Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teette töissä kun töitä ei ole?

Vierailija
04.07.2017 |

Mulla on varsinkin näin kesällä usein tällainen tilanne, että istun toimistossa mutta ilman mitään tekemistä. Tilassa on muitakin ihmisiä, joten en viitsi ruveta jumppailemaan tai neulomaan tai mitään tollasta ihan muuta kun töitä, kun pitää edes esittää että muka tekee jotain :D Mitä tekemistä siis keksisin, kun töitä tai muuta puuhaa täällä ei todellakaan aina ole?

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kun ei ole sellaista tilannetta tullut eteen.

Vierailija
2/74 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surffaan netissä, olenpa joskus katsonut Katsomosta jonkun ohimenneen ohjelman jaksonkin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstaile

Vierailija
4/74 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä notkun yleensä netissä , toiset ei näe mun näyttöä.

Vierailija
5/74 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä toi tommonen duuni oikein on? En oo koskaan työtöntä hetkeä duunissa. Taidat olla valtiolla tai kunnalla töissä?

Vierailija
6/74 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluun kans teille töihin.

Vierailija
7/74 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä toi tommonen duuni oikein on? En oo koskaan työtöntä hetkeä duunissa. Taidat olla valtiolla tai kunnalla töissä?

Siinä kanssa oikein lutetrilainen heti itkemässä. 

Vierailija
8/74 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön tai selaan puhelinta. tai yksinkertasesti vaa istun ja lepuutan jalkoja. Oon töissä jossa taukoja suoranaisesti ei oo ja yleensä oon yksin suurimman osan ajasta ni ne ajat jolloin töitä ei oo on siis hetkiä kun ei ole asiakkaita. Kesken syömisen pitää mennä palvelee asiakasta jos semmonen tulee. Joskus viikonloppusin on kyllä nii hiljasta et menee istuskeluks koko päivä jos ei keksi mitään tekemistä itse. 

Vierailija
9/74 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roikun av-palstalla, ratkon kryptogrammeja, luen e-kirjoja selaimessa, kirjoitan kirja-arvosteluja, pelaan älypelejä netissä... Työni on pelkästään puhelimeen vastaamista, joten erityisesti iltaisin ja viikonloppuisin asiakkaiden välillä voi olla melko paljonkin aikaa puuhastella omiaan.

Vierailija
10/74 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama ongelma - töissä ei aina töitä ole. Lähinnä surffaan netissä tai kuuntelen Spotifyita. Tänään siivosin työhuonettani: järjestelin papereita, pyyhin pölyjä, imuroin.

Vierailija
11/74 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa- en tiedä kun mulla on aina tekemättömiä töitä.

Vierailija
12/74 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoitin opinnäytteen, kun kerran aikaa oli.  Kovasti näytti siltä, että töitä tein kun konetta näpytin.  

Vierailija
13/74 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. minä olen sairaalassa töissä. Välillä on kiire, välillä on odottelua. Tilanne elää jatkuvasti, koska ihmisten sairaalaan päätyminen ja hoidon tarve ei katso kelloa. Tyhjinä hetkinä yritän joko keksiä puuhasteltavaa järjestelyn, siistimisen ym muodossa, juttelen työkaverien kanssa - tai sitten selaan nettiä. Äitini tekee myös työtä jossa työn määrä vaihtelee, joten hiljaisina hetkinä hän neuloo. Työkaverit tietävät hyvin koska on hiljaista, koska tekevät samaa hommaa, eli kukaan ei pidä lintsarina.

Vierailija
14/74 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen kerran kun minulla viimeksi oli tuollaista, olin tosiaan valtiolla töissä. Olin kesäsijainen, homma hiljeni heinäkuuksi, eikä toimistossa ollut ketään jolta kysyä, mitä seuraavaksi tekisin.

Sen jälkeenkin olen ollut niin valtiolla, kunnalla kuin yksityisellä, eikä missään ole tullut tuota ongelmaa vastaan. Aina on ollut tehtävää yllin kyllin. Muutama yksityisellä työskentelevä nuorempi tuttava (voisivat ikänsä puolesta olla lapsiani) on kyllä sanonut, että joskus noin käy. En siis enää pitäisi yllä tätä käsitystä, että julkisella puolella on aikaa laiskotella.

Firman (tai viraston) johdon osaamattomuudestahan tuo kertoo, jos ei saa järkättyä henkilöstölle tehtäviä. Vaikka jollekin puhelinvaihteenhoitajalle voidaan pistää hiljaisempien hetkien varalle jos jonkinmoista paperinpyörittelyä tehtäväksi.

Vierailija
15/74 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluun kans teille töihin.

Usko pois, et halua (en ole ap, mutta samanlainen tilanne joskus). On hirveän raskasta olla töissä ja tekevinään töitä. Mieluummin juoksisin koko päivän kieli vyön alla ilman taukoja kuin istuisin pyörittelemässä peukaloita.

Ja ennen kuin joku ehdottaa, että menisin esimieheltä pyytämään lisää töitä, niin minun työpaikallani ei homma toimi niin. Esimies ei suinkaan alkaisi vaivata päätään keksimällä minulle lisää tekemistä vaan todennäköisesti vain toteaisi, että sittenhän sinun työsi voidaan lyhentää osa-aikaseksi (ja palkka tietysti myös) jos ei kerran tekemistä ole kokoaikaiseksi.

Vierailija
16/74 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut tuollaista tilannetta, mutta silloin kun on hyppytunti, käytän sen syömiseen, koska muuta ruokataukoa ei päivässä ole. Nyt kun on tämä kesäloma, käytän ajan tekemällä kaikkea sitä, mitä ei työaikana ehdi (kehittelen materiaalia, tutustun uuteen oppikirjasarjaan, luen nuortenkirjoja kirjakuulusteluja varten).

Vierailija
17/74 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sellaista tilannetta. Sairaalassa olen töissä

Vierailija
18/74 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askartelin, tein varaston (olin varastossa töissä) hyllyihin viivakoodituksen hyllypaikoille, niin trukkikuskien oli nopeampaa merkata järjestelmään tavaroiden paikat ja saldomäärät sekä keräilijöiden helpompaa merkata miltä paikalta olivat tuotteita ottaneet. No, vaikea selittää tuon paremmin viivakooditusta.

Tein myös yhteen matalaan laatikkoon koronan. Pahvi päälle, kulmiin ja reunoille reiät ja paksuista tiivisterenkaista tuli oivat nappulat. Tarrakirjoittimella tein tarrat kotikeittiön eri jauho- ja maustepurnukoille. Lakaisin lattioita ja pyyhin pölyjä.

Kyselin tarvitseeko joku työssään apua, vaikka työn piti olla sellaista mitä voin omalla työpisteelläni suorittaa. Piti päivystää koneella, ikinä ei voinut tietää milloin tulee tilaus ja minulle kiire.

Oli kyllä yllättävän raskasta olla toimettomana kun piti kuitenkin näyttää ahkeralta. Ja ne minuutit eivät meinanneet kulua millään!

Vierailija
19/74 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patrialla on tollasta. Ihan pelittaa, millon työ lähtee alta, kun on niin löysääääää.

Vierailija
20/74 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäni opettajana ei ole sellaista hetkeä vielä tullut. Kotona jatkan esseiden ja kokeiden tarkistusta ja valmistelen seuraavan päivän oppitunnit. Saanko kysyä, että mitä töitä oikein teette kun on aikaa olla palstalla tai muuten vaan netissä? Oletteko tyytyväisiä työhönne vai tuleeko tylsää? Olen aika uupunut omaan arkeeni kun koskaan ei pääse töistä irti edes kotona. Sunnuntaistakin käytän monesti 2-4h töihin että viikolla olisi muutama helpompi ilta suunnittelujen suhteen. Nyt jo hirvittää kun syksyllä edessä uusi seiskaluokka vanhempainiltoineen ja tietty jokaiselle oma vanhempainvartti yms. asiakirjojen päivitykset. Olen pohtinut josko lähtisin vielä opiskelemaan ja vaihtaisin alaa. Ei nämä pitkät lomat oikein kuitenkaan korvaa sitä valtavaa kiirettä ja painetta lukuvuoden ajalta kun tuntuu ettei jää tarpeeksi aikaa omille lapsille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi