Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selästä finnit pois? HJÄÄLP

Vierailija
04.07.2017 |

Miten saan selässäni (+rinnuksillani ja olkapäillä) olevat finnit (niitä on paljon) pois???!?? Normaalisti pesen vähintään joka toinen päivä mutta yleensä joka päivä. Oisko jotai apteekkirasvaa kun ei iho mitää normaaleja puhdistusaineita oikein kestä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaus.

Vierailija
2/21 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni auttoi e-pillerit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shampoon ja hoitoaineen vaihto. Mulla lähti 90 % selkä- ja olkafinneistä, kun vaihdoin ties mitä sisältävät tuotteet luonnonmukaisempiin ja hellävaraisempiin. Silikoni- yms jäämät saavat noita finnejä aikaan, mun miehen selkä on myös rauhoittunut kun hän alkoi pidentää hiustenpesuväliä.

Vierailija
4/21 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoa ruokavalio. Pitää katsoa miten paljon rasvaa syö päivittäin. Minulla tulee finnejä erityisesti pähkinöistä, auringonkukansiemenistä, manteleista, suklaasta ja kermasta. Syön noita harvemmin.

Vierailija
5/21 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm. täällä lisää aiheesta http://www.is.fi/mystyle/art-2000004894471.html

-3

Vierailija
6/21 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoa ruokavalio. Pitää katsoa miten paljon rasvaa syö päivittäin. Minulla tulee finnejä erityisesti pähkinöistä, auringonkukansiemenistä, manteleista, suklaasta ja kermasta. Syön noita harvemmin.

Suklaa pelkiltään ei aiheuta finnejä, tutkittu juttu. Mun yksi tuttu väitti kymmenen vuotta sen aiheuttavan ja tänä kesänä myönsi, että ei aiheutakaan. Se on kiinni kokonaisruokavaliosta, ei yksittäisistä ruoka-aineista.

Vierailija
7/21 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan käyttämässäsi sampoossa tai varsinkin hoitoaineessa jotain, mikä voi aiheuttaa tukkeumia? Silikoni on ainakin yleinen hoitoaineiden ainesosa ja finnien aiheuttaja.

Sebamed Clear Face voisi toimia, esim. pesupala ja Anti-spot gel. Tehokkaampiakin aineita apteekista saa, mutta ne ovat aika rankasti kuivattavia ja ärsyttäviä usein.

Vierailija
8/21 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekamelska kuorintapesunesteellä alueen pesu aamuin illoin. Basiron voide pesun jälkeen. Puristelkaa pois ihomadot. Teinipojan selkä parani näillä kotikonsteilla kuukaudessa.

Vierailija
9/21 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa jopa olla niin, että ruokavaliolla aiheutettu finnien väheneminen on merkki ravitsemuksen heikkenemisestä.

Vierailija
10/21 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekamelska kuorintapesunesteellä alueen pesu aamuin illoin. Basiron voide pesun jälkeen. Puristelkaa pois ihomadot. Teinipojan selkä parani näillä kotikonsteilla kuukaudessa.

Sebamed kuorintapesunesteellä.

Vierailija
11/21 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suklaa pelkiltään ei aiheuta finnejä, tutkittu juttu. Mun yksi tuttu väitti kymmenen vuotta sen aiheuttavan ja tänä kesänä myönsi, että ei aiheutakaan. Se on kiinni kokonaisruokavaliosta, ei yksittäisistä ruoka-aineista.

Tein joku vuosi sitten Runebergin torttuja 6 kpl, jotka söin n. 3 pvn aikana. Sitä ennen iho oli normaalissa kunnossa. Torttujen syömisen jälkeen naamaan reuna-alueille tuli puolikkaan herneen kokoisia kipeitä finnejä, samoin kaulaan. :O Kesti monta viikkoa saada naama takaisin hyvään kuntoon.

Tein torttukokeen vielä n. puolen vuoden jälkeen uudestaan ja taas tuli samanlaisia finnejä! 

Runebergin torttuihin tulee sikana rasvaa: voita, kermaa, mantelijauhetta... Minulla ei tule normaalisti puolikkaan herneen kokoisia kipeitä finnejä, mutta yllättäin kummankin torttukokeen jälkeen niitä tuli. :I 

Miksi usein sanotaan, että esim. vedenjuonti ja sen puute näkyy naamassa mutta isot määrät rasvaa muka ei? Hassua! Kyllä minulla ainakin isot rasvamäärät ruoassa näkyvät valitettavasti myös naamassa. En syö enää Runebergin torttuja finnien takia.

Vierailija
12/21 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalan glykeemisen indeksin ruokavalio! Eli sellainen joka aiheuttaa mahdollisimman vähän insuliinipiikkejä. Kannattaa myös kokeilla otsonoitua oliiviöljyä. Itse lätkin sitä ajoittaisiin naamanäppylöihin ja siitä oikeasti on apua. Sitä saa luontaistuotekaupoista. Huono puoli siinä on se, että öljy haisee aika tymäkälle.

Vierailija
13/21 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matalan glykeemisen indeksin ruokavalio! Eli sellainen joka aiheuttaa mahdollisimman vähän insuliinipiikkejä. Kannattaa myös kokeilla otsonoitua oliiviöljyä. Itse lätkin sitä ajoittaisiin naamanäppylöihin ja siitä oikeasti on apua. Sitä saa luontaistuotekaupoista. Huono puoli siinä on se, että öljy haisee aika tymäkälle.

Jo sinulla olisi opintoja kemiasta, niin tietäisit että otsoni on tehokas hapetin.

Oliiviöljy siis härskiinnytetään sillä otsonilla jaa haiseehan se härskiintynyt öljy.

Eikä se kyllä voi olla kenellekään terveeellistä.

Vierailija
14/21 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa mammat miten vedenjuonti/sen puute näkyy naamassa mutta isot määrät rasvaa ei? :)

Vierailija
15/21 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunaharja, eli selänpesuharja, Head&Shouldersilla pesee selänkin (ja rinnan/olkapäät) samalla kun pesee hiukset. Ei hoitoainetta! Jos iho tuntuu rasvaiselle ja likaiselle, harjaus. Joka aamu puhdas aluspaita päälle. Hikoilun jälkeen heti suihkuun. Ei pese pesuaineella joka päivä, että iho saa rauhoittua ja ihon normaali suojakerros pääsee oikeuksiinsa.

Ruokavalio, kokonaisuutena. Mikään yksittäinen ei aiheuta yleensä finnejä, vaan kokonaismäärät eri ravintoaineilla, esim rasvat. Jos syöt muutaman palan suklaata, mutta jätät leipäpalalta rasvan pois, on kokonaisrasvamäärä miltei sama. Esimerkkinä.

Nämä toimineet.

Vierailija
16/21 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin selän finnit katosivat shampoota ja hoitoainetta vaihtamalla.

Vierailija
17/21 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein joku vuosi sitten Runebergin torttuja 6 kpl, jotka söin n. 3 pvn aikana. Sitä ennen iho oli normaalissa kunnossa. Torttujen syömisen jälkeen naamaan reuna-alueille tuli puolikkaan herneen kokoisia kipeitä finnejä, samoin kaulaan. :O Kesti monta viikkoa saada naama takaisin hyvään kuntoon.

Tein torttukokeen vielä n. puolen vuoden jälkeen uudestaan ja taas tuli samanlaisia finnejä! 

Runebergin torttuihin tulee sikana rasvaa: voita, kermaa, mantelijauhetta... Minulla ei tule normaalisti puolikkaan herneen kokoisia kipeitä finnejä, mutta yllättäin kummankin torttukokeen jälkeen niitä tuli. :I 

Miksi usein sanotaan, että esim. vedenjuonti ja sen puute näkyy naamassa mutta isot määrät rasvaa muka ei? Hassua! Kyllä minulla ainakin isot rasvamäärät ruoassa näkyvät valitettavasti myös naamassa. En syö enää Runebergin torttuja finnien takia.

Jos olisit syönyt voipaketista saman määrän rasvaa lusikalla, niin naamasi olisi näyttänyt samalta. Turhaan syyllistät torttuja.

Vierailija
18/21 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit syönyt voipaketista saman määrän rasvaa lusikalla, niin naamasi olisi näyttänyt samalta. Turhaan syyllistät torttuja.

Niin aika paljon olisi sitten pitänyt syödä voita, että olisin saanut saman rasvamäärän. Tortuissa oli lisäksi hirveästi sokrua ja höttöjauhoja (vehnä- ja korppu) eli ne ovat hurjia rasva-sokru-höttöpommeja! 

Et vastannut kysymykseen miten vesi ja sen puutteen sanotaan näkyvän naamassa, mutta rasva ei muka näy. :)

Vierailija
19/21 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lushin valikoimasta löytyy mask of magnaminty niminen kasvo ja vartalo naamio. Olen saanut sillä selkä finnini häviämään väliaikaisesti. Hävisivät suurimmaksi osin jo kahden käyttökerran jälkeen, mutta tulevat vähitellen takaisin jos käytön lopettaa.

Vierailija
20/21 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapa mammat miten vedenjuonti/sen puute näkyy naamassa mutta isot määrät rasvaa ei? :)

Kyllä rasva, sokeri ja maitotuotteet aiheuttavat/pahentavat aknea ja talintuotantoa. Ei asiasta ole kahta sanaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi