Mies lupasi kaverilleen majapaikan meiltä, täysi "sota" päällä
Jäin juuri kesälomalle ja tulin onnellisena kotiin. Mieheni oli takapihalla grillailemassa ja ilahduin, että hän laittoi ruokaa. Sitten hän vain ilmoitti kuin minkä tahansa normi asian: "Sopiihan, että Make tulee meille vähäksi aikaa, kun sai myytyä vanhan kämpän ja etsii uutta". Suu loksahti auki, koska ajattelin alkaa viettää mukavaa ja rauhallista perhelomaa niin mies ehdottaa pokalla, että kaverinsa tulee meidän nurkkiin majailemaan. Sanoin, että ei se nyt ole oikein hyvä idea, mutta mies meni vaikeaksi ja totesi, että lupasi jo... No suutuin asiasta ja riita loppui siihen, kun tämä Make (nimi muutettu) pyyhälsi pihaan tavaroiden kera. Tämän illan olen ollut seurana, kun en kehdannut olla epäkohtelias ja hävitä heti Make saavuttua muualle. Nyt mietin minne päin lähden tekemään lasten kanssa kesäloma matkaa...että suututtaa
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Kun provon huutelijat on saaneet orkkunsa niin jos yrittäisi taas herättää oikeaa keskustelua. Olisiko jollain kokemusta vastaavasta tilanteesta? Mikä auttoi? Saiko miehen/vaimon käsittämään miksi on ongelmallista? Oliko vieras kuitenkin ok tai sitten ihan kamala?
Ei tuollaista tilannetta voi oikeasti olla. Kenen mies on muka noin puolisoaan kunnioittamaton ääliö, että lupailee vieraita kotiin asumaan kysymättä puolisolta? Tai kuka on niin kynnysmatto, että mukisematta suostuu tuollaiseen?
Ymmärrän. Meillä vähän saman kaltainen juttu: Lomaa oli todella odotettu, nyt olisi tulossa 20 päivää lepoa ja rauhaa todella raskaan (rankka hoivatyö ja läheisen sairaus) talven jälkeen. No, mies sitten ilmoittaa, että hänen sukulainen pienen lapsen ja vaimon kanssa tulee mökille 10 päivän ajaksi. Hän oli jo luvannut.
No, siinä sitten olivat täysihoidossa. Pienokainen oli tosi suloinen ja vieraat ( joita en oikeastaan tuntenut etukäteen) ok. Mutta siinä meni 10 lomapäivää ja edelleen ärsyttää ihan mielettömästi, että minulta ei kysytty! Tosi törkeetä ja mies on sen nyt kyllä useamman kerran kuullut. Pitäisi varmaan huomauttaa tästä 10 päivää putkeen joka aamu kahvipöydässä, mutta en viitsi, koska lupasi seuraavan kerran kysyä etukäteen.
Jokos Make on saanut pi... kimppaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun provon huutelijat on saaneet orkkunsa niin jos yrittäisi taas herättää oikeaa keskustelua. Olisiko jollain kokemusta vastaavasta tilanteesta? Mikä auttoi? Saiko miehen/vaimon käsittämään miksi on ongelmallista? Oliko vieras kuitenkin ok tai sitten ihan kamala?
Ei tuollaista tilannetta voi oikeasti olla. Kenen mies on muka noin puolisoaan kunnioittamaton ääliö, että lupailee vieraita kotiin asumaan kysymättä puolisolta? Tai kuka on niin kynnysmatto, että mukisematta suostuu tuollaiseen?
Ah, varmaan ihanaa olla noin naivi.
Mun ja miesystävän juttu oli aika aluillaan ja ensimmäistä yhteistä yötä vietin hänen luonaan ja hän ilmoitti, että kaveri majottuu vieras huoneeseen.
Nyt mun ja mun miehen juttu on siinä pisteessä, että asun puoliksi jo täällä. Oma tyyli mullakin on elämääni elää, oon aika siisti ja nää miehet eivät ole, joten siivoon mun miesystävän ja sen kaverin jälkiä. Molempien pyykkiä pesin, kun miesystävä pyysi, että kaverin ei tarvisi pientä koneellista pari kertaa viikossa. Mutta sekin muuttui kaverin hajuherkkyyden takia niin että hän pesee omansa. Silitinkin alussa, mutta miesystävän mielestä tein sen väärin, niin enään en heidän vaatteitaan silitä. Ei mulla ole mitään hänen kaveriaan vastaan, harmiton kaveri. Vuokraa maksaa, välillä kattoo meidän kanssa telkkaria ja henggaa, sitten menee omaan huoneeseensa. Ainoana vaan se, kun hänellä on vapaa päiviä ma-ti ja minäkin olen tottunut heräämään miten sattuu niin välillä kipitän ilman housuja aamulla pissalle, mutta miesystävä muistuttaa, että kaikki vaatteet pitäisi olla päällä. Ja aina kellosta katson, että maximissaan kello 7 aikaan olisin jo suihkussa, kun töistä pääsevät kello 8 aikaan. Että en nakuilisi täällä pitkin kämppää.
Ehkä välillä vaan mietin oonko liian kiltti tai monikohan muu nainen olis tätä tilannetta jo 4 kk kattonut. Loppua ei näy, vaan sen on miesystävä sanonut, että kun korona hellittää ja tuloraja nousee, niin sitten voi kaveri alkaa katsomaan omaa kämppää. Oon vakavasti miettinyt eroakin..
Inde kirjoitti:
Mun ja miesystävän juttu oli aika aluillaan ja ensimmäistä yhteistä yötä vietin hänen luonaan ja hän ilmoitti, että kaveri majottuu vieras huoneeseen.
Nyt mun ja mun miehen juttu on siinä pisteessä, että asun puoliksi jo täällä. Oma tyyli mullakin on elämääni elää, oon aika siisti ja nää miehet eivät ole, joten siivoon mun miesystävän ja sen kaverin jälkiä. Molempien pyykkiä pesin, kun miesystävä pyysi, että kaverin ei tarvisi pientä koneellista pari kertaa viikossa. Mutta sekin muuttui kaverin hajuherkkyyden takia niin että hän pesee omansa. Silitinkin alussa, mutta miesystävän mielestä tein sen väärin, niin enään en heidän vaatteitaan silitä. Ei mulla ole mitään hänen kaveriaan vastaan, harmiton kaveri. Vuokraa maksaa, välillä kattoo meidän kanssa telkkaria ja henggaa, sitten menee omaan huoneeseensa. Ainoana vaan se, kun hänellä on vapaa päiviä ma-ti ja minäkin olen tottunut heräämään miten sattuu niin välillä kipitän ilman housuja aamulla pissalle, mutta miesystävä muistuttaa, että kaikki vaatteet pitäisi olla päällä. Ja aina kellosta katson, että maximissaan kello 7 aikaan olisin jo suihkussa, kun töistä pääsevät kello 8 aikaan. Että en nakuilisi täällä pitkin kämppää.
Ehkä välillä vaan mietin oonko liian kiltti tai monikohan muu nainen olis tätä tilannetta jo 4 kk kattonut. Loppua ei näy, vaan sen on miesystävä sanonut, että kun korona hellittää ja tuloraja nousee, niin sitten voi kaveri alkaa katsomaan omaa kämppää. Oon vakavasti miettinyt eroakin..
0/5
Ollaan miehen kanssa myös majoitettu meillä kaksiossa/kolmiossa asunnottomia kavereita. Yleensä pysyvät vähemmän aikaa niin ei ole ollut niin häiriöksi. Aina mies on etukäteen multa kysynyt käykö majoitus.
On myös paljon ihmisestä kiinni meneekö hermot. Jotkut tulevat myöhään illalla ja lähtevät aamulla, on siis paikka jossa käydä erikseen nukkumassa. Täällä pk-seudulla köyhän on varsinkin vaikeaa saada asuntoa jos luottotiedot ovat menneet.
En ymmärrä miksei Kela voi vaikka suoraan maksaa asumistukea vuokranantajalle kun tavallinen tarina on, että häätö on tullut maksamattomien vuokrien takia. Yömajoihin asunnottomat eivät myöskään mielellään mene, koska niissä ei ole mitään yksityisyyttä ja päihteitä käyttänyttä ei oteta sisään. Pitää olla myös noissa usein jo iltakuudelta sisällä, että saa nukkumapaikan.
Tällainen tilannehan ei edes tätä Makea koskenut neljän vuoden takaa vaan varaa olisi ainakin hostelliin. Itse tuossa tilanteessa vuokraisin jo ihan mökin vaikka viikoksi ja nauttisin ennen seuraavan asunnon ostoa tai vuokraamista.
Kai sinä ap puhua osaat?
Sanot miehesi ystävälle, että voi olla pari yötä, mutta sen jälkeen etsii toisen majapaikan. Tai sanot miehellesi, että hän sanoo.
Ei kukaan tuttavistani ottaisi nurkkiinsa jotain miehen kaveria. En myöskään minä.