Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hääideoita rahattomille!

..jos jonain tulevana suvena mä olisin se morsian ;)
06.07.2017 |

Täällä on käyty keskustelua eri tyyliin suunnitelluista/toteutetuista häistä ja aloittajat ovat saaneet kovastikin arvostelua.

Kuinka toteuttaisitte mukavat hääjuhlat mahdollisimman edullisesti max 25 henkilölle? Tarkoitus olisi juhlistaa ihan oikeasti tilaisuutta, joten köyhäily ei ole pääpointti.. Sen sijaan hääjuhlat olisivat yllätys kaikille paikalle tuleville. Millä sanoilla kutsuisin? Pukukoodi?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puvut voi vuokrata.

Ruuat ja leivonnaiset voi tehdä itse.

Koristeet voi askarrella esim. pesupalloista pieniä koreja, joihin kerätä vaikka luonnon kukkia.

Paljon tavaraa annetaan, joita voi hyödyntää.

Hyödynnä kirpparit.

Juhlat voi järjestää vaikka kotona tai mökillä.

Muuten hyviä ideoita, mutta tuo pukujen vuokraus ei ole kovin edullinen vaihtoehto. Siihen uppoaa satasia. Halvemmalla saa kun ostaa ns. halpakaupasta. Jos olennaisinta on edullisuus, oletan ettei puvun tarvitse olla mikään prinsessaunelmahäämekko, vaan ihan tavallinen (valkoinen)mekko riittää. Niitä saa juhlavinakin muutamalla kympillä. 

Vierailija
22/45 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan toinen juttu, mutta olemme vähävarainen perhe ja meillä on 3 tyttöä, jotka tykkää askarrella.

Tytöt ovatkin tehneet " aikamoisen " busineksen " virpomisesta ja viime pääsiäisenä tytöt kävivät virpomassa yli 6 h ja saivat aikamoisen saaliin.

Me kerätään syksyllä mun vanhempien mökiltä mielettömän kasan risuja ja sitten aloittaa koristeiden suunnittelun.

Olen tehnyt fb.hen vaihtoryhmään kansion, ottanut paljon kuvia tarpeettomista, mitkä eivät ole menneet kaupaksi kirppiksellä.

Vaihdon välineenä on mm askartelutarvikkeita.

Nytkin on paljon helmiä, nauhoja, höyheniä. Saavat taatusti taas melkoisen saaliin, oksat ovat kyllä kauniita.

Ihmisillä on oikeesti vaikka mitä kaikkea ylimääräistä kotona ja jos teidän alueella toimii fb.ssä vaihtopalsta, kokeile sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene navetassa naimisiin

Vierailija
24/45 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä jos pitää häät, niin luonnonkukista saa komeita pöytäkimppuja. Se yksi valkoisena kukkiva "rikkaruohokin" menee morsiusharson asemasta.

https://2.bp.blogspot.com/-ubq8cA7W-NY/V2z88qI6a-I/AAAAAAAAdY8/fWP8ALph…

Vierailija
25/45 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri piti kotona "tupaantuliaiset". Olivat ostaneet omakotitalon ja rempanneet sitä ja kutsuivat lähipiirin "tupareihin".

Teemana oli "Black & White", vieraiden toivottiin pukeutuvan mustaan ja valkoiseen. Kukaan ei ihmetellyt, kun ystäväni oli valkoisessa mekossa ja miehensä tummassa, rennossa puvussa.

Tarjoilu mukaili teemaa, samoin juhlien koristelu. Nämä olivat siis pihalla ja sattui hyvä sää.

Kaverin ystäpariskunnan mies on pappi ja hän oli suunnilleen ainoa joka tiesi suunnitelmasta. Kun kaikki vieraat olivat tulleet paikalle, pappi kilisti kelloa ja pyysi huomiota ja siinä pari sitten vihittiin. En tiedä oliko edeltänyt jotain toimenpiteitä, oliko kenties vaan siunaus? Mutta minusta meni ihan lyhyen vihkikaavan mukaan se juttu.

Oli kyllä mieleenpainuvimmat ja rennoimmat ja mukavimmat häät mitä muistan. Silti hyvää ruokaa ja hauskasti pyritty kaikessa tosiaan huomioimaan tuo black&white teema. Pöydissä mm. irtokarkkeja joissa esim. liitulakuja ja salmiakkia jne.

Vierailija
26/45 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tarkoitus vihkiä juhlapaikalla, vai vihkimien ollut etukäteen?

Juhlapaikalla.

Vierailija
27/45 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Budjetti?

Ei ole budjettia, mutta  ideana on rahan ja luovuuden vastakkain asettelu. Jos saisi mieliinpainuvan, erikoisen tai jollain tapaa eksoottisen juhlan jäämättä vuosien velkavankeuteen. Ihan parasta olisi ex-tempore-meininki! - eikä siis maistraatissa.

Vierailija
28/45 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää varautua siihen, että jotkut sellaiset, jotka haluaisivat tulla ehdottomasti häihin, voivat minkä tahansa muun syyn vuoksi jättää tulematta. Mulla ainakin voisi käydä niin, että mökkijuhliin jäisi menemättä ja sitten jälkeenpäin harmittaisi, kun saisi kuulla, että ne olivatkin häät. En keksi yhtään toista juhlaa. Häät, ristiäiset, rippijuhlat ja yo-juhlat on sellaiset, joihin menen aina kun kutsutaan. Muista voin jättäytyä pois ihan vain siksikin, ettei huvita lähteä. 

Sanotaanko nyt vaikka näin, että jos sinua ei huvita tulla järjestämääni illanviettoon, niin ehkä en toivo sinun tulevan häihinkään.

Sanotaan nyt näin, että häiden takia voisin perua jonkun muun asian, illanvieton takia en. Enkä raittiina ihmisenä perusta illanvietoista. 

Nämä kommentit eivät ole minun kirjoittamiani. Otan positiivisin ja iloisin mielin vastaan kaikki asialliset mielipiteet.

Vierailija
29/45 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jonain tulevaa suvena.. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää varautua siihen, että jotkut sellaiset, jotka haluaisivat tulla ehdottomasti häihin, voivat minkä tahansa muun syyn vuoksi jättää tulematta. Mulla ainakin voisi käydä niin, että mökkijuhliin jäisi menemättä ja sitten jälkeenpäin harmittaisi, kun saisi kuulla, että ne olivatkin häät. En keksi yhtään toista juhlaa. Häät, ristiäiset, rippijuhlat ja yo-juhlat on sellaiset, joihin menen aina kun kutsutaan. Muista voin jättäytyä pois ihan vain siksikin, ettei huvita lähteä. 

Sanotaanko nyt vaikka näin, että jos sinua ei huvita tulla järjestämääni illanviettoon, niin ehkä en toivo sinun tulevan häihinkään.

Sanotaan nyt näin, että häiden takia voisin perua jonkun muun asian, illanvieton takia en. Enkä raittiina ihmisenä perusta illanvietoista. 

Nämä kommentit eivät ole minun kirjoittamiani. Otan positiivisin ja iloisin mielin vastaan kaikki asialliset mielipiteet.

Höh, lainasin väärää viestiä, piti lainata tuota, joka ei kutsuisi toista omiin häihinsä :)

Vierailija
30/45 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

..jos jonain tulevana suvena mä olisin se morsian ;) kirjoitti:

Sen sijaan hääjuhlat olisivat yllätys kaikille paikalle tuleville.

Tuo on typerä ajatus, koska joku sellainen, joille häihinne osallistuminen olisi hirveän tärkeää saattaa jättää tulematta koska kuvittelee että kyseessä on vaan joku randomimpi kokoontuminen eikä priorisoi sitä kaiken "muun elämänsä" edelle.

Vinkkejä on tosi vaikea antaa kun et kerro mitään speksejä: onko teillä isoa tilaa itsellänne käytössä (koti, mökki, ilmainenseurakunnan/työpaikan/asuinyhteisön tila jne) vai pitääkö paikkakin saada halvalla ulkopuolisilta?

Ilmeisesti olette haluamassa naimisiin kesällä eli juuri kuumimpaan sesonkiaikaan, se nostaa hintoja koska kysyntä on suurempaa suhteessa tarjontaan kuin muina vuodenaikoina.

Missä päin häät pidetään? Isossa kaupungissa, jossa jälleen kerran on kalliimpaa, vai jossain syrjemmällä? Asutteko itse hääpaikan liepeillä vai pitäisikö pohtia matkoja ja majoitusta? Asuvatko kaikki potentiaaliset vieraanne myös lähistöllä?

Jne jne.

Nimimerkkini kertonee jotain.

Olen miettinyt eri vaihtoehtoja alkaen sisävesiristeilylaivasta ja päätyen kallioluolan kautta lumilinnaan.. Mm. luonto on lähellä sydäntä.. jos asuisin Sulkavalla, vihkiminen voisi tapahtua vaikka kirkkoveneessä :), Saisin helposti koottua parikin veneellistä lähimpiä ihmisiä ihan pilanpäiten, silloin kaikki olisivat joko sortseissa ja t-paidassa tai sitten karnevaalivaatetuksessa..

Häät voisivat olla nimimerkistäni poiketen myös syksyllä tai talvella, mutta painotan sitä, että ne ovat jossitteluasteella. Ihan ideaali olisi mennä naimisiin keskiviikkona 6.12.2017.

Vierailija
31/45 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene navetassa naimisiin

Jos tarkoitat juhlatilaksi muutettua navettaa, on tarkoitukseeni ehkä liian tavanomainen. Vaihtoehtona kuitenkin mallia "hätätilanteessa", eli mieluummin kuin tavallisessa ravintolassa tai juhlatalossa.

Jos taas tarkoitat navettaa ihan siinä mielessä, mihin sitä käytetään, niin en viitsi kommentoida :)

Vierailija
32/45 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsuisin porukan kotiin/mökille puutarhajuhliin, pukukoodi tietysti sen mukainen. Tarjoaisin esimerkiksi grilliruokaa ja erilaisia salaatteja, jotain ns. epähäämäistä, jotain sellaista mikä av:lla varmasti haukuttaisiin lyttyyn :D 

Kiitos ehdotuksestasi, varteenotettava vaihtoehto!

-ap

Vierailija
33/45 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti puutarhabileet tms,, palkkaa sitten vaikkapa naapurin teinin grillaajaksi että saa ruokapuolen kuntoon ja kaikki voivat keskittyä olennaiseen. Uuniinkin saa mahtumaan helposti 40 isoa uuniperunaa kerralla. Tuskin tarvitsee enempää kuin sen yhden satsin.

Vierailija
34/45 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli super halvat häät. Vanhemmat ja sisarukset maistraatissa todistamassa. Mekko ystävältä lainassa, kampauksen teki sisko. Tämän jälkeen kakkukahvit kotonamme. Sisko lauloi häävalssin, serkut säestivät. :)

Olen ollut kerran itsekin sellaisissa häissä ja ne olivat kivat ja konstailemattomat, intiimit juhlat! Tärkeintä on kuitenkin rakkaus ja sen juhlistaminen läheisten kanssa. Tuo onnistuisi ilman minkäänlaista budjettia, joten se ei  tekisi minkäänlaista lovea rahapussiin:)

Toivottavasti et itse jäänyt kaipaamaan isompia häitä..

-ap

Vierailija
35/45 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri piti häänsä vanhempiensa mökillä. Kutsui vain porukan "istumaan iltaa mökille", mutta oikeasti olikin sitten häät. Paikalla ihan vihkijäkin. Kustannuksena tuossa taisi olla vain ruoka, joka oli perus grilliruokaa makkaroineen, pihveineen ja salaatteineen sekä juomat. Vierailla oli asuna farkkuja, kesämekkoa ja shortseja. Sellaista mitä nyt kavereiden illanvietossa päällä on. Oli tosi hauskat ja rennot juhlat.

Meillä ei ole mökkiä, ellei sitten vuokrata sellaista. Mökitön lähipiirimme olisi kyllä verraten helppo houkutella mukaan, sen verran harvinaista se mökille pääsy on! Vastauksestasi välittyy hyvät muistot kaverinne häistä!

Kiitos! Juuri rentoa fiilistä haen!

-ap

Vierailija
36/45 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minut tietäen vieraani eivät edes odottaisi kovin alkoholipitoisia juhlia, meillä on ollut tapana pitää hauskaa ilmankin :)

-ap

Vierailija
37/45 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjoiluiksi vain ruoka ja kakkukahvit. Paikaksi jos mahdollista oma tai tutun mökki/talo, jolloin ei tule vuokrakustannuksia. Koristelua ei lainkaan tai hyvin vähän luonnonmateriaaleista tai kierrätystavarasta tehtynä. Musiikki koneelta valmiiksi tehdyltä soittolistalta. Vaatteet kirppikseltä, omasta kaapista tai halpakaupasta. Siinä muutama"edullisuus"vinkki.  

Kiitos vastauksestasi :) Luonnon kukat olisivat ehdottomasti ihan ykkösasia! Mielestäni ne ovat jopa kauniimpia kuin jäykät samaan muottiin tehdyt ostokukka-asetelmat. Ja kierrätystavarasta tehty muu somistus laittaisi aivonystyrät töihin!

-ap

Vierailija
38/45 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puvut voi vuokrata.

Ruuat ja leivonnaiset voi tehdä itse.

Koristeet voi askarrella esim. pesupalloista pieniä koreja, joihin kerätä vaikka luonnon kukkia.

Paljon tavaraa annetaan, joita voi hyödyntää.

Hyödynnä kirpparit.

Juhlat voi järjestää vaikka kotona tai mökillä.

Mulle tuli heti mieleen pukeutuminen villin lännen vaatteisiin, joissa ulkomailla saa itsensä ja seurueensa valokuvattua :) ...sellainen olisi ihan hauska ohjelmanumero, mutta muuten pukuvuokraus ei kiehdo. En tuntisi oloani kotoisaksi vuokratussa vaatteessa, mieluummin jotain omaa nättiä.

Kiitos sinulle vastauksestasi!

-ap

Vierailija
39/45 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan toinen juttu, mutta olemme vähävarainen perhe ja meillä on 3 tyttöä, jotka tykkää askarrella.

Tytöt ovatkin tehneet " aikamoisen " busineksen " virpomisesta ja viime pääsiäisenä tytöt kävivät virpomassa yli 6 h ja saivat aikamoisen saaliin.

Me kerätään syksyllä mun vanhempien mökiltä mielettömän kasan risuja ja sitten aloittaa koristeiden suunnittelun.

Olen tehnyt fb.hen vaihtoryhmään kansion, ottanut paljon kuvia tarpeettomista, mitkä eivät ole menneet kaupaksi kirppiksellä.

Vaihdon välineenä on mm askartelutarvikkeita.

Nytkin on paljon helmiä, nauhoja, höyheniä. Saavat taatusti taas melkoisen saaliin, oksat ovat kyllä kauniita.

Ihmisillä on oikeesti vaikka mitä kaikkea ylimääräistä kotona ja jos teidän alueella toimii fb.ssä vaihtopalsta, kokeile sitä.

Oi, te olette keksineet ihanasti mielekästä tekemistä tytöille. Pystyn ihan kuvittelemaan kuinka innoissaan he siitä ovat!... Toimintaahan voisi laajentaa persoonallisten hääkoristeiden tekoon :)

Kiitos viestistäsi!

-ap

Vierailija
40/45 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällä jos pitää häät, niin luonnonkukista saa komeita pöytäkimppuja. Se yksi valkoisena kukkiva "rikkaruohokin" menee morsiusharson asemasta.

https://2.bp.blogspot.com/-ubq8cA7W-NY/V2z88qI6a-I/AAAAAAAAdY8/fWP8ALph…

Luonnonkukat ilman muuta! Kukkakaupat ovat hinnoitelleet itsensä ulos rahattomien häistä :). Ihana kuva, Kiitos!

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme