Lapseni on sekä serkkuni lapsen pikkuserkku että serkku :D
Onkohan kellään muulla samaa tilannetta? Minua huvittaa se, että olen saamassa lapsen serkkuni miehen veljen kanssa, joten minun puoleltani lapseni on serkkuni lapsen pikkuserkku, mutta mieheni puolelta lapseni on serkkuni lapsen serkku :D Tajusikohan kukaan...
Kommentit (35)
Mä taas tunnen kaksi pariskuntaa, joiden lapset ovat toistensa ainoat serkut. Eli kaksi siskoa (joilla ei ole muita sisaruksia) ovat päätyneet yhteen kahden veljeksen kanssa (heilläkään ei ole muita sisaruksia), ja molemmilla pariskunnilla on siis vain yhdet lapset, joten nämä lapset ovat toistensa serkkuja sekä äitinsä että isänsä puolelta!
Aha, no sentään lapsesi ei ole puolisisaruksesi. Vai?
Vierailija kirjoitti:
Mä taas tunnen kaksi pariskuntaa, joiden lapset ovat toistensa ainoat serkut. Eli kaksi siskoa (joilla ei ole muita sisaruksia) ovat päätyneet yhteen kahden veljeksen kanssa (heilläkään ei ole muita sisaruksia), ja molemmilla pariskunnilla on siis vain yhdet lapset, joten nämä lapset ovat toistensa serkkuja sekä äitinsä että isänsä puolelta!
Tiedän myös tuollaisen tapauksen.
Kysellään sitten, montako serkkua sinulla on? - yksi.
Äidin vai isän puolelta? - molempien. - sinulla on siis kaksi serkkua. -ei kuin yksi.
Minä ja mieheni olemme "puolisisaruksia", toisen isä ja toisen äiti ovat naimisissa keskenään. Heidän yhteinen iltatähtensä, joka muuten on saman ikäinen kuin oma lapsemme, on lapsellemme eno ja setä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä insesti mörkö sä olet?
Insesti? Eihän mun serkun miehen veli ole mulle verisukulainen.. :D
ap
Vihaan näitä naisten pitkiä serkun veljen vaimo, vaimon miehen exän uusi, äitini serkun veljen lapsi, poikaystäväni äidin serkun vaimo...
Ihan kuin nämä väsyttävät, pitkät litaniat olisivat jokin älykkyystesti, että kuka pysyy vielä selvillä, mitä sukua on. PELLET.
Siellä Porvoossa on ihan tavallista lapsen isän olla myös lapsen isoveli.
Vierailija kirjoitti:
Minä ja mieheni olemme "puolisisaruksia", toisen isä ja toisen äiti ovat naimisissa keskenään. Heidän yhteinen iltatähtensä, joka muuten on saman ikäinen kuin oma lapsemme, on lapsellemme eno ja setä.
Ohhoh :O Eli teidän molempien velipuoli on lapsenne eno ja setä... :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh :O Eli teidän molempien velipuoli on lapsenne eno ja setä... :D
Jep :D
Mulla on 10 serkkua, jotka ovat toistensa serkut sekä isän, että äidin puolelta. Veljeksistä 4 tehnyt lapsia siskosten kanssa. Yksi siskonsa ollut kahden veljen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Uusiosisarus, jos ette ole sukua.
Serkukset ovat sisarusten lapsia. Ap: n tapauksessa näin ei ymmärtääkseni ole, tosin en tutkinut ketjun kaikkia kiemuroita.
Mullakin on monta serkkua, joille olen sekä serkku, että pikkuserkku.. Eli ei niin hirveän tavatonta lainkaan.
Kerran olimme häissä, joissa vihkipari oli lastemme pikkuserkku ja isoserkku.
Vierailija kirjoitti:
Serkukset ovat sisarusten lapsia. Ap: n tapauksessa näin ei ymmärtääkseni ole, tosin en tutkinut ketjun kaikkia kiemuroita.
Serkkuni mies ja hänen veljensä (joka on minun mieheni) ovat käsittääkseni sisarukset :)
ap
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on monta serkkua, joille olen sekä serkku, että pikkuserkku.. Eli ei niin hirveän tavatonta lainkaan.
Mikä ihme on isoserkku??
Minä tunnen yhdet veljekset ja siskokset joilla molemmilla on toistensa kanssa lapsia. Eli samassa perheessä on sekä sisaruksia että serkuksia. Yök!
Kyseinen ap:n serkku on siis samalla ap:n sisarus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme on isoserkku??
Isoserkku on äidin tai isän serkku.
Tunnen yhden perheen, jossa sama tilanne.