Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verojen maksuhalukkuus nolla, muita?

Vierailija
04.07.2017 |

Täälläkin muutamat ketjut ovat osoittaneet sen tosiasian, että Suomessa asustaa joukko elämäntapasosiaalipummeja, jotka katsovat oikeudekseen tehdä asiat oman mielensä mukaan ja muiden tämä olisi heille kustannettava. Kaiken lisäksi nämä kyseiset tahot ovat erittäin kärkkäästi tunkemassa käsiään niiden taskuun, jotka maksavat valtaosan veroista. Lisäksi nimittelevät meitä veronmaksajia muunmuassa kapitalistiloisiksi.

Tämä kaikki on kyllä saanut oman veronmaksuhalukkuuden nollaan ja kyseenalaistamaan koko "hyvinvointiyhteiskunnan" tarpeellisuuden ja mielekkyyden. Olenkin alkanut todella miettimään kuinka verotaakkaani pystyisi pienentämään. en vielä ole sentään valmis laittomiin keinoihin, mutta laillisia keinoa vähentää verorasitusta pitää aktiivisesti miettiä ja laskea auki mitä vaihtoehtoja on. Onko kenelläkään ideoita kuinka verotettavaa tuloa saisi laillisesti muutettua pienemmäksi, eli Suomeksi mitä verosuunnittelua pystyisi helposti tekemään.

Lisäksi mietin että mitä puoluetta oikein voisi äänestää, että yhteiskuntaa saisi oikeudenmukaisemmaksi. Sosisaalitukia tulisi mielestäni leikata huomattavasti. Samalla pitäisi purkaa kannustinloukkuja, eli tehdä työnvastaanottamisesta aina kannattavaa. Tämä tietenkin pitää tehdä laskemalla progressiota, niin veroissa kuin esim julkisissa maksuissa. Myös sanktioita esimerkiksi työstä kieltäytymisestä tulisi kiristää. Toisaalta työssäkäynnistä aiheutuvien kustannusten verovähennysoikeutta voisi jopa nostaa, joka nostaisi työskentelyn kannattavuutta. Suomesta ei taida löytyä puoluetta, joka ajaisi tähän suuntaan, mutta toivottavasti edes yksittäisiä poliitikkoja löytyy. Onko kenelläkään tietoja näistä poliitikoista.

Onhan tässä se valuvika että ne aidosti hädänalaiset myös tästä kärsii, mutta olemme jo nyt kestämättömällä polulla. Jos jollakin on ideoita kuinka nämä hädänalaiset saataisiin autettua mutta sosiaalipummeja ei niin olisi kiva kuulla.

Kommentit (126)

Vierailija
1/126 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle verojen maksaminen on kunnia asia. Olen saanut niillä koulutukseni, kuten on lapsenikin. Saan ajaa suht hyvä kuntoisilla teillä, ja tätä listaa voisin jatkaa loputtomiin. Etköhän sinäkin kuulu niihin nettosaajiin maksajan sijaan.

Vierailija
2/126 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittäydy elämäntapapummiksi, kun se niin pirun helppoa kerran on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/126 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin maksaisin mielelläni. Mutta tämän ja edellisen hallituksen toilailut ovat saaneet aikaan sen, että suurin osa veroeuroista menee kankkulan kaivoon. Ei yhtään huvittaisi rahoittaa tätä menoa. 

Vierailija
4/126 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on oikein oivallisesti aikaa perustaa valitsijayhdistys ja lähteä edokkaaksi vuoden 2019 vaaleihin ja lähteä ajamaan sydäntäsi lähellä olevia asioita, jos ihan oikeasti kuvittelet äänestämällä voivasi vaikuttaa.

Vierailija
5/126 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että kaikki hyvä pitäisi saada ilman todellista vastuuta? Jos olet kateellinen näille pummeille, mikä estää sinua siirtymään heidän asemaan? Tai lähtemästä politiikaan vaikuttamaan?

Vierailija
6/126 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulle verojen maksaminen on kunnia asia. Olen saanut niillä koulutukseni, kuten on lapsenikin. Saan ajaa suht hyvä kuntoisilla teillä, ja tätä listaa voisin jatkaa loputtomiin. Etköhän sinäkin kuulu niihin nettosaajiin maksajan sijaan.

Olen juurikin kaikkien mittarien mukaan erittäin voimakkaasti maksajien puolelle. Tulot tulevat yksityisen alan yrityksestä, kuulun ylimpään tulodesiiliin. Verotettavasta tulosta 90% tulee palkkana 10% vasta pääomatulona, ei mahdollista muuttaa palkaa pääomatuloksi. Ei verottomia tuloja ollenkaan. Julkisista palveluista käytän ainoastaan infraa ja turvallisuuspalveluita.

Vierailija
7/126 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin on aihe, johon vastaus on yksikertainen. Otat lopputilin työstäsi ja annat työsi sellaisella joka osaa sitä arvostaa.

Vierailija
8/126 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, että kaikki hyvä pitäisi saada ilman todellista vastuuta? Jos olet kateellinen näille pummeille, mikä estää sinua siirtymään heidän asemaan? Tai lähtemästä politiikaan vaikuttamaan?

Vastuuntunto ja etiikka estää. Minusta heillä on vapaus tehdä niin mutta heillä ei ole oikeutta vaatia minua maksamaan heidän mieliteoistaan. En minä halua elämäntapapummiksi, minä haluan olla hyödyksi yhteiskunnalle, ja nimenomaan siten että kaikki tekevät sen eteen voitavansa, eivätkä siipeile.

Vierailija
9/126 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kyllä se sinullekin voi vielä sattua, että joudut sinne saamapuolelle, ellet ole oikein upporikas. Tuommoinen ylimielisyys sattuu vielä omaan nilkkaan ja muutenkin nyt kyllä ontuu ja pahasti. Perustat näkemyksesi johonkin palstatrolleihin??

Itse maksan mielelläni veroja. Puistattaa ajatellakin, että terveydenhuolto, koulutus, ym olisivat mahdollisia vain niille, joilla on rahaa.

Vierailija
10/126 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin on aihe, johon vastaus on yksikertainen. Otat lopputilin työstäsi ja annat työsi sellaisella joka osaa sitä arvostaa.

Ei ole vastaus. Arvostan työtäni ja pidän siitä. Ainoa josta en pidä on se että työni hedelmistä noin 40% varastetaan muiden käyttööön. Tämä osuus on liian suuri.

Vierailija
11/126 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan taas tuoretta ajattelua.

Vierailija
12/126 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen juurikin kaikkien mittarien mukaan erittäin voimakkaasti maksajien puolelle. Tulot tulevat yksityisen alan yrityksestä, kuulun ylimpään tulodesiiliin. Verotettavasta tulosta 90% tulee palkkana 10% vasta pääomatulona, ei mahdollista muuttaa palkaa pääomatuloksi. Ei verottomia tuloja ollenkaan. Julkisista palveluista käytän ainoastaan infraa ja turvallisuuspalveluita.

Sitähän helposti ajattelee olevansa nettomaksaja juuri tällä hetkellä, mutta kun mukaan lasketaan syntymästä lähtien kaikki yhteiskunnat tarjoamat edut, niin eipä enää olekaan helppoa tietää mistä hetkestä eteenpäin on nettomaksaja. Etköhän sinäkin kuulu siihen osaan väestöstä ei varmasti koskaan siirry nettomaksajien puolelle vaikka miten laskisi. 

Vierailija
13/126 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastuuntunto ja etiikka estää. Minusta heillä on vapaus tehdä niin mutta heillä ei ole oikeutta vaatia minua maksamaan heidän mieliteoistaan. En minä halua elämäntapapummiksi, minä haluan olla hyödyksi yhteiskunnalle, ja nimenomaan siten että kaikki tekevät sen eteen voitavansa, eivätkä siipeile.

Tuossahan tuo ydinjuttu tulikin. Terve nuori huolehtikoon itsestään. Jonkin aikaa sosialitukea, mutta sitten slut totaalisesti. Mitä korkeampi koulutus  sitä suurempi vastuu itsestään. 

Vierailija
14/126 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko käynyt Suomessa koulusi? Käytätkö reseptilääkkeitä (pysyviä/tilapäisiä)? Onko sinulla lapsia? Jos on, he maksavat, jos ei, et tee tasaveroisesti yhteiskunnan eteen. Jos saat esimerkiksi syövän, jonka nujertamiseen menee aikaa, se menee verorahoista jne.

Vierailija
15/126 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vastaus. Arvostan työtäni ja pidän siitä. Ainoa josta en pidä on se että työni hedelmistä noin 40% varastetaan muiden käyttööön. Tämä osuus on liian suuri.

Kunhan maksat yhteiskunnalle takaisin itsestäsi aiheutuneet kulut, niin sen jälkeen voidaan keskustella uudestaan. Veroasteesi kertoo, ettet ole mikään suurtuloinen, joten sinulla lienee vielä kauan maksettavaa.

Mikä muuten teke juuri sinusta erityisen "maksajan"? 

Vierailija
16/126 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän helposti ajattelee olevansa nettomaksaja juuri tällä hetkellä, mutta kun mukaan lasketaan syntymästä lähtien kaikki yhteiskunnat tarjoamat edut, niin eipä enää olekaan helppoa tietää mistä hetkestä eteenpäin on nettomaksaja. Etköhän sinäkin kuulu siihen osaan väestöstä ei varmasti koskaan siirry nettomaksajien puolelle vaikka miten laskisi. 

Sitä suuremmalla syyllä tilanne olisi käännettävä jos näin on. Tämä tarkoittaisi sitä että nettomaksajia on alle 5% koko väestöstä ja kaikki muut nettosaajia. Tällainen ponzi tulee romahtamaan ja jälki on rumaa kun se tapahtuu. Rumempaa kuin kreikassa.  Olen ylimpään desiiliin palkoissa kuulunut jo 8 vuotta, sitä ennen keskituloinen. 

Vierailija
17/126 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä se aloittajan elämä taida huomenna vielä päättyä, joten hän lienee vielä pitkään nauttimassa yhteiskunnan etuja. Eikä hyvät ajat ole ikuisiksi ajoiksi ansaittuja ja verotus on oikein oivallinen tapa olla olemassa työttömyyden, sairauden yms varalle.

Vierailija
18/126 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka suuren osan sinä luulet valtionbudjektin tuloista tulevan ansioverotuksesta?

Vierailija
19/126 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin maksaisin veroja mielelläni että työkyvyttömille, sairaille, vanhuksille, pitkäaikaistyöttömille jotka eivät enää pysty saamaan työtä esim. korkean ikänsä vuoksi ja opiskelijoille saataisiin maksettua kohtuullisesti tukia. Esim. opintotuki on aivan naurettavan pieni.

Mutta nämä elämäntapapummit jotka haluavat vain tehdä omia juttujaan joista ei ole pätkääkään hyötyä yhteiskunnalle ja odottavat että muut maksaisivat heidän elämisensä pitäisi laittaa rahoittamaan touhunsa itse. Huvänä esimerkkinä voidaan mainita ne jotka vain jättäytyvät pois töistä ("oravanpyörästä") ja odottavat että muut maksavat heidän loikoilunsa.

Vierailija
20/126 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä se aloittajan elämä taida huomenna vielä päättyä, joten hän lienee vielä pitkään nauttimassa yhteiskunnan etuja. Eikä hyvät ajat ole ikuisiksi ajoiksi ansaittuja ja verotus on oikein oivallinen tapa olla olemassa työttömyyden, sairauden yms varalle.[/quote]

Kiitos vain olisin enemmän kuin kyvykäs hoitamaan nämä itse. Sillä summalla minkä maksan kuussa veroja maksaisin kaikki elämisen kuluni kirkkaasti ja pahanpäivän varalle + vakuutusmaksuihin jäisi yli kaksinkertainen summa mitä kuukautisiin menoihin tarvitsisin.  Ja sitten vielä se mitä minulle normaalisti saisi. Yhden kuukauden palkallani pystyisin elättämään itseni puoli vuotta. Joten kyllä sitä turvaa pystyisi rakentamaan. 

Tämä nykyinen malli on äärettömän tehoton malli noihin asioihin varautumiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi