Petteri Järvinen pilkkaa lentokoneessa
vieressään istuvaa naista. https://www.seiska.fi/Uutiset/Tietokirjailija-Petteri-Jarvinen-kuvasi-n…
Raukkamainen ja lapsellinen teko.
Kommentit (366)
Ärsyttää, että.nykyään ei kunnioiteta enää yksityisyyttä. Minä en halua kuvia itestäni nettiin ja aina löytyy joku teini, jonka selfien taustaksi voi silti päätyä. Luulis, että tämäkin tietotekniikka guru, jotain tietäisi yksityisyydensuojasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette idiootteja kaikki, kaverilla on edessä 12h lento ja laittaa viestin... että pitkä lento edessä...
Kaikki muu tapahtuu teidän päässä, teksti on 100% faktaa, jos on pitkä lento - on pitkä lento, lyhyt lento 50minuuttia
Meinaatko että jos vieressä olisi ollut jokin missi, se olisi laittanut samanlaisen päivityksen?
Päivityksessä luki: Pitkä lento edessä...
Nuo kolme pistettä tuossa perässä kyllä nimenomaan viittaavat vierushenkilöön!
No mutta jos vieressä olisi tosiaan ollut nukkuva missi ja kuva netissä, niin silloinhan voisimme paheksua vaikkapa sitä että hän pitää missejä idiootteina.
Tai sitten että hän esineellistää naisia tai jotain muuta vastaavaa.
Galaktinen Sankari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitenhän tämä suhtautuu tähän.
“Joka oikeudettomasti joukkotiedotusvälinettä
käyttämällä tai muuten toimittamalla
lukuisten ihmisten saataville esittää toisen
yksityiselämästä tiedon, vihjauksen tai kuvan
siten, että teko on omiaan aiheuttamaan
vahinkoa… on tuomittava yksityiselämää
loukkaavasta tiedon levittämisestä sakkoon
tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.”
Olennaista ei ole väline – lehti, kadunvarsi-
ilmoitus tai vaikkapa internetin keskustelupalsta
– vaan kuvan saattaminen
lukuisten ihmisten saataville. Todellista
vahinkoa ei tarvitse tapahtua, jo pelkkä
mahdollisuus riittää."Melko vaikea soveltaa tuohon kuvaan, koska kohde ei ole tunnistettavissa.
Kyllä minä tuosta jo tuttuni, ja puolituttuni tunnistaisin. Ja jo tämä ketju on todistanut että vahinkoa on kuvan kohteelle tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se pitkä lento jos mahdollinen juttukaveri vain nukkuu ja nukkuu.
(mistä te tiedätte mitä hän on kuvatessaan miettinyt)
Ai niin, mutta tehän syyllistytte lihavien pilkkaamiseen jo sillä, että oletatte automaattisesti että kuva liittyisi kohteen painoon.
Hyi teitä.
Voi että olet fiksu! 🤔
Tietysti olen ja siihen liittyy myös se etten juuri koskaan ole lauman kanssa samaa mieltä.
Ja silloinkin kun olen samaa mieltä, olen sitä yleensä muista syistä kuin se lauma.
Asioissa on eri puolia ja jos kaikki vain hihkuvat sen yhden hysteriaa aiheuttavan asian puolesta, jäävät kaikki ne muut mahdollisuudet huomiotta.
Ja oikeasti on niin, että jos ensimmäiseksi tulee tuosta kuvasta mieleen että siinä on paksuudesta kyse, niin silloin on paljastanut piilosyrjivänsä ihmisiä.
Minä tässä nyt mitään laumaa huomaa, kuten sinä, huomaan ihmisiä, jotka ovat asiasta jotain mieltä.
Jos heistä silmissäsi muodostuu lauma, olet kyllä avoimesti syrjimässä ja tuomitsemassa ja saivartelemassa itseäsi ylempään asemaan.
Järvinen olisi voinut julkaista pärstästään kuvan ja todeta että monen tunnin lento on edessä. Ei siihen vaadita epäedullisen kuvan julkaisua vieruskaverista.
Tyhmä ja tunteeton tekee niin, ja toinen samanlainen puolustaa tekoa. Saivartelemalla!
Että älä nyt viitsi piilosyrjiä laumaa.Kannattaa huomata että lauman väitetään olevan olemassa: "törkeä Facebook-päivitys aiheutti someraivon!"
Hienoa että huomaat tuomitsemisella hankittavan ylempää asemaa. Lauma toimii juuri tuolla tavalla ja todistaa paheksunnallaan omaa erinomaisuuttaan ja lähinnä juuri itselleen.
Saivartelu on näppärä työkalu sokeiden pisteiden etsinnässä.
;)
Saivarrella, puuttua pieniin, keskustelun kannalta epäolennaisiin asioihin.
Jos ei fiksu, kannattaa saivarrella.Määrittele miten tunnistat ja rajaat epäolennaisen?
Juuri todistit tämän.
"Saivarrella, puuttua pieniin, keskustelun kannalta epäolennaisiin asioihin. Jos ei ole fiksu, kannattaa saivarrella."Todistit ettet kykene määrittelemään.
Yritä edes.
Jos et kykene määrittelemään, niin silloinhan mikään ei ole tai sitten kaikki on.
Vai luotatko satunnaistettuun epäolennaisuuksien valikointiin?
En ole tuo jolle jankkaat, mutta yritän nyt vain luottaa siihen, että menet muualle pilaamasta hyvää keskustelua.
Lue minun huuliltani: Ketään ei kiinnosta, olet nolla, häivy. Kiitos!
Ja se toinen osapuoli, älä vastaa tuolle, kun me ei nyt jakseta tätä saivartelijaa. Kiitos sullekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin, mutta tehän syyllistytte lihavien pilkkaamiseen jo sillä, että oletatte automaattisesti että kuva liittyisi kohteen painoon.
Hyi teitä.
Voi että olet fiksu! 🤔
Tietysti olen ja siihen liittyy myös se etten juuri koskaan ole lauman kanssa samaa mieltä.
Ja silloinkin kun olen samaa mieltä, olen sitä yleensä muista syistä kuin se lauma.
Asioissa on eri puolia ja jos kaikki vain hihkuvat sen yhden hysteriaa aiheuttavan asian puolesta, jäävät kaikki ne muut mahdollisuudet huomiotta.
Ja oikeasti on niin, että jos ensimmäiseksi tulee tuosta kuvasta mieleen että siinä on paksuudesta kyse, niin silloin on paljastanut piilosyrjivänsä ihmisiä.
Minä tässä nyt mitään laumaa huomaa, kuten sinä, huomaan ihmisiä, jotka ovat asiasta jotain mieltä.
Jos heistä silmissäsi muodostuu lauma, olet kyllä avoimesti syrjimässä ja tuomitsemassa ja saivartelemassa itseäsi ylempään asemaan.
Järvinen olisi voinut julkaista pärstästään kuvan ja todeta että monen tunnin lento on edessä. Ei siihen vaadita epäedullisen kuvan julkaisua vieruskaverista.
Tyhmä ja tunteeton tekee niin, ja toinen samanlainen puolustaa tekoa. Saivartelemalla!
Että älä nyt viitsi piilosyrjiä laumaa.Kannattaa huomata että lauman väitetään olevan olemassa: "törkeä Facebook-päivitys aiheutti someraivon!"
Hienoa että huomaat tuomitsemisella hankittavan ylempää asemaa. Lauma toimii juuri tuolla tavalla ja todistaa paheksunnallaan omaa erinomaisuuttaan ja lähinnä juuri itselleen.
;)
Jos ei fiksu, kannattaa saivarrella.Määrittele miten tunnistat ja rajaat epäolennaisen?
Juuri todistit tämän.
"Saivarrella, puuttua pieniin, keskustelun kannalta epäolennaisiin asioihin. Jos ei ole fiksu, kannattaa saivarrella."Todistit ettet kykene määrittelemään.
Yritä edes.
Jos et kykene määrittelemään, niin silloinhan mikään ei ole tai sitten kaikki on.
En ole tuo jolle jankkaat, mutta yritän nyt vain luottaa siihen, että menet muualle pilaamasta hyvää keskustelua.
Ja se toinen osapuoli, älä vastaa tuolle, kun me ei nyt jakseta tätä saivartelijaa. Kiitos sullekin.
:D
Täällä tekopyhät on nyt täynnä hurjaa "someraivoa", vaikka kuva on kommentteineen hauska. Nauratti.
Miten musta tuntuu, että Petteri Järvinen saa vielä kuulla muutaman kerran tästä some-päivityksestään....
Ajatelkaa jos joku nainen ottaisi vastaavan kuvan Timo Soinin vieressä?
Petteri Järvinen @petterij 3. heinäkuuta
Saitko sinäkin tällaisen "tarjouksen" blogistasi? Rikkoo paitsi lakia myös bloggaajan eettisiä ohjeita. http://pjarvinen.blogspot.fi/2017/07/missa-bloggaajan-eettiset-ohjeet.h…;…
Jaa no millaset "eettiset ohjeet" petterillä on. On siinä ja siinä että onko myös lain rikkomisen osalta alitettu rima. Ilman asianomaisen lupaa julkisrauhan piirissä otettu kuva, ja vielä julkaistu se mediassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi teitä.
Voi että olet fiksu! 🤔
;)
Juuri todistit tämän.
Yritä edes.
Siis itsekehu muita paheksumalla on "hyvää keskustelua"?
Järvisen linjoillahan sitten liikutaan, jos hän sattui paksuutta paheksumaan.
Olen arvostanut tyyppiä. Enää en arvosta.
Julkaisi seikkaperäisiä tietokonekirjoja. Sellaisia, joista meikäläinenkin ymmärsi jotakin. Sopivia tällaiselle tumpelolle
Lauseen loppuun kuuluu laittaa yksi piste.
Jos lauseen sisällön haluaa jättää vihjailevaksi, voi käyttää kolmea pistettä.
Vierailija kirjoitti:
Saitko sinäkin tällaisen "tarjouksen" blogistasi? Rikkoo paitsi lakia myös bloggaajan eettisiä ohjeita. http://pjarvinen.blogspot.fi/2017/07/missa-bloggaajan-eettiset-ohjeet.h…;…
Jaa no millaset "eettiset ohjeet" petterillä on. On siinä ja siinä että onko myös lain rikkomisen osalta alitettu rima. Ilman asianomaisen lupaa julkisrauhan piirissä otettu kuva, ja vielä julkaistu se mediassa.
Lentokoneen sisätila ei ole julkisrauhan suojaamaa tilaa, sillä sinne on kenellä tahansa pääsy, eikä lipunostovaade vaikuta asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kauheeta tos on? Tietääkseni lentokone on julkinen tila, jossa saa kuvata.
Ja kanssaihmisten pilkkaaminen on muutenkin ihan fiksua toimintaa. Antaa pilkkaajasta todella älykkään kuvan.
Ajattelin perustaa nettisivun jonne voi lähettää lentokoneessa tms julkisella paikalla otettuja kuvia. Nukkuvia ihmisiä, imettäviä äitejä, kuntosalilla treenavien takapuolikuvia.
Petterin kannattas joskus lukea omia juttujaankin.
https://twitter.com/petterij/status/876634972647550978
Jokseenkin ironinen.
Vierailija kirjoitti:
Lentokoneen sisätila ei ole julkisrauhan suojaamaa tilaa, sillä sinne on kenellä tahansa pääsy, eikä lipunostovaade vaikuta asiaan.
Ai niin ja myöskään kohteen lupaa ei tarvita kuvan ottamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitenhän tämä suhtautuu tähän.
“Joka oikeudettomasti joukkotiedotusvälinettä
käyttämällä tai muuten toimittamalla
lukuisten ihmisten saataville esittää toisen
yksityiselämästä tiedon, vihjauksen tai kuvan
siten, että teko on omiaan aiheuttamaan
vahinkoa… on tuomittava yksityiselämää
loukkaavasta tiedon levittämisestä sakkoon
tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.”
Olennaista ei ole väline – lehti, kadunvarsi-
ilmoitus tai vaikkapa internetin keskustelupalsta
– vaan kuvan saattaminen
lukuisten ihmisten saataville. Todellista
vahinkoa ei tarvitse tapahtua, jo pelkkä
mahdollisuus riittää."Melko vaikea soveltaa tuohon kuvaan, koska kohde ei ole tunnistettavissa.
Kyllä minä tuosta jo tuttuni, ja puolituttuni tunnistaisin. Ja jo tämä ketju on todistanut että vahinkoa on kuvan kohteelle tapahtunut.
Millaista vahinkoa? Kaipa tuo nainen itsekin tietää olevansa lihava ellei elä täysin peilittömässä kodissa.
Ei saa sanoa lässki, pitää sanoa jotta ylipaino-oletettu!
Melko vaikea soveltaa tuohon kuvaan, koska kohde ei ole tunnistettavissa.