Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Niitä tuli joka suunnasta" - Kissojen joukkoarmeija löytyi maatilalta

Vierailija
29.06.2017 |

http://www.elaintenystava.fi/artikkelit/meiltä/204-niita-tuli-joka-suun…

Miten estää tällaisten "joukkoarmeijoiden" synty?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten ole harvinaista.

Kaikki maalaiset eivät edelleenkään osaa leikkauttaa kissojaan. Kumma kun sukusiitosta vältellään kaikkien muiden kotieläinten kohdalla.

Meillä on tässä ympärillä noin 50 kissaa. Yksikään ei ole meidän - inhoan kissoja - mutta mökkiläisten kesäkissoista on vähitellen tullut melkoiset laumat. Ruokaa emme niille anna, mutta jostain ne aina löytävät hengenpitimikseen murkinaa. Tappaahan niitä ei saa, osalla on kaulapanta eli joku ne omistaa. Eikä käy edes mielessä maksaa tuhansia euroja siitä, että jonkun mielestä kissat kuuluvat luontoon.

Ilmoita niistä kissoista eläinsuojeluun! Teet siinä palveluksen niin itsellesi, kissoille, Suomen luonnolle kuin alueen ihmisillekin. Eläinsuojeluilmoituksen voit tehdä myös nimettömänä seuraavan linkin kautta:

http://www.sey.fi/yhteystiedot/sahkoinen-elainsuojeluilmoitus

Kyllä, nämä kissat ovat hädässä olevia, heitteille jätettyjä eläimiä.

Vierailija
22/45 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki maalaiset eivät edelleenkään osaa leikkauttaa kissojaan. Kumma kun sukusiitosta vältellään kaikkien muiden kotieläinten kohdalla.

Meillä on tässä ympärillä noin 50 kissaa. Yksikään ei ole meidän - inhoan kissoja - mutta mökkiläisten kesäkissoista on vähitellen tullut melkoiset laumat. Ruokaa emme niille anna, mutta jostain ne aina löytävät hengenpitimikseen murkinaa. Tappaahan niitä ei saa, osalla on kaulapanta eli joku ne omistaa. Eikä käy edes mielessä maksaa tuhansia euroja siitä, että jonkun mielestä kissat kuuluvat luontoon.

Ilmoita niistä kissoista eläinsuojeluun! Teet siinä palveluksen niin itsellesi, kissoille, Suomen luonnolle kuin alueen ihmisillekin. Eläinsuojeluilmoituksen voit tehdä myös nimettömänä seuraavan linkin kautta:

Olen ilmoittanut. Vastaus oli, että kissat ovat vastuullani ja minä saan syytteen eläinsuojelurikoksesta. Kiitos vaan, en todellakaan aio mökkinaapureiden kissojentakia maksaa euroakaan sakkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tiesitkö, että yksi leikkaamaton kissapari voi tuottaa 8 vuodessa yli 780 000 jälkeläistä? Tiedätkö sinä 780 000 hyvää kotia? Kodittomia kissoja on jo liikaa, joten olethan vastuullinen lemmikinomistaja ja leikkautat kissasi. Jokainen kissa ansaitsee olla toivottu ja rakastettu. Jokainen kissa ansaitsee hyvän kodin."

Lähde: Rekku Rescue ry:n Facebook-sivut

Vierailija
24/45 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat on ketunruokaa

Vierailija
25/45 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ilmoittanut. Vastaus oli, että kissat ovat vastuullani ja minä saan syytteen eläinsuojelurikoksesta. Kiitos vaan, en todellakaan aio mökkinaapureiden kissojentakia maksaa euroakaan sakkoja.

Hienoa, että olet yrittänyt tehdä asialle jotain. Kuulostaa aika uskomattomalta, että sinulle on sanottu noin. Teitkö ilmoituksen nimenomaan SEY:lle (Suomen Eläinsuojeluyhdistysten liitto ry) vai jollekin muulle taholle, esim. kunnalle? Kannattaa ehdottomasti antaa palautetta noin epäasiallisesta vastauksesta suoraan sille taholle, jolle kissoista ilmoitit.

Mieheni teki joitakin vuosia sitten eläinsuojeluilmoituksen SEY:lle ja siellä asiaan puututtiin sekä kiitettiin yhteydenotosta. Missään vaiheessa vastuuta heitteille jätetyistä eläimistä ei sysätty miehelleni, koska kyseiset eläimet eivät olleet hänen. Sinuna yrittäisin uudelleen ilmoituksen tekemistä!

Vierailija
26/45 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkissan tarina

lainaus:Liisa Aaltonen

"Tuijotti ovea pieni kissa, oli aivan hädissään.

Minä se täällä, avatkaa ovi, onhan jo pimeää.

On nälkä ja jano, unikin jo, minua paleltaa.

Tuo metsäkin huokuu pelottavasti, on jo kuurassa maa.

Ovi aukeni silloin, kun mansikat tuoksui, säteili taivas ja maa.

Ilo kaikui kallion kupeelta, sirkat soitteli viuluaan.

Aurinko hitsasi ahjossaan, lintujen kuoro soi.

Kelli kissa nurmella selällään ja onnen maljasta joi.

Nyt pysyy ovi suljettuna, nukkuu portailla vainaja.

Sillä jäätynyt pisara poskellaan ja silmät suljettuna.

Se pisara hyljätyn kyynel on, se itkunsa itkenyt on.

Vain yksi ovi armahti hyljätyn, pääsi lämpöön ja valohon.

Nyt kissojen taivaassa hyljätty, siellä kyynel on pyyhitty pois.

Saa nukkua helmassa armahtajan, mikä parempi olla vois.

Via dolorosa oli viimeinen polku kesäisen lemmikin.

Muistele lähditkö mökiltä Sinä puhtain sydämin"

Vierailija
27/45 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tässä pari viikkoa sitten, kun vapaana oleva kissa pääsi hengestään. Havahduin kolmen aikaan yöllä, että kissa huutaa niin pirusti, ehdin ikkunaan ja näkemään, kun kissa jäi toiseksi ketulle. Todella brutaalia.

Olihan se seuraavana päivänä kerrottava perheen vanhemmille asiasta. Eivät ensin meinanneet uskoa, mutta oli muitakin kuullut tapauksen. Mä olin vissiin ainoa silminnäkijä.

Vantaalta

Vierailija
28/45 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLÄ OTA KESÄKISSAA!

Vierailija
29/45 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
30/45 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko, että toi ylempi kommentti pitää paikkansa. Miten ne kissat muka sun vastuulla olis, kun ei ne kerta oo sun kissoja? Keksitty juttu tai sit virkailija jotenki sekasin.

Vierailija
31/45 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää ne "kissanomistajat" jotka pitävät kissoja vapaana. Jos oikeasti välittää lemmikistään niin miksi ei rakenna sille ulkotarhaa tai laita vaikka flexiin pihalle? Siinähän ne voivat pihalla tepastella samalla kun itse tekee hommia. Tuskin nämä omistajat haluaisivat vierasta irtokoiraa pihalleen, joten miksi sitten päästävät oman kissansa vapaaksi? Kaiken huippu ovat ne jotka eivät viitsi edes leikkauttaa eläintä vaan jättävät ihan heitteille. Pistää vihaksi tuo touhu. Itse olen todella kissarakas mutta ymmärrän että kisuista voi aiheutua monenlaista harmia muille ja siksi pidän omistani huolta.

Vierailija
32/45 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että on sun kaltaisiakin kissanomistajia!

Vierailija
33/45 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SEY:n mukaan Suomessa hylätään edelleen vuosittain noin 20 000 kissaa.

Siis 20 000!

Onneksi talvi hoitaa.

Vierailija
34/45 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en usko, että toi ylempi kommentti pitää paikkansa. Miten ne kissat muka sun vastuulla olis, kun ei ne kerta oo sun kissoja? Keksitty juttu tai sit virkailija jotenki sekasin.

Koska ne ovat pihapiirissäni! Katsohan kun ajattelumalli menee siten, että jos kissa ei ole naapurin, niin sitten se on sen, jonka pihapiirissä se oleskelee. Kissoista ei ole mitään rekisteriä, joten lähtökohtaisesti pihapiirissäsi oleskeleva ei-jonkun-muun eläin on sinun, jos et pysty toisin todistamaan.

Vierailija
35/45 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Animalia ja SEY ehdottavat, että eläinsuojelulain uudistuksessa toteutuisivat ainakin seuraavat kohdat:

ELÄINTEN ON SAATAVA toteuttaa lajityypillistä käyttäytymistään.

KIVULIAAT TOIMENPITEET ilman asianmukaista kivunlievitystä ja kivun hoitoa on kiellettävä.

VIRANOMAISILLE ON MÄÄRÄTTÄVÄ velvollisuus kieltää jalostus, joka aiheuttaa eläimille rakenteellisia tai muita terveysongelmia.

ELÄINSUOJELUVALVONNAN on oltava tehokasta, säännöllistä ja kansalaisille avoimempaa.

KOIRIEN JA KISSOJEN tunnistusmerkintä ja rekisteröinti tulee säätää pakolliseksi.

LUONNONVARAISTEN ELÄINTEN käyttö sirkuksissa ja delfinaarioissa on kiellettävä.

Allekirjoittamalla vetoomuksen eläinsuojelulakiuudistuksen puolesta autat myös kissoja!

http://elainpolitiikka.fi/elainsuojelulaki/

Vierailija
36/45 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SEY:n mukaan Suomessa hylätään edelleen vuosittain noin 20 000 kissaa.

Siis 20 000!

Onneksi talvi hoitaa.

Järkyttävää, miten joku voi olla tuota mieltä. Miltähän kommentin kirjoittajasta tuntuisi, jos hän jäätyisi elävältä tai kirjaimellisesti kuolisi nälkään?

Vierailija
37/45 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ne ovat pihapiirissäni! Katsohan kun ajattelumalli menee siten, että jos kissa ei ole naapurin, niin sitten se on sen, jonka pihapiirissä se oleskelee. Kissoista ei ole mitään rekisteriä, joten lähtökohtaisesti pihapiirissäsi oleskeleva ei-jonkun-muun eläin on sinun, jos et pysty toisin todistamaan.

Kannattaa olla yhteydessä johonkin luotettavaan lahjoitusvaroilla toimivaan eläinsuojeluyhdistykseen. He tulevat ilmaiseksi loukuttamaan kissat ja etsivät niille uudet, vastuulliset kodit. Sinä et joudu maksumieheksi. Oletko muuten yrittänyt keskustella asiasta mökkinaapureidesi kanssa?

Vierailija
38/45 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pieniä <3 Kissojen määrästä päätellen tässä on varmaan kyse myös hamstraamisesta.

Vierailija
39/45 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut aloittajan laittamaa linkkiä avattua. Tässä pitäisi olla toimiva linkki lehtijuttuun kissojen joukkoarmeijasta:

http://www.elaintenystava.fi/artikkelit/meiltä/204-niita-tuli-joka-suun…

Eihän tuossa lehtijutussakaan kerrota, että kissojen omistaja olisi saanut syytettä eläinsuojelurikoksesta. Omistaja auttoi kissojen loukuttamisessa ja keitti välillä kahvit. Yleensä tällaisissa uutisissa kyllä mainitaan, mikäli omistaja saa sytteen ja joutuu esimerkiksi maksamaan sakkoja. Ja hän oli nimenomaan omistaja eikä oletettu omistaja!

Vierailija
40/45 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auennut mulle linkki vieläkään. Juttu löytyy googlettamalla sanat "kissojen joukkoarmeija".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän