Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksaisitko 20 000€ lapsesi korkeakoulututkinnosta?

Vierailija
06.07.2017 |

Eli jos lapsen äly / lahjat / kyvyt / tms ei riitä pääsykokeisiin niin olisitko valmis auttamaan rahallisesti?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estonian Business School = omilla älynlahjoilla jopa merkonomiksi opiskelu tekisi tiukkaa, mut onneks pappa betalar. näennäiset kokeet järjestetään, mutta kaikissa tenteissä saa luntata.

Helsinki Business School = iltapäiväkerhotoimintaa materialistisille nuuskahuulille, joiden vanhemmat ovat kyllästyneet katsomaan sohvalla piereskelyä ja nenän kaivamista.

Helsinki Design School = markkinointiblondin feikkipaperit 12 tunnissa, lukutaito ei pakollinen

Kävin suomenruotsalaisen koulun, joten tunnen akateemisesti heikomman aineksen koulutien. Näiden rinnalla perushankenilaisetkin on oikeesti harvard-neroja.

Vierailija
42/52 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkkien yliopistojen hintoja on aivan turha tuoda näihin keskusteluihin, koska yhteiskunta on täysin erilainen kuin omamme. Millä suomalaisella tutkinnolla on parin vuoden jälkeen valmistumisesta takuupalkka 200 000 dollaria? Niinpä ja hyvin kevyellä tuloverotuksella vielä.

Siinä on melko helppo ottaakin 100 000 opintovelkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tosiaan lapsen äly riittäisi normisisäänpääsyyn ja mulla olisi noin paljon ylimääräistä rahaa, niin mitäpä ei äiti lapsensa puolesta tekisi...

Tosin toinen asia sitten on, saako rahalla ostettua myös sen tutkinnonkin, eli kattaako maksu myös takuun siitä että lapsi saa oppilaitoksesta todistuksen, vaikka olisi tyhmä kuin saapas?

Vierailija
44/52 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

S.Pendragon kirjoitti:

Luojan kiitos Suomessa ei voi ostaa koulutustaan. Olin oikiksen valmennuskurssilla (Suomen kalleimpia, monta tuhatta helposti), ja siellä selvästi näki tämän "vanhempien kullannuppukansan", joilla ei ollut mitään kiinnostusta saatika lahjoja opiskella, mutta joille isukki oli maksanut täyden kurssin. Nuuskarinki pyöri takarivissä, ja luennoista käytiin ehkä joka kymmenennellä huvikseen juttelemassa kaverien kanssa. Meillä olisi 10 vuodessa täydet idiootit johtavissa viroissa, jos siirryttäisiin tuollaisiin maksullisiin "säälipaikkoihin" niiden kohdalla, jotka eivät viitsi tehdä töitä paikkansa eteen.

Kai ymmärrät, että nämä useita tuhansia euroja maksavat valmennuskurssit ovat jo osa sitä rakennetta, miten Suomessakin saa ostettua opiskelupaikan? Toki paraskaan valmennuskurssi ei vielä takaa sisäänpääsyä, mutta kyllä se auttaa suunnattoman paljon. Ja kai ymmärrät, että kuulut erittäin etuoikeutettujen joukkoon, joilla on varaa näille useiden tuhansien eurojen valmennuskursseille?

Vierailija
45/52 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat lapseni (kaksoset) kävivät EBSn. Nyt 24 v iässä molemmat työskentelevät Saksassa Frankfurtissa pankkialalla, kiitos opiskeluaikana luodut suhteet. Lapset kustansivat itse omat opiskelunsa., eivät ole siis näitä ikuisiaKelaSuomi-opiskelijoita. Tallinna oli lapsilleni lottovoitto, kokemuksellisesti ja KV. suhteiden luomisen kannalta.

Vierailija
46/52 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksaisi koska pääsi sinne minne halusi ja on suosittu.  (Hki)

Vierailija
47/52 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En maksaisi koska pääsi sinne minne halusi ja on suosittu.  (Hki)

ja vaikea pääsyinen

Vierailija
48/52 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S.Pendragon kirjoitti:

Luojan kiitos Suomessa ei voi ostaa koulutustaan. Olin oikiksen valmennuskurssilla (Suomen kalleimpia, monta tuhatta helposti), ja siellä selvästi näki tämän "vanhempien kullannuppukansan", joilla ei ollut mitään kiinnostusta saatika lahjoja opiskella, mutta joille isukki oli maksanut täyden kurssin. Nuuskarinki pyöri takarivissä, ja luennoista käytiin ehkä joka kymmenennellä huvikseen juttelemassa kaverien kanssa. Meillä olisi 10 vuodessa täydet idiootit johtavissa viroissa, jos siirryttäisiin tuollaisiin maksullisiin "säälipaikkoihin" niiden kohdalla, jotka eivät viitsi tehdä töitä paikkansa eteen.

Kai ymmärrät, että nämä useita tuhansia euroja maksavat valmennuskurssit ovat jo osa sitä rakennetta, miten Suomessakin saa ostettua opiskelupaikan? Toki paraskaan valmennuskurssi ei vielä takaa sisäänpääsyä, mutta kyllä se auttaa suunnattoman paljon. Ja kai ymmärrät, että kuulut erittäin etuoikeutettujen joukkoon, joilla on varaa näille useiden tuhansien eurojen valmennuskursseille?

todistusvalinta, tärkeimmistä aineista laudaturit

49/52 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei äly riitä opiskelupaikan saamiseen niin miten se voisi riittää valmistumiseen opinnoista? Saati työelämään kyseisessä ammatissa?

Suomessa pääsee nyt jo opiskelemaan todella helposti. Kaverin lapsi valmistui AMK-insinööriksi vaikka peruskoulun päästötodistus oli 6 ja lukion sama. Yo-kirjoitukset moneen kertaan, lukiota kävi 4-5 vuotta ja arvosana A.

En voi ymmärrä miten hän edes pääsi AMK:hon.

Sanoo itsekin, ettei oppinut siellä mitään. Kävi AMK:ta 6 vuotta. Matikan tehtävät teki jollain apilla joka ottaa kuvan tehtävästä ja kertoo vastauksen, muuten ei olisi päässyt niistä kursseista läpi.

En ymmärrä, miten siellä voi olla noin heikko taso. Ei ole työllistynyt koska masennus. Ehkä ihan hyvä niin, koska ei tuo poika oman alansa töissä pärjäisi.

Liian kunnianhimoinen koulutuspolitiikka on suomessa kun 70% ihmisistä korkeakoulutetaan vaikka töitä ei edes riitä kaikille.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
50/52 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näyttää, että valmistumalla siitä koulusta työllistyy hyvin ja hyvällä palkalla, niin maksaisin.

Mä olen ihan todistetusti keskivertoa älykkäämpi, mutta en mä ole kaikista pääsykokeista saanut opiskelupaikkaa.

Vierailija
51/52 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No maksoin ulkomailla opiskelemisesta jotain tuonsuuntaista. Huippuyliopisto, joka sinällään oli ilmainen, mutta majoitus yms. maksoi.

Hän pääsi kyllä Suomessakin Helsingin yliopistoon tuona vuonna ja myöhemmin uudestaankin Helsinkiin opiskelemaan.

52/52 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos näyttää, että valmistumalla siitä koulusta työllistyy hyvin ja hyvällä palkalla, niin maksaisin.

Mä olen ihan todistetusti keskivertoa älykkäämpi, mutta en mä ole kaikista pääsykokeista saanut opiskelupaikkaa.

Pelkkä äly ei riitä. Vaaditaan myös keskittymiskykyä ja pitkäjänteisyyttä. Sekä kykyä kantaa vastuuta. Sitä ei kaikilla ole. Silloin kannattaa mennä johonkin suorittavaan työhön jossa ei ole niin paljon vastuuta.

🇺🇦🇮🇱