Vakavimmat lähipiirissäsi sattuneet onnettomuudet/tragediat ym?
Mitä tragedioita tai onnettomuuksia on sattunut lähi/tuttavapiirissäsi mitkä ovat jääneet mieleen?
Kommentit (31)
Parhaan ystävän kuolema. Edelleen tulee tälläkin palstalla vastaan solvausviestejä hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Parhaan ystävän kuolema. Edelleen tulee tälläkin palstalla vastaan solvausviestejä hänestä.
MFF-Laura?
Serkku kuoli hevosen takia.
Kaveri hirttäytyi,samoin setä.
Yläasteen aamunavauksessa keskusradiossa itkevä mies kertoi, miten meidän rinnakkaisluokkalainen poika, johon olin ihastunut, oli tappanut itsensä edellisenä yönä. Isä oli itse tullut kertomaan asiasta keskusradion kautta miten oli pidellyt kuolevaa poikaansa sylissään. Poika oli ampunut itseään suuhun, mutta en muista kertoiko isä sen aamunavauksessa vai kuulinko sen luokkakavereilta. Musiikkitunnilla laulettiin vonkuvalla ja itkuisella äänellä "Vain villisorsan valitus soi kaislikossa öin". Kieltäydyn 30 vuoden jälkeenkin kuuntelemasta tuota kappaletta. Olin itse siihen aikaan vaikeasti masentunut (kotiolot kamalat) ja syksy oli ankeimmillaan. Hyvä etten itse painunut johonkin järveen.
Yläasteen uskonnonopettajan sijaisena oli välillä pastorin rouva, joka vaikutti yläasteikäisen silmiin jo keski-ikäiseltä naiselta. Hän oli raskaana, varmaankin aika loppuvaiheessa, kun maha oli jo iso. Lapsi olisi ollut heidän esikoisensa, mutta kuulin, että se oli kuollut kohtuun. Tuon ikäisenä jo mietin, että oliko se sitten siinä, kun vaikuttivat jo iäkkäämmältä pariskunnalta, enkä tiedä olivatko kärsineet lapsettomuudesta, kun vauva oli tulossa vasta tuossa iässä :(
Muuten olen ollut onnekas elämässäni näiden tragedioiden suhteen, vaikka muuten on ollut vaikeaa.
Nuoruuden ystävä ajoi autollaan päin rekan keulaa. Vieläkin ikävä ystävää, toki olen kokenut vihan tunteitakin koska päätti lähteä tuolla tavalla. Rekkakuskille hirveä paikka.
Vakavimmat on sattuneet saksassa asuville sukulaisille. Yksi jäi rekan alle motarilla mutta vauva onneksi säilyi hengissä ja vahingoittumattomana takapenkillä. Samoin pikkuserkkuni saksassa ajoi moottoripyörällä ja tuli jokin kolari ja hänen kyydissään ollut henkilö kuoli ja serkulta meni molemmat jalat poikki onnettomuudessa. Lähemäpänä sitten yksi sukulainen tapettiin puukottamalla ja yksi hukkui tukin uitto puuhissa. Nyt tähän meidän sukupolveen ei ole sattunut vielä kenellekkään ihan noin vakavia juttuja, mutta voi johtua myös siitä että lapsia ei tehdä niin paljon enää nykyisin jotan se vähentää onnettomuuksien ym riskiakin kun on vähemmän ihmisiä.
Jos ajattelen kokonaisuutta niin eniten kaikkia onnettomuuksia on sattunut miehille ja pojille suvussani. On auto onnettomuuksia, tapaturmia yms. mutta kyllä nää on melkoisia hurjapäitä myös.
Äidin vanhemmat ajoi 50-luvulla rekkaa päin lapset kyydissä. Lapset selvisi.
Äidin veli ajoi keskenään rekkaa päin 90-luvulla. Ei selvinnyt.
Työkaverin tyttökaveri halusi erota. Työkaveri ajoi rekkaa päin. Muusaantunut auto oli seuraavan päivän lehdessä. Mä tein seuraavan päivän työvuoron, kun en oo kovin tunteellinen.
Mun äitini ei halunnut että hankin ajokorttia. Piti ostaa se itse. Edelleen pelkää kun ajan. Ajan työkseni, mutta en rekkoja päin.
Suvussa mielenterveysongelmia, päihteitä, pari it-se-murhaa ja pari kuolemaan johtanutta tapaturmaa. Itse olen ollut onnekas ja päässyt suvun sotkuista eroon.
Alkoholismi ja yksinäisyys.