Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies lupasi kaverilleen majapaikan meiltä, täysi "sota" päällä

Vierailija
03.07.2017 |

Jäin juuri kesälomalle ja tulin onnellisena kotiin. Mieheni oli takapihalla grillailemassa ja ilahduin, että hän laittoi ruokaa. Sitten hän vain ilmoitti kuin minkä tahansa normi asian: "Sopiihan, että Make tulee meille vähäksi aikaa, kun sai myytyä vanhan kämpän ja etsii uutta". Suu loksahti auki, koska ajattelin alkaa viettää mukavaa ja rauhallista perhelomaa niin mies ehdottaa pokalla, että kaverinsa tulee meidän nurkkiin majailemaan. Sanoin, että ei se nyt ole oikein hyvä idea, mutta mies meni vaikeaksi ja totesi, että lupasi jo... No suutuin asiasta ja riita loppui siihen, kun tämä Make (nimi muutettu) pyyhälsi pihaan tavaroiden kera. Tämän illan olen ollut seurana, kun en kehdannut olla epäkohtelias ja hävitä heti Make saavuttua muualle. Nyt mietin minne päin lähden tekemään lasten kanssa kesäloma matkaa...että suututtaa

Kommentit (169)

Vierailija
141/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provon huutelijoille: ihan oikeesti, lopettakaa jo. Provon mahdollisuus ei ole mikään salaisuus minkä te ainoina olette keksineet. Keskustelupalstat toimii sillä periaatteella että herätetään keskustelua, kommentoidaan, oletetaan että tarina on aina totta tai sitten jätetään väliin koko ketju. Te olette ne palikat jotka ei älyä ilmiselvää asiaa.

Mun aivot ei enää kestä tätä myötähäpeän tulvaa. Menkää pois, jooko.

Niin, kyllähän siinä menee hyvä misandrian lietsonta hukkaan. Se jos mikä on kamalaa.

Vierailija
142/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitsivain kirjoitti:

Saako mies sitten vastaavassa tapauksessa vetää sulle raivarit jos joku sun kaveri tulisi? Kiesus,mun mies on välillä sanonut että."henkka" tulee sitten käymään tänään, en ole suuttunut, on tosin minunkin kaveri nykyisin. Eikä vastaavasti suutu jos mä kutsun joitain kavereitani...

Onkohan nyt vähän eri asia että kaveri tulee käymään kylässä yhtenä päivänä. Tässä oli miehen kaveri tulossa ASUMAAN määrittelemättömäksi ajaksi kunhan löytää oman kämpän. Siihen voi mennä viikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meille kumpikaan kutsu vieraita kysymättä toiselta, sopiiko. En ymmärrä, miksi tämä on joillekin niin vaikeaa. Yleensä sopii, jos kyse on käväisijöistä. Yövieraat eivät aina sovi. Mieheni ei anna minun sukulaisteni (veljeni ja isäni) tulla yöksi koskaan, koska hänen mielestään he ovat rasittavia. Niin ovatkin, ja passattavia, mutta kyllä minä yön tai pari jaksan. Mies ei. 

144/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovit vaan ukon kanssa että jokainen yö jonka kaveri yöpyy, tarkoittaa että hän vastaa yhden viikon kaikista kotitöistä. Nopeesti alkaa kertyyn urakkaa...

Vierailija
145/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä kokoinen koti teillä on ja minkä ikäiset lapset?

Mies teki kyllä törkeesti.

Sen kokoinen, että löytyy vierashuone, jossa tämä kaverinsa voi majoittua, mutta silti tämä toiminta suututtaa aivan älyttömästi. Lapset 10v ja 13v.

Pane sitä Makea, saapahan äijäs kunnon opetuksen!

Vierailija
146/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin raivoissani. Mun koti on mulle turvapaikka ja paikka missä voin olla rauhassa ja rentoutua. Jotain randomia Makea en sietäisi nurkissa hetkeäkään. 

147/169 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasiassa ihmiset kutsuvat hädän tulleen kotiinsa ei vain koko sukua mutta myös ventovieraita kavereista ja ystävistä nyt puhumattakaan. Ollaan ihmisläheisiä ja huolehtivaisia. Se jolla on mutta toisella ei ole niin auttaa ja antaa muille. En tajua miten tällaiset ketjujen aloittajat voivat katsoa itseään peiliin? Hädässä oleva tuttava pitäisi heittää sillan alle.

148/169 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo ?

Minä en hetkeäkään miettisi vaan auttaisin kaveriani. Kun ei edes tiedossa miten kaukaa kaveri on muuttamassa ja mihin. Tietenkin miehesi olisi kuulunut keskustella asiasta kanssasi etukäteen, avun tarve harvoin tulee kello kaulassa.

Olen auttanut ystäviäni ja veljeäni usein. Mielestäni pitää auttaa ystäviä ja sukulaisia elämässä sen verran kun järkevää ja mahdollista. Ymmärrän että ajatus vieraasta kodissa voi kauhistuttaa tämän voi käyttää tutustuen miehen kaveriin.

jos Make on luotettava, esim :

- Voittehan lähteä lomalle perheenä ja Make hommaa asunnon kun olette lomalla jos teillä oli suunnitelmia lomaa varten.

- Hän voi katsoa lapsianne iltaisin että pääset nauttimaan miehesi kanssa.

Loma riippuu omasta asenteesta myös muita kohtaan myös.

Onko oikeasti jokin todellinen syy miksei Makea voisi auttaa ?

Vierailija
149/169 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä paljastuu ihan outoja asenteita:

- se, joka omistaa perheen asunnon, saa pyytää sinne asumaan kenet tahansa muulta perheeltä kysymättä

- oletetaan, että olisi ok jos asukki olisi ap:n ystävä ja nainen. Silloin hän muka saisi tulla ilman, että ap puhuu asiasta etukäteen perheen kanssa. Ikäänkuin ap olisi avauksessaan jotenkin sukupuolittanut asian

- ehdotetaan kaikenlaista epärealistista, alkaen siitä että "make" pannaan kodinhoito- ja kunnostustöihin siihen, että ap ottaisi "maken" rakastajakseen

Faktat ovat kuitenkin nämä: nelihenkinen perhe asuu (vanhempien yhdessä omistamassa) kodissa. Se on siis sen koko perheen koti ja kaikilla pitäisi olla sananvaltaa siihen, mitä siellä tapahtuu ja kuka siellä kulloinkin käy tai tilapäisesti asuu. "Make" ei ole löytänyt uutta asuntoa, joten hän on majoiteuksen tarpeessa. 

Ja nyt tulee se tiukka paikka: ap:n mies on tarjonnut kaverilleen tilapäismajoitusta puhumatta asiasta mitään perheelleen! Kaveri ilmestyy pihaan suunnilleen samalla hetkellä kun ap saa tietää, että heille tulee kaveri asumaan. "Maken" tilanne on tuskin tullut yllätyksenä hänelle itselleen tai ap:n miehelle, hänen kotinsa ei ole esim. tuhoutunut tulipalossa. 

Ap:n mies on päättänyt olla puhumatta "Maken" tilanteesta vaimolleen ja lapsilleen etukäteen. Hän ei ole antanut ap:lle mahdollisuutta ottaa kantaa asiaan. Ap:n mies on siis ohittanut vaimonsa ja lapsensa täysin, ja siitä tässä avauksessa on kyse! Ei omistussuhteista, ei kaverin sukupuolesta tai elämäntavoista, ei  auttamishalusta tai sen puutteesta. Kyse pn siis siitä, miten eletään perheessä. 

150/169 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä asenteita todellakin:

Täällä on kuin iki yksinäisten valtaama keskustelupalsta.

Miettiikö kukaan:

Onko Makella oikeasti muita jonka puoleen hän voisi kääntyä ?

Mikä on Maken tilanne oikeasti on ?

Jokainen negatiivinen kokemus voi vaikeuttaa Maken tilannetta, haluuako joku vaikeuttaa toisen elämää tahallaan kun olisi kyennyt auttamaan ?

Menttaliteetti : 'En auta ketään' - kumminkin kun he itse päätyvät jossain vaiheeseen ' jossa tarvitsevat apua '.

Jää kysymys: 'olisiko pitänyt auttaa silloin kun oli mahdollisuus, olisi kaveri joka oikeasti voisi auttaa. ?'

Vierailija
151/169 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko mä ainut, jota epäilyttää, ettei mitään asuntoa ole koskaan ollutkaan, vaan Make on saanut häädön ja nyt loisii sen takia kavereillaan? AP:n kuvauksen perusteella sekin on täysin mahdollista. Entä jos siellä tilillä ei olekaan sentin senttiä? Make kun ei kuulosta minusta millään tavalla tyypiltä, joka kykenisi koskaan ostamaan asuntoa... Se selittäisi myös sen, miksi asunto piti tyhjentää niin nopeasti, ettei ehtinyt etsiä uutta tilalle.

Ihan samaa mietin. Sanat renttu ja asunnon myynti eivät sovi samaan lauseeseen. Paitsi jos on vaikka perinyt sen asunnon ja nyt rahapula, jolloin myynyt asunnon pois, vailla tietoa tulevaisuudesta .

Vierailija
152/169 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko mä ainut, jota epäilyttää, ettei mitään asuntoa ole koskaan ollutkaan, vaan Make on saanut häädön ja nyt loisii sen takia kavereillaan? AP:n kuvauksen perusteella sekin on täysin mahdollista. Entä jos siellä tilillä ei olekaan sentin senttiä? Make kun ei kuulosta minusta millään tavalla tyypiltä, joka kykenisi koskaan ostamaan asuntoa... Se selittäisi myös sen, miksi asunto piti tyhjentää niin nopeasti, ettei ehtinyt etsiä uutta tilalle.

Ihan samaa mietin. Sanat renttu ja asunnon myynti eivät sovi samaan lauseeseen. Paitsi jos on vaikka perinyt sen asunnon ja nyt rahapula, jolloin myynyt asunnon pois, vailla tietoa tulevaisuudesta .

Minä ihmettelin myös, että miksi kaikki olettavat Makella olevan vähintään kymmeniä tuhansia. Useinhan asunnoista on lainaa, eikä niistä aina saa edes omiaan pois myydessä.

Vierailija
153/169 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun provon huutelijat on saaneet orkkunsa niin jos yrittäisi taas herättää oikeaa keskustelua. Olisiko jollain kokemusta vastaavasta tilanteesta? Mikä auttoi? Saiko miehen/vaimon käsittämään miksi on ongelmallista? Oliko vieras kuitenkin ok tai sitten ihan kamala?

Vierailija
154/169 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5877 kirjoitti:

Aasiassa ihmiset kutsuvat hädän tulleen kotiinsa ei vain koko sukua mutta myös ventovieraita kavereista ja ystävistä nyt puhumattakaan. Ollaan ihmisläheisiä ja huolehtivaisia. Se jolla on mutta toisella ei ole niin auttaa ja antaa muille. En tajua miten tällaiset ketjujen aloittajat voivat katsoa itseään peiliin? Hädässä oleva tuttava pitäisi heittää sillan alle.

Ei olla Aasiassa ja puhut paskaa muutenkin. Make ei yhäkään ole hädässä eikä kukaan ole lentämässä sillan alle. (Lukemisen ymmärtämisessä ongelmaa?) Suomessa on suojaverkkoja apua tarvitseville. Makella on rahaa, hän ei vain halua käyttää sitä ja on mieluummin jonkun toisen vaivoina. Miksi Apn miehen ei tarvitse olla ihmisläheinen ja huolehtiva vaimolleen ja lapsilleen? Hän antaa muiden tilaa ja aikaa. Kysymättä, konsultoimatta, ajattelematta. Eikö sinusta miehella ole ensimmäinen velvollisuus perhettä kohtaan?

Mitä jos käyt nyt lahjoittamassa rahaa apua tarvitseville tai vaikka ilmoitat itsesi vapaaehtoiseksi avustamaan kun ilmiselvästi sinulla on niin kovä hätä että yrität pelastaa niitä joilla asiat ovat hyvin.

SINÄ voit ITSE auttaa omasta puolestasi.

Vierailija
155/169 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaverille on luvattu nimenomaan majapaikka, niin osoita sopiva paikka takapihalta ja anna miehen rakentaa majansa.

Vierailija
156/169 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä tosiaan ole kyse siitä, onko Makella tarve majoitukseen tai peräti jonkinlainen hätätilanne päällä. Sen takia ei ole kyse siitä, että aloittaja ei ole saanut mitään tilaisuutta edes pohtia koko kysymystä. Kuulostaa siltä, että hänelle ei ole kerrottu asiasta ihan kaikkea, eikä ole varmaa, onko se kerrottukaan täysin totta.

Kyse on siitä, voiko mies luvata kaverilleen majoituksen (ja seuraa ja täysihoidon?) kysymättä vaimoltaan.

Kyse on myös kesälomasta. Normaalissa lapsiperheessä loman vietosta sovitaan yhdessä. Perheenisä tai -äiti ei voi tosta noin vaan sitoutua viettämään lomaansa kokonaan omien kavereidensa kanssa, aivan kuten hän ei voi sopimatta lähteä tyttöjen tai poikien reissullekaan. On huomioitava, että puoliso on suunnitellut viettävänsä lomansa juuri minun kanssani, ja jos pyyhälläkin jonnekin pirkon kanssa, puolisoni jää kuin nalli kalliolle. Tai jos vaikka kutsun sinkkuystäväni pirkon meidän mökille, en voi ajatella että istun kolme viikkoa pirkon kanssa rantakalliolla ottamassa aurinkoa ja juttelemassa tindermatcheista ja mieheni hoitaa lapset sekä tuo meille sinne kalliolle pirskahtelevaa valkoviiniä.

Vierailija
157/169 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäntä veti ässän hihasta, kun tajusi, että vaimolla alkaa loma ja joutuu kuuntelemaan nalkutusta ja jäkätystä 24/7. Make kylään loman ajaksi, niin rouvalla jonkinlainen suodatus ja vieraskoreus päällä ja isännälläkin seuraa lomapäivien aikana ;).

Vierailija
158/169 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäntä veti ässän hihasta, kun tajusi, että vaimolla alkaa loma ja joutuu kuuntelemaan nalkutusta ja jäkätystä 24/7. Make kylään loman ajaksi, niin rouvalla jonkinlainen suodatus ja vieraskoreus päällä ja isännälläkin seuraa lomapäivien aikana ;).

Tuolla tyylillä isäntä saa Makesta seuraa myös syksyllä ja talvella jatkosta puhumattakaan eikä rouvan mäkätystä tarvitse enää kuunnella ollenkaan.

Vierailija
159/169 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli AP lähdet lasten kanssa reissuun niin todennäköisesti miehesi kiittää! Hänhän saa toteuttaa ystävänsä kanssa itseään, kuten haluaa, rauhassa muulta perheeltä. En tunne miestäsi, mutta monelle miehelle (joilla kitisevä vaimo) tuo olisi unelma! Joten noin palkitset hänet ja Maken! :D

Vierailija
160/169 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala vokotella Makea. Miehesi tulee mustasukkaiseksi ja heittää Maken pihalle. Loppu hyvin, kaikki hyvin.