Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 3v ihan normaali jos ei koskaan leiki millään muilla leluilla kuin autoilla

Vierailija
05.07.2017 |

Ei siis ikinä, aina vain autot ja ollut näin koko 3v.

Itse olen vähän huolissani siskoni lapsesta, ei kiinnosta palapelit, kirjat, tai mitkään muut poikien lelut. Ei tuota lasta saa tekemään mitään muutakuin leikkimään niillä autoilla. Mielikuvitus rajoittuu mäkien tekemiseen ja törmäilyyn.

Pitäisikö ottaa autot välillä pois että leikkisi jollain muullakin?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna tabletti kouraan niin johan unohtuu autot.

Vierailija
2/28 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota muutama vuosi, niin tilanne on täysin muuttunut. Lasten kanssa ei kannata hätäillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh, löysää pipoa ja anna lapsen leikkiä rauhassa.

Vierailija
4/28 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, paitsi että hänestä ehkä tulee insinööri :)

Vierailija
5/28 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali on. Pääasia että ylipäätään leikkii. Jos ei leikkisi ollenkaan olisi syytä huolestua.

Vierailija
6/28 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan 3-v poikani normaali, koska ei leikkinyt koskaan autoilla, vaan lähinnä poneilla ja petshop-figuureilla?

P.s autot eivät edelleenkään kiinnosta.

Vierailija
7/28 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sulle kuuluu siskos lapsen tekemiset? Hanki oma elämä tai oma lapsi ja sano siskolles, ettei vaan hanki lapselleen sisaruksia.

Vierailija
8/28 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos leikkiminen olisi autojen asettelua riviin, olisi ehkä syytä huoleen. Mutta tuo törmäily on ihan normaalia. Voi olla, että lapsen mielessä autot juttelevat pitkiäkin keskusteluja törmäyksiin liittyen. Aina ei kolmivuotias poika jaksa tai osaa avata muille ajatuksiaan, varsinkaan jos on tottunut yksin leikkimiseen.

Itselläni on 6- ja 4-vuotiaat lapset. He ovat taas palanneet varhaisvuosien puisiin junaratoihin ja saattavat leikkiä niillä tuntikausia. Vetureita on varmaan 20, kaikilla on nimet ja persoonallisuudet, osa hyviksiä ja osa pahiksia. Eikä törmäyksiä voi välttää.

Eli pointtini: myös autoleikit ovat ihmissuhdeleikkejä.

Vierailija
9/28 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika 10v ei ole koskaan leikkinyt millään leluilla. Ei autoilla, ei legoilla, ei nukeilla, ei millään. Häntä on ainoastaan kiinnostanut pallot ja mailat. Niiden kanssa on hosunut menemään puolitoistavuotiaasta saakka. Ihan normaali, toki aika liikunnallinen kaveri on. Mitä jos sinäkin antaisit siskon lapsen touhuta omien mielenkiintojensa mukaan? Jos autot ottaa pois, hän todennäköisesti leikkisi muilla leluilla kuin autolla leikitään..

Vierailija
10/28 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos leikkiminen olisi autojen asettelua riviin, olisi ehkä syytä huoleen. Mutta tuo törmäily on ihan normaalia. Voi olla, että lapsen mielessä autot juttelevat pitkiäkin keskusteluja törmäyksiin liittyen. Aina ei kolmivuotias poika jaksa tai osaa avata muille ajatuksiaan, varsinkaan jos on tottunut yksin leikkimiseen.

Itselläni on 6- ja 4-vuotiaat lapset. He ovat taas palanneet varhaisvuosien puisiin junaratoihin ja saattavat leikkiä niillä tuntikausia. Vetureita on varmaan 20, kaikilla on nimet ja persoonallisuudet, osa hyviksiä ja osa pahiksia. Eikä törmäyksiä voi välttää.

Opetappas niille lapsille realistisia leikkejä. Maailmassa kun on suurin osa niitä, jotka on sieltä hyvisten ja pahisten välistä ja jos totta puhutaan, itse en ole koskaan tavannut oikeasti hyvää ihmistä. Ainoastaan lapset on viattomia.

Vierailija
11/28 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on edellisessä elämässä kuollut autokolarissa ja nyt käsittelee tätä asiaa ja integroi sitä seuraavaan elämäänsä. Ehkä hänestä tosiaan tulee insinööri ja hän kehittää uransa aikana autoilun turvallisuutta parantavaa tekniikkaa.

Vierailija
12/28 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opetappas niille lapsille realistisia leikkejä. Maailmassa kun on suurin osa niitä, jotka on sieltä hyvisten ja pahisten välistä ja jos totta puhutaan, itse en ole koskaan tavannut oikeasti hyvää ihmistä. Ainoastaan lapset on viattomia.

Jos lapset kerran ovat ainoita viattomia, miksi minä menisin heidän viattomuutensa sotkemaan?

Vierailija
13/28 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko siskosi kanssa ja olet päivittäin mukana heidän päivittäisessä arjessa?

Vierailija
14/28 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapset kerran ovat ainoita viattomia, miksi minä menisin heidän viattomuutensa sotkemaan?

Opetat heille vääristynyttä maailmankuvaa. Aikuiset ei ole joko hyviä tai pahoja. Tuolla tavalla sä juurikin sotket heidän viattomuuttaan.

Vierailija
15/28 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiahan ei varsinaisesti sulle kuulu.

Vierailija
16/28 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siis ikinä, aina vain autot ja ollut näin koko 3v.

Itse olen vähän huolissani siskoni lapsesta, ei kiinnosta palapelit, kirjat, tai mitkään muut poikien lelut. Ei tuota lasta saa tekemään mitään muutakuin leikkimään niillä autoilla. Mielikuvitus rajoittuu mäkien tekemiseen ja törmäilyyn.

Pitäisikö ottaa autot välillä pois että leikkisi jollain muullakin?

Mistä sä tarkemmin ottaen olet huolissasi? Ja millä kompetenssilla?

Vierailija
17/28 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hysteerinen.

Vierailija
18/28 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opetat heille vääristynyttä maailmankuvaa. Aikuiset ei ole joko hyviä tai pahoja. Tuolla tavalla sä juurikin sotket heidän viattomuuttaan.

Eivät ne lapset aikuisilla leiki, vaan vetureilla!

Vierailija
19/28 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaali. Autot on yllättävän monipuolinen lelu. Minulla on 6-vuotias poika, joka on aina leikkinyt mieluiten autoilla. Autot voi ajaa kilpaa; niiden avulla voi rakentaa mielikuvituskaupungin parkkipaikkoineen, sairaaloineen, rakennustyömaineen, ruuhkineen, onnettomuuksineen jne.; niitä voi järjestellä riveihin ja jonoihin (, mikä kehittää hahmotuskykyä ja matemaattisia taitoja); niiden kanssa voi leikkiä roolileikkejä (hyvikset ja pahikset, ilkeät ja avuliaat, eri ammattikunnat kuten poliisi, ambulanssi, palokunta, perhe, hinauspalvelut, rakennusmiehet jne.); matoista ja kirjoista voi rakentaa autoille ramppeja ja vuoristoja ja muita reittejä; jne jne.

Ennen omaa autoista kiinnostunut lastani en olisi millään voinut kuvitella, miten monipuolinen lelu autot on ja miten hienoja ja monimutkaisia leikkejä lapset kehittää niihin liittyen. Nyt ymmärrän myös, miksi niitä pikkuautoja pitää olla niin paljon ja monenlaisia. Lapsi tosiaankin leikkii ihan erilailla volkkari-perheauton pienoismallilla kuin kilpa-auton tai ambulanssin pienoismallilla.

Vierailija
20/28 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poikaa ei autot kiinnostaneet mutta legot muodossa jos toisessa. Ajattelin että dippi tulee mutta eikö mitä. Lääkäri tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän