Lääkärit eivät ole löytäneet syytä tytön otsan turvotukseen - äiti pyytää apua Iltalehdessä. Osaatko sinä sanoa mistä turvotus voisi johtua?
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201707012200239744_u0.shtml
Jos keksit hyvän selityksen niin välitäthän ideasi apua pyytävälle henkilölle.
Kommentit (47)
Olisivatko ötökät pistäneet tyttären otsaa?
Isän uusi vaimo teki puutarhatöitä, kun pensaan alta tuli ötökkäparvi, joista useampi hyönteinen pisti häntä otsaan. Hänen otsansa turposi niin pahasti, että hän ei nähnyt kunnolla.
Minä syytän ötökäitä.
Kosmetiikka/hiustuotteet voi laukaista allergisen reaktion joka ei näy perus allergiatesteissä. Esim. uusi shampoo tai hiuslakka. Noin äkillinen turpoaminen viittaisi allergiaan.
Samannäköisiä otsia löytyi netistä haulla: swollen forehead.
Englannin kielisiä keskusteluja, mitä mahtaa olla..
Syy ehkä löytyisi, kun etsisi sopivan erikoislääkärin, mutta jostain syystä perhe kiertelee vain lähialueen terveyskeskuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Englannin kielisiä keskusteluja, mitä mahtaa olla..
Alapeukku koska..?
Otsaontelossa on nestettä. Olisiko tiehyeet tukossa/ahtaat. Paine aiheuttaa varmaan särkyäkin. Ihme kyllä jos lääkärit eivät osaa sanoa.
Tässä taas esimerkki, miten terveysongelmiaan ei todellakaan pitäisi hoitaa. Laittaa nyt lapsestaan kuvan someen ja nyt lapsen kuva joka Iltalehdessä. On taas niin idioottimaista toimintaa ettei mitään rajaa. Ja kaupan kassat ja insinöörit antavat " ehdotuksiaan" hoidosta. Mitä vittua se kyseistä lasta hyödyttää, kukaan muu ei kuitenkaan diagnoosia voi tehdä kuin hoitava lääkäri. Aina raivostuttaa ihmisten typeryys. T: sh
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas esimerkki, miten terveysongelmiaan ei todellakaan pitäisi hoitaa. Laittaa nyt lapsestaan kuvan someen ja nyt lapsen kuva joka Iltalehdessä. On taas niin idioottimaista toimintaa ettei mitään rajaa. Ja kaupan kassat ja insinöörit antavat " ehdotuksiaan" hoidosta. Mitä vittua se kyseistä lasta hyödyttää, kukaan muu ei kuitenkaan diagnoosia voi tehdä kuin hoitava lääkäri. Aina raivostuttaa ihmisten typeryys. T: sh
Onpa typerä sh. Kaikki apu ja arvauskin on tarpeen. Kyllä ainakin itse olen saanut niin ala-arvoista hoitoa. Diagnoosit on joutunut itse tekemään.
T. Esh
Vierailija kirjoitti:
Isän uusi vaimo teki puutarhatöitä, kun pensaan alta tuli ötökkäparvi, joista useampi hyönteinen pisti häntä otsaan. Hänen otsansa turposi niin pahasti, että hän ei nähnyt kunnolla.
Minä syytän ötökäitä.
Pistivätkö isäsi uutta vaimoa ne ötökät helmikuussa ja kestikö turvotus hänen otsassaan myös viisi kuukautta kuten tällä tytöllä on kestänyt?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa mennä yksityislääkärille ja pyytää lähete magneettikuvaukseen. Saa ainakin varmuuden ettei ole kasvainta päässä. Luulen kyllä, että tuo on jonkin ötökän pisto. Hämähäkin ehkä, toivottavasti ei ole poikuetta kasvamassa.
Oli kuvattu jo.
Vierailija kirjoitti:
No jos hoitavat lääkärit eivät kerran diagnoosia osaa tehdä, niin mitä haittaa siitä on, että yrittää tällä tavalla selvittää asiaa? Olisiko se nyt ihan kamalaa, jos vaikka jollekulle ulkopuoliselle tulisi mieleen jotain, mitä lääkärit eivät ole tulleet ajatelleeksi? En minä ainakaan haluaisi vain heittää hanskoja tiskiin, vaikka yliopistollinen sairaala niin tekisikin, jos kyse olisi omasta läheisestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Englannin kielisiä keskusteluja, mitä mahtaa olla..Alapeukku koska..?
Ei osaa kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Sukulaisellani turposi pari kertaa suun ympäristö. Syytä ei koskaan löydetty. Ei ole pariikymmeneen vuoteen uusinut. Joku allergia?
Angioödeema, monta mahdollista aiheuttajaa, ml eräät verenpainelääkkeet
Mulla tuli mieleen myös ötökän pisto.
Olin reissussa ja ötökät pisti mua. Mihinkään muualle ei lullut ongelmia, paitsi nilkkaan.
Nilkka on ollut osin turvonneena nyt kohta 4 viikkoa pistoksen jälkeen. Tarkoitus olisi mennä lääkärissä käymään pian. Nilkka ei ole kipeä, mutta turvotus tuntuu outona. Olen yrittänyt hieroa tuloksetta.
Kannattaa tutkia elämäntavoissa ja ympäristösssä jokainen pienikin asia ja kirjata ylös. Pitää tietää myös kaikki mitä tapahtuu, kun hän on yksinään.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen mitä vittua -sairaanhoitaja olet?
Magneettikuvaus että ei olisi mitään vaarallista. Onko ollut sairaalassa tutkittavana. Allerginen reaktio? Äidilläni turposi toinen puoli naamasta aivan umpeen allergisen reaktion takia. Oli uudelle lypsyvoiteelle allerginen. Onko tyttö saanut allergialääkettä ja kortisonia? Onko hiusväri aiheuttanut???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä syytän ötökäitä.
Pistivätkö isäsi uutta vaimoa ne ötökät helmikuussa ja kestikö turvotus hänen otsassaan myös viisi kuukautta kuten tällä tytöllä on kestänyt?
Pistivät. He eivät asu Suomessa.
Turvotus kesti pitkään.
Menkää perhe neurologille niin tutkitaan onko nestevirtaukset päässä kunnossa, että ei ole turvotusta aivonesteissä?
No niinhän sitä luulisi, mutta ISO osa oireista jää edelleen selvittämättä tutkimuksista huolimatta. Usein oire katoaa yhtä mystisesti kuin ilmestyikin.