Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nenärengas ja asiakaspalvelutyö

02.07.2017 |

Useimmat eivät tajua, että nopeassa asiakasvaihtuvuudessa kommunikaatio hankaloituu kun asikas tuijottaa aluksi hetken sitä nenärengasta ja alkaa kyetä kommunikointiin vasta totuttuaan siihen.
Sama tilanne voi tulla vastaan myös muilla ulkonäöllisillä erikoisuuksilla.
Vaikkapa piilolinsseillä toteutettu silmien hyvin omituinen väri tai kuviointi voisi olla myös vastaava kommunikaatiohidastin.
Tuosta syystä hankittuja ulkonäöllisiä erikoisuuksia pyritään välttämään kun palkataan henkilöitä asiakaspalveluun.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jonkun nenäkoru saa oman aivotoiminnan noin lakkaamaan, niin menisin kyllä itseeni ja hankkisin vaikka harrastuksen.

T: Ei lävistyksiä, mutta minulle on aivan se ja se sama onko jollain perseimplantti, sonninrengas nenässä vai proteesi raajassa. 

Lävistysten rajoittamisen ymmärrän hygieniasyistä, mutta tämä toisten ulkonäön mielipuolinen tiiraaminen väsyttää.

Vierailija
2/57 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jonkun nenäkoru saa oman aivotoiminnan noin lakkaamaan, niin menisin kyllä itseeni ja hankkisin vaikka harrastuksen.

T: Ei lävistyksiä, mutta minulle on aivan se ja se sama onko jollain perseimplantti, sonninrengas nenässä vai proteesi raajassa. 

Lävistysten rajoittamisen ymmärrän hygieniasyistä, mutta tämä toisten ulkonäön mielipuolinen tiiraaminen väsyttää.

Et sinä voi sitä ohittaa, että ihmisillä on aina taipumus kiinnittää huomiota epätavallisuuksiin.

Laita vaikkapa jokin teksti lappuun ja laita se hakaneulalla paitaasi, niin suurin osa kanssasi keskustelevista yrittää saada selvää mitä siinä lukee.

Samoin sinä kiinnität huomiota siihen jos mäkkärin kassalla on toisessa silmässä tämä:

http://www.contactscow.com/wp-content/uploads/2013/06/SF-09-3.jpg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja? Kyllä minä ihan kiinnitän ympäristööni huomiota, mutta en tee ulkonäöllisistä seikoista sen suurempaa numeroa enkä koe, että kykyni normaaliin kohtaamiseen asiakaspalvelutilanteessa häiriintyisi jostakin "epätavallisesta". Jos häiriintyisi, pysyisin kotona tai en ainakaan asuisi Helsingissä.

Vierailija
4/57 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja? Kyllä minä ihan kiinnitän ympäristööni huomiota, mutta en tee ulkonäöllisistä seikoista sen suurempaa numeroa enkä koe, että kykyni normaaliin kohtaamiseen asiakaspalvelutilanteessa häiriintyisi jostakin "epätavallisesta". Jos häiriintyisi, pysyisin kotona tai en ainakaan asuisi Helsingissä.

Jos et kiinnitä huomiota, niin sinulla saattaa olla jokin häiriö havainnointipuolella.

Vierailija
5/57 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/57 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galaktinen Sankari kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et kiinnitä huomiota, niin sinulla saattaa olla jokin häiriö havainnointipuolella.

Sinullahan se havainnointihäiriö nyt tuntuu olevan kun juuri sanoin, että kiinnitän kyllä ihan normaalisti ympäristööni huomiota. 

Sorit kärkkäistä vastauksista, mutta puuh.

Vierailija
7/57 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap esittää iltiksen uutisen omanaan. Voi hohhoijaa.

Itseäni ei kyllä kiinnosta pätkän vertaa, onko aspalla läväreitä ja tatskoja vai ei. Ap:n "nokkela" selitys joidenkin firmojen läväri- ja tatskakiellolle on kyllä onneton. :D Oikea syy on se, että monet etenkin vanhat ihmiset kavahtavat kaikkea hurrrrrjaa erilaista ja vievät rahansa muualle, kun eivät uskalla asioida hurrrrjien aspojen kanssa.

Mutta nämä ovat näitä henkilökohtaisia ominaisuuksia. Minulla ei ilmekään värähdä, vaikka vastaantulijalla olisi shokkiväriset hiukset ja kroppa tatskojen peitossa. Se ei vain ole itselleni mikään jännä juttu, jota tekee mieli tuijottaa.

Vierailija
8/57 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiössä, baarissa ja tarjoilijana olen työskennellyt sonninrenkaan kanssa. Kaikki ihan esimiehen luvan kanssa, olen aina ollut valmis ottamaan sen pois tarvittaessa. Harva edes huomaa, eikä kukaan ole edes kommentoinut koskaan.

Eipä tuo mun työntekoon vaikuta tai ammattitaitoon.

Vierailija
9/57 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinullahan se havainnointihäiriö nyt tuntuu olevan kun juuri sanoin, että kiinnitän kyllä ihan normaalisti ympäristööni huomiota. 

Sorit kärkkäistä vastauksista, mutta puuh.

Jos laittaisimme sinut silmänliikemittaukseen, niin voisit yllättyä.

Ihmiset eivät yleensä kykene havainnoimaan itseään ja vasta kun näkevät koneelta minne katsoivat, niin tajuavat tilanteen.

Vierailija
10/57 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testikuva:

http://www.solisti.fi/var/ezwebin_site/storage/images/etusivu/siivouspa…

Minne katsoitte ensimmäiseksi?

Miten niin?

Vierailija
11/57 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap esittää iltiksen uutisen omanaan. Voi hohhoijaa.

Itseäni ei kyllä kiinnosta pätkän vertaa, onko aspalla läväreitä ja tatskoja vai ei. Ap:n "nokkela" selitys joidenkin firmojen läväri- ja tatskakiellolle on kyllä onneton. :D Oikea syy on se, että monet etenkin vanhat ihmiset kavahtavat kaikkea hurrrrrjaa erilaista ja vievät rahansa muualle, kun eivät uskalla asioida hurrrrjien aspojen kanssa.

Mutta nämä ovat näitä henkilökohtaisia ominaisuuksia. Minulla ei ilmekään värähdä, vaikka vastaantulijalla olisi shokkiväriset hiukset ja kroppa tatskojen peitossa. Se ei vain ole itselleni mikään jännä juttu, jota tekee mieli tuijottaa.

Eihän aloituksessa ole uutista, vaan selitys rekrytoijien toiminnasta.

(olen allalla)

Vierailija
12/57 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testikuva:

Miten niin?

No mihin katsoit?

Eikä nyt sitten sävelletä jotain oikeaksi luultua vastausta.

Vierailija
13/57 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lävistys on lähinnä vastenmielisen näköinen. Teinien ja ikiteinin asteelle jääneiden mielestä ihqun rohkeeeee.

Lähinnä ihmettelen miten voi tulla yllätyksenä se, että työpaikat rajoittavat näkyviä lävistyksiä ja tatuointeja.

Vierailija
14/57 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testikuva:

Öhhh :DD Näin paljon keltaista. Jännää?

Vierailija
15/57 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testikuva:

Katsoin ensimmäisenä olevan naisen silmiä. Mitä sitten?

Vierailija
16/57 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testikuva:

Ton etummaisen mamman silmälaseja. Pitääkö tästä vetää johtopäätös, että mielestäsi silmälasit, lävistykset ja vaikkapa nimikyltti rinnuksissa haittaa aspatyötä?

Vierailija
17/57 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspa kirjoitti:

Testikuva:

Todennäköisesti et katsonut, sillä tuossa kuvassa useimmat näkevät ensimmäiseksi keltaisen ja punaisen räikeän rajan ja seuraavat sitä rajaa ensimmäisen henkilön takin taskuun.

Vasta tuon jälkeen voivat nähdä ensimmäisen silmät.

Ja seuraavaksi katse luultavasti etsiytyy niihin nimikyltteihin.

(nimikyltit kiinnittävät yleensä katsetta erittäin tehokkaasti)

Vierailija
18/57 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspa kirjoitti:

Testikuva:

Todennäköisesti et katsonut, sillä tuossa kuvassa useimmat näkevät ensimmäiseksi keltaisen ja punaisen räikeän rajan ja seuraavat sitä rajaa ensimmäisen henkilön takin taskuun.

Vasta tuon jälkeen voivat nähdä ensimmäisen silmät.

Ja seuraavaksi katse luultavasti etsiytyy niihin nimikyltteihin.

(nimikyltit kiinnittävät yleensä katsetta erittäin tehokkaasti)

Mä katsoin ihan oikeasti ensin sen ekan muijan korvatulppia, koska ne olivat häiritsevän keltaiset. Sen jälkeen kyllä katse ohjasi tosiaan siihen nimikylttiin taskussa.

Vierailija
19/57 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testikuva:

Ton etummaisen mamman silmälaseja. Pitääkö tästä vetää johtopäätös, että mielestäsi silmälasit, lävistykset ja vaikkapa nimikyltti rinnuksissa haittaa aspatyötä?

Väärin valityt silmälasit ovat tosiaan katsetta kiinnittäviä.

Eli kyllä, silmälasit ovat huono asia silloin kun ne ovat henkilölle väärät.

Ja sama tilanne on myös hiusten kanssa.

Nimikyltit ovat usein kommunikaatiota haittaavia.

Sol-siivoojien kuva on tuossa esimerkkinä siksi, että tuo firma on mokannut työasunsa aika tehokkaasti.

Siivoojan näkyvyys ei välttämättä ole siivousfirman tuloksen kannalta se pääasia, sillä liian huomiota kiinnittävä siivooja vain häiritsee muiden töitä.

Vierailija
20/57 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä ymmärrän että lävistyksellisiä ei palkata yhtä usein kuin henkilöitä ilman läväreitä. Ne kuitenkin viestivät jotain ja jos se ei sovi asiakaspalvelukonseptiin, niin on ymmärrettävää ettei ko. henkilöä palkata tehtävään. Esim. asiakaspalvelija tatuointiliikkeeseeen vs. Stockmannille. Ei siinä ole mitään väärää.

Silti ei saisi jo palkattuja läväri-ihmisiä työnantajan toimesta painostaa niiden poisottoon, se ei ole kivaa tai reilua. :(