Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksaisitko 20 000€ lapsesi korkeakoulututkinnosta?

Vierailija
06.07.2017 |

Eli jos lapsen äly / lahjat / kyvyt / tms ei riitä pääsykokeisiin niin olisitko valmis auttamaan rahallisesti?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsella on selkeä suunnitelma ja onhan siinä selkeä etu että valmistuu nopeammin. Mielummin kustantaisin jonkin tutkinnon ulkomailla, jotta sitä kansainvälisyyttä oikeasti olisi...

Vierailija
22/52 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisi rahaa ja lapsia, niin lapset laittaisin parhaimpiin rahalla saataviin koukuihin. jos käy niin, ettei lapsi valmistu niin ei ole ollut ainakaan rahasta kiinni. tuon jälkeen voisi säälistä palkata perhevirmaan kahvinkeittäjäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu koulusta.

LSE on parempi kuin kotimaiset, EBS on pelkkä vitsi.

Vierailija
24/52 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin vaikka 100 000 tasokkaasta koulutuksesta.

Vierailija
25/52 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S.Pendragon kirjoitti:

Luojan kiitos Suomessa ei voi ostaa koulutustaan. Olin oikiksen valmennuskurssilla (Suomen kalleimpia, monta tuhatta helposti), ja siellä selvästi näki tämän "vanhempien kullannuppukansan", joilla ei ollut mitään kiinnostusta saatika lahjoja opiskella, mutta joille isukki oli maksanut täyden kurssin. Nuuskarinki pyöri takarivissä, ja luennoista käytiin ehkä joka kymmenennellä huvikseen juttelemassa kaverien kanssa. Meillä olisi 10 vuodessa täydet idiootit johtavissa viroissa, jos siirryttäisiin tuollaisiin maksullisiin "säälipaikkoihin" niiden kohdalla, jotka eivät viitsi tehdä töitä paikkansa eteen.

Apua miten takapajuinen ajattelumaailma sulla on. Ei kukaan pysty valmistumaan mistään koulusta huippuvirkaan, vaikka kuinka olisi lukukausimaksua maksellut. Valmistumisen eteen pitää nähdä töitä edelleen, ainostaan sisäänpääsy helpottuu.

Itse olen maksanut koulutuksesta vuodessa 10t eikä se opiskelu ollut yhtään sen helpompaa kuin Suomessa, itseasiassa erittäin haastavaa.

Luuletko oikeasti että ihmisten jotka maksavat Harvardin koulutuksesta jopa 100t eivät näe mitään opintojensa eteen vaan automaattisesti pääsevät kurssinsa läpi?

Suomessa taas ihmiset roikottavat opintojaan jotta saavat alennuksia ja muita hyötyjä..

Mä suosittelisin sinun menevän sinne koulunpenkille etsimään kadonnutta sivistystä.

Jatkan vielä.

En ymmärrä myöskään miksi suomen systeemi on niin paljon parempi muutenkaan?

Moni opiskelee 3 tutkintoaan veronmaksajien rahoilla, pitkittää opiskelujaan, asuu opiskelija asunnoissa ja työhön meno viivästyy. Yleensä ne jotka maksavat opintonsa, eivät hypi koulutuksesta koulutukseen, valmistuvat nopeasti ja menevät työelämän parikymppisenä.

Itse en näe mitään muuta kuin hyviä puolia maksullisissa kouluissa. Tietty jos ei ole rahaa laisinkaan, se aiheuttaa omia ongelmia.

Vierailija
26/52 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvittaessa. Käsittämättömän halpa hinta muuten. Meillä lähimmän yliopiston kanditutkinto maksaa $250 000.

Vierailija
27/52 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksaisi Suomessa pilipali paikasta. Onneksi pääsi pääsykokeitten kautta lukemaan 6 vuoden opinnot ja erikoistuminen 6 v.

Vierailija
28/52 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S.Pendragon kirjoitti:

Luojan kiitos Suomessa ei voi ostaa koulutustaan. Olin oikiksen valmennuskurssilla (Suomen kalleimpia, monta tuhatta helposti), ja siellä selvästi näki tämän "vanhempien kullannuppukansan", joilla ei ollut mitään kiinnostusta saatika lahjoja opiskella, mutta joille isukki oli maksanut täyden kurssin. Nuuskarinki pyöri takarivissä, ja luennoista käytiin ehkä joka kymmenennellä huvikseen juttelemassa kaverien kanssa. Meillä olisi 10 vuodessa täydet idiootit johtavissa viroissa, jos siirryttäisiin tuollaisiin maksullisiin "säälipaikkoihin" niiden kohdalla, jotka eivät viitsi tehdä töitä paikkansa eteen.

Apua miten takapajuinen ajattelumaailma sulla on. Ei kukaan pysty valmistumaan mistään koulusta huippuvirkaan, vaikka kuinka olisi lukukausimaksua maksellut. Valmistumisen eteen pitää nähdä töitä edelleen, ainostaan sisäänpääsy helpottuu.

Itse olen maksanut koulutuksesta vuodessa 10t eikä se opiskelu ollut yhtään sen helpompaa kuin Suomessa, itseasiassa erittäin haastavaa.

Luuletko oikeasti että ihmisten jotka maksavat Harvardin koulutuksesta jopa 100t eivät näe mitään opintojensa eteen vaan automaattisesti pääsevät kurssinsa läpi?

Suomessa taas ihmiset roikottavat opintojaan jotta saavat alennuksia ja muita hyötyjä..

Mä suosittelisin sinun menevän sinne koulunpenkille etsimään kadonnutta sivistystä.

Jopa sata tuhatta??? Onko sinulla mitään käsitystä USAn yliopistojen hinnoista. Tuon verran Usassa maksaa 'halvat' julkisen sektorin yliopistotkin. Ivy League on sitten vähän eri luokkaa.

Vierailija
29/52 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin aloituksessa viitataan?

Varmaan tähän:

http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005280428.html

Vierailija
30/52 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S.Pendragon kirjoitti:

Kirjoittaja otti kantaa suomalaiseen koulujärjestelmään, en nähnyt missään vertailua jenkkien huippuyliopistoihin. Hesarissa sivuttiin tänään aihetta, jossa keskiössä olivat suomalaiset maksulliset korkeakoulut. Suomessa järjestys koulujen arvottamisessa on toisin päin kuin esim. jenkeissä. Siellä on kova kilpailu opiskelupaikoista huippuyliopistoissa, jotka ovat myös maksullisia. Nuuskarinki ei pääsisi Harvardiin, vaikka pappa maksaisi mitä.

Vierailija
31/52 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

S.Pendragon kirjoitti:

Olitko sillä 6000 euron kurssilla? Siellä ei ollut mitään takariviä... Oikiksen opiskelijoiden vanhempien vuositulot ovat muuten ihan toista luokkaa kuin Laureassa opiskelevien kullannuppusten isän ja äidin verotettavat tulot.

Toisaalta Suomessa voi ostaa koulutuksen. Koska tahansa voi hakea maksulliseen koulutukseen, suorittaa tehtävät ja valmistua ja olla ihan yhtä pätevä hakemaan töitä kuin kuka tahansa ns. valtionyliopistosta valmistunut.

Vierailija
32/52 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

$63,025

Please use the calculator to estimate the net cost of attendance. The total 2016-2017 cost of attending Harvard College without financial aid is $43,280 for tuition and $63,025 for tuition, room, board, and fees combined.

Harvard at a Glance | Harvard University

Yhden vuoden hinta.

Vierailija
33/52 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

$63,025

Please use the calculator to estimate the net cost of attendance. The total 2016-2017 cost of attending Harvard College without financial aid is $43,280 for tuition and $63,025 for tuition, room, board, and fees combined.

Yhden vuoden hinta.

Kyllä, ja keskivertoaika kanditutkintoon Usassa on 4v, joten tuo pitää kertoa neljällä, että saa edes kandin. Toki AP-kursseilla lukiossa tuota saa lyhennettyä.

Vierailija
34/52 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siinä hesarin jutussa kerrottu, että opiskelija oli suorittanut sen kandin tutkinnon alle vuodessa?

Mulle ei olisi ongelma maksaa lapseni koulutusta, jos se on hyvässä koulussa, mutta Suomessa toimivat (ulkomaalaiset) maksulliset korkeakoulut herättävät kyllä epäilyjä koulutuksen laadusta. Ja siksi en maksaisi lastani mihinkään Virosta käsin toimivaan kauppakorkeakouluun.

Olisin siis ennen kaikkea huolissani siitä, saanko rahoilleni vastinetta plus siitä, että jos kouluun pääsee rahalla sisään, niin minkälaista opiskelijamateriaalia siellä on. Totta kai mieluummin haluaisin, että lapseni on päässyt hakemalla sisään, ei rahalla.

Näitä ei voi verrata mihinkään Harvardiin, jolla on huippumaine. Totta kai maksaisin lapseni Harvardiin, jos se olisi vaihtoehtona Helsingin yliopistolle. Mutta ei taida olla. Ei sinnekään pääse rahalla sisään.

Vierailija
35/52 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmasti maksa. 20 000 käy monta kertaa Tallinnassa hakemassa bissee ja sidukkaa! Stop sääntö Suomelle!

Vierailija
36/52 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö siinä hesarin jutussa kerrottu, että opiskelija oli suorittanut sen kandin tutkinnon alle vuodessa?

Mulle ei olisi ongelma maksaa lapseni koulutusta, jos se on hyvässä koulussa, mutta Suomessa toimivat (ulkomaalaiset) maksulliset korkeakoulut herättävät kyllä epäilyjä koulutuksen laadusta. Ja siksi en maksaisi lastani mihinkään Virosta käsin toimivaan kauppakorkeakouluun.

Olisin siis ennen kaikkea huolissani siitä, saanko rahoilleni vastinetta plus siitä, että jos kouluun pääsee rahalla sisään, niin minkälaista opiskelijamateriaalia siellä on. Totta kai mieluummin haluaisin, että lapseni on päässyt hakemalla sisään, ei rahalla.

Näitä ei voi verrata mihinkään Harvardiin, jolla on huippumaine. Totta kai maksaisin lapseni Harvardiin, jos se olisi vaihtoehtona Helsingin yliopistolle. Mutta ei taida olla. Ei sinnekään pääse rahalla sisään.

Jos aloittaa syksyllä 2015 ja valmistuu kandiksi elokuussa 2017, niin minun matematiikkani mukaan aikaa kului 2 vuotta.

Vierailija
37/52 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta. Nämä riolaiset ykiopistot ovat akkreditoituja ja antqvat bolognan prosessin mukaisen tutkinnon, joka tunnustetaan kaikkialla läntisessä maailmassa. Myös Suomessa. Varsinainen opiskelijan oppiminen on sitten - niin kun kaikissa korkeakouluissa ja yliopistoissa niin Suomen valtio-ja säätiöyliopistoissa, Viron yksityisissä yliopistoissa kuin Harvardissakin - kiinni ihan siitä, miten paljon vaivaa opiskelija on valmís asian eteen näkemään.

Vierailija
38/52 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

$63,025

Yhden vuoden hinta.

Tutkinnon suorittamisen jälkeen hankituilla palkkatuloilla tuon maksaa takaisin parissa vuodessa ja rahaa jää reilusti vielä elämiseenkin. Hyvä koulutus maksaa ja sen hankkineelle maksetaan sen mukaisesti.

Vierailija
39/52 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin aloituksessa viitataan?

Varmaan tähän:

http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005280428.html

No ei, koska tuo koulutus ei tuo suomalaista pätevyyttä. Ei voi esim. hakea virkaan suoraan tutkintotodistuksella.

Vierailija
40/52 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kuulu esim. siihen 7% prosenttiin, joka pääsykokeissa menestyy ei vielä tarkoita, että älyssä olisi jotakin vikaa.

Monesti se 20t on sijoitus tulevaisuuteen. Itse olen tehnyt kandin ulkomailla ja maisterin Suomessa. Kandin olin tehnyt valmiilsi melkein siinä vaiheessa, kun monet alunperin samassa tilanteessa olijat vasta pääsivät kouluun sisään. Varmasti paloi rahaa pääsykokeisiin ja kevään mittaisiin lukulomiin x3. Miksi opiskeluun sijoittamimen on monelle jotenkin punainen vaate? Harva kritisoi, jos näkee lapselle ostetun esim. 20 000 euron arvoisen auton, joka on tulevaisuudessa pelkästään kulu.