Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihastuksen kertominen varatulle henkilölle

Vierailija
06.07.2017 |

Mitä mieltä olette ihmisestä joka kertoo tunteistaan varattua henkilöä kohtaan?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä eletään vain kerran, joten kaikesta maan ja taivaan välillä pitäisi voida puhua. Ihastuminen on luonnollista.

Tuolla tavalla voi perustella mitä tahansa. Ihastuminen on kyllä yhtä luonnollista kuin korvien kaivaminen, rään syöminen ja vessassa suoritettavat toiminnot, muttei niistäkään tarvitse muille yksityiskohtaisesti avautua.

Ihastuminen on tunne, ja tunteiden pysyvin ominaisuus on, että ne menevät ohi. Pelkästään tunteiden varassa voi toimia, muttei kannata. Jos ihastuksen kohde on varattu,  ihastuksesta kertominen voi aiheuttaa tälle paljon kärsimystä. Sitäkö todella haluat? 

Mitähän kärsimystä se aiheuttaa? Et sinä ole vastuussa toisen tunteista eikä sinun tarvitse sääliä henkilöä joka on sinuun yksipuolisesti ihastunut. Tätä kai tarkoitit kärsimyksellä? Jos joku tunnustaa ihastuneensa minuun niin saatan ajatella että "oho, vai niinkö", mutta ei se minun elämääni mitenkään vaikuta.

Sinun elämääsi se ei ehkä vaikuta, mutta jonkun toisen elämään voi vaikuttaa. On vaikeaa ennustaa tulevaisuutta ja sitä, miten itse ja läheiset reagoivat. Itsekin luulin, ettei toisen ihastumisesta minuun voi olla minulle mitään haittaa, mutta oikeasti sillä oli monivuotiset ikävät seuraukset sekä työpaikalla että kotona. Koeta nyt vaan käyttää mielikuvitustasi, tämän enempää en avaa.

Sinä olet itse vastuussa itsestäsi, tunteistasi ja teoistasi. Ei ole sen ihastuksestaan kertoneen vika, jos olet menettänyt yöunesi hänen takiaan tai kirjoitellut päiväkirjaan ja sitten kumppanisi on kirjoituksen nähnyt ja tullut riita. Ota vastuu itsestäsi.

Vierailija
62/63 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut miettikääpä miten monta elokuvaa on tehty just tästä. Annetaan ymmärtää että se varatun haikailu on just oikein ja sen kumppani on yleensä joku karsea sika, joka myös pettää ja ties mitä :D Lopulta kun tunteet paljastaa niin siitä aukeaa elämää suurempi rakkaus. Näitä elokuvia on miljoona ja joka ikisessä sarjassa on ainakin tusina tätä samaa juonikuviota!

Mut se on elokuvaa eikä sillä ole mitään tekemistä tosielämän kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos näkee selvästi että tunne onkin molemminpuolinen? Silloin ei kyllä kannata kertoa tai muuten homma lähtee lapasesta.

En ikinä tajua näitä "näkee selvästi että tunne on molemminpuolinen". En ikinä luule, että kukaan olisi sen kummemmin kiinnostunut, mutta muutaman kerran on ollut tilanne, että en ole enää muuta voinut olettaa. Asiaa selvittämällä on käynyt ilmi, että eivätpäs olleetkaan. Ei mitään voi "nähdä selvästi" ennenkuin asiat sanotaan ääneen. Tämän olen oppinut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi