Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia te ADD/ADHD- ihmiset olette kännissä?

Vierailija
01.07.2017 |

Itselläni on ADD. Olen selvinpäin aika levoton mutta kuitenkin aika rauhallinen. Siis siinä mielessä, että monesti voin olla kuuntelijan roolissa, varsinkin isommassa porukassa.

Muutaman juoman juotuani on rauhallisempi olo ja huomaan, että juomat auttavat keskittymiseen positiivisesti.
Mutta enemmän juotuani kuoriudun täydelliseksi sekopääksi. Ihan tuntemattomat ihmiset voivat kommentoida, kuinka "sä oot ihan ADHD." Kontrolli lähtee täysin ja olen kuin duracellpupu, joko höpöttämässä koko ajan ja vielä liikkumassa paikasta toiseen. Enää en edes juo mitään vahvempaa, kun tietää mikä on lopputulos. Mutta pelkästään siiderillä ja viinilläkin voi olla vastaavia vaikutuksia.

Tiedostan kyllä, että alkoholi muuttaa ihmisiä mutta suoraan sanottuna, en kovin usein ole törmännyt itseni kaltaisiin känniläisiin, joilla virtaa ja sekoilua riittää.

Mietin että voiskohan ADD:lla olla jotalin tekemistä asian kanssa? Toisaalta olen kuullut myös päinvastaista, että alkoholi alkaa väsyttää ADHD- ihmisiä. Miten muilla?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ADD ja humalassa minusta tulee iloinen harmiton hihittelijä. Käytökseni ei muutu kuitenkaan mitenkään dramaattisesti.

Minustakin tulee tälläinen humalassa ja siis ADD olen.

Vierailija
22/48 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa tuo on luonteesta kiinni vain...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ADHD ja nuorempana tuli sekoiltua vähän liikaakin.... Porttikieltoja tuli hankittua ja impulsiivisuuteni saattoi mut vaikeuksiin vähä väliä... Edelleen paha tapa vaikka harvoin juon, niin sitten vedetään pohjanmaan kautta... ...

Vierailija
24/48 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä olen AC/DC -ihminen ja nousuhumalassa olo on kun Thunderstruck. Sitten tuntuu että olen Whole lotta Rosie mutta usein illan päätteeksi tulee Highway to Hell ja lopulta Back in Black. Yllensä pidänkin siksi enimmäkseen Stiff upper lip.

Vierailija
25/48 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ja vain silloin tunnen olevani samanlainen muiden kanssa - humalainen. Muutkin päästelevät suustaan sammakoita ja voi luvan kanssa olla rajoittamatta itseään. Olen myös itsevarmempi, eli osaan paremmin viitata humalassa kintaalla sille jos jotakuta ei minun sensuroimaton käytökseni miellytä.

Tällä hetkellä en käytä alkoholia, opettelen olemaan oma itseni ja riittävän hyvä muillekin ilman.

Vierailija
26/48 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/48 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osaa sanoa tuohon mitään, koska muisti menee jo alkuvaiheessa, siis alle 2,5 promillen. Kysy siis kavereiltani.

Vierailija
28/48 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tulee parin jälkeen skarpimpi, rauhallisempi ja pystyn keskittymään paremmin.

Muutama enemmän, niin sammun aika pian, koska on krooninen univaje ja vihdoin saa ajatukset rauhoitettua.

Vierailija
29/48 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huomasin, että juon itteni aina sammumiseen saakka, eli en osaa käyttää alkoholia. Niinpä lopetin sen käyttämisen liki kokonaan. Saatan juodan lasillisen tai kaksi kotona, mutta juhlissa juon limua, koska muuten karkaa mopo käsistä. Alkoholittomuus ei haittaa, koska kun muut humaltuu ja alkaa tanssia pöydällä tai hyppiä ympäriinsä, niin mä sulaudun joukkoon ihan hyvin, koska teen noita juttuja selvinpäin. Multa säännöllisesti kysytään, etkä ootko varma että oot ajokunnossa, kun olen lähdössä autolla pois bileistä. :D

Vierailija
30/48 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän kuvailisin, miten alkoholi vaikuttaa! Mä menen jotenkin "enemmän hereille". Olen kauhean päämäärätietoinen toimissani ("mä etsin nyt mun pyörän, menen kotiin käymään suihkussa ja tulen sitten perässä siihen toiseen baariin"). Ja näin sitten tapahtuu. En sammu ikinä kesken kaiken, vaikka kaikki järki olisi kadonnut aikaa sitten. Tuntuu, kuin olisin selvinpäin koko ajan, vaikka jälkikäteen tarkastellen käytös ei yleensä ole ollut hyvää ja loogista.

Minulla sama juttu. Tuntuu että aivot ovat jotenkin tehokkaammin käytössä, kun olen humalassa, vaikka saan juoda todella paljon ennen kuin edes tunnen humalaa tai olen humalaisen oloinen. Mutta krapulapäivänä sitten tuntuukin ettei aivot toimi yhtään, kaikki teho on käytetty.

Vierailija
31/48 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole diagnosoitu adhd:ta, mutta kaikki keskittymisvaikeudet lapsesta saakka sun muut ongelmat viittaavat suoraan siihen. Olen suorastaan turhautunut omaan kännikäytökseeni. Jos sattuu juomaan ''juhliessa'' enempikin, niin sitten lähtee aivan hirvee sekoilu show. Olen tosi puhelias ja saatan puhua aivan mitä lystää. Hyvän biisin kuullessa baarissa saatan seota täysin, olo on kun voisi kävellä katossa. Näillä näppäimillä täytän 30v ja en ymmärrä, eikö vieläkään osaa olla paikoillaan ja siististi, jos sattuu juomaan muutamat enemmän. En ole törmännyt koskaan samanlaiseen tyyppiin, kuka olisi tämmönen liika-energinen humalassa. Aina hirveät morkkikset juhlimis-illoista. Nykyään harvemmin edes juon ja näköjään pitäisi lopettaa juominen kokonaan ihmisten ilmoilla. Liikaa miettii kuitenkin mitä muut ajattelee, vaikka ei pitäisi.

Vierailija
32/48 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi myös näin. Lopetin kuitenkin alkoholin käytön useammaksi vuodeksi, koska aloin saamaan paniikkikohtauksia. Juon nykyään max kerran vuodessa. Sain ad/hd-lääkkeen noin kuukausi sitten. Saattaa jäädä se yksikin kerta vuodessa, koska tuntuu et tää lääke pitää sen verran pään kasassa, etten halua alkoholiin nyt koskea :D Lääkkeen kanssa tulisi hirveä säätö koska sen saa ottaa, jos on lähdössä juomaan seuraavana päivänä ja jos siitä seuraa vielä krapula.

Vierailija
33/48 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hieman surullinen ja ahdistunut, hyvin pelokas seurassa.

Osin sama, en todellakaan kuulu näihin, jotka "lämpenevät" pienessä sievässä. Olen introvertti pohjimmiltani, mutta en erityisen ujo tai mitenkään ihmispelkoinen. Alkoholin vaikutuksen alaisuudessa iskee kuitenkin jonkinasteinen paranoia, sellainen tietty hypertiedostavaisuus ympäristöstä ja ympärillä olevista ihmisistä. 

Vierailija
34/48 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän kuvailisin, miten alkoholi vaikuttaa! Mä menen jotenkin "enemmän hereille". Olen kauhean päämäärätietoinen toimissani ("mä etsin nyt mun pyörän, menen kotiin käymään suihkussa ja tulen sitten perässä siihen toiseen baariin"). Ja näin sitten tapahtuu. En sammu ikinä kesken kaiken, vaikka kaikki järki olisi kadonnut aikaa sitten. Tuntuu, kuin olisin selvinpäin koko ajan, vaikka jälkikäteen tarkastellen käytös ei yleensä ole ollut hyvää ja loogista.

Onkohan mulla ADD. Alkoholi auttaa keskittymään ja saamaan asioita aikaiseksi. Pari seuraavaakin päivää ovat aina "tehokkaita", eli en vain vatvo asioita, vaan teen mitä suunnittelen ja saan ne tehtyä loppuun. Jotain vikaa mun kemiassani?

Vierailija
35/48 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja lisäyksenä vielä, että mistä tuli mieleeni että sekoilu voisi johtua ADD:stä. Niin tässä jokin aika sitten eräs henkilö sekoili kännissä ja nauratti/itketti, kun toilailut olivat hyvin samankalataisia kuin itselläni.

Sitten kuulin, että tällä henkilöllä on ADHD, niin tulipa mieleen, että voisiko näillä olla jotakin yhteyttä. Ap

Mulla add ja oon kännissä ihan kuin sä. En juo enää. 

Vierailija
36/48 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan olla siis ainut sekoilija. :-D Ap

Voi et ole ainut. Minusta tulee ihan villi kännissä. Olen estoton, lähentelen kaikkia ja minulla on kauhean hauskaa aina. Se on ihan loputonta nousuhumalaa vain kunnes alkaa väsyttää ja menen nukkumaan. Saan myös muut ihan villeiksi lietsottua. Nimeni onkin party girl.

Minulla on add ja normaalisti olen omissa aivoissani uneksiva nainen. En jaksa kuunnella oikein mitään. Onneksi kykenen lukemaan pikalukua ja minulla on hyvä valokuvamuisti, joten pääsen tenteistä läpi. Muuten kaikki on yhtä takkua ja kaaosta. 

Vierailija
37/48 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADD täällä, nainen. Mulla tosiaan pieni/kohtuumäärä toimii kuin lääke, auttaa keskittymään ja rauhoitun. Olen käyttänytkin paljon esim. kotona töiden tekoon alkoholia että saan tehtyä tylsän homman, kun selvinpäin ajatus väkisin harhailee koko ajan.

Mutta jos ihan kännit juon, mikä mulla tarvii todella paljon alkoholia ja nopeasti juotuna, niin reaktio on täysin villi. Ensinnäkin mulla on täysin euforisen hyvä olo. Vaikka olisi ollut kuinka paska olo ennen juomista, kännissä on täynnä intoa ja energiaa ja rakkautta kaikkea kohtaan.

Mutta mutta, mä en voi koskaan tietää mihin suuntaan sekoiluksi se mun känni sitten heilahtaa. Joskus tulee nymfomaanikänni, jossa himoitsen kirjaimellisesti ihan kaikkia miehiä, kiehnään niitä, ahdistelen. Usein päädyn heräämään jonkun selvänä täysin ei-viehättävän tai jopa etovan vierestä, kun se kiimakännissä näytti niin kuumalta. Paras ehkä noin 65 v. hampaaton maahanm uuttajaukko, minä olin 22 :D Joskus minusta sen sijaan tuleekin kännissä ylimielinen leveilijä. Saatan valehdella ummet ja lammet miten olen rikas ja mulla on aatelisia sukujuuria, ja rahaa kyllä löytyy meinaan! Tarjoan kierroksia kaikille ja yleensä ujohko meikäläinen on äänekäs ja tärkeilevä. Toisinaan, jos juon kännit kotona, tulee ostohinku. Ostan erityisesti kosmetiikkaa ja vaatteita miettimättä yhtään tarvinko niitä, ja onko mulla oikeastaan edes rahaa. Yhteen aikaan myös varailin impulsiivisesti matkoja, joihn mulla ei ollut varaa, tai edes lomaa varatun matkan aikana (kännissä ajattelin että hui hai väliä, irtisanoudun paskafirmasta sitä ennen kumminkin). Yleisesti aina minusta tulee äärimmäinen ekstrovertti humalassa, vaikka olen erittäin introvertti muuten. Ja olen täysin sietämätön siis kännissä noiden leveilyjen yms. takia. Siksi nykyään juon kännejä vain yksin, silloin harvoin kun juon.

Vierailija
38/48 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alko toimii vähän kuin ne lääkkeet. Se häly ja moniajo päässä lakkaa. Mutta sit musta tulee just tuollainen hyperaktiivinen villi. On add eli keskittymishäiriö ilman ylivilkkautta. Alkoholi kaivaa vilkkauden esiin.

Vierailija
39/48 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa tuo on luonteesta kiinni vain...

Älä nyt, näille aloittajan kaltaisille kaikki johtuu heidän ADHD- diagnoosistaan. _Ihan_kaikki_. Jos yrität ehdottaa jotain vaihtoehtoista syytä, tulee kakkaa niskaan ihan uskomaton määrä. 🙂 T. Itselläkin ADHD

Vierailija
40/48 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD, viisikymppinen nainen olen. Minua alkoholi rauhoittaa, pystyn keskittymään paremmin ja hoitamaan monia hommia jotka ei selvinpäin onnistu. Lisäksi kännissä ja känniläisten seurassa koen kerrankin olevani normaali ja kuuluvani joukkoon. Monta kertaa on ihmiset sanoneet, kun ovat ensi kertaa nähneet minut juovuksissa, että "hei sähän ootkin tosi hyvä tyyppi" - olivat ajatelleet selvinpäin esim. uudessa duunissa jotenkin vähän oudoksi, ja mäkin olin tuntenut itseni tosi ulkopuoliseksi, mutta kännissä sitten ymmärretään toisiamme, neurotyypilliset ja epätyypillinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän