Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies lupasi kaverilleen majapaikan meiltä, täysi "sota" päällä

Vierailija
03.07.2017 |

Jäin juuri kesälomalle ja tulin onnellisena kotiin. Mieheni oli takapihalla grillailemassa ja ilahduin, että hän laittoi ruokaa. Sitten hän vain ilmoitti kuin minkä tahansa normi asian: "Sopiihan, että Make tulee meille vähäksi aikaa, kun sai myytyä vanhan kämpän ja etsii uutta". Suu loksahti auki, koska ajattelin alkaa viettää mukavaa ja rauhallista perhelomaa niin mies ehdottaa pokalla, että kaverinsa tulee meidän nurkkiin majailemaan. Sanoin, että ei se nyt ole oikein hyvä idea, mutta mies meni vaikeaksi ja totesi, että lupasi jo... No suutuin asiasta ja riita loppui siihen, kun tämä Make (nimi muutettu) pyyhälsi pihaan tavaroiden kera. Tämän illan olen ollut seurana, kun en kehdannut olla epäkohtelias ja hävitä heti Make saavuttua muualle. Nyt mietin minne päin lähden tekemään lasten kanssa kesäloma matkaa...että suututtaa

Kommentit (169)

Vierailija
81/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kavereita oli meilläkin ja he auttoivat tiskissä oma-aloitteisesti.  Mistä tietää vaikka olisi hyvinkin mukava vierailu.

Vierailija
82/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunto on siis sinun yksin omistamasi?

Älä saivartele. Ap:n mies olisi voinut ottaa Maken tilanteen puheeksi jo vaikka vain viikko sitten ja ap + puoliso olisivat voineet puhua keskenään siitä, että sopiiko koko perheelle, että Make asuu tilapäisesti heillä. 

Mies ei tehnyt niin, vaan suhtautui kuin perheen yhteinen koti olisi yksin hänen ja hän asuisi siinä yksin (riippumatta siitä kuka sen omistaa). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petri Pitkänen kirjoitti:

Jos vaihto ehdot ovat tarjoita Makelle majoitus vai antaa hänen nukkua taivasalla niin tottakai ainakin itse hänet majoittaisin.

Vaihto ehdot? Ihanko oikeasti joku kirjoittaa noin. Vaihto ehdot? Eikö sinua hävetä?

Vierailija
84/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Make voisi tehdä suurimman osan siivoamisesta ja kotitöistä. Hänelle voi sanoa, että se työ on vähän kuin vuokraa teillä asumisesta. Ota tilanteesta hyöty irti ja laita äijä töihin jos hän on sen sorttinen, että hommat onnistuu. Jos on juopottelija niin se on ihan hyvä syy ohjata muualle.

Vierailija
85/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa kirjoittamaan YHDYSSANAT, saakelin typerykset.

Vierailija
86/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitsivain kirjoitti:

Saako mies sitten vastaavassa tapauksessa vetää sulle raivarit jos joku sun kaveri tulisi? Kiesus,mun mies on välillä sanonut että."henkka" tulee sitten käymään tänään, en ole suuttunut, on tosin minunkin kaveri nykyisin. Eikä vastaavasti suutu jos mä kutsun joitain kavereitani...

Et sit tainnu tajuta mistä tässä aloituksessa oli kyse. Tai sit vaan provoilet.

Vierailija
87/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen kavereita oli meilläkin ja he auttoivat tiskissä oma-aloitteisesti.  Mistä tietää vaikka olisi hyvinkin mukava vierailu.

No wow, tuohan se riittääkin.

Vierailija
88/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä yllättävän tiukkaa porukkaa täällä. Mä aina sanon, että meillä on avoimet ovet kaikille. Miehen kavereita tulee ja menee, joskus jää yöksi, viikonlopuksi tai vaikka viikoksi, joskus kavereita on kerralla useampi. Eräs miehen sukulainen punkkasi just kuukauden vierashuoneessa (ilmaiseksi). Meillä on ylimääräinen avain, joka vieraalle annetaan, ettei tarvi olla availemassa ovea. Ainut ns. ehto mulla on, että mies hoitaa omat velvollisuuteensa vaikka kavereita olisi kylässä. Musta on ihana laittaa isolle porukalle ruokaa ja tykkään tehdä aamupalaa vieraille. Aina löytyy puhtaita pyyhkeitä ja lakanoita. Ja vaikka en passaisikaan, aikuiset miehet osaa kyllä itse tilata vaikka pizzaa jos on nälkä.

Joskus saan näistä kyläilyistä hyvissä ajoin tietoa, jolloin osaan suunnitella esim. niitä ruokia tai vähän siivota etukäteen. Joskus tulee yllärinä, mutta mitä sitten? Ei miehiä kiinnosta onko meidän vessa just pesty niitä varten tai saako ne hotellitason aamupalan. 

Monet omat kaverit ja sukulaiset tätä välillä kauhistelee, joten ymmärrän kyllä että tämä meidän tyyli voi olla monen painajainen. Mulle tulee hyvä mieli, kun meidän koti on sellainen paikka mihin ihmiset haluaa tulla ja ne viihtyy.

No sinähän se vasta olet meitä tiukkoja pirttihirmuja Parempi Ihminen.

Vierailija
89/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna majailla mutta anna myös hänelle kodinhoidon tehtäviä :) Vaadi että palkaksi asumisesta hän voi vahtia lapsia vaikka 10 tuntia viikossa, jolloin pääsette miehen kanssa yhdessä jonnekin. Ja sitten ostaa omat ruokansa, huolehtii viikkosiivouksista muun perheen lailla ja yrittää olla mahdollisimman pieneksi vaivaksi. Varmasti keskustelemalla asia selviää ja kannattaahan se antaa joku määräaika, esimerkiksi että saa majailla kaksi viikkoa, sen jälkeen siirryttävä muualle.

Tuon ikäiset lapset ja vieras mies... En ikuna jättäisi. Sinisilmäinen ei pidä olla vaikka olisi mikä kaveri, varsinkin jos lapset tyttöjä yh... 

Vierailija
90/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan muukaan ei asunnon myynnin jälkeen muuta perheellisten tuttujen koteihin. Hänellä on lisäksi asuntorahat tilillä nyt. Normaali käytäntö on vuokrata sijaisasunto, vaikka vuorokausiveloituksella tai hotellimajoitus, kunnes löytyy uusi. Jokainen on itse vastuussa omasta asumisestaan.

Luoja...normaali käytäntö...

Jos on rahaa..

Ymmärrän wttä suutittaa. Olisi pitäny kysyä sultakin että onhan ok? No ei ole ni lähde johonkin. Yksin. Nauti lomasta.

Meille saa tulla jos on hätä. Ja ystäväni majoitti minut kerran kun minulla oli hätä.

Tämä normaali on Suomalaista (( ja joo olen suomalainen. Yksin on pärjättävä prkl!!!!

Vierailija
91/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin juuri kesälomalle ja tulin onnellisena kotiin. Mieheni oli takapihalla grillailemassa ja ilahduin, että hän laittoi ruokaa. Sitten hän vain ilmoitti kuin minkä tahansa normi asian: "Sopiihan, että Make tulee meille vähäksi aikaa, kun sai myytyä vanhan kämpän ja etsii uutta". Suu loksahti auki, koska ajattelin alkaa viettää mukavaa ja rauhallista perhelomaa niin mies ehdottaa pokalla, että kaverinsa tulee meidän nurkkiin majailemaan. Sanoin, että ei se nyt ole oikein hyvä idea, mutta mies meni vaikeaksi ja totesi, että lupasi jo... No suutuin asiasta ja riita loppui siihen, kun tämä Make (nimi muutettu) pyyhälsi pihaan tavaroiden kera. Tämän illan olen ollut seurana, kun en kehdannut olla epäkohtelias ja hävitä heti Make saavuttua muualle. Nyt mietin minne päin lähden tekemään lasten kanssa kesäloma matkaa...että suututtaa

Provo tai ei?  Entäs jos sinun ystävälläsi olisi ollut tilapainen asunnon tarve?

Miksi pitää repiä heti herneet nenään, missä on entisaikainen toisten auttamishalu, tuli vaan mieleen.

Aikoinaan veljeni asui meillä jonkin aikaa samassa tilanteessa ja korvasi myös melkein ruhtinaallisesti kulut. Tilaakin oli, eli oma huone.

Vierailija
92/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä yllättävän tiukkaa porukkaa täällä. Mä aina sanon, että meillä on avoimet ovet kaikille. Miehen kavereita tulee ja menee, joskus jää yöksi, viikonlopuksi tai vaikka viikoksi, joskus kavereita on kerralla useampi. Eräs miehen sukulainen punkkasi just kuukauden vierashuoneessa (ilmaiseksi). Meillä on ylimääräinen avain, joka vieraalle annetaan, ettei tarvi olla availemassa ovea. Ainut ns. ehto mulla on, että mies hoitaa omat velvollisuuteensa vaikka kavereita olisi kylässä. Musta on ihana laittaa isolle porukalle ruokaa ja tykkään tehdä aamupalaa vieraille. Aina löytyy puhtaita pyyhkeitä ja lakanoita. Ja vaikka en passaisikaan, aikuiset miehet osaa kyllä itse tilata vaikka pizzaa jos on nälkä.

Joskus saan näistä kyläilyistä hyvissä ajoin tietoa, jolloin osaan suunnitella esim. niitä ruokia tai vähän siivota etukäteen. Joskus tulee yllärinä, mutta mitä sitten? Ei miehiä kiinnosta onko meidän vessa just pesty niitä varten tai saako ne hotellitason aamupalan. 

Monet omat kaverit ja sukulaiset tätä välillä kauhistelee, joten ymmärrän kyllä että tämä meidän tyyli voi olla monen painajainen. Mulle tulee hyvä mieli, kun meidän koti on sellainen paikka mihin ihmiset haluaa tulla ja ne viihtyy.

Ymmärrät kyllä että teidän tyyli voi olla painajainen mutta et sitten kuitenkaan?

Aplla on lapsia ja juuri alkanut loma. Häneltä ei kysytty mielipidettä ja vierailijastaei tiedä kuinka on jäämässä. Ap haluaa viettää lomansa perheen seurassa ladaten akkuja, ei mahdollisesti passaten aikuisia miehiä 'huvikseen'. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? Sinulla ei ole lapsia? Tykkäät kun saa palvella useaa miestä ilman kiitosta? Et pidä lomista? Miten ihmeessä et käsitä eroa sinun ja Apn välillä?

Siis hetkinen nyt? En sitten tiedä millaisia vieraita teillä käy, mutta meillä käy kohteliaita ja kivoja kavereita, jotka sanovat kiitos, siivoavat omat jälkensä ja heistä ei oikeasti ole mitään vaivaa. Ei niitä vieraita tarvi 24/7 passata. Ja kyllähän ne kaveritkin on osallisena perusarjessa, ne lähtee mukaan koiralenkille ja leikkii lasten kanssa.

Kuukauden meillä punkannutta sukulaista ei edes huomannut. Kävi normaalisti töissä ja harrastuksissa, teki omat ruokansa ja kävi käytännössä meillä nukkumassa. Tässäkin tapauksessa, alussa oli epäselvää kauan hän meillä on, ja olikin lopulta vaan kuukauden. Ei kai kenestäkään ole kiva toisen nurkissa luuhata kuukausia, varsinkaan jonkun lapsettoman Maken lapsiperheessä.

Vierailija
93/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka olette sitä mieltä, että Make nyt osallistuu kotitöihin ja maksaa oman osuutensa ruuasta, niin onko teillä ollut koskaan majailemassa tällaista Makea? Sillä näitä Makeja yhdistää yksi asia ja se on hyväksikäyttö. Siksihän he haluavatkin nurkkiin majailemaan ettei tarvitse maksaa väliaikaisvuokraa. Ei heille tule mieleen, että heidän tulisi jotenkin korvata asumistaan tai edes syömistään. Eli yleensä tällainen majoittaminen ei toimi.

Vierailija
94/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä niin päin että vaimon kaveri erosi ja vaimo kaverinsa lupasi tulla meille lapsensa kanssa. Yön selkään hakemaan peräkärryn kanssa arvatkaa vaan kiroilinko. Ensin olin että mitähän tästäkin tulee ja kauanko meillä ovat. Nyt kun saivat asunnon 1.elo alkaen niin en haluakaan että lähtevät. En siis ole seksimielessä kiinnostunut selvyyden vuoksi mainitsen, mutta

tämä vaimon kaveri vie lapsia (siis omansa ja meidän kaksi) puistoon ja retkille, tekee oikeasti ruokaa eli ei lämmitä eineksiä ja hae noutoruokaa kaikille ja maksaa 1/3 kauppalaskuista, koti ei ole koskaan ollut näin siisti eli joka päivä jotain häärää ja perjantaisin luuttu heiluu itse asiassa saanut minutkin osallistumaan, huudatetaan musiikkia ja siivouksen päälle erikoisoluet (hän on ne varta vasten hakenut alkosta)

ja bonuksena oma vaimo alkanut pitämään huolta itsestään ja seksielämä parantunut. kun kaveri vie noita lapsia ulos ja retkille niin on aikaa vehdata ja vaimo on selkeästi vähän mustasukkainen vaikka syytä ei ole eli pitää musta parempaa huolta kuin pitkiin aikoihin.  

Vierailija
95/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteinen koti ja tänne ei tule kummankaan kaveria tai sukulaista edes yökylään ellei siitä ole yhdessä sovittu.

Olisi kyllä kamala loman aloitus jos kodissa lokkeilisi joku "vieras" ukko. Ei vaan pysty olemaan niin vapaasti omassa kodissa kuin haluaisi. Nytkin on päällä pelkät pikkarit ja pieni toppi joten kyllä menisi vieraalla kahvit väärään kurkkuun kun keikistelisin keittiössä peppu ja rinnat hyllyen ;)

Meilläkin on ylimääräinen huone mutta yövieraat max. 2 yötä...tämä meidän koti ei ole hotelli.

Itsekään en kehtaisi tunkea toisten kotiin määrittelemättömäksi ajaksi.

Kerran olimme ystävien luona viikon (miehen työmatka)ja olisimme voineet mennä hotelliin mutta ystävät ehdottomasti halusivat meidät heille. Mutta ystävät olivat lapsettomia ja heillä oli normaali työviikko. Annoimme ruokarahaa, kokkasimme yhdessä ja minä siivosin aina päivällä kun oli aikaa kun muut oli töissä.

Vierailija
96/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat Maken petiin yöksi ja laitat oman äijän sohvalle, voi olla, että tulle kiire etsiä uusi majapaikka

Vierailija
97/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitsivain kirjoitti:

Saako mies sitten vastaavassa tapauksessa vetää sulle raivarit jos joku sun kaveri tulisi? Kiesus,mun mies on välillä sanonut että."henkka" tulee sitten käymään tänään, en ole suuttunut, on tosin minunkin kaveri nykyisin. Eikä vastaavasti suutu jos mä kutsun joitain kavereitani...

Joopa joo mutta kyse ei ole mistään 1-2 yön piipahduksesta vaan siitä että majailuaika on toistaiseksi määrittelemätön ja todennäköisemmin pitkä kuin lyhyt. Mitä jos tämä Henkka on teillä esim 3kk, olisko enää hirveän kivaa?

Mä tekisin kyllä niin, että kierrättäisin ystävällisesti vierasta ympäri taloa ja neuvoisin miten pesukone toimii. Neuvoisin paikan mihin voi juntata oman pesuaineensa. Kerron missä on imuri ym. Ilman muuta laittaisin osallistumaan ruuanlaittoon ja siivoukseen ja maksmaan osansa ruuista. Piiaksi en siis ryhtyisi.

Vierailija
98/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat naisystäväsi olisivat tietysti aina hädän tullen tervetulleita teille? Eikö niinkin?

Olisivat tervetulleita vain jos yhdessä miehen ja lasten kanssa näin päättäisimme. En todellakaan ikinä lupaa kenellekään majapaikkaa ilman perheen kanssa keskustelua. 

Ja mikä hätä Makella oikeastaan on? Tuliko asunnon myynti ja asunnottomuus muka jotenkin yllätyksenä? Miksei Make hoitanut asioitaan kuntoon ajoissa?

Vierailija
99/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä moni ehdottaa, että ap voi itse lähteä lomailemaan jonnekin muualle. Itse olen tällä hetkellä lomalla, eikä ole yhtään rahaa, jolla voisin jonnekin matkustaa. En siis oikein ymmärtänyt sitä, että jos Makella on asuntorahat tilillään, miksi hänen pitäisi saada asua ilmaiseksi ja ap:n maksaa itselleen se, että saa lomalla rentoutua rauhassa.

Vierailija
100/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan muukaan ei asunnon myynnin jälkeen muuta perheellisten tuttujen koteihin. Hänellä on lisäksi asuntorahat tilillä nyt. Normaali käytäntö on vuokrata sijaisasunto, vaikka vuorokausiveloituksella tai hotellimajoitus, kunnes löytyy uusi. Jokainen on itse vastuussa omasta asumisestaan.

Luoja...normaali käytäntö...

Jos on rahaa..

Ymmärrän wttä suutittaa. Olisi pitäny kysyä sultakin että onhan ok? No ei ole ni lähde johonkin. Yksin. Nauti lomasta.

Meille saa tulla jos on hätä. Ja ystäväni majoitti minut kerran kun minulla oli hätä.

Tämä normaali on Suomalaista (( ja joo olen suomalainen. Yksin on pärjättävä prkl!!!!

Et taida ymmärtää, että tämä Make on myynyt asuntonsa ja häneklä makaa asumiseen tarkoitettua rahaa tilillä kymmeniä tai satoha ruhansia euroja. Hän kykenee sekunnin murto-osassa hankkimaan normaalin majoituksen. Ei ole tehnyt sitä, koska on selvästi hyväksikäyttäjäluonne, joka on ensin loisinut jonkun naisen luona ja saatuaan kenkää sieltä, siirtynyt ap:n jotiin. Luontainen pummi, joka pyrkii elämään muiden kustannuksella ilman arjen velvoitteitakaan, ja siirtyy uhrista toiseen, kun niille alkaa riittää.