Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies lupasi kaverilleen majapaikan meiltä, täysi "sota" päällä

Vierailija
03.07.2017 |

Jäin juuri kesälomalle ja tulin onnellisena kotiin. Mieheni oli takapihalla grillailemassa ja ilahduin, että hän laittoi ruokaa. Sitten hän vain ilmoitti kuin minkä tahansa normi asian: "Sopiihan, että Make tulee meille vähäksi aikaa, kun sai myytyä vanhan kämpän ja etsii uutta". Suu loksahti auki, koska ajattelin alkaa viettää mukavaa ja rauhallista perhelomaa niin mies ehdottaa pokalla, että kaverinsa tulee meidän nurkkiin majailemaan. Sanoin, että ei se nyt ole oikein hyvä idea, mutta mies meni vaikeaksi ja totesi, että lupasi jo... No suutuin asiasta ja riita loppui siihen, kun tämä Make (nimi muutettu) pyyhälsi pihaan tavaroiden kera. Tämän illan olen ollut seurana, kun en kehdannut olla epäkohtelias ja hävitä heti Make saavuttua muualle. Nyt mietin minne päin lähden tekemään lasten kanssa kesäloma matkaa...että suututtaa

Kommentit (169)

Vierailija
121/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä tässä on ongelma? Eikös kaveria kuulu auttaa?

Vierailija
122/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen majoittanut asunnotonta kaveria kimppakämpässämme, mutta minä olenkin lapseton sinkku ja myös kämppiksille oli ok että meillä oli nurkissa ylimääräinen tyyppi. Kaveri sitten löysikin onneksi nopeasti uuden asunnon. Täällä Helsingissä on hyvin vaikea löytää asuntoa, joten ymmärsin täysin. Itsekin olen ollut pari kuukautta asunnoton ja silloin jouduin milloin missäkin loisimaan. Mutta kenenkään perheellisen luo en kyllä olisi kehdannut mennä. Ja toki tein kotitöitä ja yritin olla mahdollisimman paljon pois tieltä, huomaamaton.

Täällä Helsingissä on erityisen helppoa saada asunto. Kävelee vain lähimpään hotelliin ja tilaa huoneen. Siellä voi valkata seuraaviksi viikoiksi Forenomin tms vastaavan vuorokausivuokra-asunnon, kunnes saa vuokrattua oikean kämpän, joita on koko ajan tarjolla, kunhan rahaa löytyy. Ja Makellahan löytyy, kun on juuri myynyt oman suntonsa. Hänellä on siis tilillä kymmeniä tai satoja tuhansia euroja. Voi myös ottaa joka vuorokaudeksi Tallinnan-risteilyn, mikä olisi halvinta, majoitus n 10 euroa per vrk. Make ei ole 'hädässä', kuten jotkut luulevat.

Make vaikuttaa pa-pummilta. Jospa asuntorahat on mennyt vanhojen velkojen maksuun. Asunto ollut vakuutena ja pankki ottanut omansa päältä pois, ja joku ilkee akka omistanut osuuden asunnosta. Jäänyt Makelle sen verran vähän nettoa, ettei taida "sopivaa" kämppää kovin pian löytyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat naisystäväsi olisivat tietysti aina hädän tullen tervetulleita teille? Eikö niinkin?

- Aivan sama kumman ystäviä, mutta asioista keskustellaan ja päätetään yhdessä!

Vierailija
124/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta niin hyvin. Miehellänikin on näitä kavereita. Kun tulevat kylään ainoa matkatavara on kaljakeissi ja se kalja korkataan samantien, kun päästään ovesta sisään. Mies lähtee heti samaan menoon mukaan ja sitä tasaista kittaamista jatkuu koko visiitin ajan. Eivät osaa tehdä mitään ilman juomista.

Viikonlopun sitä menoa jaksaa katsella, muttei enempää. Kerran yksi kaveri viihtyi viikon. Minä olin lomalla ja mies töissä. Jamppa istui päivät meidän sohvalla, katsoi leffoja ja joi kaljaa ja illalla joivat mieheni kanssa kaljaa. Arvaa ärsyttikö.

Vierailija
125/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi eri asuntoa, mutta miehelleni tällainen Make ilmestyi kanssa ihan puskista parin tunnin varoitusajalla. No eipä ukkoa näkynytkään viikkoon, siellä Maken kanssa sohvalla meni illat ja mentiin Maken aikataulujen mukaan. Ei tulisi minun kotiini kyllä yhtään Makea. Tosin ei kukaan täysjärkinen lapseton tulisikaan. Täällä ei sohvalla kukaan ehdi istumaan, puuhaa riittää ja ääntä. 

Vierailija
126/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa te se Make omiin nurkkiin loisimaan jos kerran olette niin hyviä ja auttavaisia. Helppo on puskista huudella mutta kun nakki napsahtaa omalle kohdalle niin auttamishalua ei ehkä löydykään.

Sanoisin suoraan Makelle että tämä on minunkin kotini ja koska asioista ei keskusteltu minun kanssani niin max. viikon saa olla ja sitten menköön muualle. En halua alivuokralaista omaan kotiini ja PISTE.

Mies ei kysynyt ap:n mielipidettä koska tiesi että Make ei olisi saanut tulla. Nyt voi mies sitten viettää lomaa kaverinsa kanssa oikein kunnolla...uusi nuoruus. Tylsät Akka ja lapset jää toiseksi. Loman jälkeen mies ja Make etsii yhteisen kämpän kun ap:llä menee hermot lopullisesti.

Niinpä ja apn tekstin perusteella ei ole kysymys alivuokralaisuudesta vaan aidosta siipeilystä.

Ne täällä joiden mielestä on ok että Make tulee yhtäkkiä punkkaamaan lapsiperheen kotiin, niin olkaa hyvät ja laittakaa tänne esim sähköpostiosoite johon ap voi kirjoittaa ja sopia käytännön asiat esim. Maken nouto teille ja yleensäkin käyttöohjeet mitä ruokaa syö ja mitä kaljaa juo. Netflix on myös oltava.

Ja se että Make ventovieras siipeilijä tulee teille on juuri yhtä tyhmää kuin se että Make on apn kotona.

Vierailija
127/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan miehenä ottaisin välittömästi eron aloittajasta.

Hahhahhaa :D ihan varmasti, juu. Mies, joka ei saa edes sanottua vaimolleen, että on luvannut kaverin tulevan heille asumaan, ei todellakaan saa haettua eroa. Jos joku tuossa perheessä pistää eron vireille, niin se on nainen.

Olet osittain oikeassa. En itse katselisi päivääkään tuollaista aloittajan kaltaista silmille hyppivää ämmää. Vain todellinen tossukka sietää pirttihirmun kanssa elämistä.

Vierailija
128/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että "Makelle" tulisi lähtöpassit aika nopeasti, jos ap alat yhtäkkiä kiinnittää enemmän huomiota ulkonäköösi, laittautua ihan kotipäiviä varten, pukeutua seksikkäästi ja olet siis tooooosi palvelualtis ja mukava "Makea" kohtaan, pieni flirtti ei haittaa.

Vierailija
129/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan peruskäytöstapoja parisuhteessa että kummankaan vieraita ei tule edes yhdeksi yöksi ellei asiasta ole erikseen etukäteen sovittu. Luojan kiitos löysin yhtä introvertin miehen kuin itse olen ja meillä saa oikeasti olla kotona lataamassa akkuja ilman pelkoa yllärivieraista. Vieraat ovat tervetulleita kunhan asiasta on sovittu, mutta ei silloinkaan yli kolmeksi yöksi, muuten menee kerrostalokolmiossa hermot.

Vierailija
130/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli-ap voisi tulla kertomaan tämän päivän kuulumiset, joko sai nalkutettua Maken ulos kämpästään?

Vierailija
131/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mikä tässä on ongelma? Eikös kaveria kuulu auttaa?

- Lapsiperhe 

- Vaimolta ei kysytty etukäteen

-Määrittelemätön aika majailulle

-Luulisi että on aika ahdistavaa ja vaivautunutta kun joku randomi majailee lapsiperheessä

-Yksityisyys kärsii

-Yleensä pariskunnat lapsineen haluu asuu ihan keskenään ilman ulkopuolisia

Vierailija
132/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oijoi. Jos Make olis ollut fiksu, niin olis kysynyt myös sinulta. Mä kyllä riemastuisin ja ukko kuulis kunniansa.

Siis oikeasti ihmiset varmistaa molemmilta puolisoilta onko asia Ok? Kyllä minä ainakin luotan siihen, että puolisot keskenään sopii asian eikä mun tarvi varmistella toiselta mitään

T. Make

Vierailija
133/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noni. Saitte lapsenvahdin sekä kotiapulaisen. Ota rennosti, se on väliaikaista ja ystävällistä auttaa kaveria. Tuskin meinaa siinä kauaa olla vaivana :)

Vierailija
134/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat naisystäväsi olisivat tietysti aina hädän tullen tervetulleita teille? Eikö niinkin?

- Aivan sama kumman ystäviä, mutta asioista keskustellaan ja päätetään yhdessä!

Keskustelu = väitellään ja väännetään niin kauan et nainen saa tahtonsa läpi

Päätetään yhdessä = kts ylempää

Vierailija
135/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaapa naiset tekin sitten toimia remppa-apuna, vaihtaa renkaat autoon, maalata autotallit, leikata ruohot yms sit kun majoitutte jossain.

Vierailija
136/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

4.5/5. Perustelut=

-naisen järkkymätön auktoriteetti on kyseenalaistettu

-pyhä äitiys

-"eikö kukaan ajattele edes lapsia"

-kaksi pahaa miestä, kaljoitteluepäilykset heitetty ilmaan

Kyllä näillä mammat saa someraivoihinsa. Hyvää duunia ap.

Vierailija
137/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tilanne ap?

Vierailija
138/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tilanne ap?

Varmaan se tilanne, että ap on tyytyväinen kun provo upposi av-mammoihin näinkin hyvin.

Vierailija
139/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provon huutelijoille: ihan oikeesti, lopettakaa jo. Provon mahdollisuus ei ole mikään salaisuus minkä te ainoina olette keksineet. Keskustelupalstat toimii sillä periaatteella että herätetään keskustelua, kommentoidaan, oletetaan että tarina on aina totta tai sitten jätetään väliin koko ketju. Te olette ne palikat jotka ei älyä ilmiselvää asiaa.

Mun aivot ei enää kestä tätä myötähäpeän tulvaa. Menkää pois, jooko.

Vierailija
140/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhanan provon vinkujat. Aina pilaatte ketjut.