Lapseni on sekä serkkuni lapsen pikkuserkku että serkku :D
Onkohan kellään muulla samaa tilannetta? Minua huvittaa se, että olen saamassa lapsen serkkuni miehen veljen kanssa, joten minun puoleltani lapseni on serkkuni lapsen pikkuserkku, mutta mieheni puolelta lapseni on serkkuni lapsen serkku :D Tajusikohan kukaan...
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Minä ja mieheni olemme "puolisisaruksia", toisen isä ja toisen äiti ovat naimisissa keskenään. Heidän yhteinen iltatähtensä, joka muuten on saman ikäinen kuin oma lapsemme, on lapsellemme eno ja setä.
Ketkä tapasivat ensin? Sinä ja miehesi vai anoppi/äiti ja appi/isä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ja mieheni olemme "puolisisaruksia", toisen isä ja toisen äiti ovat naimisissa keskenään. Heidän yhteinen iltatähtensä, joka muuten on saman ikäinen kuin oma lapsemme, on lapsellemme eno ja setä.
Ketkä tapasivat ensin? Sinä ja miehesi vai anoppi/äiti ja appi/isä?
Minä ja mieheni.
Ainahan reipas insesti kotiolot voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on monta serkkua, joille olen sekä serkku, että pikkuserkku.. Eli ei niin hirveän tavatonta lainkaan.
Kerran olimme häissä, joissa vihkipari oli lastemme pikkuserkku ja isoserkku.
Mikä ihme on isoserkku??
Isoserkku on äidin tai isän serkku.
No mikäs se pikkuserkku sitten sun käsityksen mukaan on?
Vierailija kirjoitti:
Ainahan reipas insesti kotiolot voittaa.
kertoisitko mullekin mikä tässä on insestiä? :D
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on monta serkkua, joille olen sekä serkku, että pikkuserkku.. Eli ei niin hirveän tavatonta lainkaan.
Kerran olimme häissä, joissa vihkipari oli lastemme pikkuserkku ja isoserkku.
Mikä ihme on isoserkku??
No mikäs se pikkuserkku sitten sun käsityksen mukaan on?
Äidin tai isän serkun lapsi. Katsos kun pikkuserkukset ovat serkusten lapsia ;) Eihän esimerkiksi mun äidin serkku ole mulle pikkuserkku! Mutta mun äidin serkun lapsi on mun pikkuserkku ;)
Nyt kyllä kiinnostaisi kuulla, että mitä ihmettä sinä sitten luulit, että pikkuserkku tarkoittaa!
Vierailija kirjoitti:
Ettekä ole. Puolisisaruksilla (sisar/velipuoli) on yksi yhteinen vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmaisulla sisaruspuoli tai harvinaisemmalla ilmaisulla puolisisarus tarkoitetaan jonkun toisen kannalta henkilöä, jolla on kyseisen henkilön kanssa vain toinen vanhemmista yhteinen. Sisaruspuoleksi (eli myös puolisisarukseksi) voidaan kutsua myös henkilön isä- tai äitipuolen lasta, joka ei ole tämän henkilön verisukulainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmaisulla sisaruspuoli tai harvinaisemmalla ilmaisulla puolisisarus tarkoitetaan jonkun toisen kannalta henkilöä, jolla on kyseisen henkilön kanssa vain toinen vanhemmista yhteinen. Sisaruspuoleksi (eli myös puolisisarukseksi) voidaan kutsua myös henkilön isä- tai äitipuolen lasta, joka ei ole tämän henkilön verisukulainen.
Sinulla on varmaan väitteesi tueksi jokin linkki, joka vie uskottavalle sivulle.
Äitimuorilla sama juttu, serkku ja pikkuserkku samassa :-)
Tunnen ihmisiä, jotka ovat samaan aikaan sekä sisaruksia (puolikkaita) että serkuksia (kokonaisia). Niiden äiti on tehnyt lapsia kahden veljeksen kanssa. Puhuvat toisistaan siskoina/veljinä, eivät serkkuina :D
Vierailija kirjoitti:
Siellä Porvoossa on ihan tavallista lapsen isän olla myös lapsen isoveli.
Ei, Porvoossa ollaan ymmärretty ettei kannata olla liian läheistä sukua. Tuo on kyllä enemmän sisämaan juttuja. Suomi on sisäsiittoista kansaa ja sen huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme on isoserkku??
Eikä ole!
Minäpä olen itseni isä, välillä olen myös äitini, miltä nyt sattuu milloinkin tuntumaan. Terv. Tuiskutuuli-Merikukka Bridemars von gyllenbögel Mölkänen.
??? no ei kyllä ole :D miten ihmeessä tulit tällaiseen päätelmään?
ap