Nenärengas ja asiakaspalvelutyö
Useimmat eivät tajua, että nopeassa asiakasvaihtuvuudessa kommunikaatio hankaloituu kun asikas tuijottaa aluksi hetken sitä nenärengasta ja alkaa kyetä kommunikointiin vasta totuttuaan siihen.
Sama tilanne voi tulla vastaan myös muilla ulkonäöllisillä erikoisuuksilla.
Vaikkapa piilolinsseillä toteutettu silmien hyvin omituinen väri tai kuviointi voisi olla myös vastaava kommunikaatiohidastin.
Tuosta syystä hankittuja ulkonäöllisiä erikoisuuksia pyritään välttämään kun palkataan henkilöitä asiakaspalveluun.
Kommentit (57)
Ihanaa kun konservatiivikurpat kuolla kupsahtaa, niin meiltä nuorilta ei evätä työpaikkoja epäoikeudenmukaisesti jonkun toisen mielipiteen mukaisesti vieläpä ulkonäköasioiden perusteella. Minusta on kohtuullista pyytää asiakaspalvelijalta siistiä hygieniaa, mutta on järjetöntä alkaa halkomaan hiuksia toisen hiustenväristä koruihin asti. Lävistykset ovat sentään vain koruja.
Hassua kun vanhemmat ihmiset ovat sitä mieltä, ettei tarvitse lävistettyä/tatuoitua palkata mainittujen asioiden vuoksi, mutta sitten on muka huutava vääryys olla palkkaamatta 56-vuotiasta Jarmoa iän takia. Lisäksi ulkonäköasiat ovat aina mielipideasioita.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun konservatiivikurpat kuolla kupsahtaa, niin meiltä nuorilta ei evätä työpaikkoja epäoikeudenmukaisesti jonkun toisen mielipiteen mukaisesti vieläpä ulkonäköasioiden perusteella. Minusta on kohtuullista pyytää asiakaspalvelijalta siistiä hygieniaa, mutta on järjetöntä alkaa halkomaan hiuksia toisen hiustenväristä koruihin asti. Lävistykset ovat sentään vain koruja.
Hassua kun vanhemmat ihmiset ovat sitä mieltä, ettei tarvitse lävistettyä/tatuoitua palkata mainittujen asioiden vuoksi, mutta sitten on muka huutava vääryys olla palkkaamatta 56-vuotiasta Jarmoa iän takia. Lisäksi ulkonäköasiat ovat aina mielipideasioita.
Hassua, mutta luonnollisen konservatisoitumisen takia konservatiiveja ikäänkuin syntyy lisää.
Ajattele miten suurten ikäluokkien vallankumouksellisuus on käytännössä kadonnut jo joskus 80-luvulla.
Kyllä ulkoinen olemus vaikuttaa siihen palkkaanko työntekijän. Rumat tatskat ja lävistykset ovat epämiellyttäviä. Ei sovi oman yritykseni asiakaspalveluun.
Vierailija kirjoitti:
Mulle nenärengas ilmentää, että ko. henkilö tuskin on kovin sivistynyt henkilö
Sehän nyt ei kerro mistään muusta kuin sinun konservatiivisuudestasi ja ahtaasta maailmankuvastasi. Miksi ko. henkilö ei olisi sivistynyt?
Henkilökohtaisesti tykkäsin yliopistomaailmasta, koska siellä ei ketään kiinnostanut joku nenärengas. Toisaalta nykyäänkään ei ketään kiinnosta nenärenkaani, vaikka työskentelenkin yrityksessä.
Poikkeuksellisesta ulkonäöstä saattaa olla myös etua, koska poikkeukset jäävät mieleen.
Mun mielestäni nenärenkaat kuuluu vaan lehmille enkä puhu nyt ollenkaan ihmisistä. Ylipäätään lävistyksiä ja tatuointeja näkyvissä paikoissa on karmea katsella sekä kauniin että ei niin kauniin ihminen profiilista.
Nenärengas on ihmisellä täysin tarpeeton.
Nojaa, ei mua häirihe lävistykset, eikä häirihe se, että ne pitää ottaa töihin poies. Ainoa mikä on paikallaan töissä on kielikoru kun ilman en osaa puhua ja näytän idiootilta vätkyttäessäni kieltä kun sieltä puuttuu jotain 😂 itse asiassa on ihan kiva "muuttua" kasvottomaksi massatyöntekijäksi kun vaihtaa työkamat päälle. Auttaa sen kans että vetää firman sääntöjen mukaan vaikka ne kuinka olis omaa mielipidettä vastaan. Ja auttaa siinä, että kun ne kamat nakkaa pois nii sitte en oo enää työmoodissa.
Tatuoinnit jää kaikki vaatteiden alle piiloon. Eikä oo tarkoituskaan sellasia laittaa joita ei sais piiloon :)
Kai tässä saa sitten heittää hyvästit työllistymiselle kokonaan. Jos nenärengas on niin paha että joiltain loppuu kaikki aivotoiminta siihen paikkaan niin minkäs teet. Minulla kun on nenärenkaita kaksi (ajatelkaa!) toisessa sieraimessa. Ja pari muutakin korua. Noh, ei voi mitään.
ihan normaalia, se jota häiritsee on vajaa
Galaktinen Sankari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotaanko näin nätisti, että onneksi muutaman vuosikymmenen päästä nämä konservatiiviset elämiinsä kyllästyneet valittajakurpat on haudassa. Aivan JÄRJETÖNTÄ kiinnittää negatiivisella tavalla huomiota yksittäisiin lävistyksiin/tatuointeihin. Samalla tavalla voitais mussuttaa että jollain on epämiellyttävä syntymämerkki poskessa tai luonnostaan ruma naama. Ja lihavuuskin on usein oma valinta, pitäiskö siis olla palkkaamatta lihavia töihin? Huhhuh, aivan järjetöntä että tuollaisesta oikeesti jaksetaan vielä tälläkin vuosikymmenellä vinkua. Tatuoinnit eivät ole millään tavalla epähygienisiä parantumisen jälkeen. Se nenärengas ei kosketa teidän ostamia tuotteita. Se huulilävistys ei lähmi teidän vaihtorahoja. Ymmärrän lövistysrajoitteet esim keittiössä, mutta esimerkiksi normaali kaupankassa voi mun puolesta olla minkä näköinen vain, kunhan hygienia on kunnossa ja asiakaspalvelutaitoa löytyy. Mikä oikeus teillä on tuomita toisen ihmisen ammattipätevyys pienten ulkonäöllisten seikkojen vuoksi? Ymmärrän kyllä, että nykyään voi olla vielä järkyttävää jos jollain on 15 lävistystä naamassa tai otsassa tatuointeja, mutta silti itse kohtelen ja ajattelen heistä samanvertaisina ihmisinä kuin itsekin.
Ja ihan mielenkiinnosta, miksi korvakorut on aivan hyväksyttyjä? Korvakoruista harvoin nostetaan mitään meteliä. Tekopyhyys toimii tässäkin asiassa.
Palkkaisitko?
https://imgix.ranker.com/user_node_img/50042/1000831460/original/i-spy-…
EN tiedä onko sinulla maalaisjärjen käytössä tai luetunymmärtämisessä vikaa, mutta aika selkeästi sanoin että joillekin voi olla järkytys nähdä naamatatuoituja ihmisiä. Jos tämä henkilö olisi muuten pätevä hommaan niin totta kai palkkaisin. Vaikkakin suosin enemmän nuorten palkkaamista kuin vanhempien ihmisten.
Galaktinen Sankari kirjoitti:
Testikuva:
http://www.solisti.fi/var/ezwebin_site/storage/images/etusivu/siivouspa…
Minne katsoitte ensimmäiseksi?
Vilkaisin kuvan läpi ja ensimmäisenä huomio kiinnittyi siihen, että näyttääpä tuo mies surulliselta.
Vierailija kirjoitti:
ihan normaalia, se jota häiritsee on vajaa
Kyllä sinä olet vajaa,, nenärengas on idiootin merkki
Kyllä tämäkin osoittaa kuinka pinnallisia ihmiset suomessa ovat.. ihan vajaamielisten keskustelua
50+ -ikäisenä naisena ainoa asia mikä minulle merkitsee jotain on se, osaako asiakaspalvelija hommansa vai ei, en piittaa siitä miltä hän näyttää. Ja kas, hemmetin usein olen saanut parasta palvelua näiltä hieman erikoisemman näköisiltä nuorilta tai nuorehkoilta tyypeiltä! Ikäiseni näköisiä elämäänsä ja työhönsä kyllästyneitä asiakaspalvelutehtävissä toimivia henkilöitä on tullut vastaan pilvin pimein.
Vanha ketju, mutta olkoon. Minua ei haittaa, että poistan kaiken "ylimääräisen" ja piilotan tatuoinnit työssä. Samoin pukeudun vaatteisiin, joita en koskaan pitäisi vapaa-aikana. Olen tavallaan naamioitunut.
Olen asiakaspalveluammatissa ja minulla on sekä pikkutimantti että pikkurengas oikeassa sieraimessani.
Ovat olleet 1990-luvun alkupuolta saakka.
Ja pysyvät, koska ne ovat osa minua, kasvojani, persoonallisuuttani.
Kun ekan korun otin, tulin töihin innoissani kysyen, mitä uutta minussa on.
Kukaan ei huomannut mitään erikoista.
-Eikö toi oo ollu sulla aina???!!
Hammasröntgenissä ne on pitänyt ottaa pois.
Ei muulloin.
Miksi olisi pitänyt?
Naiivia olettaa ettei se ulkonäkö vaikuttaisi työelämässä! Kun lävistyksiä ja tatuointeja laittaa, pitäisi olla tietoinen niiden "seurauksista " ja vaikutuksista tulevaisuudessa. Siinä varmasti yksi syy miksi lapsia ei tatuoida, täysi-ikäisellä oletetaan jo olevan jonkun verran kykyä käsitellä nämä asiat.
Nuoret sitten erikseen.