Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako työpaikastaan irtisanoutua millään perusteella ilman että saa karenssia?

Vierailija
05.07.2017 |

Onko jollakulla tietoa?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sellainen tilanne, että opiskelin ja olin töissä samaan aikaan. Lopputyön aikaan halusin lopettaa työnteon, että saisin opinnot päätökseen. Työkkärin mukaan irtisanoutuminen olisi tuonut minulle karenssin siten, että valmistuttuani olisin suoraan rahattomana sen 3 kk. 

Työnantaja kuitenkin rikkoi työaikalakeja ja tarjosi minulle kirjallisena sellaista työsopimusta, mitä minun ei olisi missään nimessä kannattanut allekirjoittaa (kielsi kilpailevaan yritykseen siirtymisen 5 kk:n suoja-ajalla). Vein laittoman (ja allekirjoittamattoman) työsopimuksen työkkäriin, jonka perusteella sitten sain irtisanoa itseni ilman karenssia.

Täytyy sanoa, että oli kyllä hankalaa ja mielestäni äärimmäisen epäoikeudenmukaista. Vaikka työnantaja rikkoi työaikalakeja (teetti 10 tuntisia päiviä 6 päivää viikossa) se ei tuonut työkkärin mukaan irtisanoutumisoikeutta. 

Työpaikassa oli muutenkin ihan kamalaa, työpaikkakiusaamista ja hirveä ilmapiiri muutenkin. 

Sain uuden työn heti valmistuttuani, lopulta en ehtinyt olla päivääkään työttömänä. Työkkärin toimintaa en kuitenkaan voi mitenkään ymmärtää, todella sairasta ja epäinhimillistä toimintaa kaikilla tavoin! Jos olisin jäänyt ko. työpaikkaan, olisin tullut kustantamaan yhteiskunnalle huimasti enemmän sairaskuluina ja mahdollisesti ennenaikeisena työkyvyttömyyseläkeläisenä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme