Siivosin kolme tuntia yksiötä
Eikä vieläkään ei ole siisti. Tämän takia en tykkää siivoomisesta.
Kommentit (14)
Sinulla ei taida olla homma oikein hallussa.
Sotke jatkossa vähemmän niin siivoaminen helpottuu
Miksi meni yli 3h?
Siivoa joka päivä vähän kerrallaan.
Hankkiudu eroon kaikesta turhasta tavarasta. Kun kaikelle on oma paikkansa, siivoaminen helpottuu. Aikaa ei mene epämääräisten kasojen ja tavaroiden siirtelyyn.
Minä otin tänään neljän tunnin torkut.
Kumpa itselläkin olisi aikaa mennyt vaan siivoamiseen, muta kun on mennyt tappelemiseen tietokoneongelmien kanssa.
Tavarat laitetaan käytön jälkeen paikoilleen, tiskit tiskataan samantien ym.
Mulla menee pelkästään imurointiin kaksi tuntia. Mulla on kaksio. :D
Imuroin ihan joka nurkan ja listat, siirrän kaikki kalusteet, imuroin tyynyt, sohvat ja verhot jne.
Joka päivä kun pitää siistinä niin ei tarvi koskaan siivota 3 tuntia kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Imuroin ihan joka nurkan ja listat, siirrän kaikki kalusteet, imuroin tyynyt, sohvat ja verhot jne.
Kuinka usein?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein?
Vähintään kerran viikossa. Joskus kaksi kertaa. Miksi sitä kysyt?
Ihmisillä on outo käsitys yksiöistä, että se olisi joku paskahuussin kokoinen yhtenäinen tila, jonka siivoaa äkkiä. Mutta minullakin on yksiössä erillinen eteinen, yhdistetty mh ja oh, erillinen pikkukeittiö, kylpyhuone ja lasitettu parveke. Kyllä tämmöisessä asunnossa nurkkia ja tekemistä piisaa. Huonekaluja, tekstiilejä ja tavaroita riittää, ja vaikka itsekin pidän perusjärjestystä aina yllä, niin kyllä sitä tekemistä silti riittää. Vastikään pesin ikkunoita ja verhoja, ja esim. oh-verhoni ovat 3 metriä leveät per verho, niin onhan siinä nyt hommaa. Ja jatkuvasti tulee muuta pyykkiä tai pölyä ym. Ja lisäksi pesin juuri pesukoneenkin. Ja kun ei ole astianpesukonetta, minne piilottaa tiskit, niin käsitiskikin kuuluu siivoukseen.
Minä siivosin viimeksi perusteellisemmin 1997. Ihan hyvin olen pärjännyt kaaokseni seassa.
Siivoatko liian harvoin ja se kaikki työ pitää tehdä kerralla?