Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies lupasi kaverilleen majapaikan meiltä, täysi "sota" päällä

Vierailija
03.07.2017 |

Jäin juuri kesälomalle ja tulin onnellisena kotiin. Mieheni oli takapihalla grillailemassa ja ilahduin, että hän laittoi ruokaa. Sitten hän vain ilmoitti kuin minkä tahansa normi asian: "Sopiihan, että Make tulee meille vähäksi aikaa, kun sai myytyä vanhan kämpän ja etsii uutta". Suu loksahti auki, koska ajattelin alkaa viettää mukavaa ja rauhallista perhelomaa niin mies ehdottaa pokalla, että kaverinsa tulee meidän nurkkiin majailemaan. Sanoin, että ei se nyt ole oikein hyvä idea, mutta mies meni vaikeaksi ja totesi, että lupasi jo... No suutuin asiasta ja riita loppui siihen, kun tämä Make (nimi muutettu) pyyhälsi pihaan tavaroiden kera. Tämän illan olen ollut seurana, kun en kehdannut olla epäkohtelias ja hävitä heti Make saavuttua muualle. Nyt mietin minne päin lähden tekemään lasten kanssa kesäloma matkaa...että suututtaa

Kommentit (169)

Vierailija
101/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ei ole olemassa oikeaa vastausta vaan mielipiteitä. Riippuu täysin ihmisestä. Minä itse olen enemmän introverttiin taipuvainen ja koti on mulle tärkeä paikka ja siellä on oltava rauhallista. Itse olisin vetänyt sellaisen vesimeloonin nenään tollaisesta toiminnasta että huh huh.. Tietysti asumme kyllä miehen kanssa kaksiossa, joten kolmas henkilö sinne ei olisi niin kiva kun ei tilaakaan olisi.

Joten turha tulla "haukkumaan" Ap:tä tai ihan ketää ettei tällaista hyväksy. Eivät kaikki nauti vieraiden ihmisten seurasta niin paljon. Vaikka oma siskoni punkkaisi viikon meillä, niin olisi jo aika onnellinen kun hän lähtisi pois. Toisille oma rauha ja yksinäisyys voivat olla tärkeimpiä kun taas toisille. Mutta kun AP tästä toiminnasta loukkaantui, niin se on ihan hyväksyttävää. Ymmärrän täysin kun vihdoin kesäloma ja haluaisi olla rauhassa niin ei voi täysin vapautuneesti kotona nyt olla. Ymmärrän myös teitä keille tämä on ok, siinäkään ei ole mitään pahaa kunhan vain itselle se sopii. Toivon AP että Make ei kauaa teillä viihtyisi niin pääsisit nauttiman myös kesälomastasi!

Vierailija
102/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meinasi kerran tapahtua sama mutta tein hieman taustatöitä ja ne kun selvisi kerroin suoraan Jussille mielipiteeni. Mieheni yritti siinä toppuutella mua mutta sanoin että Jussi on ollut kaksi yötä ja kolmatta tässä osoitteessa ei ole. Jussi otti itseensä mutta tästä on nyt aikaa ja mieheni ja Jussi ovat edelleen kavereita.

Pitää heti alussa tehdä selväksi miten homma toimii ja jos ei toimi niin laittaa toimimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko mä ainut, jota epäilyttää, ettei mitään asuntoa ole koskaan ollutkaan, vaan Make on saanut häädön ja nyt loisii sen takia kavereillaan? AP:n kuvauksen perusteella sekin on täysin mahdollista. Entä jos siellä tilillä ei olekaan sentin senttiä? Make kun ei kuulosta minusta millään tavalla tyypiltä, joka kykenisi koskaan ostamaan asuntoa... Se selittäisi myös sen, miksi asunto piti tyhjentää niin nopeasti, ettei ehtinyt etsiä uutta tilalle.

Vierailija
104/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät nyt hauskaa sen maken kanssa, kun sulla alkoi se lomakin sopivasti!

Vierailija
105/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh millaisia ihmisiä nykyjään on liikenteessä. Eikö kestetä hetkeäkään toisen auttamista ? Jatkui majotus vaikka kaksi kuukautta ei se ole iso osa omasta elämästä auttaa toista, sääliksi käy sun miestäsi.

Vierailija
106/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko pitkää ketjua, mutta.... Jos minun mieheni saa ja voi kutsua kaverinsa meille kylään ja vaikka asumaankin väliaikaisesti. Olen itsekin tehnyt niin. Kutsunut nuoria sukulaisia meille ja sanonut, että saa tulla ja olla niin kauan kuin haluavat. Jos kaveri olisi majapaikkaa vailla niin kyllä meillä voisi hyvinkin muutaman viikon asua. En jaksaisi tosiaankaan tällaisesta raivostua. Järjestäisin yhden lasten huoneista vieraalle omaksi tilaksi. Ei tarvitsisi koko ajan olla naamat vastatusten ja jokainen saisi omaa rauhaa tarvittaessa. Ja minä todellakin tarvitsen sitä omaa tilaa ja rauhaa.

Vierailija
107/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa te se Make omiin nurkkiin loisimaan jos kerran olette niin hyviä ja auttavaisia. Helppo on puskista huudella mutta kun nakki napsahtaa omalle kohdalle niin auttamishalua ei ehkä löydykään.

Sanoisin suoraan Makelle että tämä on minunkin kotini ja koska asioista ei keskusteltu minun kanssani niin max. viikon saa olla ja sitten menköön muualle. En halua alivuokralaista omaan kotiini ja PISTE.

Mies ei kysynyt ap:n mielipidettä koska tiesi että Make ei olisi saanut tulla. Nyt voi mies sitten viettää lomaa kaverinsa kanssa oikein kunnolla...uusi nuoruus. Tylsät Akka ja lapset jää toiseksi. Loman jälkeen mies ja Make etsii yhteisen kämpän kun ap:llä menee hermot lopullisesti.

Vierailija
108/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjestäisin yhden lasten huoneista vieraalle omaksi tilaksi. Ei tarvitsisi koko ajan olla naamat vastatusten ja jokainen saisi omaa rauhaa tarvittaessa. Ja minä todellakin tarvitsen sitä omaa tilaa ja rauhaa.

Toivottavasti sinun lapsesi ovat jo muuttaneet kotoa. Muuten aika surullista, että lapsesi on niin arvoton sinulle, että hänen täytyy antaa huoneensa jollekin vieraalle ja joutua evakkoon omassa kodissaan.

Vierailija
109/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin miehelle, että ei käy tämä kotimajoitus. Jos ei auttaisi, selvittäisin Maken henkkarin jne tiedot, pyytäisin nähdä paperit. Pyytäisin myös Makea majoittaneen ja ulos potkaisseen naisen yhteystiedot ja selvittäisin myös muut aiemmat taustat edellisestä asunnostaan. Selvittäisin tulot verotoimistosta ja tarkisyaisin ulosottotilanteen. Jokainen arvaa, mitä paljastuu. Hyväksikäytt ja joko isot asuntorahat tolillä tai häätö ja ulosottoa tms ja valehtelua asioistaan meillekin. Löisin ne pöytään miehelle ja toteaisin, että pitää valita Maken ja minun välillä.

Vierailija
110/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän miltä tuntuu. Vaimo ilmoitti viime keväänä yksi kaunis päivä, että kaverinsa tulee meille kahdeksi viikoksi, kun sille tuli ero eikä kestä exän sohvalla nukkumista. Ihmetteli vielä miksi en tykännyt.

Muutenkin tuntuu, että vain hänellä on oikeus kutsua ihmisiä kylään. Saattaa minulle ilmoittaa parin tunnin varoitusajalla, että kavereita tulossa kahville ja närkästyy jos teen omia juttujani enkä istu seurustelemassa. Itse taas ei todellakaan tykkää jos minä ilmoitan jonkun tulevan just käymään.

Vierailija
111/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä yllättävän tiukkaa porukkaa täällä. Mä aina sanon, että meillä on avoimet ovet kaikille. Miehen kavereita tulee ja menee, joskus jää yöksi, viikonlopuksi tai vaikka viikoksi, joskus kavereita on kerralla useampi. Eräs miehen sukulainen punkkasi just kuukauden vierashuoneessa (ilmaiseksi). Meillä on ylimääräinen avain, joka vieraalle annetaan, ettei tarvi olla availemassa ovea. Ainut ns. ehto mulla on, että mies hoitaa omat velvollisuuteensa vaikka kavereita olisi kylässä. Musta on ihana laittaa isolle porukalle ruokaa ja tykkään tehdä aamupalaa vieraille. Aina löytyy puhtaita pyyhkeitä ja lakanoita. Ja vaikka en passaisikaan, aikuiset miehet osaa kyllä itse tilata vaikka pizzaa jos on nälkä.

Joskus saan näistä kyläilyistä hyvissä ajoin tietoa, jolloin osaan suunnitella esim. niitä ruokia tai vähän siivota etukäteen. Joskus tulee yllärinä, mutta mitä sitten? Ei miehiä kiinnosta onko meidän vessa just pesty niitä varten tai saako ne hotellitason aamupalan. 

Monet omat kaverit ja sukulaiset tätä välillä kauhistelee, joten ymmärrän kyllä että tämä meidän tyyli voi olla monen painajainen. Mulle tulee hyvä mieli, kun meidän koti on sellainen paikka mihin ihmiset haluaa tulla ja ne viihtyy.

Ymmärrät kyllä että teidän tyyli voi olla painajainen mutta et sitten kuitenkaan?

Aplla on lapsia ja juuri alkanut loma. Häneltä ei kysytty mielipidettä ja vierailijastaei tiedä kuinka on jäämässä. Ap haluaa viettää lomansa perheen seurassa ladaten akkuja, ei mahdollisesti passaten aikuisia miehiä 'huvikseen'. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? Sinulla ei ole lapsia? Tykkäät kun saa palvella useaa miestä ilman kiitosta? Et pidä lomista? Miten ihmeessä et käsitä eroa sinun ja Apn välillä?

Siis hetkinen nyt? En sitten tiedä millaisia vieraita teillä käy, mutta meillä käy kohteliaita ja kivoja kavereita, jotka sanovat kiitos, siivoavat omat jälkensä ja heistä ei oikeasti ole mitään vaivaa. Ei niitä vieraita tarvi 24/7 passata. Ja kyllähän ne kaveritkin on osallisena perusarjessa, ne lähtee mukaan koiralenkille ja leikkii lasten kanssa.

Kuukauden meillä punkannutta sukulaista ei edes huomannut. Kävi normaalisti töissä ja harrastuksissa, teki omat ruokansa ja kävi käytännössä meillä nukkumassa. Tässäkin tapauksessa, alussa oli epäselvää kauan hän meillä on, ja olikin lopulta vaan kuukauden. Ei kai kenestäkään ole kiva toisen nurkissa luuhata kuukausia, varsinkaan jonkun lapsettoman Maken lapsiperheessä.

Olet täysin kyvytön näkemään eroa tilanteissa? Kaikki on samanlaisia kuin sinä ja sinun vieraat, jotka mielelläsi otat teille vieraaksi? Kaikkien pitäisi vaan löysää nutturaa eikä tykätä tehdä niinkin itse haluaa?

Surettaa sun puolesta. Miten ihmeessä seuraat uutisia tai mitään muutakaan.

Vierailija
112/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidät nyt hauskaa sen maken kanssa, kun sulla alkoi se lomakin sopivasti!

Nii! Passaat sitä ja silleen.

Vierailija
113/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna majailla mutta anna myös hänelle kodinhoidon tehtäviä :) Vaadi että palkaksi asumisesta hän voi vahtia lapsia vaikka 10 tuntia viikossa, jolloin pääsette miehen kanssa yhdessä jonnekin. Ja sitten ostaa omat ruokansa, huolehtii viikkosiivouksista muun perheen lailla ja yrittää olla mahdollisimman pieneksi vaivaksi. Varmasti keskustelemalla asia selviää ja kannattaahan se antaa joku määräaika, esimerkiksi että saa majailla kaksi viikkoa, sen jälkeen siirryttävä muualle.

Juuri näin.

"Ihanaa Make kun tulit, nyt me vihdoin voidaan käydä kahdestaan myöhään / yötä siellä ja täällä, kun on aikuinen katsomassa lasten perään ja kiva että useampi aikuinen pitämässä huolta asunnon siisteydestä ja ruoanlaitosta, minkä viikonpäivien keittiövuorot otat?".

Vierailija
114/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä yllättävän tiukkaa porukkaa täällä. Mä aina sanon, että meillä on avoimet ovet kaikille. Miehen kavereita tulee ja menee, joskus jää yöksi, viikonlopuksi tai vaikka viikoksi, joskus kavereita on kerralla useampi. Eräs miehen sukulainen punkkasi just kuukauden vierashuoneessa (ilmaiseksi). Meillä on ylimääräinen avain, joka vieraalle annetaan, ettei tarvi olla availemassa ovea. Ainut ns. ehto mulla on, että mies hoitaa omat velvollisuuteensa vaikka kavereita olisi kylässä. Musta on ihana laittaa isolle porukalle ruokaa ja tykkään tehdä aamupalaa vieraille. Aina löytyy puhtaita pyyhkeitä ja lakanoita. Ja vaikka en passaisikaan, aikuiset miehet osaa kyllä itse tilata vaikka pizzaa jos on nälkä.

Joskus saan näistä kyläilyistä hyvissä ajoin tietoa, jolloin osaan suunnitella esim. niitä ruokia tai vähän siivota etukäteen. Joskus tulee yllärinä, mutta mitä sitten? Ei miehiä kiinnosta onko meidän vessa just pesty niitä varten tai saako ne hotellitason aamupalan. 

Monet omat kaverit ja sukulaiset tätä välillä kauhistelee, joten ymmärrän kyllä että tämä meidän tyyli voi olla monen painajainen. Mulle tulee hyvä mieli, kun meidän koti on sellainen paikka mihin ihmiset haluaa tulla ja ne viihtyy.

Ymmärrät kyllä että teidän tyyli voi olla painajainen mutta et sitten kuitenkaan?

Aplla on lapsia ja juuri alkanut loma. Häneltä ei kysytty mielipidettä ja vierailijastaei tiedä kuinka on jäämässä. Ap haluaa viettää lomansa perheen seurassa ladaten akkuja, ei mahdollisesti passaten aikuisia miehiä 'huvikseen'. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? Sinulla ei ole lapsia? Tykkäät kun saa palvella useaa miestä ilman kiitosta? Et pidä lomista? Miten ihmeessä et käsitä eroa sinun ja Apn välillä?

Siis hetkinen nyt? En sitten tiedä millaisia vieraita teillä käy, mutta meillä käy kohteliaita ja kivoja kavereita, jotka sanovat kiitos, siivoavat omat jälkensä ja heistä ei oikeasti ole mitään vaivaa. Ei niitä vieraita tarvi 24/7 passata. Ja kyllähän ne kaveritkin on osallisena perusarjessa, ne lähtee mukaan koiralenkille ja leikkii lasten kanssa.

Kuukauden meillä punkannutta sukulaista ei edes huomannut. Kävi normaalisti töissä ja harrastuksissa, teki omat ruokansa ja kävi käytännössä meillä nukkumassa. Tässäkin tapauksessa, alussa oli epäselvää kauan hän meillä on, ja olikin lopulta vaan kuukauden. Ei kai kenestäkään ole kiva toisen nurkissa luuhata kuukausia, varsinkaan jonkun lapsettoman Maken lapsiperheessä.

Olet täysin kyvytön näkemään eroa tilanteissa? Kaikki on samanlaisia kuin sinä ja sinun vieraat, jotka mielelläsi otat teille vieraaksi? Kaikkien pitäisi vaan löysää nutturaa eikä tykätä tehdä niinkin itse haluaa?

Sua ei kuitenkaan sureta ap:n mies joka ei saa tehdä niinkuin itse haluaa, eli auttaa kaveria?

Vierailija
115/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse? Ei tietenkään kaikki ole samanlaisia kuin minä, kuten tästä ketjusta hyvin käy ilmi. Mutta ei kaikki Maketkaan ole loisia, pedofiilejä ja hyväksykäyttäjiä tai samanlaisia kuin aloittaja, joten kerroin vain että meidän ystäväpiirissä on ihan normaaleja ihmisiä joita autetaan jos sen tarve on. Keskustelu tämä kuitenkin on, niin erilaisia näkymyksiä ja kokemuksia voi varmaan esittää. Täällä on muutama muukin ollut sitä mieltä, ettei tämä Maken vierailu nyt mikään maailmanloppu ole.

Mun mielestä on kummallista, että ketään ei voisi auttaa ilman että se maksetaan takaisin joko rahalla, työllä tai lastenhoidolla. Mitä jos Maken oli tarkoitus muuttaa tyttöystävänsä kanssa yhteen ja tulikin ero? Ei sitä välttämättä heti saa omaa asuntoa. Onko ap edes kertonut täällä mikä Maken tulevaisuuden suunnitelma on? Ja mistä sitä tietää ettei Make saakkaan parisuhdettaan järjestykseen ja jo tänä iltana mene takaisin mistä tulikin?

Vierailija
116/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sua ei kuitenkaan sureta ap:n mies joka ei saa tehdä niinkuin itse haluaa, eli auttaa kaveria?

Auttaa voi muillakin tavoin kuin tarjoamalla muiden aikaa ja tilaa kysymättä. Sinkkuna saa tehdä miten lystää, perheellinen ei. Mikä tuossa on vaikeaa sinulle?

Vierailija
117/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan miehenä ottaisin välittömästi eron aloittajasta.

Vierailija
118/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse? Ei tietenkään kaikki ole samanlaisia kuin minä, kuten tästä ketjusta hyvin käy ilmi. Mutta ei kaikki Maketkaan ole loisia, pedofiilejä ja hyväksykäyttäjiä tai samanlaisia kuin aloittaja, joten kerroin vain että meidän ystäväpiirissä on ihan normaaleja ihmisiä joita autetaan jos sen tarve on. Keskustelu tämä kuitenkin on, niin erilaisia näkymyksiä ja kokemuksia voi varmaan esittää. Täällä on muutama muukin ollut sitä mieltä, ettei tämä Maken vierailu nyt mikään maailmanloppu ole.

Mun mielestä on kummallista, että ketään ei voisi auttaa ilman että se maksetaan takaisin joko rahalla, työllä tai lastenhoidolla. Mitä jos Maken oli tarkoitus muuttaa tyttöystävänsä kanssa yhteen ja tulikin ero? Ei sitä välttämättä heti saa omaa asuntoa. Onko ap edes kertonut täällä mikä Maken tulevaisuuden suunnitelma on? Ja mistä sitä tietää ettei Make saakkaan parisuhdettaan järjestykseen ja jo tänä iltana mene takaisin mistä tulikin?

Hienoa että uskot noin kovasti tuntemattomaan mieheen joka pitää parempana tunkea perheellinen ystävänsä luokse asumaan kuin että vuokrasi väliaikaisen majoituksen ihan itse. Rahapulassa hän ei voi olla Apn tietojen mukaan.

Sinällään ei ole merkitystä kuinka 'kiva' vieras on, asumaan ei kutsuta ketään ilman kumppanin konsultointia. Ja lapsiltaankin voisi kysyä.

Vierailija
119/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, rupea flirttailemaan Maken kanssa näkyvästi.

Illalla ennen nukkumaanmenoa huokailet miehelle, että "voi kun toi sun Make-kaverit on niin vahva, nosti tänään yhden tavaran mun puolesta, ja sillä on niin ihanat lihakset! Ja sen jututkin on niin mahtavia... Ihme, että tyyppi on vielä sinkku!"

Alkuiltoina tarjoudu lähtemään Maken seuraksi kaljalle, takaisin tullessa kehu, miten Make osaa niin mahtavasti juoda kaksi tuoppia putkeen, ja miten on niin loistavaa seuraa.

Jos mennään extremen puolelle, niin petipuuhissa huokaise "vahingossa" Maken nimi pariin kertaan.

Sitten otat aikaa, kauanko menee Maken poismuuttoon.

Vierailija
120/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan miehenä ottaisin välittömästi eron aloittajasta.

Hahhahhaa :D ihan varmasti, juu. Mies, joka ei saa edes sanottua vaimolleen, että on luvannut kaverin tulevan heille asumaan, ei todellakaan saa haettua eroa. Jos joku tuossa perheessä pistää eron vireille, niin se on nainen.