Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia te ADD/ADHD- ihmiset olette kännissä?

Vierailija
01.07.2017 |

Itselläni on ADD. Olen selvinpäin aika levoton mutta kuitenkin aika rauhallinen. Siis siinä mielessä, että monesti voin olla kuuntelijan roolissa, varsinkin isommassa porukassa.

Muutaman juoman juotuani on rauhallisempi olo ja huomaan, että juomat auttavat keskittymiseen positiivisesti.
Mutta enemmän juotuani kuoriudun täydelliseksi sekopääksi. Ihan tuntemattomat ihmiset voivat kommentoida, kuinka "sä oot ihan ADHD." Kontrolli lähtee täysin ja olen kuin duracellpupu, joko höpöttämässä koko ajan ja vielä liikkumassa paikasta toiseen. Enää en edes juo mitään vahvempaa, kun tietää mikä on lopputulos. Mutta pelkästään siiderillä ja viinilläkin voi olla vastaavia vaikutuksia.

Tiedostan kyllä, että alkoholi muuttaa ihmisiä mutta suoraan sanottuna, en kovin usein ole törmännyt itseni kaltaisiin känniläisiin, joilla virtaa ja sekoilua riittää.

Mietin että voiskohan ADD:lla olla jotalin tekemistä asian kanssa? Toisaalta olen kuullut myös päinvastaista, että alkoholi alkaa väsyttää ADHD- ihmisiä. Miten muilla?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirves heiluu ja päitä putoo

Vierailija
42/48 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidan olla siis ainut sekoilija. :-D Ap

Voi et ole ainut. Minusta tulee ihan villi kännissä. Olen estoton, lähentelen kaikkia ja minulla on kauhean hauskaa aina. Se on ihan loputonta nousuhumalaa vain kunnes alkaa väsyttää ja menen nukkumaan. Saan myös muut ihan villeiksi lietsottua. Nimeni onkin party girl.

Minulla on add ja normaalisti olen omissa aivoissani uneksiva nainen. En jaksa kuunnella oikein mitään. Onneksi kykenen lukemaan pikalukua ja minulla on hyvä valokuvamuisti, joten pääsen tenteistä läpi. Muuten kaikki on yhtä takkua ja kaaosta. 

Voi olet ihan kuin minä. Pääsin pikaluvulla ja valokuvilla päässä opinnot läpi. Kännissä kuin iloinen ohjelmatoimisto. Muuten ihmisten mielestä yltiörauhallinen, mutta oikeasti leijun vaan omassa maailmassani. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että aika monella on sellainen sosiaalinen känni päällä jo muutaman jälkeen, eli ns, tietoisesti jätetään aivot narikkaan ja annetaan palaa, koska alkoholi. 

Vierailija
44/48 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-30 kertaa tuli poliisi ja vei juoppoputkaan.Usein sattui humalassa asioita jolla oli vakavat seuraukset.Sitten aloin tajuta ettei alkoholi sovi minulle.Lopetin alkoholin käytön kokonaan.

Vierailija
45/48 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi saa ainakin itseni uniseksi.

Kuulemma aika yleistä ihmisillä, jolla ADD. 

Vierailija
46/48 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ihmeellistä. Kännäily ei kiinnosta, mutta ei se täysin pois suljettua ole.

Vierailija
47/48 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää olla humalassa, koska silloin mun on entistäkin vaikeampi hahmottaa ympäristöäni. Pelkään koko ajan kolhivani itseni, kun en hahmota, missä huonekalut ja ovenpielet alkavat. Mitään rentoutta en alkoholista saa, ennemminkin stressiä.

Vierailija
48/48 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi 

Hei mä tunnistan itsessäni samoja piirteitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän