Mies lähdössä avioliitosta seksin perään
Että syö naista. Mies ilmoitti toissapäivänä, että mulla on nyt kaksi vaihtoehtoa. Joko hyväksyn sen, että hän alkaa harrastaa seksiä muiden naisten kanssa, tai en hyväksy ja otan avioeron. Seksiä meillä ei miehen kanssa keskenämme kovin usein ole (ei ole tainnut olla esim tänä vuonna vielä kertaakaan), mutta silti tuo miehen ilmoitus tuntuu tosi epäreilulta kun se tuli mulle aivan yllättäen.
Me ollaan oltu naimisissa nyt 15 vuotta ja meillä on kaksi teini-ikäistä lasta. Alkuvuosina mies ehdotteli seksiä kuukausittainkin ja oli joskus silmin nähden pahoillaan kun minua ei eri syistä useinkaan huvittanut. Nyt ei ole kuitenkaan aikoihin edes ehdottanut, joten olen ajatellut että ihanaa kun oppinut olemaan vihdoinkin ilman. Jos olisin tiennyt, että mies aikookin lähteä vieraisiin, niin ehkä sitten olisin voinut pari kertaa suostuakin.
Mies kyllä pahoitteli, että joutuu näin tekemään eikä kestänyt pitempään, mutta jos ei näin tee, tulee kuulemma sitä kuolinvuoteellaan katumaan. (Veikkaan kyllä, että tulee katumaan kuolinvuoteellaan juuri sitä, mitä on aikeissa tehdä.) Minua ihmetyttää ja harmittaa, että kun hän kesti tätä jo 15 vuotta eikä loppuajasta ole enää edes puhunut asiasta minulle, miksei kestänyt enää esim 6 vuotta, joiden kuluttua nuorempikin lapsi on teini-ikäinen. Tai olisi edes varoittanut minua etukäteen.
N42
Kommentit (73)
Minä halusin opettaa hevoseni olemaan syömättä. Ärsyttää koska se muka "tarvitsee" ruokaansa. Oppihan se vihdoin. Nyt se vain on nukkunut tuossa pihalla jo kolmatta kuukautta... syökööt sitten kun tekee just kuin minä HALUAN!!!
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen mies on? Onko edes komea? Sitä vain mietin että millä todennäköisyydellä saa edes pimperoa? :D jos ei sulta saa niin saapiko lie muualtakaan :D ota ero ja anna 50kpl kondomeja kouraan ja toivota sille harmaantuvalle/kaljuuntuvalle äijälle onnea matkaan. Voi tulla suorituspaineet jos kortuja tallella vielä ensikin vuoden puolella :D
Vastoin palstan lassukoiden huutelua, ei se se seksin saaminen normaalille keski-ikäiselle miehelle mitenkään ylivoimaisen vaikeaa ole. Keski-ikäisethän pettävätkin eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole hakenut apua haluttomuuteesi?
Mieskin yritti muutama vuosi sitten puhua haluttomuudesta ongelmana. Minua kuitenkin lähinnä ärsyttää ajatella, että jos ei seksi kiinnosta, ensimmäisenä ajatellaan sen olevan joku sairaus. Jos baletti tai jalkapallo ei kiinnosta, pitääkö sittenkin hakea jostain apua?
ap
Häiritseekö sua, jos miehesi käy katsomassa jalkapalloa tai balettia muussa seurassa, jos sua ei kiinnosta?
En ymmärrä miten joku voi ja etenkin haluaa elää ilman seksiä. Mulla pisin kuivakausi eron jälkeen oli 4-5kk, joka päättyi viime yönä. Ja lisää tekisi mieli. Harmi, että kaikki miehetkään ei halua sekstailla helposti saatavilla olevien naisten kanssa. Tällä tarkoitan lähinnä kaverimiehiä.
Ei helvetti, tää aloitus ei voi olla totta! Onko tuollaisia naisia tosiaan olemassa?
Jotkut oikeesti tekee haluttomuudesta ongelman. Miettikää kun teillä olisi sairaus joka estää yhdynnän. Oikeesti on pienet ongelmat kun puhutaan haluttomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Seksiä ei ole pakko elämässä harrastaa, mutta imuroitava on.
ei oo mikään pakko imuroida. Se vaan on ikävämpää olla pölyisessä kodissa, kuten puutteessakin.
Ap, oletko ikinä halunnut seksiä? Jos seksi ei ole ikinä kiinnostanut sinua olet varmaan aseksuaali. Oletko ollut avoin asiasta miestäsi kohtaan? Jos mies on ollut alusta lähtien tietoinen aseksuaalisuudestasi on hänen valintansa ehkä vähän julmia, mutta ymmärrettäviä.
Vai oletko aiemmin ollut kiinnostunut seksistä ja ajan saatossa mentettänyt kiinnostuksesi sitä kohtaan? Tässä tapauksessa kannattaa ehkä jutella ammattilaisen kanssa tilanteestasi. Puhu myös avoimesti ajatuksistasi miehellesi jos kumminkin haluaisit, että teillä voisi olla taas tulevaisuudessa seksiä keskenään ja ehkä antaa sinulle aikaa jos oikeasti alat työstämään ongelmiasi. Tosin jos asiasta on jo vuosia sitten puhuttu, etkä ole tehnyt mitään ongelmillesi ei miehesi, ehkä anna sinulle uutta mahdollisuutta ja se on ihan sinun oma vikasi.
Onko teillä enää mitään läheisyyttä? Suuteletteko te enää toisianne? Kosketteko te toisiinne?
Muistan treffit, joiden aikana mies kertoi eron syyksi seksittömyyden. Nainen lähti, koska suhteessa ei ollut seksiä. Mies oli hämmästynyt, sillä seksi oli vain pikkujuttu. Ihmeissäni kuuntelin. Kyllä näitä on.
Siis mitä?! Sä oot 42 vuotias ja kuvittelet että mies pysyy vierelläsi ilman seksiä ja on oppinut elämään ilman sitä?! Missä kuplassa sä olet kasvanut? Jos mies ei kotona saa niin lähtee hakemaan sitä muualta. Seksi on parisuhteen suola, jos sitä ei ole, niin ei ole mitään muutakaan.. Itse naisena lähtisin tuollaisesta suhteesta myös..
Suhteessanne ongelmana siis puhumattomuus, ei seksin puute. Ei normaalisti toimivista parisuhteissa tämmöisiä "ilmoitella" vaan asiasta keskustellaan pidemmän aikaa ja sitten voidaan päätyä johonkin ratkaisuihin.
Ette siis vissiin ole puhuneet asioistanne vuosiin? Eipä ihmekään, että olette nyt sitten eron partaalla.
Sanoisin että 50% pettää jo ensimmäisen seksittömän kuukauden jälkeen. Toki poislukien tilanteet joissa se on mahdotonta. Sanoisin että 2kk on se aika jolloin lähtisin itse liitämään suhteesta kokonaan. Kyllä vähintään puoliso pitää tyydyttää vaikkei itsellä mieli tekisikään. Yleensä se halu sieltä jostain löytyy kun vaan alkaa hommiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole hakenut apua haluttomuuteesi?
Haluton ei hae ikinä apua koska haluttomalla ei ole ongelmaa.
Minä nelikymppisenä naisena en kestäisi seksittömyyttä. Sehän on kämppissuhde silloin. Jos en saa seksiä, osa minusta on kuollut. Eikä se ole todellakaan tärkeintä elämässä, mutta parisuhteessa aika korkealla. Se tuo läheisyyttä ja kaikkea ihanaa arjen kevennystä.
Ilman seksiä jos haluaa olla niin pitää elää yksin. Ei toista saa pakottaa sellaiseen.
Niin lähdin minäkin pihtarimiehen luota jo aikaisemmin. Ihmeen kauan miehesi jaksoikin. Seksi on tärkeä osa parisuhdetta, ei ehkä kaikille mutta olisi hyvä jos pariskunta on tässä asiassa samoilla linjoilla. En enää halua olla sellaisessa liitossa, sairaudet ovat asia erikseen. Ennemmin olen sinkku ja pidän vakipanoa.
Vierailija kirjoitti:
Seksiä ei ole pakko elämässä harrastaa, mutta imuroitava on.
Ei ole pakko harrastaa mutta mielestäni normaaliin parisuhteeseen kuuluu seksi olennaisena osana.
Seksin harrastaminen seksuaalinen tyydytys lasketaan ihmisen perustarpeiksi siinä kuten syöminen,lepo ym.
Jos toinen kieltäytyy seksistä tyytyköön sitten siihen että toinen käy vieraissa tai ero tulee.
Naisena ymmärrän että yleensä miehellä o n suurempi tarve saada seksuaalinen tyydytys ja en voisi kieltäytyä. Eikä tarvitse koska haluan itsekin.
En ihmettele. En minäkään olisi seksittömässä suhteessa. Sitä pitää olla joka viikko.
N47
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että mies sai suunsa auki, ei kenenkään ole hyvä kärsiä. Kuin kamalaa se seksi sun mielestä on, ettet halua miestäsi yhtään koskaan? Mikset tee aloitteita ja saa miestäsi tuntemaan itsensä halutuksi ja arvostetuksi? Jos kumpikaan ei halua oikeasti seksiä niin sittenhän se on hyvä niin, mutta jos toinen haluaa ja toinen ei ikinä niin silloin tältä haluavalta riistetään iso osa elämästä. Se on epäreilua ja katkeroittaa. Hyvä APn mies! N36
Periaatteessa varmaan hyvä että puhui, mutta onko reilua, että mies joko saa luvan vieraisiin tai minä jätän avioerohakemuksen, ja vaihtoehdot on siinä? Miehen mukaan hänellä ei ole luottamusta siihen, että haluaisin tälle asialle mitään koskaan tehdä, joten hän ei halua enää antaa minulle mahdollisuutta.
ap
Sinulle pitäs antaa uusia mahdollisuuksia? Liian myöhäistä kun et ole aiemmin tajunnut huomioida miehesi tarpeita.
imurointihan ON SEKSIÄ! vaikkei ole seksivaatteita tai alasti