Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko pyytää häävieraita tuomaan n. 35 euroa per nenä?

Vierailija
04.07.2017 |

Olen laatinut alustavaa listaa siitä, mitä ensi vuoden häihimme tulee, ja ollaan sinänsä onnekkaassa asemassa, että suurin osa hääelementeistä tulee meille ilmaiseksi:

hääkutsut – lähetetään sähköisesti
sormukset – isäni tekee meille toiveidemme mukaiset sormukset
hääpuvut – mies käytää vanhaa pukuaan ja itse käytän äitini vanhaa hääpukua, jota olen tuunannut
kampaamo – siskoni hoitaa hiukset ja meikin
hääkimppu – äitini tekee (muita kukkia ei juhlaan tule)
hääpaikka – miehen vanhempien sukukartano
hääkuvaus – miehen siskon mies hoitaa
kakku – miehen sisko tekee
bändi – miehen kaverit soittaa 3 x 45 min setin
hääauto – siskon miehen auto + hän toimii myös kuskina
ruuat 80 hengelle – 2400 euroa

Eli ainoa rahallinen panostus on tuo ruokien kustantaminen 80 hengelle. Jos tästä 80 hengestä lasketaan minä ja mieheni pois sekä häihin enemmän panostavat edellä mainitut henkilöt (äitini joka tekee hääkimpun ja antaa hääpukunsa minulle, isäni joka tekee sormukset, miehen vanhemmat jotka antavat pitää häät kartanollaan, siskoni joka toimii kampaajana ja siskon mies joka toimii kuskina, miehen sisko joka tekee kakun ja miehen siskon mies joka kuvaa häät sekä miehen kaverit (4 kpl) jotka soittavat bändissä), niin jäljelle jää 66 vierasta, joiden voisi olettaa tuovan häälahjan (joukossa myös muutamia lapsiperheitä), joten olisiko ihan mahdoton olettaa, että vieraat maksaisivat vähintään noin 36 euroa per nenä, eli esim. pariskunnat maksaisivat vähintään 70 euroa meidän häätilille ja 2 lapsen lapsiperheet maksaisivat 150 euroa? Silloin tilanne olisi ikään kuin plusmiinusnolla, joten ei tarvitsisi stressata tuota rahanmenoa, kun meille 2400 euroakin on aika paljon.. mitenköhän tämän voisi muotoilla kutsuun kaikkein parhaiten? Voisiko suoraan pyytää vieraita tuomaan noin 35 euroa per nenä?

Kommentit (252)

Vierailija
1/252 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

*huutonaurua*

Jooei.

Vierailija
2/252 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä vieraanne maksaisivat teidän häänne? Sellaiset häät järjestetään joihin on ITSELLÄ varaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/252 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistätte kutsun loppuun toiveen ja tilinumeron. Kannattaa pyytää vähän enemmön, niin jäätte voitolle.

Vierailija
4/252 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voit! Eihän nyt missään muuallakaan tarjoilla ilmaisia illallisia. Jos joku moukka ottaa herneen nokkaansa, ei hän/he ole todellisia ystäviänne. Muista mainita, että ko. rahasumma ei kuitenkaan kuittaa häälahjan osuutta.

Vierailija
5/252 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Vieraat varmasti ilahtuvat.

Vierailija
6/252 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä luulet 😂😂😂

Vierailija
7/252 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa kyllä laskutetaan yleensä vähintään 500 euroa/pää paitsi lapsista joista laskutetaan 750 euroa/pää koska ne on niin rasittavia.

Vierailija
8/252 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan tois. Mut on kutsuttu häihin, onks siellä sisäänpääsymaksu? Mä en oo ikinä ymmärtäny sitä käytäntöä, että häävieraat "maksavat" periaatteessa ruokailunsa itse. Mitä järkee ruinata rahaa vierailta??

Vierailija
9/252 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda koko juttu jos ei ole varaa kustantaa ruokatarjoilua vieraille.

Vierailija
10/252 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskieurooppalainen tapa. Tosin hääpari ei pyydä mitään rahoja, vaan vieraat tietävät sen itse. Lahjakuoreen laitetaan yleendä 50 euroa per nenä. Usein se raha pakataan jotenkin kivasti. Mutta siis rahan antaminen sääntö, ei poikkeus. Eli vieraat maksavat häät suurimmalta osin. Fiksu tapa.

Vierailija
11/252 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saatana, mitä lokkeja ihmiset nykyään on. Minulle oli kunnia järjestää hääni itse ja lainaa maksettiin pikku hiljaa pois.

Vierailija
12/252 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai ole tosissasi? Mitää rahasummaa et voi ilmoittaa saati vaatia. Häihin tulijat antavat ja tuovat mitä heille on sopivinta. Rahana tai lahjana.

Vierailija
13/252 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskieurooppalainen tapa. Tosin hääpari ei pyydä mitään rahoja, vaan vieraat tietävät sen itse. Lahjakuoreen laitetaan yleendä 50 euroa per nenä. Usein se raha pakataan jotenkin kivasti. Mutta siis rahan antaminen sääntö, ei poikkeus. Eli vieraat maksavat häät suurimmalta osin. Fiksu tapa.

No,me asutaan Suomessa.Täällä ei ole sellaista tapaa.

Vierailija
14/252 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kuullutkaan, että häiden pitäisi olla hääparille ilmaiset ja vieraat maksaisivat koko ruokailun. Ihan hullu ajatus.

Vierailija
15/252 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule, nyt ollaan Suomessa.

Vierailija
16/252 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö järjestää isot häät jos ei ole varaa? Näitä kun siis on ihan oikeastikin.

Vierailija
17/252 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wt-prinsessan kannattaa järjestää häänsä lähipubissa, niin ongelma on ratkaistu.

Vierailija
18/252 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, nyt ollaan Suomessa.

Niin ollaankin. Kerroinpahan vaan, että siellä on näin ja pidän sitä erittäin fiksuna käytäntönä ja soisin sen rantautuvan Suomeenkin.

Vierailija
19/252 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pitänyt kaikki omat ja lasten synttärit sekä kaste- ja rippijuhlat tällä periaatteella. Suunnittelen nyt vähän isompia hätää että se juhlien osallistumismaksu saataa olla lähemmäs sata euroa per osallistuja.

Vierailija
20/252 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta tietysti, sehän on loistoidea. Sehän on suorastaan kunnia vieraille, osallistua suuren prinsessaunelmasi toteuttamiseen. Muista kuitenkin muotoilla asia niin, ettei kukaan luule tuolla kuittaavansa häälahjaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän