Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuu että kaikesta ollaan kateellisia

Vierailija
30.06.2017 |

Olen huomannut,että ei huvita kertoa enää eri ihmisille mitään kun tuntuu että kaikesta saadaan kateuskortti pöytään.

Kerrankin mainitsin leipovani lähes päivittäin, niin siihenkin jo kommentoitiin kipakasti että minä en ainakaan ehdi, miten sinä ehdit!

Ihan kuin minun tuli elää jonkun muun mukaan, että jos toinenkaan ei ehdi työpäivän jälkeen niin minäkään en saa ehtiä.

Se on ihan ajankäyttökysymys .

Samoin panostan harrastukseeni paljon ja se maksaa, en voi enää kertoa juuri kenelkekään että mitä olen tehnyt sen parissa kun tulee se kommentti, että eikös se vie rahaa hirveästi.

No vie, mutta sillä on suuri merkitys hyvinvointiini ja miksi ei koskaan moitita sitä että jollain meni baarissa paljon rahaa.

Yksittäinem baarireissu voi jollain kustantaa 3 kertaa yhden harrastuskertani määrän.

Jollekin hyvinvointi tulee viinasta, minulle ei.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut myös luulee, että sanoo toiset mitä vaan niin se on kateutta.

Vierailija
2/3 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmmm luulen, että sulla on nyt tulkintaongelma. Kuulostaa ihan normaalilta smalltalkilta suomalaisittain.

Oletko itse herkästi kateellinen? Ainakin koet turhan paljon tarvetta miellyttää toisia jos tulkitset tuollaisen kieltona omaa elämäntapaasi kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettyyn pisteeseen edennyt kateus laittaa tekemään pahaa lähimmäisille. Huomasin, että kun aikaisemmin tutut kertoivat meille miten ovat lähdössä matkoille sekä talvella että kesällä, ovat ostaneet uuden auton, kylpytynnyrin yms ja nyt heillä taitaakin olla rahat tiukoilla (elivät sitten velaksi, eikö?), niin me, jotka säästimme silloin saamme kärsiä heidän kateudestaan.

Teemme nyt 10 v myöhemmin samoja juttuja kuin he, mutta omalla rahalla, niin heti kadehtivat meitä. Me ei kadehdittu heitä, vaan odotimme aikaa, jolloin taloutemme sallisi ylimääräsiä menoja!