Vakavimmat lähipiirissäsi sattuneet onnettomuudet/tragediat ym?
Mitä tragedioita tai onnettomuuksia on sattunut lähi/tuttavapiirissäsi mitkä ovat jääneet mieleen?
Kommentit (25)
Parhaan ystävän kuolema. Edelleen tulee tälläkin palstalla vastaan solvausviestejä hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Parhaan ystävän kuolema. Edelleen tulee tälläkin palstalla vastaan solvausviestejä hänestä.
MFF-Laura?
Serkku kuoli hevosen takia.
Kaveri hirttäytyi,samoin setä.
Yläasteen aamunavauksessa keskusradiossa itkevä mies kertoi, miten meidän rinnakkaisluokkalainen poika, johon olin ihastunut, oli tappanut itsensä edellisenä yönä. Isä oli itse tullut kertomaan asiasta keskusradion kautta miten oli pidellyt kuolevaa poikaansa sylissään. Poika oli ampunut itseään suuhun, mutta en muista kertoiko isä sen aamunavauksessa vai kuulinko sen luokkakavereilta. Musiikkitunnilla laulettiin vonkuvalla ja itkuisella äänellä "Vain villisorsan valitus soi kaislikossa öin". Kieltäydyn 30 vuoden jälkeenkin kuuntelemasta tuota kappaletta. Olin itse siihen aikaan vaikeasti masentunut (kotiolot kamalat) ja syksy oli ankeimmillaan. Hyvä etten itse painunut johonkin järveen.
Yläasteen uskonnonopettajan sijaisena oli välillä pastorin rouva, joka vaikutti yläasteikäisen silmiin jo keski-ikäiseltä naiselta. Hän oli raskaana, varmaankin aika loppuvaiheessa, kun maha oli jo iso. Lapsi olisi ollut heidän esikoisensa, mutta kuulin, että se oli kuollut kohtuun. Tuon ikäisenä jo mietin, että oliko se sitten siinä, kun vaikuttivat jo iäkkäämmältä pariskunnalta, enkä tiedä olivatko kärsineet lapsettomuudesta, kun vauva oli tulossa vasta tuossa iässä :(
Muuten olen ollut onnekas elämässäni näiden tragedioiden suhteen, vaikka muuten on ollut vaikeaa.
Alkoholismi ja yksinäisyys.