Vierailija

En tiedä enkä välitä onko akateemiudessa kirjoitettu oikein, mut moni varmaan silti ymmärtää mitä tarkoitan. Eli mitäs hienoa siinä on? Miksi se täytyy ottaa keskusteluissa esille ja miksi nämä akateemikot nostavat itsensä jalustalle?
Mä en vaan tajua. Samanlaisia tallaajia olette kuten kaikki muutkin.

• ylös 34
  • alas 85

Sivut

Kommentit (84)

Vierailija

Akateemisia on n. 10-15% ikäluokastaan. Joten kyllä se on ihan oikea meriitti.

Akateemikkoja taas on n. 0.00000000001% ikäluokastaan, ja se on meriitti aivan omassa luokassaan.

• ylös 104
  • alas 12
Vierailija

Samaa olen ihmetellyt siinä vaiheessa kun kysyn netissä naista treffeille ja nainen vastaa "kuulostaa kivalta, mutta mitä teitkään työksesi" ja hiljenee kun vastaan siihen. Eli treffit jää haaveeksi ellet ole akateeminen.

• ylös 23
  • alas 41
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

En tiedä. Äitini jaksaa vouhkaa näistä ja kaikenmaailman titteleistä, joka on todella ärsyttävää. Hän kun pyörii niissä piireissä. Ketä kiinnostaa?!

Itse käynyt media-alan ammattikoulun, työllistynyt ammattiini ja edennyt sitä.kautta uralla. Nousee ihan selkäkarvat pystyyn kun kuulen sanan "maisteri, gradu, kandi, professori..." yms. Psykologia kiinnosti minua mutta sitä kun opiskellaan yliopistossa niin väkisinkin nää jutut olisovat tulleet eteen. Onneksi olen tyytyväinen nykyiseen työhöni ja ammattiin.

• ylös 26
  • alas 71
Vierailija

No siis tottakai haluaisin seurustella samanhenkisen ihmisen kanssa. Itse olen opiskelemassa amk:issa (tarkoituksena jatkaa ylipistoon se parin vuoden tutkinto), niin en siinä tapauksessa välttämättä huolisi kumppanikseni esimerkiksi talonmiestä/sossupummia tms, jota opiskelut ei ole kiinnostaneet. (Tottakai poikkeuksia aina löytyy!)

Tällä hetkellä seurustelen amk:ista valmistuneen henkilön kanssa, ja vakituinen työpaikkakin löytyy.

Ystäväni opiskelee lääkiksessä, ja hänkin aina kysyy (esimerkiksi niiltä tinder-tyypeiltä) mitä he opiskelevat. Ei suostu ottamaan ketään kuka ei ole korkeakoulussa opiskellut.

• ylös 23
  • alas 41
Vierailija

Ei ole minua vastaan tullut tilannetta jossa toinen osapuoli toisi esille oman akateemisuutensa.

Itse yliopiston käyneenä arvostan sitä, että koko yliopisto opinnot perustuu saatavan tiedon kriittisyyteen, eli mitään ei uskota "hölmönä", vaan asioita opitaan tarkastelemaan monesta eri näkökulmasta. Siihenhän koko tiede juuri perustuu, jos uskottaisiin ensimmäistä sanomaa tai nähtyä niin mikään ei kehittyisi. 

• ylös 80
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei ole minua vastaan tullut tilannetta jossa toinen osapuoli toisi esille oman akateemisuutensa.

Itse yliopiston käyneenä arvostan sitä, että koko yliopisto opinnot perustuu saatavan tiedon kriittisyyteen, eli mitään ei uskota "hölmönä", vaan asioita opitaan tarkastelemaan monesta eri näkökulmasta. Siihenhän koko tiede juuri perustuu, jos uskottaisiin ensimmäistä sanomaa tai nähtyä niin mikään ei kehittyisi. 

Ehkä pitää paikkaansa, mutta monesti tuntuu ettei sitä tietoa osata (uskalleta?) soveltaa yhtään. Osan kanssa keskustelu menee ihan mahdottomaksi. Jos haluan katsoa vain tietoa kirjasta, niin luen sen kyllä itse. Jos haluan keskustella aiheesta syvällisemmin, niin ei tunnu löytyvät ihmisiä jotka osaavat ajatella itse.

• ylös 10
  • alas 30
Vierailija

Akateemisuus on tähdellistä, jotta osaa väistää apn kaltaiset tyypit... Ei siksi, että hänellä ei ole akateemista koulutusta vaan siksi, että hän luokittelee ihmiset koulutuksen perusteella. Kysymys paljastaa asenteen äkkiä...

• ylös 64
  • alas 7
Vierailija

Vaikka tämä provo on suorastaan nolon huono, kommentoin silti. Olin lähettämässä tekemääni artikkelia eteenpäin ja kysyin pomoltani notta laitetaanko nimen eteen kaikki sen lehden kaavakkeessa mainitut tittelit, joiden mukaan hän olisi "mr Doctor Professor". Pomo sanoi että sen jos teen niin tulee huutia.

Mutta esimerkiksi saksassa joka ikinen titteli pitää olla oikein, muuten seuraa suurta närkästystä ja tuohtumusta. Suomessa on äärimmäisen vähäistä sellainen akateemisuudella hehkuttelu. Nääs.

• ylös 56
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt siinä vaiheessa kun kysyn netissä naista treffeille ja nainen vastaa "kuulostaa kivalta, mutta mitä teitkään työksesi" ja hiljenee kun vastaan siihen. Eli treffit jää haaveeksi ellet ole akateeminen.

Nojaa. Ihan yhtä nihkeitä ovat olleet, kun oon kertonut olevani vakuutusmatemaatikko. Akateemisuus taitaa olla miinusta, paras kai olisi joku poliisi tai palomies

• ylös 31
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No siis tottakai haluaisin seurustella samanhenkisen ihmisen kanssa. Itse olen opiskelemassa amk:issa (tarkoituksena jatkaa ylipistoon se parin vuoden tutkinto), niin en siinä tapauksessa välttämättä huolisi kumppanikseni esimerkiksi talonmiestä/sossupummia tms, jota opiskelut ei ole kiinnostaneet. (Tottakai poikkeuksia aina löytyy!)

Tällä hetkellä seurustelen amk:ista valmistuneen henkilön kanssa, ja vakituinen työpaikkakin löytyy.

Ystäväni opiskelee lääkiksessä, ja hänkin aina kysyy (esimerkiksi niiltä tinder-tyypeiltä) mitä he opiskelevat. Ei suostu ottamaan ketään kuka ei ole korkeakoulussa opiskellut.

Sinua ei kuitenkaan haittaa, ettei puolisosi ole akateeminen?

• ylös 17
  • alas 0
Vierailija

Akateemisuus osoittaa henkilön jaksavan keskittyä pitkäkestoisesti johonkin tylsään aiheeseen. Eli henkilö ei tee kaikkea mielihalujensa mukaan vaan tarvittaessa tekee mitä muut haluaa.

• ylös 16
  • alas 35
Vierailija

Se on se luokkajako, mikä Suomessa edelleenkin on pinnan alla, mutta olemassa.

Pitkä akateeminen sukutausta varmaan vaikuttaa siihen, että jotkut akateemiset nostavat nokkansa pystyyn eikä heidän lapsistaan voi tulla kosmetologi-kampaajia vaikka haluaisivatkin, kun isoisoisoisäkin oli sentään pankinjohtaja ja senaattori.  Joidenkin näiden ihmisten isoisovanhemmat ovat jo olleet korkea-arvoisia virkamiehiä ja ministereitä ja heidän tuttavapiireissään ei mitenkään voi ilmoittaa, että meidän pojastapa tulee palomies tai meidän tytär tahtoo kampaajaksi. Tiedän ihmisiä, jotka olisivat halunneet olla jotain ihan muuta kuin olivat sitten, koska vanhemmat eivät hyväksyneet ns. duunariluokan ammattia. Piti väkisin pyrkiä yliopistoon. Yhdenkin isoisä oli ministeri. Tätä on ehkä vielä enemmän virkamiespiireissä kuin yksityisellä puolella.

Enempää en valitettavasti voi kertoa.

• ylös 30
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä tekisit itse, jos vaikka siivoojanainen pyytäisi treffeille?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei siivooja ole paha, sehän on aika tyypillinen naisammatti.. Itse mietin, mitä tuo mies tekisi itse jos nainen osoittautuisi ammattisotilaaksi tai koneinsinööriksi? Tai haudankaivajaksi tai lihanleikkaajaksi?

• ylös 21
  • alas 3
Vierailija

Akateemisuudessa itsessään ei ole mitään hienoa, mutta jotkut ammatit yksinkertaisesti vaativat akateemisen koulutuksen. Voihan joku arvostaa tietoa tiedon vuoksi.

• ylös 18
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En tiedä enkä välitä onko akateemiudessa kirjoitettu oikein, mut moni varmaan silti ymmärtää mitä tarkoitan. Eli mitäs hienoa siinä on? Miksi se täytyy ottaa keskusteluissa esille ja miksi nämä akateemikot nostavat itsensä jalustalle?
Mä en vaan tajua. Samanlaisia tallaajia olette kuten kaikki muutkin.

Mikä on akateemiudi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Vastaisi kutsuun myöntävästi?
Ainakaan itse en ole vielä pakkeja saanut.

T.Siivoojaneiti

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Akateemisessa opiskelussa opitaan tiedon lisäksi kriittisen ajattelun taitoa, pitkäjänteisyyttä sekä tiedon soveltamista, analysointia ja loogisten johtopäätösten tekemistä. Jotkut toki oppivat näitä paremmin kuin toiset. Kaikki maisterit eivät ole välkkyjä, vaikka gradun ovatkin tehneet.

• ylös 26
  • alas 3

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat