Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ei jaksa lähteä kesätöihin. Hävettää ja vituttaa niin ettei veri kierrä.

Vierailija
03.07.2017 |

Ollut siellä nyt 3vko ja tänä aamuna "ei vaan jaksa nousta".

Menetin hermoni, myönnän. Karjuin ettei työelämässä noin vaan voi toimia. Se on mentävä. Mutta siellä se vaan makaa. En tiedä mitä teen, tiedän että pitäs antaa itse selvitellä ja kärsiä seuraukset mutta nyt vaan ärsyttää ihan liikaa.

Kommentit (323)

Vierailija
41/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt pistät teinin soittamaan työnantajalleen ja pahoittelemaan tilannetta ja sitten töihin. Et todellakaan jää katselemaan, kun vetää lonkkaa himassa. Noin ei vain toimita työelämässä ja hänet pitää saada tajuamaan se. Ja mitään tekaistuja sairauspoissaoloja ette todellakaan ala hänelle hankkimaan!

Jatkaisin vielä. Jotkut täällä puoltavat tuota kotiin jäämistä, mutta eihän töistä noin vaan jäädä pois, kun ei enää huvita. Silloin mennään asiallisesti töihin ja irtisanoudutaan. Ei voi vaan jäädä kotiin makaamaan ilmoittamatta mitään.

Vierailija
42/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein esim. masennus alkaa yhtäkkiä? Tuttavani pystyy sanomaan päivämäärän ja varmaan tarkennusta vaadittaessa kellonajankin, milloin hänen masennuksensa puhkesi. Diagnoosi vahvistui jo ensimmäisellä lääkärikäynnillä. Masennuksen keskeinen oire on, ettei jaksa, mikään ei huvita, ei pääse sängystä ylös, velvollisuudet jää hoitamatta. Ei toi jonkun ehdottama lääkäriin ja hoitoon ihan mahdoton ohje ollut. Tuttavani on esimerkki siitä, että sellaista tapahtuu.

"Riekuin ja pelasin viikonlopun vaikka äiskä varoitti et maanantaiaamun pitää mennä duunii, ja siitä se masennus sitten iskiki klo 7maanantaina heti."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt herätät sen ja soittaa heti töihin että "nukkui pommiin, sorisorisoriii". Sitten töihin, vaikkakin myöhässä

Jos ei mene niin ei tarvi enää mennäkään.

Näin! Ja sitten kotona kunnon puhuttelu päivän jälkeen, uhkaa vaikka sillä että jos ei hoida hommiaan, maksaa itse jatkossa puhelinlaskut ym..

Kuinka pitkä työjakso teinillä on? Toivottavasti jää aikaa lomailuunkin. Jos on lähes koko kesän töissä, sitten melkein ymmärrän lastasi. Rankkaa se on jos kaverit lomailee, itsellä lomaa ei siinnä edes lähitulevaisuudessa.. Jos töitä on vain 3-4 viikkoa, tsemppaa jaksamaan loppuun asti ja lupaat jotain kivaa tekemistä kun loma alkaa.

Vierailija
44/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärintodistus on ainoa fiksu tapa, ap teinisi ei ole kunnossa. Varaat ajan yksityiselle. Teille orjapiiskurit, hahah, pitkä röhönauru. 

No en todellakaan ala viemään lääkäriin kun taustalla on ihan tasan tarkkaan se ettei viikonloppuna levännyt tarpeeksi.

Ap

Vierailija
45/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinit ei aina jaksa, ei jaksa aikuisetkaan. Olisit antanut teinin levätä kesän. Hirveä haloo. Olen 40+, mutta ap, en ole edes teininä ollut töissä paskaduuneissa, ei ole tarvinnut. Myöhemmin olen ehtinyt opiskella ja valmistua ja saada vakinaisen työpaikan. Ap, varo ettet saa kohtausta.

Luuletko että pakotin sinne töihin? Rahan kiilto silmissä se sinne meni ihan itse .. en nyt jaksa enää, olkoon koko teini, vituttaaaaa!!!!

Ap

Jos ollut kesähessu niin kohtahan se loppuisi jo muutenkin jos 3 viikkoa ollut jo. Jos siis tuurannut vakituista kesäloman ajan.

Vierailija
46/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta te jotka sanovat että nyt vaan pakotat sen ylös jne.

Miten käytännössä tämä toimii kun teini on fyysisestikin isompikokoinen kuin minä itse, makaa vaan"vetelänä" ja korvat on ihan kuurot kaikelle uhkaukselle ja kiristykselle.

Vierailija
47/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienosti kasvatettu!

On varmaan ainoa teini joka tekee noin. On tarpeeks paska olo jo muutenkin niin kiitti tosi paljon että lyttäät vielä syvemmälle.

Ap

No kuule, olen itse ollut teini, sisarukset ja kaverit on olleet teinejä ja olen kasvattanut kaksi aikuiseksi (molemmilla yli 8 000 € kuukausipalkka jo nyt), hiukan on kertynyt kokemusta. Vastuuntunto opetetaan vanhempien toimesta, vai kenen kuvittelit sen tekevän?

Joku tarjosi, että hakekaa sairauslomaa, hienoa, paska luuseri opetetaan vielä paskemmaksi luuseriksi. Näimä vatipäät pilaa kaikkien maineen, työnantajat eivät luota, että ihmiset ovat oikeasti sairaana, kun luuserit hakee slomaa, kun ei jaksa nousta ylös.

Voi hyvänen aika!

Toivottavasti asutte tarpeeksi pienellä paikkakunnalla, ettei penskasi saa enää koskaan töitä, maine, tiedäthän!

Mutta toki, syytä vaikka yhteiskuntaa tai jotain, pääasia ettei sinun tarvitse ottaa vastuuta eikä varsinkaan penskasi.

No jopas, rahaa sinulla ehkä on ja paljon ansaitsevat lapset (jippii, täydellinen kasvatus siis taustalla?!) mutta kirjoituksestasi huokuu ihan mieletön paha olo.

Eivätkö omat lapsesi teininäkään tehneet koskaan mikä soti sinun omaa arvomaailmaasi vastaan?

Jos eivät niin voit olla varma, että nyt sotivat, sulle saattaa riittää se että "penskasi" ansaitsevat 8000e kuussa mutta on kai ne nyt paljon muutakin, ne penskas kun jotai rahalypsykoneita. Hah. Luulet varmaan että tulin jotenkin kateelliseksi ja tuntisin oloni vielä paskemmaksi kasvattajaksi luettuani tuon tekstisi mutta tiedätkö :

Itse asiassa tulin paremmalle tuulelle koska tiedän, ettei mun tavoitteeni kasvatuksessa ole se että lapsista kasvaa ulkoopäin kauniita ja paljon ansaitsevia julkikuoren kiillottajia ... vaan oikeesti onnellisia, vaikka ansaitsisivat vaan vähän, itseensä tyytyväisiä eikä niiden tarviis muokata elämäänsä vanhempien odotusten mukaisiksi!

Kaikki tekee virheitä, ja tää on taatusti sellanen josta tullaan teinin kanssa keskustelemaan monta kertaa ja tästä opitaan : teini ja minä molemmat. Toinen työelämästä ja vastuunkannosta, toinen siitä miten suhtautua tällaisiin tilanteisiin ja miten ne pitäs hoitaa.

Mä en väitä olevani täydellinen, eikä mun lapsesta koskaan tuu täydellistä ihmistä. Koska sellaisia ei ole olemassakaan. On toisaalta jotenkin tosi surullista, että sinä tunnut kuvittelevan niin, koska usein se pilvilinnoista tipahtaminen tuntuu ihan erityisen kovalta.

Ap

Ohiksena totean muutaman asian.

Teinin pitäisi jo osata mennä nukkumaan, kun aamulla on töihin lähtö, jos siis olet todella niin lapsestasi kiinnostunuta uasvatuksen hoitanut, kuin esität.

En ota kantaa tuon kritisoimasi ihmisen kommentteihin, mutta olet kateellinen ja lapsellinen, kun väität, ettei hyvän kuukausipalkan ansaitsiva voi olla kiva ja onnellinen.

En kyllä työnantajana myöskään ymmärrä näitä sairausloman hakemisneuvoja. Laiskuus ei ole sairaus.

Firma, jossa minä vastaan myös kesätyöntekijöiden rekrytoinnista, ei hyväksy muita, kuin firman oman lääkärin todistukset, ja siellä ei kuumetta tai mahatautia voi esittää. Slomaa voi pitää palkattomana ja jatkossa ei tarvitse tulla. Oikea sairaus on tietysti ihan toinen juttu. Opeta nyt edes hieman vastuuntuntoa lapsellesi, jääkö hän koulussakin pois, kun ei VIITSI nousta ylös?

Nolo homma!

Vierailija
48/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takavarikkoon vaanälypuhelintietokone telkkari ja kaikki mitä ei ole omalla työllään hankkinut. Alat samalla kysymään että paljonko maksaa ruuasta ja asumisesta teille? Eihän vanhempiakaan innosta duuniinmeno mutta pakko vasn tehdä. Tavaroitaan saa sitten takaisin kun kirjoittaavaikka ainern siitä mitä on vastuullisuus, hänen roolinsa ja vastuunsa jne.

Kamalaa, jos oikeasti on olemassa tällaisia nöyryyttäjävanhempia.

Uskooko joku oikeasti rangaistuksiin ja nöyryyttämiseen

Vierailija
49/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkylmää vettä päälle. Takuulla nousee. 

Vierailija
50/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikonlopun lapsesi viettää kotona, ja menee nukkumaan arkirytmin mukaisesti Ilm. Viikonlopun univelkaa ja/tai unirytmin muutos kostautuu nyt.

Vierailija
51/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen pitäisi alistua porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen?

Vierailija
52/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhh, minä olen varmaan ap:n tilanteessa joku tuleva kesä.

Mutta ei sekään ole ok, että teinit makaavat kesän. Yöt pelaavat. Tai hilluvat kaupungilla ja keksivät tyhmyyksiä tekemisen puutteessa.

Tsemppiä ap!

Vierailija
53/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienosti kasvatettu!

On varmaan ainoa teini joka tekee noin. On tarpeeks paska olo jo muutenkin niin kiitti tosi paljon että lyttäät vielä syvemmälle.

Ap

No kuule, olen itse ollut teini, sisarukset ja kaverit on olleet teinejä ja olen kasvattanut kaksi aikuiseksi (molemmilla yli 8 000 € kuukausipalkka jo nyt), hiukan on kertynyt kokemusta. Vastuuntunto opetetaan vanhempien toimesta, vai kenen kuvittelit sen tekevän?

Joku tarjosi, että hakekaa sairauslomaa, hienoa, paska luuseri opetetaan vielä paskemmaksi luuseriksi. Näimä vatipäät pilaa kaikkien maineen, työnantajat eivät luota, että ihmiset ovat oikeasti sairaana, kun luuserit hakee slomaa, kun ei jaksa nousta ylös.

Voi hyvänen aika!

Toivottavasti asutte tarpeeksi pienellä paikkakunnalla, ettei penskasi saa enää koskaan töitä, maine, tiedäthän!

Mutta toki, syytä vaikka yhteiskuntaa tai jotain, pääasia ettei sinun tarvitse ottaa vastuuta eikä varsinkaan penskasi.

No jopas, rahaa sinulla ehkä on ja paljon ansaitsevat lapset (jippii, täydellinen kasvatus siis taustalla?!) mutta kirjoituksestasi huokuu ihan mieletön paha olo.

Eivätkö omat lapsesi teininäkään tehneet koskaan mikä soti sinun omaa arvomaailmaasi vastaan?

Jos eivät niin voit olla varma, että nyt sotivat, sulle saattaa riittää se että "penskasi" ansaitsevat 8000e kuussa mutta on kai ne nyt paljon muutakin, ne penskas kun jotai rahalypsykoneita. Hah. Luulet varmaan että tulin jotenkin kateelliseksi ja tuntisin oloni vielä paskemmaksi kasvattajaksi luettuani tuon tekstisi mutta tiedätkö :

Itse asiassa tulin paremmalle tuulelle koska tiedän, ettei mun tavoitteeni kasvatuksessa ole se että lapsista kasvaa ulkoopäin kauniita ja paljon ansaitsevia julkikuoren kiillottajia ... vaan oikeesti onnellisia, vaikka ansaitsisivat vaan vähän, itseensä tyytyväisiä eikä niiden tarviis muokata elämäänsä vanhempien odotusten mukaisiksi!

Kaikki tekee virheitä, ja tää on taatusti sellanen josta tullaan teinin kanssa keskustelemaan monta kertaa ja tästä opitaan : teini ja minä molemmat. Toinen työelämästä ja vastuunkannosta, toinen siitä miten suhtautua tällaisiin tilanteisiin ja miten ne pitäs hoitaa.

Mä en väitä olevani täydellinen, eikä mun lapsesta koskaan tuu täydellistä ihmistä. Koska sellaisia ei ole olemassakaan. On toisaalta jotenkin tosi surullista, että sinä tunnut kuvittelevan niin, koska usein se pilvilinnoista tipahtaminen tuntuu ihan erityisen kovalta.

Ap

Teinin pitäisi jo osata mennä nukkumaan, kun aamulla on töihin lähtö, jos siis olet todella niin lapsestasi kiinnostunuta uasvatuksen hoitanut, kuin esität.

En ota kantaa tuon kritisoimasi ihmisen kommentteihin, mutta olet kateellinen ja lapsellinen, kun väität, ettei hyvän kuukausipalkan ansaitsiva voi olla kiva ja onnellinen.

En kyllä työnantajana myöskään ymmärrä näitä sairausloman hakemisneuvoja. Laiskuus ei ole sairaus.

Firma, jossa minä vastaan myös kesätyöntekijöiden rekrytoinnista, ei hyväksy muita, kuin firman oman lääkärin todistukset, ja siellä ei kuumetta tai mahatautia voi esittää. Slomaa voi pitää palkattomana ja jatkossa ei tarvitse tulla. Oikea sairaus on tietysti ihan toinen juttu. Opeta nyt edes hieman vastuuntuntoa lapsellesi, jääkö hän koulussakin pois, kun ei VIITSI nousta ylös?

Nolo homma!

Eihän tässä kuumetta tai oksentmista oltu ehdotettu mennä lääkäriin selittämään, vaan sitä, ettei teini jaksa mennä töihin!!! Missä sun luetunymmärtämisesi onkaan? Ja en ole se, joka sitä lääkäriinmenemistä puolsi, koska nuppihommien selvitykseksihän se menisi, jos elämänhallintaa ei ole.

Vierailija
54/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt pistät teinin soittamaan työnantajalleen ja pahoittelemaan tilannetta ja sitten töihin. Et todellakaan jää katselemaan, kun vetää lonkkaa himassa. Noin ei vain toimita työelämässä ja hänet pitää saada tajuamaan se. Ja mitään tekaistuja sairauspoissaoloja ette todellakaan ala hänelle hankkimaan!

Jatkaisin vielä. Jotkut täällä puoltavat tuota kotiin jäämistä, mutta eihän töistä noin vaan jäädä pois, kun ei enää huvita. Silloin mennään asiallisesti töihin ja irtisanoudutaan. Ei voi vaan jäädä kotiin makaamaan ilmoittamatta mitään.

Juuri näin. Itse saa kantaa vastuun mutta ei lisäksi mitään rangaistuksia

Ei edes puhuttelua vaan keskustelu

Vierailija
55/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten käytännössä tämä toimii kun teini on fyysisestikin isompikokoinen kuin minä itse, makaa vaan"vetelänä" ja korvat on ihan kuurot kaikelle uhkaukselle ja kiristykselle.

Uskomatonta, sinä moitit minua, ja sinun lapsesi kohtelee äitiään noin. Ihanko totta?

Niistä lapsistaan kannattaa välittää pienestä asti, esimerkillään opettaa rakkautta, kunnioitusta ja vastuuntuntoa.

Äidille nyt ei vaan tehdä noin, minusta se on itsestään selvää, ollut aina minulle teininä ja samoin omille lapsilleni.

Mutta tule nyt moittimaan, että olen kiiltokuvakasvattaja. Miten sinä kuvittelet, että vanha raha pysyy suvussa, jollei kasvattamalla. Vastuuntunto, vastuuntunto ja vastuuntunto, siinä sinulle kome ohjetta, ja se tarkoittaa vastuuta itsestä, läheisistään ja sitoumuksistaan, joka tässä tapauksessa lupaus työnanjalle tehdä töitä sovitusti. Siellä työt älä tekemättä tai joku vastuuntuntoinen joutuu ne tekemään vössykkäsi puolesta. Hienoa! 🏆788

Vierailija
56/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienosti kasvatettu!

Ap

Voi hyvänen aika!

Ap

Nolo homma!

Nolo homma, se tämä kyllä on!

Muutama pointti : sanoin että kirjoittajan tekstistä huokuu paha olo. En tiedä hänen kivuudestaan ja onnellisuudestaan mitään, teksti ainakin viestitti päinvastaista. Onnellisuus on kuitenkin subjektiivista, jos hän kokee olevansa onnellinen niin mikäs minä olen sitä sitten lyttäämään.

Juu pitäs pitää huolta siitä että teini nukkuu, mut kun ei se vaan aina nuku. Koneet ja kännykät ei ole riesana, kirjoja ja piirustustarvikkeita en viiti sen hyllystä yöksi tyhjentää. Ehkä pitää sit lyödä halolla päähän että nukahtaa, en tiedä. Ja ennen kuin ehdit sanoa mitään;

joo tavoittelemme säännöllistä elämäntapaa jne. mutta kyllä tää kesä vie ne rytmitkin perseelleen monelta osin, toisaalta toivon 16 vuotiaalta (monet asuu jo itsekseen ton ikäisenä) sitä vastuunkantoa heräämisistään (tää on mun eka lomapäivä ja satuin olemaan kotona ylipäätään, en minä täällä ole yleensä herättelemässä ja katsomassa meneekö lapset koulun ja töihin koska ne menee muutamia lorvikatarripäiviä lukuunottamatta, juu sellaisia on ollut peruskoulun aikaan)

Ap

Vierailija
57/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen pitäisi alistua porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen?

Onneksi nuorempi polvi alkaa jo tajuta näistä asioista. Vanhat kauhistelee että "kyllä töihin pitää mennä vaikkei huvittaisikaan tai taivas putoaa niskaan", koskaan ei uhrata sekuntiakaan ison kuvan miettimiseen. Kai se on joku psykologinen juttu minkä takia ihmisiä onkin aina ollut niin helppo hallita.

Vierailija
58/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta, sinä moitit minua, ja sinun lapsesi kohtelee äitiään noin. Ihanko totta?

Niistä lapsistaan kannattaa välittää pienestä asti, esimerkillään opettaa rakkautta, kunnioitusta ja vastuuntuntoa.

Äidille nyt ei vaan tehdä noin, minusta se on itsestään selvää, ollut aina minulle teininä ja samoin omille lapsilleni.

Mutta tule nyt moittimaan, että olen kiiltokuvakasvattaja. Miten sinä kuvittelet, että vanha raha pysyy suvussa, jollei kasvattamalla. Vastuuntunto, vastuuntunto ja vastuuntunto, siinä sinulle kome ohjetta, ja se tarkoittaa vastuuta itsestä, läheisistään ja sitoumuksistaan, joka tässä tapauksessa lupaus työnanjalle tehdä töitä sovitusti. Siellä työt älä tekemättä tai joku vastuuntuntoinen joutuu ne tekemään vössykkäsi puolesta. Hienoa! 🏆788

Minä en ole sinulle sanonut mitään. Kysymykseni oli kaikille yleisesti heitetty johon toivoin ihan konkreettisia neuvoja ja ohjeita. En ole sulle kirjoittanut mitään.

Vierailija
59/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienosti kasvatettu!

Ap

Voi hyvänen aika!

Ap

Nolo homma!

Eihän tässä kuumetta tai oksentmista oltu ehdotettu mennä lääkäriin selittämään, vaan sitä, ettei teini jaksa mennä töihin!!! Missä sun luetunymmärtämisesi onkaan? Ja en ole se, joka sitä lääkäriinmenemistä puolsi, koska nuppihommien selvitykseksihän se menisi, jos elämänhallintaa ei ole.

Nyt täytyy, näin kesälomalla olevana lääkärinä kysyä, että tosissasiko olet?

Lääkärinkö se teini pitää opettaa, että illalla mennään nukkumaan kun aamulla on töitä?

En usko tätä.

Sairautta selvitellään, ei laiskuutta. Kyllä perusjutut pitää vanhempien opettaa. Ei ihme että Suomi hukkuu, kun nykyvanhemmat vie laiskan penskan lääkäriin, että selvitellään miksi ei ole elämänhallintaa.

No haloo, sitä ei ole, kun vanhemmat ovat yhtä kelvottomia.

Vierailija
60/323 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis tuokin pa*skakasa voinut jättää hakematta ne kesätyöt ja jättää paikan sellaiselle, joka sen oikeesti tarvii ja haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän