Kasvissyöjä, mitä olet syönyt tänään?
Myös vegaanit voivat osallistua. :) Haluaisin alkaa syömään kasvispainotteisesti ja kaipaan vinkkejä.
Kommentit (56)
En tiedä kelpaanko nyt sitten kaikkien mielestä vastaajaksi tähän ketjuun, koska olen pescovegetaristi, mutta vastaan :D
Aamupalalla kauraleipä juustolla, salaatilla ja kurkulla, kookossoijajugurttia mansikoilla ja keitetty kananmuna, kuppi kahvia
Lounaaksi Bataatti-tomaatti-linssikeittoa, siemennäkkileipä ja jälkkäriksi kirsikoita
Kohta teen varmaan smoothien välipalaksi
Päivälliseksi kylmäsavulohinyyttejä (kylmäsavulohi, uusi peruna, porkkana, kukkakaali, mausteet ja vähän sulatejuustoa päälle)
Iltapalaksi varmaan jotain kasvista/hedelmää/marjoja/pähkinöitä
Vihreää teetä tulee juotua päivän mittaan.
Tämän päivän ruuat: Aamulla maustamatonta jugua ja banaani. Lounaaksi pari viipaletta itsetekemää perunarieskaa, päällä margariinia, juustoa ja tomaattia + Skyr. Päivälliseksi syön yön yli marinoitunutta tofua, ja vahvasti maustettua täysjyväriisiä +kasviksia. Iltapalaksi ehkä sämpylä tomaatilla, kurkulla ja juustolla jos on nälkä.
Yksi mun herkku on Hälsans Kökin kasvispyörykät + pasta, sekaan ketsuppia, vähän margariinia ja juustoraastetta. Voisin elää tällä.
Toinen hyvä ruoka on mifu riisin seassa. Riisin sekaan kannattaa heittää kevätsipulia, paprikaa ja valkosipulia, niin ja maustaa oikeasti reilusti (aromisuolaa, paprikamaustetta, chilimaustetta ja currya), niin on oikeasti ihan huippuhyvää! Ja antaa veden imeytyä riisiin ettei hyvä keitinvesi mene lavuaariin riisin jäädessä mauttomaksi.
2 Digestive-keksiä ja kahvia kauramaidolla
Aamulla join lattea iKaffella ja söin ruisleipää, päällä sinistä keijua, porlammin vege+ ja bon soyan soijaleikettä. Lounaaksi kaalihärkislaatikkoa puolukkahillolla. Jotain pitää napsia vielä iltasella, katotaan mitä sitä keksis.
Aamupalaksi alpron Go onia omenan ja kanelin kanssa, lounaaksi tofusalaatti, välipalaksi ruisleipä ja hedelmäsalaattia plus kahvin kylkeen pari palaa raakasuklaata. Illalla varmaan tulee syötyä joku tuhdimpi ateria, ehkä joku soijasuikalekastike riisin kanssa tmv. iltapalaksi joko go onia tai puuro ja jotain hedelmää riippuen vähän siitä mitä muu perhe syö.. iltaisin on tullut viimeaikoina syötyä usein myös dippivihanneksia, voi olla että tänäänkin, koska uuden sadon porkkanat ovat aika hyviä:D
Olen paleo-pesco-vege, ruokavaliooni ei kuulu kananmunaa, ei viljoja, ei palkokasveja eikä maitotuotteita. Siis lihan, kanan, yms. lisäksi. Myös paleona välttelen sokeria ja lisäaineita..
Aamupala: Banaani-mustikka-kookosmaitosmoothie, kurkkua, paistettua kesäkurpitsaa ja yrttiteetä.
Lounas: Salaatti (porkkanaraaste + jäävuorisalaatti), pala savulohta, lehtipinaatti-nokkospaistos, bataatti-porkkana-kookosmaitopyree. Jälkkäriksi kaksi keltaista kiiviä.
Välipala: Kurkkusalaatti (kurkku + vihreä korianteri), kaksi mandariinia, teetä.
Iltapalaksi syön luultavasti tonnikalaa, hapankaalia, retiisisalaattia, yms.
Aamupala hedelmiä ja jugurttia starbucksista
lounas papusalaatti, lehtikaalifalafelwräp
Iltapala ranskalaisia mäkistä ja jätskiä
Olen siis matkalla siksi ulkona syömiset koko päivän
Aamulla tuorepuuro kaurahiutaleista, kookoshiutaleista, maapähkinöistä ja maapähkinävoista mantelimaitoon + puolikas banaani. Kahvia aamupäivällä.
Lounaaksi varhaiskaalia, tomaattia, kurkkua, paprikaa, sipulia falafelien kanssa. Jälkkäriksi nektariini.
Illemmalla luultavasti toinen annos kaali jne-falafeliä, voisi käyttää illan muuhun kuin kokkailuun.
Eikös tässä AP kysele "kasvissyöjien" ruokavaliota, ilman että määrittelee puhutaanko tiukasta veganismista vai pelkästä lihattomuudesta vai kaikesta noiden kahden välistä?
Itse olen lakto-ovo-pesco-vegetaristi. En syö nisäkkäiden enkä lintujen lihaa, mutta syön kalaa, munia ja satunnaisesti myös maitotuotteita (lähinnä jogurttia, juustoa ja levitettä/voita).
Tänään olen syönyt:
Aamupalaksi: kauramaitoon keitettyä kaurapuuroa mustikoilla ja voisilmällä, keitetty kananmuna, kaksi kahvia kauramaidolla. Vettä.
Lounaaksi: nektariini, kauramaito-kahvi, kaksi palaa ruisleipää kermajuustolla, pala Toblerone-suklaata. Vettä.
Päivälliseksi syön (kohta): intialaista kasviskormaa, riisiä ja naanleipää. Vettä.
Iltapalaksi (todennäköisesti): jogurttia, mysliä, joku hedelmä.
2 mukillista kahvia, kurkkua, oliiveja, kirsikoita, raparperpaistosta ja kaurajäätelöä.
Aamupala: mandariini ja karjalanpiirakka
Lounas: jotain linssimuhennosta ja salaattia
Välipala: muutama luumu ja pikapuuro
onpas paljon nykyään noita erittelynimiä..
en ole itse perehtynyt sen paremmin kuin että olen kasvissyöjä. Tai kasvispainotteinen, joskus harvoin syön pieniä määriä lihaa, jos sitä sattuu vanhempien luona olemaan tarjolla. Parempi se kuin roskiin heittäminen. Ja syön kyllä maitotuotteita, kananmunia ja kalaa..
Vierailija kirjoitti:
onpas paljon nykyään noita erittelynimiä..
en ole itse perehtynyt sen paremmin kuin että olen kasvissyöjä. Tai kasvispainotteinen, joskus harvoin syön pieniä määriä lihaa, jos sitä sattuu vanhempien luona olemaan tarjolla. Parempi se kuin roskiin heittäminen. Ja syön kyllä maitotuotteita, kananmunia ja kalaa..
Syöt kalaa ja lihaakin, mutta olet kasvissyöjä? Erikoista.
Aamupalaksi kahvia ja kaurapuuroa. Lounaalla jugurttia ja mustikkakeittoa. Päivälliseksi tomaattikeittoa.
Aamupalaksi kaurapuuroa ja mantelijuomaa, lounaaksi täytettyjä paprikoita ja iltapalaksi tiedossa omatekoinen hampurilainen (soijapihvillä).
Entisenä vannoutuneena lihansyöjänä voin suositella täysillä kasvissyöjäksi siirtymistä. Soijarouheesta on moneksi ja suuren osan normaaleista kotiruuista saa tehtyä yhtä hyvänmakuisena kasvisversiona jättämällä vain lihan pois ja korvaamalla soijalla.
Kahvia lisäaineettomalla mantelimaidolla.
Kaura-quinoa-vadelmamuroja kauramaidolla
Mustikoita ,kaakaonibsejä.
Kurkkua, tomaattia, siemennäkkäriä, oliiviöljyä, avokadoa.
Nektariineja 2kpl, banaanin.
Manteleita, hampunsiemeniä ja kurpitsansiemeniä
Myöhemmin syön luomu täysyväpastaa "mieto chili "-tofulla ja valkosipulilla ja tomaattimurskalla
Lisää kahvia mantelimaidolla ja raakasuklaata.
otan purkista b12-vit. Jodin ja d3-vit. 50-100mikrog.
Silloin tällöin kylmäp. pellavansiemenöljyä, hampunsiemenöljyä ,oliiviöljyä.
Maca -jauhetta tai kurkumalattea kasvimaidolla ja agavesiirapilla. Vihreää teetä.
Suosittelen kaikille huolella koottua kasvisruokavaliota. Energiatasot nousevat, paino putoaa ja mieli kirkastuu. Jaksaa liikkua ihan eri tavalla.
Harmi kun en aloittanut aiemmin.
Ei ole edes vaikeaa kun kunnolla perehtyy ensin ja tutustuu erilaisiin tuotteisiin ja resepteihin.
Aamupalaksi sämpylää margariinilla ja kurkulla, soijasuklaavanukasta. Lounaaksi kahvia kauramaidolla ja mustikkapiirakkaa, sipsiä. Päivälliseksi reilusti tofunakkeja, salaattia fetajuustolla, kasa oliiveja, oliiviöljyä, vesimelonia, pähkinöitä.
Aamupalalla kauraleipä hummuksella, tomaatilla, kevätsipulilla ja maistoin tuoreella limenmehulla, chilihiutaleilla, oluthiiva hiutaleilla ja rouhauksella merisuolaa. Lidlin supersmoothie energy mallia ja kaksi kuppia kahvi luomukauramaidolla. D-vitamiini ja B12-vitamiini.
Välipalana litteä persikka, lidlin pretzel hummuksella, pirkan amppari-mehujää ja kuppi kahvia luomukauramaidolla.
Lenkin jälkeen paistan wokin jonka kasvikset marinoin jo valmiiksi: sieniä, kevätkurpitsaa, pari porkkanaa, broccolia, valkosipulia ja inkivääriä sekä lehtikaalia.
Marinadi: öljy, soijakastike, lime ja suolaa.
Paistan ensin marinoidun tofun, sitten kasvikset, viimeisenä pienityt nuudelit ja härkiksen loput sekaan. Kastikkeeksi lidlin joku sechuan wok-kastike, limeä ja persiljaa sekä ruohosipulia.
En osaa sanoa syönkö illasta enään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi: voi ja juusto ei kuulu kasviruokavalioon.
Vegaani= kasvissyöjä joka ei käytä mitään muitakaan eläinperäisiä tuotteita.
Vegetaristi= kasvissyöjä
lakto-vegetaristi= kasvisruokavalio jossa myös maitotuotteita.
Ovo-vegetaristi= käyttää kananmunia
Pesco-vegetaristi= käyttää kalaa
On muitakin mutta saatte kyllä ihan itse googlettaa.Jaksoit kuitenkin alapeukuttaa kaikki maitotuotteita sisältävät vastaukset
Menikö tunteisiin?
Olen lomalla ja söin "aamiaisen" juuri äsken. Siihen kuului (vegaaninen) croissantti marmeladilla, Alpron maustamatonta jogurttia myslillä, marjasmoothie, appelsiinimehua ja espressoa kauramaidolla.