Mitenkähän vangit kestävät sen, että kököttävät
Kommentit (7)
vangeista ja vartijoista kuulu. Meidän lähellä sijaitsee avovankila jossa miehet käyvät öisin pelkästään nukkumassa, päivisin käyvät töissä ihan niin kuin kaikki muutkin ns. tavalliset ihmiset.
Maailman kamalin rangaistus. Pahin olotila voidaan näin ihmiselle tuottaa.
-kellarinainen-
Oli ihan ok, kun oli tv (saa kaikki pelikoneet yms laitteet jos tahtoo) ja ikkuna mistä näki peltoa ja metsää +autotien ja junaradan.
Päivällä oli aina muutama tunti kun sai vapaasti kuleka osastolla, jolloin kävin esim. jonkun toisen vangin sellissä kahvilla.
Paljon kirjoja vaan lueskelin, ja kirjoitin päiväkirjaa, katselin telkkaria, lähinnä chatteja. SIlloin niiitä tuli päivät pitkät.
Oli muuten siis ihan ok, pahinta oli se kun ei voinut soittaa perheelle silloin kun halusi.. :( Ja näkikin vain kerran viikossa.
Minulla kyllä meni viikkoja kun en ulkona käynyt jolloin vartijat kehottivat ilkoilemaan. Hämeenlinnassa piha on (tai oli silloin) vain sellainen korkeamuurinen hiekkakenttä, mutta sörkassa oli ihanaa nurmikkoa!
pikkukopperoissa ilman sänkyjä tai mitään viihdykettä!!
Varmasti todella maseennuttavaa, mutta luulen että ihminen jotenkin menee jatkuvaan shokkiin tai lamaantuu tai jotain. Eihän sellaisesta voi selvitä normaalina.
Mä olen käynyt tutustumiskäynnillä vankilassa. Siellä suurin osa vangeista oli töissä kaikki päivät. Osa oli navetassa tai hoitamassa hevosia, osa lampolassa, osa yhdessä pikkutehtaassa ja osa teki kaikenlaisia puukäsitöitä, joita sitten myytiin vankilasta.
Se on juuri se pointti, että et tekis mitään typerää, on pelotteena vankila.
Ja siinä on sitten kökötettävä kaiket päivät siinä pienessä kopissa. Se on hei RANGAISTUS!!
Eikä asia ihan näin yksioikonen ole, useat vangit saavat työskennellä ja silloin ovat muiden kanssa ja tekevät työtä. Ja jos on työsiirtolassa, niin töitä voi tehdä jopa vankilan ulkopuolellakin.