Lapsi ei jaksa lähteä kesätöihin. Hävettää ja vituttaa niin ettei veri kierrä.
Ollut siellä nyt 3vko ja tänä aamuna "ei vaan jaksa nousta".
Menetin hermoni, myönnän. Karjuin ettei työelämässä noin vaan voi toimia. Se on mentävä. Mutta siellä se vaan makaa. En tiedä mitä teen, tiedän että pitäs antaa itse selvitellä ja kärsiä seuraukset mutta nyt vaan ärsyttää ihan liikaa.
Kommentit (323)
Oikein! Siinä ois monella lampaalla opittavaa, ei tää maailma muuten koskaan muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienosti kasvatettu!
On varmaan ainoa teini joka tekee noin. On tarpeeks paska olo jo muutenkin niin kiitti tosi paljon että lyttäät vielä syvemmälle.
Ap
No kuule, olen itse ollut teini, sisarukset ja kaverit on olleet teinejä ja olen kasvattanut kaksi aikuiseksi (molemmilla yli 8 000 € kuukausipalkka jo nyt), hiukan on kertynyt kokemusta. Vastuuntunto opetetaan vanhempien toimesta, vai kenen kuvittelit sen tekevän?
Joku tarjosi, että hakekaa sairauslomaa, hienoa, paska luuseri opetetaan vielä paskemmaksi luuseriksi. Näimä vatipäät pilaa kaikkien maineen, työnantajat eivät luota, että ihmiset ovat oikeasti sairaana, kun luuserit hakee slomaa, kun ei jaksa nousta ylös.
Voi hyvänen aika!
Toivottavasti asutte tarpeeksi pienellä paikkakunnalla, ettei penskasi saa enää koskaan töitä, maine, tiedäthän!
Mutta toki, syytä vaikka yhteiskuntaa tai jotain, pääasia ettei sinun tarvitse ottaa vastuuta eikä varsinkaan penskasi.
Teinit ei aina jaksa, ei jaksa aikuisetkaan. Olisit antanut teinin levätä kesän. Hirveä haloo. Olen 40+, mutta ap, en ole edes teininä ollut töissä paskaduuneissa, ei ole tarvinnut. Myöhemmin olen ehtinyt opiskella ja valmistua ja saada vakinaisen työpaikan. Ap, varo ettet saa kohtausta.
Takavarikkoon vaanälypuhelintietokone telkkari ja kaikki mitä ei ole omalla työllään hankkinut. Alat samalla kysymään että paljonko maksaa ruuasta ja asumisesta teille? Eihän vanhempiakaan innosta duuniinmeno mutta pakko vasn tehdä. Tavaroitaan saa sitten takaisin kun kirjoittaavaikka ainern siitä mitä on vastuullisuus, hänen roolinsa ja vastuunsa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienosti kasvatettu!
On varmaan ainoa teini joka tekee noin. On tarpeeks paska olo jo muutenkin niin kiitti tosi paljon että lyttäät vielä syvemmälle.
Ap
No kuule, olen itse ollut teini, sisarukset ja kaverit on olleet teinejä ja olen kasvattanut kaksi aikuiseksi (molemmilla yli 8 000 € kuukausipalkka jo nyt), hiukan on kertynyt kokemusta. Vastuuntunto opetetaan vanhempien toimesta, vai kenen kuvittelit sen tekevän?
Joku tarjosi, että hakekaa sairauslomaa, hienoa, paska luuseri opetetaan vielä paskemmaksi luuseriksi. Näimä vatipäät pilaa kaikkien maineen, työnantajat eivät luota, että ihmiset ovat oikeasti sairaana, kun luuserit hakee slomaa, kun ei jaksa nousta ylös.
Voi hyvänen aika!
Toivottavasti asutte tarpeeksi pienellä paikkakunnalla, ettei penskasi saa enää koskaan töitä, maine, tiedäthän!
Mutta toki, syytä vaikka yhteiskuntaa tai jotain, pääasia ettei sinun tarvitse ottaa vastuuta eikä varsinkaan penskasi.
:D
Ihana kukkis. Kahdeksandonan kuukausipalkka ei näköjään sivistystä takaa.
Samassakin perheessä saattaa samoin kasvatetuista lapsista tulla ihan erilaisia. Ja suurin osa teineistä hölmöilee joskus.
Toki seurauksista pitää laittaa ottamaan vastuuta .
Teini soittaa työpaikalle ja ilmoittaa, että nukkui pommiin. Ja lähtee töihin nyt heti! Älä anna nyt periksi. Kadut sitä myöhemmin. Samoin lapsesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairausloma ja lääkärintodistus nyt ekaksi. Sitten hoitoon.
Mikä sairaus on teinillä, joka ei vaan laskuuttaan jaksa mennä röihin? Lorvikatari?
Sitä voi teini lähteä lääkärin kanssa aelvittämään.
Kävisitkö julkisella puolella kuormittamassa, tuollaisia selvittelemässä? :O
Kuka on puhunut mitään julkisesta puolesta? Ja halvemmaksi kai se nyt tulisi selvittää silti kuin myöhemmmin.
Ei kukaan siksi kysyinkin. Olisi kannattanut ehkä laittaa, että mene yksityiselle lääkäriin selvittämään, johan tosta sun neuvosta ottaa muuten joku vaarin ja menee terveyskeskukseen tuon takia, se oli sellainen pullasorsan huuto.
Kuinka usein esim. masennus alkaa yhtäkkiä? Tuttavani pystyy sanomaan päivämäärän ja varmaan tarkennusta vaadittaessa kellonajankin, milloin hänen masennuksensa puhkesi. Diagnoosi vahvistui jo ensimmäisellä lääkärikäynnillä. Masennuksen keskeinen oire on, ettei jaksa, mikään ei huvita, ei pääse sängystä ylös, velvollisuudet jää hoitamatta. Ei toi jonkun ehdottama lääkäriin ja hoitoon ihan mahdoton ohje ollut. Tuttavani on esimerkki siitä, että sellaista tapahtuu.
Nyt pistät teinin soittamaan työnantajalleen ja pahoittelemaan tilannetta ja sitten töihin. Et todellakaan jää katselemaan, kun vetää lonkkaa himassa. Noin ei vain toimita työelämässä ja hänet pitää saada tajuamaan se. Ja mitään tekaistuja sairauspoissaoloja ette todellakaan ala hänelle hankkimaan!
Vierailija kirjoitti:
Sano etet säkään jaksa illalla laittaa ruokaa etkä pestä sen pyykkiä etkä maksaa sen puhelinlaskuja. Luuri pois ja muut etuudet samaten. Laita meteliä sen huoneeseen.
Pistä nyt tiukalle vaan!
Ei näin. Kyllä lapsesta pitäisi ennemmin olla huolissaan.
Mietin vaan, että onkohan sama kurillisuus vaivannut jo kesätöiden hakua? Äiti on patistanut siihenkin? Silloin ei ole motivaatiota. Itse menin ekan kerran kesätöihin vasta kun halusin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienosti kasvatettu!
Ap
Voi hyvänen aika!
No jopas, rahaa sinulla ehkä on ja paljon ansaitsevat lapset (jippii, täydellinen kasvatus siis taustalla?!) mutta kirjoituksestasi huokuu ihan mieletön paha olo.
Eivätkö omat lapsesi teininäkään tehneet koskaan mikä soti sinun omaa arvomaailmaasi vastaan?
Jos eivät niin voit olla varma, että nyt sotivat, sulle saattaa riittää se että "penskasi" ansaitsevat 8000e kuussa mutta on kai ne nyt paljon muutakin, ne penskas kun jotai rahalypsykoneita. Hah. Luulet varmaan että tulin jotenkin kateelliseksi ja tuntisin oloni vielä paskemmaksi kasvattajaksi luettuani tuon tekstisi mutta tiedätkö :
Itse asiassa tulin paremmalle tuulelle koska tiedän, ettei mun tavoitteeni kasvatuksessa ole se että lapsista kasvaa ulkoopäin kauniita ja paljon ansaitsevia julkikuoren kiillottajia ... vaan oikeesti onnellisia, vaikka ansaitsisivat vaan vähän, itseensä tyytyväisiä eikä niiden tarviis muokata elämäänsä vanhempien odotusten mukaisiksi!
Kaikki tekee virheitä, ja tää on taatusti sellanen josta tullaan teinin kanssa keskustelemaan monta kertaa ja tästä opitaan : teini ja minä molemmat. Toinen työelämästä ja vastuunkannosta, toinen siitä miten suhtautua tällaisiin tilanteisiin ja miten ne pitäs hoitaa.
Mä en väitä olevani täydellinen, eikä mun lapsesta koskaan tuu täydellistä ihmistä. Koska sellaisia ei ole olemassakaan. On toisaalta jotenkin tosi surullista, että sinä tunnut kuvittelevan niin, koska usein se pilvilinnoista tipahtaminen tuntuu ihan erityisen kovalta.
Ap
Ainoa fiksu tapa hoitaa asia, on hankkia lääkärintodistus. Voihan teinillä olla anemia, suorituskyky huono, huimaa. väsyttää. Fiksu äiti antaa levätä, ja vie lääkärille. Yksityiselle saa aikoja tälle päivälle.
Näin siinä käy kun koitetaan lasta pakottaa töihin. Lainkin mukaan vanhemmilla on elatusvelvollisuus, eikä lapsen ole mikään pakko tehdä töitä. Oksettavaa, että tätä omaa suorituskeskeisyyttä pitää lapsilleenkin pakottaa. Asia erikseen jos ehdottaa, mutta lapsen pitää itse saada päättää.
Kaada kylmää vettä niskaan litra kyllä herää!
Nim. Iskä joskus herätti..
Vierailija kirjoitti:
Teinit ei aina jaksa, ei jaksa aikuisetkaan. Olisit antanut teinin levätä kesän. Hirveä haloo. Olen 40+, mutta ap, en ole edes teininä ollut töissä paskaduuneissa, ei ole tarvinnut. Myöhemmin olen ehtinyt opiskella ja valmistua ja saada vakinaisen työpaikan. Ap, varo ettet saa kohtausta.
Luuletko että pakotin sinne töihin? Rahan kiilto silmissä se sinne meni ihan itse .. en nyt jaksa enää, olkoon koko teini, vituttaaaaa!!!!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en jaksaisi, mutta pakko se on ku rahaa ei tipu muualta ja jollain pitää talo maksaa.
Jos teini möhlii työpaikkansa niin rahahanat kiinni, se on paras opetus kun ei saa mitään kivaa ja tilalle kotitöitä paljon + esim. älypuhelinkäyttökielto tai tietokoneen. Lisäksi kerrot miten tuo voi vaikuttaa hänen tulevaisuuteensa ei niin positiivisesti.
Tai sitten selvität, mikä on perimmäinen syy? Työpaikkakiusataanko teiniä?
Miksi seuraamusten lisäksi Rangaistuksia?
Seuraamus on että menettää työn ja palkkaa.
Ei 16-v enää sen lisäksi tarvitse mitään työ ja laiteRangaistuksia.
Rahaa ei toki anneta. Seuraamus
Miten tarina etenee? Onko teinari jo ylhäällä?
Huutamalla varmistat että lapselle jää paska maku työnteosta. On nuori ja 3 vk ihan sopiva aika. Pitääkö lapsia tehdä jos ei ole varaa taskurahaan???
Vierailija kirjoitti:
Hienosti kasvatettu!
Mitä luulet, miten meni omalla kohdallasi, kun lauot tuollaisia typeryyksiä.
Sano etet säkään jaksa illalla laittaa ruokaa etkä pestä sen pyykkiä etkä maksaa sen puhelinlaskuja. Luuri pois ja muut etuudet samaten. Laita meteliä sen huoneeseen.
Pistä nyt tiukalle vaan!