vauva itkenyt jo 4 tuntia, auttakaa!
Mitä teen että saan vauvan nukkumaan, on itkenyt jo monta tuntia enkä tiedä syytä? Rintaa olen yrittänyt tarjota, mutta ei halua ja jos vähän ottaa niin pulauttaa maidot ylös melkein samantien?
Kommentit (29)
16:; eihän se vauva tulpista vahingoitu jos äiti säästää korviaan.
Läpikin kuulee aivan tarpeeksi.
Cuplaton ja maitohappobakteerit ainakin vauvalle kokeiluun.
Siksi minulla on kokemusta. No tosin sinun PENIKOISTA ei ole kokemusta
Vierailija:
ja jos sun penikat on ollu pienenä helppoja niin se ei todellakaan tarkota että niitten _pitää_ olla!!!!
Ja saattaa olla että loppua kuin seinään n3kk:n iässä. Meillä oli kolme tuollaista tapausta, yksi ei ollut. Järkyttävää se on varsinkin ekan kanssa kun kaikki on uutta ja iskee se epävarmuus. Ja kun oikeasti mikään ei auta. Pidät vaan hyvänä ja lähellä, hyppyytät ja keinutat jne. Ja jossain vaiheessa (jos jatkuu edelleen)tietty pitää käydä lääkärillä, että suljettais pois sairauksien mahdollisuus..
Noo, täs vinkkejä:
* Cuplaton
* Maitohappoja
Sit muuta vinkkiä:
* Koita tota makuuttamista käsillä, tosin helpompi ens kuussa kun lapsi jäntevämpi..
* Kylpy rauhottaa! Ota vaikka iltakylpy joka päivä tavaksi.
* Masuhierontaa.
* Jalkapumppaus ihan YKKÖNEN! Eli mene vaikka sohvalle istuun, nosta jalkasi pöydälle jollonka jalat sopivassa kulmassa. Vauva syliin jalkojasi vasten. Sitten pumppaat vauvan jalkoja. Eli nostat polvia kohti mahaansa. Voit hetken pitää jalkoja masussa, ihan muutaman sekunnin. Meillä tollanen liike -hitaasti tietty tehtynä- saa pierun liikkuun.
Mun anoppi kiros kun oli hoitanu pahasta koliikista kärsivää lastaan hyssyttelemällä ja ilman poistoon on noin helppo asia kun jalkojen pumppaus!
* Sit kun lapsi saa käännettyä päänsä sivuttain niin voit antaa nukkua vaikka päiväunia mahallaan. Sekin auttaa.
* Sitten kannattaa tarkastaa imetysasento! Ja imuasento -onko nänni niin paljon suussa kuin voi?
Röyhtäytä kunnolla, imetyksen välissäkin voi röyhtäyttää.
Mä uskoin että vauvalla on koliikki, ilmavaivoja, että vauvat vain huutavat, että vauvalla on liian kuuma/kylmä/sopivanlämmin/ihanmitätahansa, kun mulla niin sanottiin mm neuvolassa ja synnärillä kun sinne soitin. Lääkäriltä meni noin neljä sekuntia todeta vauva oikeasti sairaaksi...
Loppuu ihan niin kuin alkaakin, eli kuin salama kirkkaalta taivaalta ja loppuu siihen 3kk ikään menessä.
Raskasta on kuunnella toisen itkua kun juurikaan mitään et pysty tekemään. Monilla auttaa se Cuplaton ja jalkojen koukistelu, toisilla ei mikään muu kuin aika.
Vyöhyketerapiasta olen kuullut toisille olleen hyötyä.
kun joutuivat noin pieninä sairaalaan nrot 32 ja 34
Laita vaikka pyyhkeen tai muun lämpimän ja pehmeän kankaan sisään piukalle rullalle ja kanniskele. Sitten voit koittaa ' suhista' vauvan korvan vieressä, ts. semmoista hyssytystä, mutta melko äänekästä