
AP.
.
Saattaa se lompakko avautuakin, tosin syystä, että pääsevät tulevasta miniästä eroon.
Jos perinteen mukaan mennään, niin morsiammen isä maksaa häät, ei sulhasen vanhemmat. Mihin siis perustuu näkemyksesi?
Mutta noin muuten häät suunnitellaan omien varojen mukaan. Eli jos ei ole varaa 10000e häihin kaikkine pienine yksityiskohtineen, niin sitten jostain on pakko tinkiä tai lykätä häitä kunnes on varaa pitää ne "täydelliset juhlat".
Mua ärsyttää se, kun ihmiset eivät osaa kirjoittaa.
Ja vastauksena ongelmaasi, ihmettelen, että suomessa joku edes kuvittelee, että kukaan muu kuin hääpari itse maksaa omat häänsä.
Ongelma on sinun, ei tulevien appivanhempiesi. Järjestätte sellaiset häät - ja sellaisen elämän - johon teillä on varaa.