Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on mielestäsi sopiva palkka jos teini pesee kodin ikkunat?

Vierailija
30.06.2017 |

Tein jo yhden tällaisen aloituksen ja se poistettiin heti. Mitä kamalaa tässä kysymyksessä oikein on?? Omasta tytöstä kyse, ei saa mitään säännöllistä viikko/kuukausirahaa, mutta annan taskurahaa pieniä töitä vastaan. Nyt pesisi kaikki ikkunat, eli ei ihan pikkuduuni. Eikö tätä tosiaan saa kysyä? Miksei?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikkunoiden pesuun liittyy myös verhojen pesu ja silitys, ettei 50 e oikein riitä.  Neuvokaa samalla että hankalat verhot silitettävä puolikuivina että siliävät, ja raskaat verhot vain imuroidaan.

Täysi työpäivä, 8 tuntia saa kulumaan.

Miten niin liittyy, missä ohjesäännöissä noin sanotaan?

Vierailija
42/58 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä maksoin 10 e per ikkuna. Mikä mielestäni reilu palkkio.

Mun lapsuudenkodissa (omakotitalo) oli 25 ikkunaa jos tuuletusikkunat lasketaan myös erillisinä ikkunoina. Aika hyvän tienestin olisin saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei makseta kotitöiden tekemisestä, mutta ihan kohtuullisesti ovat tehneet. Tosin ikkunoita ei pese kukaan, ei ole varmaan viiteen vuoteen pesty...

Jatkan vielä, että tuskin saadaan pestyä koskaan, mutta ulkopuolistakaan ei kehtaa palkata. Olisi jollakin tavalla noloa, ettei siivoa itse sotkujaan :D

No huhhuh onpa noloa kerrassaan! Minä olen hankkinut jo kerran ikkunanpesijän ja hankin aivan varmasti jatkossakin (sen saman). Kai se nyt näkee asunnostani että pidän huolta siisteydestä. Ikkunoita en vain pese itse. Hui.

Vierailija
44/58 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle olisi riittänyt se, että äiti tekee mun lempiruokaa ja jotain vähän spesiaalimpaa jälkiruokaa.

Vierailija
45/58 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako joku sinulle kotitöiden tekemisestä?

Vierailija
46/58 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tullut teininä mieleenkään pyytää rahaa siitä että ikkunoita pesin... Tai muistakaan kotitöistä. Kukahan maksais mulle omien ikkunoitteni pesemisestä? Yhteiskunta?

Vierailija
47/58 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikkunoiden pesuun liittyy myös verhojen pesu ja silitys, ettei 50 e oikein riitä.  Neuvokaa samalla että hankalat verhot silitettävä puolikuivina että siliävät, ja raskaat verhot vain imuroidaan.

Täysi työpäivä, 8 tuntia saa kulumaan.

Miten niin liittyy, missä ohjesäännöissä noin sanotaan?[/quote

Työ tehtävä kunnolla, ohjesääntö tietenkin että kysy vanhemmalta.

Vierailija
48/58 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei makseta kotitöiden tekemisestä, mutta ihan kohtuullisesti ovat tehneet. Tosin ikkunoita ei pese kukaan, ei ole varmaan viiteen vuoteen pesty...

Jatkan vielä, että tuskin saadaan pestyä koskaan, mutta ulkopuolistakaan ei kehtaa palkata. Olisi jollakin tavalla noloa, ettei siivoa itse sotkujaan :D

No huhhuh onpa noloa kerrassaan! Minä olen hankkinut jo kerran ikkunanpesijän ja hankin aivan varmasti jatkossakin (sen saman). Kai se nyt näkee asunnostani että pidän huolta siisteydestä. Ikkunoita en vain pese itse. Hui.

Ajattelin enemmänkin periaatteelliselta kannalta, että jokaisen ikään kuin kuuluisi siivota itse eikä siivottaa muilla. Toisaalta koko ikkunoiden pesu lienee melko yhdentekevä asia, mutta voihan siitäkin keskustella. Mielestäni eivät monet muutkaan näy juuri pesevän ikkunoitaan.

Vierailija
49/58 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesettekö te oikeasti joka kesä ikkunat?

Keväällä ja syksyllä, totta.

Vierailija
50/58 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tullut teininä mieleenkään pyytää rahaa siitä että ikkunoita pesin... Tai muistakaan kotitöistä. Kukahan maksais mulle omien ikkunoitteni pesemisestä? Yhteiskunta?

Me maksetaan jo lapselle joka on nippa nappa koulussa. Itse tein maatilan töitä jo pienestä pitäen ilmaiseksi ja se vain vahvisti yhteenkuuluvuuden tunnetta (etenkin lehmien kanssa).

Miten tähän on ajauduttu?

Vierailija
51/58 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa syödä muiden kanssa ruoka-aikaan, mikäli hänen Ylhäisyydelleen mahdollisesti sattuu sopimaan...

Perheen kanssa syöminen on rangaistus eikä palkinto

Vierailija
52/58 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-5€ ikkunasta. Jos minulle ehdotettaisiin pesusta 10€ (käteen) per ikkuna pesisin todellakin. Tuolla rahalla voisin useammankin vapaapäivän käyttää ikkunoiden pesuun.

Vierailija
53/58 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti mitä helvettiä, maksaako todellakin noin moni omalle lapselleen KOTITÖIDEN tekemisestä? Eli lapsi ei tee kotitöitä, jos ei saa siitä rahaa? Käsittämätöntä, ihan samalla lailla lastenkin pitäisi osallistua kotitöiden tekoon, ei vanhemmatkaan siitä rahaa saa. Lasta siis vaan paapotaan kotona ja mikä järkytys tulee olemaan omaan kotiin muuttaessa, että kukaan ei maksakaan siitä, että pitää oman kotinsa siistinä!

Minusta on itsestäänselvyys, että jokainen perheeseen kuuluva hoitaa kotityöt ilman, että siitä tarvitsee maksaa.

Vierailija
54/58 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

50€,

Vierailija
55/58 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täynnä tämäkin ketju kakaroiden vastauksia. Ja vanhemmat maksaa kun teinit neuvoo niitä netissä. 😂😂 Hyvät massit taas tulossa lapsille.

Vierailija
56/58 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa lapsista on tullut oman kotinsa vapaamatkustajia, joille pitää erikseen maksaa siitä, että huolehtii kodin siisteydestä? 

Vierailija
58/58 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ovat yrityshintoja. Ei lapselle tarvitse maksaa samaa, eihän lapsi maksa saamastaan rahasta veroja, vakuutuksia ym.