Mitä teette töissä kun töitä ei ole?
Mulla on varsinkin näin kesällä usein tällainen tilanne, että istun toimistossa mutta ilman mitään tekemistä. Tilassa on muitakin ihmisiä, joten en viitsi ruveta jumppailemaan tai neulomaan tai mitään tollasta ihan muuta kun töitä, kun pitää edes esittää että muka tekee jotain :D Mitä tekemistä siis keksisin, kun töitä tai muuta puuhaa täällä ei todellakaan aina ole?
Kommentit (74)
Osallistun nettikilpailuihin Arvontahulluissa!
Otan itselleni hommia kollegoiden kirjoilta tai uusin reseptejä yhteisestä piikistä.
terveyskeskuslääkäri
Palstailen täällä. Olen aspa eräässä paikassa, en kerro tarkemmin koska ...
Kunnan hommissa nukuin ja selasin nettiä. Nykyisessä paikassa ei ole hetkeä etteikö työtä olisi.
Luen vauva av:ltä avauksia ja naureskelen työkavereiden kanssa, miten tyhmiä ihmiset voivat olla
Vanhainkodissa löytyy aina jotain tekemistä, jos on olo ettei nyt jaksa ihmisiä, menen siivoamaan jotain kaappia, jos laiskottaa otan päivän lehden ja luen mummoille, tästä voi seurata että paistetaankin lättyjä iltapäiväkahville tms.
Jos olen oikein energinen täyttelen jotain kaavakkeita joita aina on rästissä.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluun kans teille töihin.
Mä en. Uutta työtä aloitellessa oli jonkin aikaa tilanne, että mulle ei tullut tarpeeksi tekemistä. Tylsää ja turhauttavaa, ja kun olin uusi talossa, niin en omin päin arvannut lähteä puuhastelemaan kovin paljon. Onneksi tilanne on korjaantunut.
Autan sokeita lapsia ylittämään kadun turvallisesti.
Siivoamista on aina ja täydentämistä. Haen uuninpesuaineita, huunteluaineita, roskasäkkejä, siivousliinoja,
elintarvikkeita, pakasteita jne.
Työskentelen kokkina suuressa keittiössä ja siivoamiselle jää liian vähän aikaa.
Hetkeä, ettei ole mitään tekemistä, ei ole lainkaan.
Osta lyhyt nettitilaus Hesariin tai käytä se ilmainen kokeilukuukausi. Sillä saa arkistot tosi pitkältä ajalta käyttöön, ja sieltä löytyy juttuja vähän aiheesta kuin aiheesta.
Mullakin työ, jossa ajoittain ei ehdi edes istua alas ja ajoittain vain pitää istua ja odottaa, että tilanne muuttuu. Ja siltä varalta, että asiakas näkee vilaukselta koneelle, niin näytöllä pitää olla suhteellisen asiallista materiaalia.
Fiksu työnantaja ymmärtää, että kun antaa työntekijän tilanteen niin salliessa, tehdä vähän omiaan, niin kaikki voittavat. Työt tulee tehdyksi ja työntekijä pysyy tyytyväisenä, kun huomaa, että työnantaja ymmärtää hänenkin olevan ihminen eikä tunteeton kone.
Yleensä töitä kyllä on, työ ei tekemällä lopu. Mutta joskus saatan vain olla ja kahvitella, otan sen taukona. Jos pitempään jatkuu ettei ole kummempaa hommaa niin keksin kyllä jotain. Aina sitä on yleensä jotain hommaa jota voi saada eteenpäin. Joskus sitten otan vaan rennosti :)
Mulla on joskus noita tilanteita, mutta enpä usko, että sellainen, jolla on tasainen kiire, haluaisi vaihtaa. Aamulla saattaa olla, ettei ole oikein mitään järkevää tekemistä, mutta parissa tunnissa tilanne voi mennä päälaelleen, kun tulee pieni puhelintilaus joka pitäisi saada mahdollisimman äkkiä. Kyseessä kun on vielä joku vanha asiakas, näille on vaikea myydä ei oota ja nopeasti voi tulla montakinpientä tilausta.
Oma alallani ei kyllä alan ammattikirjallisuus lopu, joten ei ole ongelmaa. Nykyään se on pääasiassa netissä. Sitä on hyväkin välillä tutkia muutenkin, koska pieni työnantaja ei kouluta lainkaan. Terveisin suunnitteluinsinööri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluun kans teille töihin.
Usko pois, et halua (en ole ap, mutta samanlainen tilanne joskus). On hirveän raskasta olla töissä ja tekevinään töitä. Mieluummin juoksisin koko päivän kieli vyön alla ilman taukoja kuin istuisin pyörittelemässä peukaloita.
En ole se, jolle vastasit, mutta onko sinun useinkin vaikea erottaa itseäsi muista ihmisistä, ja kuvitteletko yleensä, että kaikki ovat samanlaisia?
Varmasti on ihmisiä, joita työpaikan hiljaiset hetket eivät haittaa. Sinun kannattaisi ehkä vaihtaa sellaiseen työhön, jossa on aina kiire.
Jos olen tehnyt oman osastoni työt niin menen auttamaan muille osastoille. Onneksi kaupasta ei ikinä lopu työt kesken :D
Kyllä mäkin olisin mielummin kiireinen kun yritän näyttää siltä. Surffaan täällä mutta sitäkin pitää yrittää peitellä. Mulla on ihan liikaa aikaa ja se kostautuu kun tilailee kaikkea netistä aikansa kuluksi. Voi olla jostakin kivaa - vähän aikaa.
Luen ammattikirjallisuutta ja opiskelen muuta mielenkiintoista.
Selaan uutisia joko lehdestä, tai netistä. Tai venytän vähän ruokatuntia.
Ap tässä: en ole valtiolla tai julkisella, vaan asiakaspalvelussa (puhelin&maili), joten kun asiakkaita ei ole, niin ei ole juuri tekemistäkään. Joskus on kova kiire, joskus viikkoja kun on tällaista tylsää, ja aika tosiaan matelee ja mieluummin ottaisin kiireen ja tekemistä. En keksi enää sivuja joita selailla netissä :D