Te ketkä aina takerrutte kirjoitusvirheisiin
Useimmilla teistä on pakko-oireinen häiriö,te kyllä pääsette terapian avulla eroon ongelmasta
Kommentit (28)
Jotka. Pilkun jälkeen välilyönti, jokin konjunktio olisi myös paikallaan. Loppuun piste.
Vierailija kirjoitti:
Jotka. Pilkun jälkeen välilyönti, jokin konjunktio olisi myös paikallaan. Loppuun piste.
Kirjoita täydellisiä lauseita.
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi. Suomessa on oppivelvollisuus, eikä käy laatuun kirjoittaa kuin olisi peruskoulu käymättä. On äärimmäisen epäkohteliasta kirjoittaa väärin.
Eli ulkomaalaiset eivät saa yrittää edes kirjoittaa täällä,koska silloin he ovat epäkohteliaita,just
Vierailija kirjoitti:
Tyhmät eivät osaa kirjoittaa.
Ja tämä sinun lauseesi oli älykästä.
Onko niin väliä jos on pilkku väärässä paikassa tai joku pieni virhe jos asian kuitenkin ymmärtää? Ei kai kaikki tänne kirjoittavat kirjoita työkseen ja tiedä tai viitsi korjata jokaista yhdyssanaa tai muuta. Ja juu, yleissivistys, mutta silti. En mä jaksa kirjoittamaani kommenttia lukea monta kertaa läpi kytäten tuliko joku virhe johonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi. Suomessa on oppivelvollisuus, eikä käy laatuun kirjoittaa kuin olisi peruskoulu käymättä. On äärimmäisen epäkohteliasta kirjoittaa väärin.
Eli ulkomaalaiset eivät saa yrittää edes kirjoittaa täällä,koska silloin he ovat epäkohteliaita,just
Kyllä ulkomaalainenkin osaa lisätä välilyönnin pilkun perään. Väärän pilkunkäyttötavan tunnistaa eri kielestä tulevaksi. Virheet kielessäkin voi tunnistaa eri äidinkielestä johtuvaksi. Pysytäänpä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Onko niin väliä jos on pilkku väärässä paikassa tai joku pieni virhe jos asian kuitenkin ymmärtää? Ei kai kaikki tänne kirjoittavat kirjoita työkseen ja tiedä tai viitsi korjata jokaista yhdyssanaa tai muuta. Ja juu, yleissivistys, mutta silti. En mä jaksa kirjoittamaani kommenttia lukea monta kertaa läpi kytäten tuliko joku virhe johonkin.
Toi koko oksennus oli pelkkää virhettä.
Vierailija kirjoitti:
Useimmilla teistä on pakko-oireinen häiriö,te kyllä pääsette terapian avulla eroon ongelmasta
Miten muuten me haukkuisimme muita? Me hyökkäämme pimeydestämme jokaisen kimppuun jonka yli voimme mahdollisesti kävellä ja kirjoitusvirheet on paras tapa siihen. Me emme voi keskustella ylipäätään aiheesta, koska se saattaa osoittaa meidät tyhmemmiksi, siksi kirjoitusvirheet on meidän ainoa pelastus ja keppihevonen jolla voimme ojentaa toista ihmistä, se on ainoa tapa nostaa itseämme muiden yläpuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ulkomaalainenkin osaa lisätä välilyönnin pilkun perään. Väärän pilkunkäyttötavan tunnistaa eri kielestä tulevaksi. Virheet kielessäkin voi tunnistaa eri äidinkielestä johtuvaksi. Pysytäänpä asiassa.
Eihän tässä ole kysymys pelkästään pilkuista vaan pisteet,yhdyssanat jne.
Kielioppivirheissä minua kiinnostaa etenkin se, osallistuiko niiden kirjoittaja koskaan peruskoulussa opetukseen vai viettikö oppitunnit jossain muualla. Surkea äidinkielentaito korreloi valitettavan vahvasti koulumenestyksen kanssa. Se puolestaan antaa vahvoja viitteitä siitä, saavuttaako elämässään ne asiat, joita pitää tärkeinä.
On vaan paljon mukavampaa lukea tekstiä, joka on kirjoitettu oikein. Se kappalejakokin helpottaa lukemista. Olen vanha ihminen ja oikeinkirjoitus tulee ihan selkäytimestä; ei tarvii edes miettiä, miten mikin sana kirjoitetaan.
Mua kiinnostaa enemmän mikä kirjoittajan pointti on, ei se että onko se kieliopillisesti oikein muotoiltu.
Lukihäiriö tms ei myöskään tarkoita samaa kuin idiootti.
Onko pakko mennä terapiaan, kun en halua luopua oikeakielisyydestä?
nokunonhel vetirasitt avaa lukeateksitäj oka onkamalaakurajja kirjoittavjaedesyrittänyt eikirjoittaatlkunkieltä.
Jos edes vähän yrittäisit panostaa siihen kirjoitusasuun, niin muutkin saattaisivat jaksaa sen lukea. Jos et itsekään jaksa lukea tekstiäsi, niin miten luulet että muut jaksavat?
Vierailija kirjoitti:
On vaan paljon mukavampaa lukea tekstiä, joka on kirjoitettu oikein. Se kappalejakokin helpottaa lukemista. Olen vanha ihminen ja oikeinkirjoitus tulee ihan selkäytimestä; ei tarvii edes miettiä, miten mikin sana kirjoitetaan.
Tarvii ja mikin ei ole suomea,
joten kenen selkäytimestä sinun kirjoituksesi tulevat?
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä totta. Itse tiedän että lisäilen tekstiini välillä vähän liiankin paljon pilkkuja. En tiedä miksi.