Pitkä teinityttö ja vaateongelma
Mistä ihmeestä löydätte päällepantavaa yli 180-senttisille??
Varsinkin farkut ovat ongelma. Tätimalleja löytyy jonkun verran, mutta eihän 14-vuotias sellaisia halua.
Näin kesällä tietysti "kropatut" (lue: oikeasti normaalimittaiset) ovat ok, mutta itseäni kauhistutti jo viime talvena aivan liian lyhyet lahkeet.
Otan vinkkejä kiitollisena vastaan esim. nettikaupoista. Zalando ja Asos jo katsottu, ei kuulemma enää pillifarkkuja, kiitos.
Kommentit (21)
Voisitko harkita teettäväsi mittatilausfarkut?
Oisko nextin tall-mallistossa?
Onko kovin lanteikas vai miksi ei tavallisista farkkumallistoista, esim. Leviksen, löydy? Onhan teinipojat vielä pidempiä. Ei kannata tuijottaa pelkkiä nettikauppojen naisten mallistoja. Monet farkkumallit on tarkoitetu sekä tytöille että pojille mutta "poikien puolelta" löytää pidempää lahjetta.
Joo, kannattaa katsoa teinipoikien mallistosta, sieltä minäkin (pitkä ja laiha nelikymppinen nainen) tilaan omani.
Keväällä käytiin Leviksen kaupassa sovittamassa lahkeenpituudella 34 jotain unisex-malleja, mutta ei oikein istunut juuri vyötäröstä, sen verran kurveja vaikka hoikka onkin.
Espritiltä löytyy hyvin farkkuja pitkälläkin lahjepituudella: http://www.esprit.fi/naisten-farkut
Zalandolla on tarjolla tall-mallistoja useammaltakin merkiltä.
Jos tykkää jostain merkistä, niin googleta niitä myyvät ulkomaiset kaupat, niissä on usein pitempiäkin lahkeenpituuksia kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Onko kovin lanteikas vai miksi ei tavallisista farkkumallistoista, esim. Leviksen, löydy? Onhan teinipojat vielä pidempiä. Ei kannata tuijottaa pelkkiä nettikauppojen naisten mallistoja. Monet farkkumallit on tarkoitetu sekä tytöille että pojille mutta "poikien puolelta" löytää pidempää lahjetta.
Ei taida nuo Levikset olla enää nykynuorison mieleen. Näyttävät pitävän enemmän stretch-farkkuja ja muutenkin tykkäävät joustavammasta materiaalista. Eikö H&M:ltä löytynyt tarpeeksi pitkää. Itselläni on päinvastainen ongelma 160 senttisenä. Hennesiltä en ole koskaan löytänyt farkkuja kun ovat ainakin minulle aivan älyttömän pitkiä. En tiedä onko ongelmaa muissa ketjun liikkeissä vai vaan tässä mikä on meidän kaupungissa.
Lontoossa käydessä shoppailen aina täällä https://www.longtallsally.com/eu/
Itsekin siis 180cm pitkä ja muuten vaatekoko 34, joten hankala löytää tarpeeksi pitkiä.
En jaksanut katsoa toimittaako nettikauppa Suomeen, käyn tosiaan itse monta kertaa vuodessa työn puolesta Lontoossa, niin ihan paikan päällä käyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida nuo Levikset olla enää nykynuorison mieleen. Näyttävät pitävän enemmän stretch-farkkuja ja muutenkin tykkäävät joustavammasta materiaalista. Eikö H&M:ltä löytynyt tarpeeksi pitkää. Itselläni on päinvastainen ongelma 160 senttisenä. Hennesiltä en ole koskaan löytänyt farkkuja kun ovat ainakin minulle aivan älyttömän pitkiä. En tiedä onko ongelmaa muissa ketjun liikkeissä vai vaan tässä mikä on meidän kaupungissa.
Levikset on kyllä ihan klassikot ja todella suositut ja halutut. Meidän teinit osti just kolmet kumpikin.
Vierailija kirjoitti:
Lontoossa käydessä shoppailen aina täällä https://www.longtallsally.com/eu/
Itsekin siis 180cm pitkä ja muuten vaatekoko 34, joten hankala löytää tarpeeksi pitkiä.
En jaksanut katsoa toimittaako nettikauppa Suomeen, käyn tosiaan itse monta kertaa vuodessa työn puolesta Lontoossa, niin ihan paikan päällä käyn.
Tosin täytyy sanoa, ettei tuollakaan monia malleja yleensä ole alle 36 koosta, ainakaan livemyymälässä. 36-> löytyy hyvin. Ja lahjetta ainakin 38 saakka.
Olen 181 cm ja farkut ovat aina löytyneet ihan normi farkkuliikkeistä. Monista malleista on saatavilla useita eri lahkeen pituuksia. Kannattaa kysäistä suoraan liikkeestä, niin myyjät konsultoi.
Vierailija kirjoitti:
Olen 181 cm ja farkut ovat aina löytyneet ihan normi farkkuliikkeistä. Monista malleista on saatavilla useita eri lahkeen pituuksia. Kannattaa kysäistä suoraan liikkeestä, niin myyjät konsultoi.
Itsekin melko pitkänä löydän, mutta tytär on 185 ja säären pituus on pidempi kuin esim. 195-senttisellä isällään. 36 on oikea lahkeenpituus. Juuri kun kävin eilen ihan tiedustelureissulla Hgin keskustassa (Carlings, JC jne.) ei tuota pituutta ole miehillekään kuin isolla vyötäröllä, saati sitten 29-tuumaisena. Jopa 34:a tilataan kuulemma kauppoihin nykyään vähemmän. Ymmärrän, että marginaalikoko.
Henkkamaukat, Zarat ja muut massaliikkeet voi unohtaa, paitsi jos haluaa ne cropped-malliset tavispituudesta :-)
Kiitos kaikille nettikauppalinkeistä! Taitaa olla ainut vaihtoehto.
Leggingsit tai urheilutrikoot on parhaat <3
Marks& Spencerillä on paljon farkkumalleja ja monta eri pituutta (short, normal, long tms.). Eiköhän sieltä löydy! Toinen on tietty farkkuliikkeet.
Aika monesta löytyy tuumakoot. (itse 176/34 pituus) testiin vaan kaikki 36 pituiset, ne jotka sopii ylhäältäkin nii otetaan.
Mahtaisiko Ruotsin puolella olla paremmin valikoimaa?
Meillä on pienet ja sirot tytöt ja on nyt shopattu ensi talven vaatteet Ranskasta, jossa pieniä kokoja pilvin pi ein. Suomessa on se yksi xs joka vaatetta.