Mitä teette töissä kun töitä ei ole?
Mulla on varsinkin näin kesällä usein tällainen tilanne, että istun toimistossa mutta ilman mitään tekemistä. Tilassa on muitakin ihmisiä, joten en viitsi ruveta jumppailemaan tai neulomaan tai mitään tollasta ihan muuta kun töitä, kun pitää edes esittää että muka tekee jotain :D Mitä tekemistä siis keksisin, kun töitä tai muuta puuhaa täällä ei todellakaan aina ole?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Mikä toi tommonen duuni oikein on? En oo koskaan työtöntä hetkeä duunissa. Taidat olla valtiolla tai kunnalla töissä?
Kyllä meillä yksityisellä sektorilla on tällaisia hetkiä myös, yleensä just kesällä kun kaikki yhteistyökumppanit ja asiakkaat ovat lomalla ja esim joulun aikaan. Mä otan silloin iisisti,kuuntelen Ted talkeja, juttelen niitä näitä samassa jamassa olevien kollegoiden kanssa ja teen mahdollisimman lyhyttä päivää. Kyllä se tilanne sitten taas tasoittuu kun kiire iskee päälle, vietät 15 päivää kuukaudesta reissussa ja paiskitaan viikkotolkulla ylitöitä.
Nykyisessä työssä olen kännykällä netissä tai luen puutarhalehtiä. Yhdessä edellisessä työssä bloggasin, tein palapelejä tai luin.
Päivitän omaa verkkokauppaani. :)
Ei riitä aika edes omista töistä selviytymiseen vaikka kuinka rehkii 😓
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluun kans teille töihin.
Mä en. Uutta työtä aloitellessa oli jonkin aikaa tilanne, että mulle ei tullut tarpeeksi tekemistä. Tylsää ja turhauttavaa, ja kun olin uusi talossa, niin en omin päin arvannut lähteä puuhastelemaan kovin paljon. Onneksi tilanne on korjaantunut.
Mulla oli vähän sama tilanne! Syksyllä oli aika vähän tekemistä, kun ei ollut projekteja käynnissä ja olin uusi talossa. Vähän jo ihmetytti, miksi mut oli edes palkattu, kun töitä ei tahtonut olla vanhoillekaan. Sittemmin tilanne on muuttunut, organisaatiomuutosten takia ja sesongin alkaessa. Nyt hommaa piisaa, talvella yritin käyttää ylimääräisen ajan käymällä kaikki mahdolliset koulutukset, kokeilemalla ja tutustumalla meidän ohjelmistoihin ja muutenkin talon tapoihin.
Olen töissä suuressa yrityksessä.
Olen siivooja, ja toisinaan tulee kesäisin tuollaisia tilanteita. Yleensä menen auttamaan ikkunanpesussa, joka siis ei kuulu minun töihin oikeasti. Sitten siivoushuoneen, ja sosiaalitilojen järjestely. Työturvallisuusohjeiden kertaaminen ja käyttöturvallisuustietojen lukeminen. Joskus vain menen tyhjälle alueelle hengailemaan ja kuuntelen musiikkia puhelimesta. Esim konehuone, miesten pukutila ja osa varastohuoneista on kesällä ilman käyttöä, ja niihin voi livahtaa.
Myyn tavaraa. Mä olen ollut yli 10 v työpaikalla, jossa päivän työt teen alle 2 h.
Olen opiskellut ylioppilaaksi työajalla ja tradenomiksi . Koulussa opettajat ihmettelivät kuka aina palauttaa tehtävät viikon sisällä, kun ne on annettu.
Oli tarkoitus vaihtaa töitä, mutta nyt ei enää uskalla.
Myyn aina välillä jotain torissa, huuto.netissä ja nyt sitten lähikirppiksellä.
Kerään kotoa kirppistavaraa, tuon ne töihin ja teen yksitellen hintalaput ja vien kirppikselle. Teen tämän joka maanantai.
Torstaina vien -50% lapun ja ma kun vien uuden satsin, vien vanhat, myymättä jääneet
Fidaan.
Olen tyhjentänyt meidän kodin, muutaman ystävän, työkavereiden, vanhempieni sekä veljeni kodit ylimääräisistä. Nyt on appivanhempien menossa.
Kirppikseen menee päivä viikossa, mutta nyt tuli niin iso satsi appivanhemmilta sekä työkaverin täti kuoli yllättäen ja vuokra-asunto piti saada 2 vkossa tyhjäksi, nyt on koko heinäkuuksi myytävää.
Kirppis on kiikun kaakun ollut vuosia. Myyntipaikkoja saan niin paljon kun haluan ja veloitus on puolet myynnistä. Eihän tolla rikastu, mutta saan tavaraa kiertoon, koti pysyy siistimpää ja kirppis pysyy pikkasen paremmin pystyssä.
Luen Iltalehden uutisia tai Kauppalehteä. Tai kierrän kysymässä alaisilta että onko heillä jotain mihin tarvivat apua, ja siihen se työn puute sitten yleensä katkeaakin kun aina on jollain jotain epäselvää. :-D Aika harvoin kyllä on tuollaisia hetkiä että ei ole töitä.
Ei ole sellasta hetkeä vielä työelämässä ollut.
Olen myös kuullut kahvi- ja lounastauoista. =D
Vierailija kirjoitti:
Mikä toi tommonen duuni oikein on? En oo koskaan työtöntä hetkeä duunissa. Taidat olla valtiolla tai kunnalla töissä?
Kunnalla ollessani oli sellaisia luppohetkiä kun omat työni olin tehnyt, sattumalta olin nopea ja tehokas. Koska muita työntekijöitä nopeuteni haittasi piti tehdä työt hitaammin ja välillä levitin vain mappeja pitkin työpöytää jotta näytti siltä että oli kiire. Siihen on syy että häivyin sieltä.
Shit lähretään toiselle tyämaalle ku hommat o pulukassa tai kottii.
Lähden kotiin. Onni on työaika, jonka voi itse päättää. Ainut ehto on, että tietyt asiat pitää tehdä tiettyyn päivään mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. minä olen sairaalassa töissä. Välillä on kiire, välillä on odottelua. Tilanne elää jatkuvasti, koska ihmisten sairaalaan päätyminen ja hoidon tarve ei katso kelloa. Tyhjinä hetkinä yritän joko keksiä puuhasteltavaa järjestelyn, siistimisen ym muodossa, juttelen työkaverien kanssa - tai sitten selaan nettiä. Äitini tekee myös työtä jossa työn määrä vaihtelee, joten hiljaisina hetkinä hän neuloo. Työkaverit tietävät hyvin koska on hiljaista, koska tekevät samaa hommaa, eli kukaan ei pidä lintsarina.
Mikä sairaala, haluan sinne!? Siellä missä itse olen ollut, on hyvällä tuurilla ehkä kerran vuodessa sellainen tilanne, että pystyy olemaan tekemättä mitään.
Mitään luppoaikaa ei ole, kun ei edes ruoka- tai kahvipaussejakaan ole saatana 30 vuoteen pitänyt. Olen siis valtiolla töissä, jossa muka leikkaamisen tarvetta, ehkä siellä pomo- ja asiantuntijatasolta voisikin höylätä sen 70% helvettiin...normiduunarit näille tuo leivän pöytään.
No eipä ole tuollaista tilannetta tullut vastaan. Kalenteri näyttää aina kaamealta eikä aikaa kaikelle hoidettavalle meinaa löytyä millään. Liikaa asiakkaita ja liikaa kirjattavaa per asiakas. Olen viranomaistyössä.
Ja nämä samat tyypit haukkuu työttömiä laiskoiksi loisiksi.
Kyllä tekevä työtä keksii, mutta laiska loinen nostaa palkkaa telkkarin katselusta. Vtn lusmut, tehkää töitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. minä olen sairaalassa töissä. Välillä on kiire, välillä on odottelua. Tilanne elää jatkuvasti, koska ihmisten sairaalaan päätyminen ja hoidon tarve ei katso kelloa. Tyhjinä hetkinä yritän joko keksiä puuhasteltavaa järjestelyn, siistimisen ym muodossa, juttelen työkaverien kanssa - tai sitten selaan nettiä. Äitini tekee myös työtä jossa työn määrä vaihtelee, joten hiljaisina hetkinä hän neuloo. Työkaverit tietävät hyvin koska on hiljaista, koska tekevät samaa hommaa, eli kukaan ei pidä lintsarina.
Mikä sairaala, haluan sinne!? Siellä missä itse olen ollut, on hyvällä tuurilla ehkä kerran vuodessa sellainen tilanne, että pystyy olemaan tekemättä
Ei se sairaalasta ole kiinni, vaan työtehtävistä. Itse olen röntgenhoitaja päivävuorossa ja luppoaikaa on suhteellisen useinkin. Sen sijaan päivystyksen hoitajilla ei varmasti ole ikinä luppoaikaa.
t. eri
Otan aamiaisen työpaikalle: kahvin ja voileipien parissa alkaa päivä mukavasti.
Olen opiskellut kieliä (duolingo-ohjelmalla netissä).
Luen päivän Hesarin tarkkaan, sitten Iltasanomat ja Iltalehden netistä. Murha.infosta olen lukenut yksityiskohtia esim. Vuosaaren pariskunnasta jossa mies tappoi vaimonsa ja itsensä. Skam-sarjassa (Yle Areena) sopivan lyhyitä jaksoja.
Kirjakin on ollut mukana töissä. Joku nainen väitti netissä lankuttavansa työpaikalla kerran tunnissa...